Рішення
від 18.06.2018 по справі 809/919/18
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" червня 2018 р. справа № 809/919/18

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шумея М.В.,

секретаря судового засідання - Шпак М.М.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1, представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом Західного офісу Держаудитслужби до Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області про продовження терміну проведення планової ревізії фінансово-господарської діяльності, -

ВСТАНОВИВ:

30.05.2018 Західний офіс Держаудитслужби звернувся до суду із адміністративним позовом до Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області в якому просить продовжити термін проведення планової ревізії фінансово-господарської діяльності Служби автомобільних в Івано-Франківській області за період з 01.03.2015 по 31.05.2018 з 19 червня 2018 року на 15 робочих днів.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Держаудитслужби на І квартал 2018 року Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області з 21.03.2018 проводилась планова ревізія фінансово-господарської діяльності Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області за період з 01.03.2015 по 31.03.2018 року. Під час проведення якої виникла необхідність у продовженні терміну її проведення враховуючи великі обсяги бюджетних коштів, які освоєні Службою автомобільних доріг в Івано-Франківській області, що підлягають перевірці в ході ревізії, необхідністю проведення значної кількості зустрічних звірок, необхідністю в окремих випадках, повторного виходу на об"єкти зустрічної та в подальшому опрацювання та документування результатів їх проведення, необхідністю здійснення великої кількості контрольних обмірів виконаних робіт, відбору зразків асфальтобитонного покриття (кернування) для проведення лабораторних досліджень, які потребують додаткового використання робочого часу та залучення працівників інших міжрегіональних територіальних органів Держаудитслужби, спеціалістів (фахівців) інших органів державної влади, підприємств, установ, організацій - виникла необхідність продовження терміну проведення ревізії з 19.06.2018.

Ухвалою від 05.06.2018 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судовий розгляд на 14.06.2018 о 09:30 год.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві. Просив задовольнити позов.

Представник відповідача проти позову заперечив та зазначив, що позивачем не обгрунтовано наявність підстав для продовження терміну проведення ревізії, також звертає увагу суду, що позивач не надає жодних доказів, що визначена кількість посадових осіб органу державного фінансового контролю є недостатньою для проведення ревізії у встановлений строк та зазначає, що позивачем не надано жодних доказів недостатності часу для проведення зустрічних звірок. Просить відмовити у задоволенні позову.

Розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, вислухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши в сукупності всі письмові докази судом встановлено наступне.

Згідно наказу Держаудитслужби від 30.11.2017 № 247, на підставі направлень на проведення ревізії від 20.03.2018 №116, №118, №119, виданих начальником Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області ОСОБА_3, начальником відділу контролю у галузі ЖКГ інфраструктури та зв'язку Управлінням Західного о.фісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області ОСОБА_4, головним державним аудитором па головним державним фінансовим інспектором цього ж відділу ОСОБА_5 та ОСОБА_6 з 21 березня 2018 року розпочато проведення ревізії фінансово-господарської діяльності Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області за період з 01.03.2015 по 31.03.2018 року.

Програмою ревізії фінансово-господарської діяльності Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області за період з 01.03.2015 по 31.03.2018 затврердженою Заступником начальника Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області ОСОБА_7, від 20.03.2018 - закріплені основні питання ревізії щодо перевірки дотримання вимог діючого законодавства (а.с.32-33).

Однак, крім питань передбачених вище зазначеною програмою ревізії в ході її проведення, позивач зазначає, що необхідно дослідити також питання, наведені в зверненнях правоохоронних органів, зокрема: у листах прокуратури Івано-Франківської області від 14.03.2018 №05-348, від 05.04.2018 №05-492, Управління Служби Безпеки України в Івано-Франківській області від 21.03.2018 №60/14/1-358, Слідчого управління Головного Управління Національної поліції в Івано-Франківвській області від 12.02.2018 №2208/108/46/02-2018 (а.с.34-42).

Відповідно до реєстру договорів (угод), укладених Службою автомобільних доріг в Івано-Франківській області із підрядними організаціями (постачальниками) за період з 01.03.2015 по 31.03.2018 - загальний обсяг фінансування відповідача за ревізійний період становить 2 639 988,47 грн.

11 квітня 2018 року в ході ревізії працівниками Управлівння, керуючись пунктом 12 статті 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з"ясування їх реальності та повноти відображення в обліку Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області, бло розпочато проведення зустрічної звірки в Товаристві з обмеженою відповідальністю "ПБС".

З акту про неможливість проведення зустрічної звірки з ТОВ "ПБС" від 19.04.2018, вбачається, що під час виходу на об"єкт зустрічної перевірки ТОВ "ПБС" з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з"ясування їх реальності та повноти відображення в обліку Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області - уповноваженій особі товариства вручено запити про надання підтверджуючих документів щодо виконання договірних зобов"язань із Службою автомобільних доріг в Івано-Франківські області, однак до визначеного терміну документи було надано не повному обсязі, у зв"язку з чим звірити витрати з первинними документами та даними бухгалтерського обліку товаритсва неможливо (а.с.43-45).

24.04.2018 на адресу управління ТОВ "ПБС" направлено лист з проханням про надання часу щодо підготовки (розсортування) документів в розрізі відповідних Служб автомобільних доріг та окремих договорів, у зв"язку з великим обсягом документів. Дані факти призвели до необхідності здійснення працівниками Управління 07.05.2018 повторного виходу в ТОВ "ПБС" для проведення зустрічної звірки та більших затрат робочого часу працівниками Управління.

Враховуючи значні обсяги проведених розрахунків, необхідність проведення зустрічних звірок та недостатній трудовий ресурс, що потребує додаткового використання робочого часу, виникла необхідність у продовженні планової ревізії фінансово-господарської діяльності на 15 робочих днів, починаючи з 19.06.2018.

У зв'язку з цим та на підставі статті 11 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" позивач звернувся до суду з даним позовом, в якому просить продовжити термін проведення планової ревізії на 15 робочих днів з 19.06.2018.

Надаючи правову оцінку позовним вимогам та запереченням, суд виходить з наступного.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні врегульовані Законом України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні".

Відповідно до частин першої - четвертої статті 11 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" плановою виїзною ревізією вважається ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за місцезнаходженням такої юридичної особи чи за місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така планова виїзна ревізія.

Планова виїзна ревізія проводиться за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного фінансового контролю не частіше одного разу на календарний рік.

Право на проведення планової виїзної ревізії підконтрольних установ надається лише у тому разі, коли їм не пізніше ніж за десять днів до дня проведення зазначеної ревізії надіслано письмове повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення.

Проведення планових виїзних ревізій здійснюється органами державного фінансового контролю одночасно з іншими органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів. Порядок координації проведення планових виїзних перевірок органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів, визначається Кабінетом Міністрів України.

За приписами частин десятої - одинадцятої статті 11 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" тривалість планової виїзної ревізії не повинна перевищувати 30 робочих днів.

Подовження термінів проведення планової або позапланової виїзної ревізії можливе лише за рішенням суду на термін, що не перевищує 15 робочих днів для планової виїзної ревізії та 5 робочих днів для позапланової виїзної ревізії.

Процедура проведення інспектування в міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували в період, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у період, який перевіряється) державне чи комунальне майно, а на підставі рішення суду - в інших суб'єктів господарювання визначається Порядком проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України 20.04.2006 за №550 (зі змінами та доповненнями, надалі Порядок № 550).

Відповідно до пункту 9 Порядку №550 склад, кількість посадових осіб контролюючого органу та строки проведення ревізії визначаються контролюючим органом з урахуванням обсягу передбачених програмою ревізії питань та в межах визначеної її тривалості (30 робочих днів для планової та 15 - для позапланової).

Строк проведення ревізії, в межах визначеної Законом тривалості продовжується за рішенням керівника контролюючого органу, а понад визначену Законом тривалість - за рішенням суду на строк, що не перевищує 15 робочих днів для планової виїзної ревізії та 5 - для позапланової виїзної ревізії.

Пунктом 22 Порядку №550 передбачено, що планова виїзна ревізія може бути зупинена у разі необхідності проведення зустрічних звірок, без завершення яких неможливе якісне проведення ревізії, термінового виконання інших завдань відповідно до повноважень, передбачених Законом, а також у разі обґрунтованого звернення об'єкта контролю за погодженням з керівником контролюючого органу.

Таким чином, наведені норми не містять імперативних приписів, що зобов'язують суд продовжити термін проведення ревізії лише за наявності відповідного волевиявлення суб'єкта такої ревізії. Відтак, заявник повинен вказати об'єктивні причини неможливості проведення у встановлений законодавством строк планової ревізії та навести суду підстави, які доводять необхідність продовження строку планової ревізії.

Суд же при вирішенні питання щодо продовження строку проведення ревізії має виходити з того, що такий дозвіл на продовження терміну перевірки (ревізії) надається за наявності об'єктивних причин неможливості закінчення розпочатої перевірки (ревізії) вчасно.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов"язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов"язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб"єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов"язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб"єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на ту обставину, що йому необхідний додатковий робочий час у зв"язку з необхідністю проведення зустрічних перевірок та в подальшому опрацювання та документування результатів їх проведення, необхідністю здійснення великої кількості контрольних обмірів виконаних робіт, відбору зразків асфальтобитонного покриття (кернування) для проведення лабораторних досліджень, які потребують додаткового використання робочого часу та залучення працівників інших міжрегіональних територіальних органів Держаудитслужби, спеціалістів (фахівців) інших органів державної влади, підприємств, установ, організацій.

В судовому засіданні судом встановлено, що для проведення зустрічних перевірок позивачем зупинялася ревізія з 10.04.2018 по 23.04.2018 та 03.05.2018 по 31.05.2018, загалом на 31 робочий день.

Згідно з вищевикладеними нормами законодавства, понад визначену законом тривалість строку ревізії може бути продовжено лише за рішенням суду на строк до 15 робочих днів.

В той же час ініціатор такого звернення обґрунтованість своїх вимог має доводити обставинами наявності ознак правопорушення, а не обставинами відсутності достатніх доказів протиправної діяльності об'єкта перевірки.

Всупереч наведеному, позивачем не надано жодних доказів недостатності часу для проведення зустрічних перевірок, а також позивачем не вказано, яку кількість зустрічних звірок заплановано провести. В цілому позивачем не підтверджено, що ним було вжито всіх передбачених законом заходів для того, щоб ревізія була закінчена у встановлені терміни.

Зважаючи на ті обставини, що позивач протягом майже трьох місяців не спромігся здобути необхідних йому доказів, не надав суду будь-яких доказів, що в подальшому можуть свідчити не на користь об'єкта ревізії, не довів перед судом, що продовження терміну ревізії саме на 15 робочих днів дозволить завершити процес збирання доказів. Також суд зазначає, що наявність обставин, які унеможливлювали чи ускладнювали своєчасного проведення ревізії фінансово-господарської діяльності відповідача, проведення зустрічних звірок підрядних організацій, тощо, могло бути зпрогнозовано позивачем як до початку такої ревізії так і під час її проведення.

Крім того, суд звертає увагу, що позивач звернувся до суду із позовною заявою 30.05.2018, в той час, як термін ревізії закінчився 04.05.2018 року, тобто прослідковується відсутність логіки дій, оскільки розгляд судом першої інстанції вказаного спору, навіть у найкоротші строки, не зможе забезпечити вступ рішення суду в законну силу до 19.06.2018.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд приходить до висновку про необґрунтованість заявлених позовних вимог та відсутність правових підстав для їх задоволення.

Відтак у задоволенні заявленого позову слід відмовити у повному обсязі.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Шумей М.В.

Рішення складене в повному обсязі 19.06.2018.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2018
Оприлюднено23.06.2018
Номер документу74868134
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/919/18

Рішення від 18.06.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Рішення від 14.06.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні