Рішення
від 22.06.2018 по справі 821/970/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 22 червня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/970/18           Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Заступника керівника Каховської місцевої прокуратури Херсонської області до Української сільської ради Іванівського району Херсонської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, встановив: Заступник керівника Каховської місцевої прокуратури Херсонської області (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Української сільської ради Іванівського району Херсонської області (далі - відповідач, сільська рада), у якому просить: - визнати протиправною бездіяльність Української сільської ради Іванівського району Херсонської області щодо не визначення підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єкту благоустрою - дитячого майданчику та його частин, розташованих: по вул. Миру, 1 в с. Українське та зобов'язати Українську сільську раду Іванівського району Херсонської області вчинити дії щодо визначення підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єкту благоустрою - вказаного дитячого майданчика, його частин, розташованих: по вул. Миру, 1, в с. Українське, Іванівського району Херсонської обл.; - визнати протиправною бездіяльність Української сільської ради Іванівського району Херсонської області щодо не розроблення та не затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єкту благоустрою - дитячого майданчика, та його частин, розташованих: по вул. Миру, 1, в с. Українське та зобов'язати Українську сільську раду Іванівського району Херсонської обл., вчинити дії щодо розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації цього об'єкту благоустрою населення (його частин), розташованих: по вул. Миру, 1, в с. Українське, Іванівського району Херсонської обл. В обґрунтування позовних вимог, позивач посилається на те, що на балансі відповідача значиться дитячий ігровий майданчик, проте в порушення норм чинного законодавства, орган місцевого самоврядування не визначив підприємства, установи та організації, які мають бути відповідальними за утримання об'єктів благоустрою - дитячого ігрового майданчика та не затвердив план інвентаризації та паспортизації такого об'єкта на підпорядкованій йому території. Позивач вважає таку бездіяльність протиправною, що стало підставою для звернення до суду. 22 травня 2018 року судом прийнято рішення про розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 19 червня 2018 року. Ухвалою від 19 червня 2018 року, згідно п. 5 ч. 2 ст. 205 КАС України, розгляд справи відкладено на 22 червня 2018 року. 21 червня 2018 року на адресу суду надійшла заява, згідно якої відповідач визнав позовні вимоги у повному обсязі, просив суд розглядати справу без участі його представника. У судове засідання, 22 червня 2018 року, сторони не з'явилися. Позивач подав до суду заяву про розгляд даної справи в порядку письмового провадження. Враховуючи зазначене та положення ч. 9 ст. 205 КАС України, суд приймає рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження. Дослідивши матеріали справи, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог, з огляду на наступні обставини. Судом встановлено, що на балансі відповідача на рахунку "1113" з присвоєнням номенклатурних номерів, перебуває дитячий ігровий майданчик (Херсонська обл., Іванівський р-н, с. Українське, по вул. Миру, 1), що підтверджується наявним в матеріалах справи інвентаризаційним описом основних засобів від 02 листопада 2017 року, який складено на підставі розпорядження голови Української сільської ради Іванівського району Херсонської області № 27 від 01 листопада 2017 року. З листа сільської ради № 03-27/39 від 19 квітня 2018 року, позивачем виявлені факти порушення норм законодавства, що полягають у бездіяльності вказаного органу місцевого самоврядування щодо не визначення підприємств, установ та організацій, відповідальних за утримання об'єктів благоустрою - дитячого ігрового майданчика та не затвердження плану інвентаризації та паспортизації такого об'єкта на підпорядкованій території. Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне. Згідно ч. 3-5 ст. 53 КАС України, у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача. Відповідно до ст. 1 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року №1697-VII (далі - Закон № 1697-VII), прокуратура України становить єдину систему, яка в порядку, передбаченому цим Законом, здійснює встановлені Конституцією України функції з метою захисту прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу (ч. 3 ст. 23 Закону № 1697-VII). Прокурором органу прокуратури є заступник керівника місцевої прокуратури (п. 16 ст.15 Закону № 1697-VII). Право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору, його першому заступнику та заступникам, керівникам регіональних та місцевих прокуратур, їх першим заступникам та заступникам (ч. 1 ст. 24 Закону № 1697-VII). Відповідно до преамболи Закону України "Про охорону дитинства" від 26 квітня 2001 року № 2402-III (далі - Закон № 2402-III), цей Закон визначає охорону дитинства в Україні як стратегічний загальнонаціональний пріоритет, що має важливе значення для забезпечення національної безпеки України, ефективності внутрішньої політики держави, і з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров'я, освіту, соціальний захист, всебічний розвиток та виховання в сімейному оточенні встановлює основні засади державної політики у цій сфері, що ґрунтуються на забезпеченні найкращих інтересів дитини. Держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя (ст. 6 Закону № 2402-III). Згідно змісту вимог ст.ст. 26, 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 5 Закону № 2402-III, ст. 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 06 вересня 2005 року № 2807-IV (далі - Закону № 2807-IV), органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинаї, є відповідач по справі, як орган місцевого самоврядування, що забезпечеує реалізацію державної політики щодо охорони дитинства, благоустрою населених пунктів на відповідній території. Отже, так як інтерес держави полягає у забезпеченні прав людей (дітей) на життя і здоров'я, безпеку (ст. 3 Конституції України), що одночасно є захистом і суспільних інтересів, суд підтверджує повноваження позивача на звернення до суду з даною позовною заявою. Відповідно до пп. а п. 1 ч. 1 ст. 13 Закону № 2807-IV, до об'єктів благоустрою населених пунктів належать, зокрема, дитячі майданчики. Елементами (частинами) об'єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків (п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону 2807-IV). Таким чином, обладнання дитячого ігрового майданчику, що перебуває на балансі сільської ради є елементом об'єкта благоустрою, а сам майданчик - об'єктом благоустрою. Згідно ст. 143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції. Пунктом 44 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місеве самоврядування" № 280/97-ВР від 21 травня 1997 року передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність. Частиною 1 ст. 10 Закону № 2807-IV передбачено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою. Заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання (абз. 5, ч. 1, ст. 1 Закону № 2807-IV). Отже, визначення підприємств, установ, організацій відповідальних за утримання таких об'єктів благоустрою, як дитячі ігрові майданчики, є обов'язком відповідача. Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 18 Закону № 2807-IV, підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані, зокрема, проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої  влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від 29 жовтня 2012 року, затверджено Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція). В п. 1.2 Інструкції визначено, що ця Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації, зокрема, дитячих майданчиків, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти). Паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації. Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою (п. 1.3 Інструкції). Технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно. Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта благоустрою; закінчення ремонту об'єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об'єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об'єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об'єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об'єкта благоустрою (п.п. 1.4, 1.5 Інструкції). Відтак, затвердження плану інвентаризації та паспортизації дитячого майданчика - об'єкта благоустрою (його частин), також є обов'язком відповідача. Враховуючи викладене та  зміст листа сільської ради від 19 квітня 2018 року № 03-27/39, інвентаризаційного опису основних засобів від 02 листопада 2017 року, судом вбачається, що відповідач з листопада 2017 року не виконав своїх обов'язків, передбачених абз. 5, ч. 1, ст. 1 Закону № 2807-IV, п.п. 1.4, 1.5, Інструкції, що вказує на його протиправну бездіяльність. Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. На момент розгляду справи, відповідачем не надано до суду доказів на підтвердження правомірності своєї бездіяльності щодо не визначення підприємства, установи та організації, які мають бути відповідальними за утримання об'єктів благоустрою - дитячого ігрового майданчика та не затвердження плану інвентаризації та паспортизації такого об'єкта на підпорядкованій йому території. Відтак, з огляду на обґрунтованість позовних вимог, суд задовольняє вимоги позивача у повному обсязі. Судові витрати по справі, відповідно до ч. 2 ст.139 КАС України, з відповідача не стягуються. Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд вирішив: Адміністративний позов задовольнити повністю. Визнати протиправною бездіяльність Української сільської ради Іванівського району Херсонської області (код ЄДРПОУ 00431183, 75430, Херсонська обл., Іванівський р-н, с.Українське, вул. Степова, 1) щодо не визначення підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єкту благоустрою - дитячого майданчику та його частин, розташованих: по вул. Миру, 1 в с. Українське та зобов'язати Українську сільську раду Іванівського району Херсонської області (код ЄДРПОУ 00431183, 75430, Херсонська обл., Іванівський р-н, с.Українське, вул. Степова, 1) вчинити дії щодо визначення підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єкту благоустрою - вказаного дитячого майданчика, його частин, розташованих: по вул. Миру, 1, в с. Українське, Іванівського району Херсонської обл. Визнати протиправною бездіяльність Української сільської ради Іванівського району Херсонської області (код ЄДРПОУ 00431183, 75430, Херсонська обл., Іванівський р-н, с.Українське, вул. Степова, 1) щодо не розроблення та не затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації об'єкту благоустрою - дитячого майданчика, та його частин, розташованих: по вул. Миру, 1, в с. Українське та зобов'язати Українську сільську раду Іванівського району Херсонської обл. (код ЄДРПОУ 00431183, 75430, Херсонська обл., Іванівський р-н, с.Українське, вул. Степова, 1), вчинити дії щодо розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації цього об'єкту благоустрою населення (його частин), розташованих: по вул. Миру, 1, в с. Українське, Іванівського району Херсонської обл. Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.    Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була  подана  у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили  після закінчення апеляційного розгляду справи. Суддя                                                                                                                           Гомельчук С.В. кат. 6

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2018
Оприлюднено27.06.2018
Номер документу74898021
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/970/18

Рішення від 22.06.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні