Рішення
від 23.06.2018 по справі 805/2482/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 червня 2018 р. Справа№805/2482/18

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Толстолуцької М.М., розглянувши в порядку загального позовного провадження (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України (юридична адреса: 03057, м. Київ, вул. Антона Цедіка, 16, код ЄДРПОУ 37536031) до Товариства з обмеженою відповідальністю Б.С. (юридична адреса: 86108, Донецька область, м. Торез, вул. Лихачева, буд. 60 , код ЄДРПОУ 34027486) про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5094 від 29.12.2009 року, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Державна служба геології та надр України звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю Б.С. (надалі - відповідач), в якій просить суд припинити право користування надрами, шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5094 від 19.12.2009 року наданого Товариству з обмеженою відповідальністю Б.С. .

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2018 року відкрито провадження у справі № 805/2482/18-а та призначено підготовче засідання на 26 квітня 2018 року.

Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення. Щодо повідомлення відповідача суд зазначає, що його адресою реєстрації є м. Торез, яке тимчасово не підконтрольне українській владі. Відповідно до частини 1 статті 130 КАС України відповідач, третя особа, свідок, зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якого невідоме, викликається в суд через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання. У зазначений строк судом було розміщено оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, отже відповідач був належним чином повідомлений про розгляд справи.

У призначений час сторони не з'явились. Ухвалою від 26 квітня 2018 року суд відклав підготовче засідання у справі на 30 травня 2018 року.

15 травня 2018 року на адресу суду засобами електронного зв'язку надійшло клопотання позивача про розгляд справи в порядку письмового провадження. Відповідач правом надання суду відзиву на позовну заяву, заяви/клопотання про розгляд справи без його участі не скористався.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 30 травня 2018 року закрито підготовче провадження в адміністративній справі № 805/2482/18-а за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Б.С. про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5094 від 29.12.2009 року; розгляд справи призначено в порядку письмового провадження в межах строків, визначених КАС України для розгляду справи.

Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на те, що з моменту отримання спеціального дозволу у відповідача, як у надрокористувача виникли права та обов'язки, встановлені Кодексом України про надра та Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615 та відповідач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства Державний інформаційний геологічний фонд України щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвердження експлуатації корисних копалин, але в порушення вимог угоди про умови користування надрами та статті 24 кодексу України про надра відповідач не подав до Державного науково-виробничого підприємства Державний інформаційний геологічний фонд України щорічні звіти відповідної форми статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин, за 2014 рік. Просив позовні вимоги задовольнити та припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 19 грудня 2009 року № 5094.

Суд зазначає, що ухвалою від 10 квітня 2018 року суд встановив відповідачу п'ятнадцятиденний строк з дня вручення відповідачу даної ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву, який повинен бути складений та поданий за правилами, встановленими статтею 162 КАС України, або заяви про визнання позову. Станом на день розгляду справи відповідач не надав суду відзив на позовну заяву. За таких обставин, в силу вимог частини 6 статті 162 КАС України суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив.

Позивач - Державна служба геології та надр України (код ЄДРПОУ 37536031) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Згідно з нормами Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1174 (надалі - Положення), зокрема, здійснює державний контроль за геологічним вивченням надр (державний геологічний контроль) та раціональним і ефективним використанням надр України (пп. 12 п. 4 Положення).

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Б.С. зареєстроване як юридична особа, включено до ЄДРПОУ за номером 34027486, зареєстроване за юридичною адресою: 86108, Донецька область, м. Торез, вул. Лихачева, буд. 60.

Судом встановлено, що 29 грудня 2009 року на підставі протоколу від 15.12.2009 № 16, договору купівлі-продажу від 15.12.2009 року № 31/10-09 відповідачу наданий спеціальний дозвіл на користування надрами № 5094 /арк. справи 11/.

Як вбачається з Угоди про умови користування надрами до спеціального дозволу на користування надрами, наданого з метою видобування кам'яного вугілля пласта k41 у межах шахти Кіровська (південно-західна частина закритої шахти Кіровська ) від 29 грудня 2009 року № 5094, підприємство зобов'язане у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства (ДНВП) Геоінформ України щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр як підтвердження експлуатації корисних копалин /арк. справи 13-21/.

Згідно листів Державного науково-виробничого підприємства Державний інформаційний геологічний фонд України від 07.04.2015 року № 02/302-0972, від 26 квітня 2016 року № 02/302-1493 та від 20 липня 2017 року № 03/303-2918, відповідач не надав до ДНВП Геоінформ України щорічну статистичну звітність за формами 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2014, 2015, 2016 роки /арк. справи 22-24, 28-30, 33-35/.

Наказом Державної служби геології та надр України від 19 травня 2015 року № 122 Щодо зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами позивачем було зупинено дію спеціального дозволу відповідача на користування надрами /арк. справи 25/.

Державна служба геології та надр України, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за формами №№ 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015 рік та враховуючи пропозиції Комісії з питань надрокористування, повторно встановила відповідачу термін для усунення порушень законодавства про надра на користування надрами та встановила строк для усунення порушень законодавства про надра - 10 календарних днів, про що прийнятий наказ від 16 серпня 2016 року № 257 /арк. справи 9-10/.

Згідно наказу від 10 січня 2017 року № 1 Державна служба геології та надр України, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за формами №№ 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015 рік та враховуючи пропозиції Комісії з питань надрокористування, повторно встановила відповідачу термін для усунення порушень законодавства про надра на користування надрами та встановила строк для усунення порушень законодавства про надра - до 1 березня 2017 /арк. справи 31-32/.

Наказом від 19 квітня 2017 року № 179Державна служба геології та надр України, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за формами №№ 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015, 2016 роки та враховуючи пропозиції Комісії з питань надрокористування, повторно встановила відповідачу термін для усунення порушень законодавства про надра на користування надрами та встановила строк для усунення порушень законодавства про надра - 60 календарних днів /арк. справи 37-38/.

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до норм статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Нормами статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Пунктом 4 Положення визначено, що Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.

Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року за № 615.

Згідно з пунктом 23 Порядку право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності .

Відповідно до пункту 25 Порядку про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, видачу дубліката, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження.

Наказ Держгеонадр та розпорядження Ради міністрів Автономної Республіки Крим про зупинення, анулювання дозволу, рішення про відмову в наданні чи продовженні строку дії дозволу можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.

Згідно з частиною першою статті 26 Кодексу України про надра підстави припинення права користування надрами визначенні статтею 26 Кодексу України про надра, відповідно до якої право користування надрами припиняється в разі якщо відпала потреба в користуванні надрами, закінчення встановленого строку користування надрами, припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано в користування, користування надрами із застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення, використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, якщо користувач без поважних причин протягом 2 років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу 180 календарних днів не приступив до користування надрами, вилучення у встановленому законодавством порядку наданої в користування ділянки надр.

Відповідно до частини другої статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, в разі незгоди користувачів - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку. Тобто, право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, самостійно або в судовому порядку.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, згідно угоди про умови користування надрами надрокористувач (відпрвідач) зобов'язаний у встановленому порядку подавати до ДНВП Геоінформ України щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр. Таким чином, подання до ДНВП Геоінформ України щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр - обов'язкова умова спеціального користування надрами, яка прямо визначена дозволом та Угодою.

Проте, судом також встановлено, що відповідач всупереч зазначеним вимогам дозволу та Угоди відповідні звіти протягом 2014, 2015, 2016 років не надавав.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу..

Згідно з положеннями частини першої статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, беручи до уваги всі надані позивачем докази в їх сукупності, з урахуванням наданих судом висновків, суд доходить висновку про обґрунтованість та доведеність поданого адміністративного позову, а отже - вбачає законні підстави для його задоволення.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Згідно з нормами частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Суд зазначає, що матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз. Таким чином, враховуючи суб'єктний склад сторін, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 2-17, 19-20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224, 225-228, 229-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Б.С. про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5094 від 29.12.2009 року - задовольнити повністю.

Припинити право користування надрами, шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 19 грудня 2009 року № 5094, наданого Товариству з обмеженою відповідальністю Б.С. (юридична адреса: 86108, Донецька область, м. Торез, вул. Лихачева, буд. 60 , код ЄДРПОУ 34027486).

Рішення прийнято в нарадчій кімнаті в порядку письмового провадження 23 червня 2018 року

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: 1) на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Апеляційна скарга згідно положень статті 297 КАС України подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Донецький окружний адміністративний суд.

Суддя Толстолуцька М.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2018
Оприлюднено25.06.2018
Номер документу74875122
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2482/18-а

Рішення від 23.06.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Толстолуцька М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні