Справа № 822/1174/18
РІШЕННЯ
іменем України
18 червня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі
головуючого-судді Михайлова О.О.
за участі:секретаря судового засідання Литвинюк К.Б. представника позивача - Афадєєва В.В. представника відповідача - Янчука С.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Подільська транспортна корпорація" до Хмельницької районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ТОВ "Хмельницьктранс" про визнання дій протиправними,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Подільська транспортна корпорація" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Хмельницької районної державної адміністрації, в якій просить суд:
1. визнати протиправними дії Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області щодо оголошення та проведення повторного конкурсу на визначення робочого органу - підприємства (організації) для здійснення функцій по організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Хмельницького району, на підставі оголошення про такий конкурс, затвердженого заступником голови Хмельницької райдержадміністрації Янчуком С.І. 21 лютого 2018 року;
2. стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області сплачений позивачем судовий збір.
Позивач підставою позову зазначає порушення відповідачем ст. ст. 43, 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за результатами проведеного відповідачем конкурсу з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Хмельницького району, ТОВ "Подільська транспортна корпорація" визнано переможцем. Вказує, що на підставі вказаного конкурсу, 17.01.2018 між позивачем та відповідачем укладено договір про надання послуг.
Однак, листом Хмельницької районної державної адміністрації №40/19-193/18 від 18.01.2018 позивача повідомлено про розірвання договору про надання послуг від 17.01.2018.
Позивач вважає дії, щодо розірвання договору протиправними та такими, що порушують його права та суперечать вимогам законодавства, а тому звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Протокольною ухвалою суду від 22.05.2018 в судовому засіданні залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - ТОВ "Хмельницьктранс".
03.05.2018 від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву у якій проти позовних вимог ТОВ "Подільська транспортна корпорація" заперечує. Зазначає, що відповідно до п. 18 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 №1081, не допускаються до участі у конкурсі підприємства, які надають послуги з перевезень, провадять діяльність на ринку транспортних послуг, пов'язану з наданням послуг перевезення, представляють окремих перевізників.
У поданому відзиві представник відповідача стверджує, що позивач не повинен був бути допущений до участі у конкурсі і як наслідок угода про надання послуг не могла бути укладеною, оскільки вона суперечить законодавству. Зазначає, що одним із засновників позивача є ОСОБА_4, яка має намір брати участь конкурсах щодо визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Хмельницького району.
Вказує, що позивач протягом трьох місяців з дати отримання листа про одностороннє розірвання договору до Хмельницької районної державної адміністрації не звертався, заперечень щодо розірвання вказаного договору не подавав, конкурси з перевезень не проводив.
Представник позивача також подав відповідь на відзив, у якому зазначає, що обставини викладені у відзиві не спростовують факти наведені у позовній заяві.
У судовому засіданні представник позивача підтвердив викладені у позовній заяві обставини, просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні підтвердив обставини викладені у відзиві на позовну заяву, просив в задоволенні позовних вимог ТОВ "Подільська транспортна корпорація" відмовити в повному обсязі.
Представник третьої особи - ТОВ "Хмельницьктранс" в судове засідання не з'явився, про місце, дату та час судового засідання повідомлений належним чином. Заперечень та клопотань до суду не подав.
Суд встановив наступні обставини справи.
Хмельницькою районною державною адміністрацією Хмельницької області 14.12.2017 оголошено конкурс на визначення робочого органу - підприємства (організації) для здійснення функцій по організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Хмельницького району.
У зазначеному оголошенні вказано, що об'єктом конкурсу є діяльність претендента, що забезпечить належне організаційне забезпечення і підготовку матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі Хмельницького району, їх аналіз та оцінку відповідності конкурсних пропозицій перевізника-претендента умовам конкурсу, підготовку паспортів конкурсних маршрутів та матеріалів для подальшого встановлення відносин між організатором та автомобільним перевізником - переможцем конкурсу.
На підставі вищевказаного оголошення ТОВ "Подільська транспортна корпорація" було подано до Хмельницької районної державної адміністрації заяву про участь у конкурсі разом з документами, передбаченими умовами конкурсу.
Протоколом засідання конкурсного комітету з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій по організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Хмельницького району від 16.01.2018, визначено переможцем конкурсу з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій по організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Хмельницького району - Товариство з обмеженою відповідальністю "Подільська транспортна корпорація".
17.01.2018 між Хмельницькою районною державною адміністрацією (Замовник) та Товариства з обмеженою відповідальністю "Подільська транспортна корпорація" (Виконавець), відповідно до протоколу засідання конкурсного комітету з визначення підприємства (організації) для здійснення функцій по організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Хмельницького району від 16.01.2018 укладено договір про надання послуг.
Відповідно до умов даного договору Замовник доручає Виконавцю виконувати функції робочого органу з підготовки матеріалів для проведення конкурсів з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, аналізу та оцінки відповідності конкурсних пропозицій перевізника-претендента умовам конкурсу, підготовки матеріалів для подальшого встановлення відносин між організатором та автомобільним перевізником переможцем конкурсу, формуванню реєстру приміських автобусних маршрутів загального користування та надання відповідної статистичної інформації.
Листом Хмельницької районної державної адміністрації від 18.01.2018 №40/19-193/18 позивача повідомлено, що відповідно до п. 18 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 №1081, "не допускаються до участі в конкурсі в конкурсі підприємства (організації), які надають послуги з перевезень, представляють інтереси окремих автомобільних перевізників".
У вказаному листі також зазначено, що одним із засновників ТОВ "Подільська транспортна корпорація" ОСОБА_4, яка має намір брати участь у конкурсах щодо визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування які не виходять за межі території Хмельницького району. Вказано, що у зв'язку з виявленими обставинами та відповідно до пунктів 6.4, 6.5 договору про надання послуг від 17.01.2018, Хмельницька районна державна адміністрація повідомляє про розірвання договору в односторонньому порядку.
У лютому 2018 в офіційному виданні "Прибузька зоря" опубліковано оголошення про проведення Хмельницькою районною державною адміністрацією нового конкурсу на визначення робочого органу - підприємства (організації) для здійснення функцій по організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі Хмельницького району.
Надаючи оцінку спірних правовідносин суд враховує наступне.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту врегульовані Законом України "Про автомобільний транспорт".
Відповідно до ч. 1 ст. 43 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Згідно з ч. 1 ст. 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали (ч. 11 ст. 44 Закону України "Про автомобільний транспорт").
Підставою для розірвання з позивачем договору про надання послуг від 17.01.2018 відповідач зазначив п. 18 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 №1081, відповідно до положень якого, не допускаються до участі у конкурсі підприємства, які надають послуги з перевезень, провадять діяльність на ринку транспортних послуг, пов'язану з наданням послуг перевезення, представляють окремих перевізників.
Такі висновки відповідача ґрунтуються на тому, що є ОСОБА_4, яка є одним із засновників Товариства з обмеженою відповідальністю "Подільська транспортна корпорація", має намір брати участь конкурсах щодо визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування які не виходять за межі території Хмельницького району.
А тому, на думку відповідача, позивач не повинен був бути допущений до участі у конкурсі і як наслідок угода про надання послуг не могла бути укладеною, оскільки вона суперечить законодавству.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу (ч. 1 ст. 77 КАС України).
В той же час згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про правомірність його рішень.
Суд встановив, сторонами не заперечується, що ОСОБА_4 є одним із засновників Товариства з обмеженою відповідальністю "Подільська транспортна корпорація", розмір внеску до статутного фонду становить 2500 грн.
Однак, представником відповідача не надано, а судом не встановлено жодного доказу стосовно того, що ОСОБА_4 має намір брати участь конкурсах щодо визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування які не виходять за межі території Хмельницького району. А тому, суд приходить до висновку, що підстава для розірвання договору з відповідачем ґрунтувалась виключно на припущеннях відповідача.
Крім того, відповідно до пункту 6.5 договору про надання послуг від 17.01.2018 у разі одностороннього розірвання договору за ініціативою однієї із сторін, друга сторона повинна бути інформована про це не менше ніж за 30 днів до дати розірвання договору, із зазначенням причини розриву Договору.
Хмельницька районна державна адміністрація не надала до суду доказів на підтвердження того, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Подільська транспортна корпорація" отримало лист від 18.01.2018 №40/19-193/18 за 30 днів до оголошення повторного конкурсу.
Суд критично відноситься до посилання відповідача на заяву громадських організацій від 19 лютого 2018 року та рекомендації Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 5 березня 2018 року №01-24/10-710, оскільки вони не були підставою для направлення листа позивачу з повідомленням про розірвання договору.
Згідно зі ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
З урахуванням вищевикладених норм чинного законодавства, що регулюють спірні правовідносини сторін, та встановлених обставин даної справи, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позивачем вимог, які підтверджуються належними доказами, а тому адміністративний позов необхідно задовольнити в повному обсязі.
У зв'язку із задоволенням позовних вимог у повному обсязі, відповідно до вимог ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір необхідно стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницької районної державної адміністрації.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Подільська транспортна корпорація" (код 38854628, автодорога Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знаменка, с. Шаровечка, Хмельницький район, Хмельницька область, 31336) до Хмельницької районної державної адміністрації (код 21318806, вул. Камянецька, 122/2, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29016), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - ТОВ "Хмельницьктранс" (код 03119374, вул. Пилипчука, 6, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000) задовольнити.
Визнати протиправними дії Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області щодо оголошення та проведення повторного конкурсу на визначення робочого органу - підприємства (організації) для здійснення функцій по організації проведення конкурсів з перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Хмельницького району, на підставі оголошення про такий конкурс, затвердженого заступником голови Хмельницької райдержадміністрації Янчуком С.І. 21 лютого 2018 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Подільська транспортна корпорація" (код 38854628, автодорога Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знаменка, с. Шаровечка, Хмельницький район, Хмельницька область, 31336) судові витрати у сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницької районної державної адміністрації (код 21318806, вул. Камянецька, 122/2, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29016).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 23 червня 2018 року
Головуючий суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.06.2018 |
Оприлюднено | 25.06.2018 |
Номер документу | 74898814 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні