ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
21 червня 2018 рокусправа № 804/7263/17
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючий суддя: Ясенова Т.І.
судді: Головко О.В. Суховаров А.В.
секретар судового засідання: Царьова Н.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпрі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 лютого 2018 року, суддя суду першої інстанції інстанції Захарчук-Борисенко Н. В., повний текст рішення складено 19.02.2018,
по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Лубрікс-Нафта до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Лубрікс-Нафта звернулося з позовом до Головного управління державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, в якому просило:
визнати протиправними дії відповідача щодо проведення документальної невиїзної перевірки дотримання позивачем вимог законодавства України з питань державної митної справи за окремими митними деклараціями;
скасувати податкові повідомлення-рішення форми Р № 0008441415 від 06.07.2017 року та № 0008431415 від 06.07.2017 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що не направлення та невручення ТОВ Лубрікс-Нафта наказу про проведення позапланової перевірки є порушенням порядку проведення позапланової перевірки, що в подальшому визначає протиправність дій відповідача та неправомірність прийняття податкових повідомлень-рішень, прийнятих на підставі акту відповідної перевірки.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 лютого 2018 року адміністративний позов задоволено частково. Скасовано податкове повідомлення-рішення № 0008441415 від 06.07.2017 року, яким позивачу збільшено суму грошових зобов'язань за платежем акцизний податок на суму 750 521,54 грн., з яких 600 417,23 грн. за податковим зобов'язанням та 150104,31 грн. штрафні санкції. Скасовано податкове повідомлення-рішення № 0008431415 від 06.07.2017 року, яким позивачу збільшено суму грошових зобов'язань за платежем податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів на суму 150 104,30 грн., з яких 120 083,44 грн. за податковим зобов'язанням та 30 020,86 грн. штрафні (фінансові) санкції. В іншій частині позовних вимог відмовлено.
Рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволені позовних вимог не оскаржується.
В апеляційній скарзі відповідач посилається на неповне з'ясування судом обставин справи, неправильність застосування норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати рішення суду та нове рішення про закриття провадження у даній справі.
В обґрунтування апеляційної скарги посилається на те, що донарахування позивачу зобов'язань за оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями здійснювались на підставі класифікаційного рішення від 15.02.2017 року № КТ-400010000-0002-2017, а не на підставі відкликаного класифікаційного рішення від 05.01.2017 № КТ-400010000-0001-2017. Хмельницькою митницею ДФС 15.02.2017 року на підставі висновку СЛЕД ДФС від 04.01.2017 року № 142005701-0004 винесено класифікаційне рішення про визначення коду товару № КТ-400010000-0002-2017за тимчасовою митною декларацією від 25.11.2016 року № 400010000/2016/004046. Перевіркою встановлено невірну класифікацію товару газовий конденсат природний, що представляє собою сирі нафтопродукти, отримані при стабілізації природного газу безпосередньо після його добування за митними деклараціями при оформленні товару ТОВ Лубрікс-Нафта . Таким чином, ставка акцизного податку для товару газовий конденсат природний, що представляє собою сирі нафтопродукти, отримані при стабілізації природного газу безпосередньо після його добування повинна складати 183 ЕUR за 1 тис. л. У зв'язку з невірною класифікацією товару позивачем встановлено заниження суми акцизного податку у розмірі 600 417,23 грн. Внаслідок заниження суми акцизного податку, як бази оподаткування податку на додану вартість, ТОВ Лубрікс-Нафта занижено суму податку на додану вартість у розмірі 120 083,44 грн.
Позивач у відзиві на апеляційну скаргу заперечує проти доводів апеляційної скарги, посилаючись на їх безпідставність, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, як законне та обґрунтоване.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату . час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Причини неприбуття суду не повідомлено.
Відповідно до частини 1 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті.
Представник позивача в судовому засіданні заперечує проти задоволення апеляційної скарги, посилаючись на її безпідставність, просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Матеріалами справи підтверджено, що в період з 01.06.2017 року по 06.06.2017 року Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області згідно з пунктом 1 частини 2 статті 351 Митного кодексу України та наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області від 29.05.2017 року №2775-п проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ Лубрікс-Нафта з питань дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи в частині правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів за митними деклараціями від 25.11.2016р. №400010000/2016/004046, від 29.11.2016р. №400010000/2016/004098, від 06.12.2016р. №400010000/2016/004197 та №400010000/2016/004198.
За результатами перевірки Головним управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області було складено акт про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ Лубрікс-Нафта дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи за окремими митними деклараціями від 29.06.2017 року №6026/04-36-14-15/39152257.
Відповідно до висновків акту перевірки документальною невиїзною перевіркою встановлено порушення ТОВ Лубрікс-Нафта :
1. частини 1 статті 69, статті 295 Митного кодексу України, Правил 1 та 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, затверджених Законом України від 19.09.2013 №584-VII Про Митний тариф України , та пункту 214.4 статті 214 та підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України в частині невірної класифікації товару, в результаті чого занижено податкове зобов'язання по сплаті акцизного податку в періоді, що перевірявся за митними деклараціями від 25.11.2016 № 400010000/2016/004046 від 29.11.2016 №400010000/2016/004098, від 06.12.2016 № 400010000/2016/004197 та №400010000/2016/004198 на загальну суму 600 417,23 грн.
2. пункту 190.1 статті 190 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податкові зобов'язання, по сплаті податку на додану вартість за митними деклараціями від 25.11.2016 № 400010000/2016/004046, від 29.11.2016 №400010000/2016/004098, від 06.12.2016 № 400010000/2016/004197 та №400010000/2016/004198 на загальну суму 120 083,44 грн.
На підставі акту перевірки прийнято податкові повідомлення-рішення форми Р :
- №0008441415 від 06.07.2017 року, яким збільшено суму грошових зобов'язань за платежем акцизний податок на суму 750 521,54 грн., з яких 600 417,23 грн. за податковим зобов'язанням та 150 104,31 грн. штрафні (фінансові) санкції;
- №0008431415 від 06.07.2017 року, яким збільшено суму грошових зобов'язань за платежем податок на додану вартість з ввезених на територію України товарів на суму 150 104,30 грн., з яких 120 083,44 грн. за податковим зобов'язанням та 30 020,86 грн. штрафні (фінансові) санкції.
Правила оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначаються цим Кодексом, крім правил оподаткування товарів митом, які встановлюються Митним кодексом України та іншими законами з питань митної справи. (пункт 1.2 статті 1 Податкового кодексу України)
Відносини, пов'язані із справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування. (частина 2 статті 1 Митного кодексу України)
Відносини, пов'язані з установленням та справлянням мита, регулюються митним законодавством, якщо інше не передбачено цим Кодексом. (пункт 9.2 статті 9 Податкового кодексу України)
За визначенням, встановленим пунктом 27 частини 1 статті 4 Митного кодексу України митні платежі:
а) мито;
б) акцизний податок із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції);
в) податок на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції).
За приписами підпункту 54.3.6 пункту 54.3 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
Товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. (частина 1 статті 69 Митного кодексу України)
Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. (частина 2 статті 69 Митного кодексу України)
В акті перевірки зазначаються факти заниження і факти завищення податкових зобов'язань підприємства. Рішення щодо правильності визначення заявлених у митних деклараціях кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, їх митної вартості та країни походження, підстав для звільнення від оподаткування окремими документами не оформляються, а зазначаються в акті про результати перевірки. (частина 14 статті 354 Митного кодексу України)
Доводи стосовно незгоди з рішеннями органу доходів і зборів щодо правильності визначення заявлених у митних деклараціях кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, їх митної вартості та країни походження, підстав для звільнення від оподаткування викладаються підприємством під час апеляційного оскарження податкових повідомлень-рішень про визначення суми грошового зобов'язання, винесених за результатами документальної перевірки, у порядку, передбаченому статтею 56 Податкового кодексу України. (частина 14 статті 354 Митного кодексу України)
На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов'язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. (частина 3 статті 69 Митного кодексу України)
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари. (частина 4 статті 69 Митного кодексу України)
Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо. (частина 5 статті 69 Митного кодексу України)
Рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду. (частина 7 статті 69 Митного кодексу України)
Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер. (частина 8 статті 69 Митного кодексу України)
Актом перевірки з питань правильності класифікації згідно із УКТЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення встановлено, що в зоні діяльності Хмельницької митниці Державної фіскальної служби, на виконання зовнішньоекономічного договору купівлі-продажу конденсаті від 31.05.2016 №11, укладеного між ТОВ Лубрікс-Нафта та компанією АІК TRADING LTD , ТОВ Лубрікс-Нафта здійснено митні оформлення товару газовий конденсат природний, що представляє собою сирі нафтопродукти, отримані при стабілізації природнього газу безпосередньо після його добування , за митними деклараціями: від 25.11.2016 №400010000/2016/004046, від 29.11.2016 №400010000/2016/004098, від 06.12.2016 №400010000/2016/004197 та №400010000/2016/004198.
Згідно вказаних митних декларацій відправником товарів виступала компанія STRATUM ENERGY LLC , а отримувачем ТОВ Лубрікс-Нафта .
Товари за вищевказаними митними деклараціями переміщувалися на умовах поставки DAP - UA Чернівці та FCA - RO Poduri відповідно до змін, внесених додатковою угодою № 4 від 15.08.2016 до Договору купівлі-продажу конденсату №11 від 31.05.2016 р.
До митного оформлення ТОВ Лубрікс-Нафта надані: контракт та додаткові угоди до нього, інвойси, експортні ВМД, товарно-транспортні накладні (CMR), довідки про транспортні витрати, платіжні доручення в іноземній валюті та інші документи необхідні для митного оформлення.
Декларування товару здійснено за цінами, встановленими в інвойсах до вищевказаного контракту. Загальна фактурна вартість Конденсату за вказаними митними оформленнями становить 38 231,75 дол. США, загальна митна вартість становить 995 636,23 грн., вага брутто 90 830 кг.
Під час декларування товарів ТОВ Лубрікс - Нафта заявлено його класифікацію згідно Українські класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТЗЕД) код 2709001000 - газовий конденсат природний ставка мита - 0%, ставка акцизного податку - 0.
Згідно наданих ТОВ Лубрікс-Нафта документів до митного оформлення, та оформлених на їх підставі тимчасових митних декларацій, підприємством сплачено, за вищевказаними митними деклараціями, митних платежів на загальну суму 199 127,24 грн., зокрема мито - 0,00 грн., акциз -0,00 грн., ПДВ - 199 127,24 грн.
За тимчасовою митною декларацією від 25.11.2016 №400010000/2016/004046 здійснено відбір проб і зразків задекларованого товару та направлено зразки товару на дослідження до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС (далі - СЛЕД ДФС).
З ідентичним описом товарів та кодом УКТЗЕД 2709001000 (ставка мита - 0%) декларантом ТОВ Лубрікс - Нафта подано ще 3 тимчасові митні декларації від 29.11.2016 №400010000/2016/004098 та від 06.12.2016 №400010000/2016/004197 і №400010000/2016/004198.
Про результати дослідження проб товару, заявленого у тимчасовій митній декларації від 25.11.2016 №400010000/2016/004046, до Хмельницької митниці ДФС надійшов висновок СЛЕД ДФС від 04.01.2017 року № 142005701- 0004.
Згідно висновку СЛЕД ДФС від 04.01.2017 року № 142005701-0004, лабораторною перевіркою встановлено, що товар газовий конденсат являє собою непрозору рідину темно-коричневого кольору із запахом нафтопродуктів, яка за хімічним складом являє собою суміш на основі аліфатичних вуглеводів, та до складу якої входять інші добавки/домішки (ароматичні вуглеводні тощо). Визначити природу походження пробні не видається можливим, у зв'язку з відсутністю належної методики та обладнання. Температура початку кипіння 40 град С, при температурі 210 град С переганяється 67 об%, при температурі 250 град С переганяється 76 об%, густина при температурі 15 град С кг/метр кубічний - 772,1. Температура спалаху в закритому тиглі нижче 0 град С. Температура кінця кипіння більше 400 град С. Масова частка сірки в складі становить 0,062 мас%. Без вмісту води та механічних домішок. За фракційним складом проба не суперечить терміну середні дистиляти згідно Додаткової примітки 2(c) до групи 27 УКТЗЕД.
Відповідно до Додаткової примітки 2 (c) термін середні дистиляти (товарні категорії 2710 19 11 - 2710 19 29) означає нафтові фракції та інші нафтопродукти, менш як 90 об. % яких (включаючи втрати) переганяється при температурі 210° C і 65 об. % або більше (включаючи втрати) переганяється при температурі 250° C (за методом ISO 3405, еквівалентним методу ASTM D 86).
05.01.2017 року митним постом Камянець-Подільський Хмельницької митниці ДФС винесено рішення про визначення коду товару № КТ 400010000-0002-2017 за тимчасовою митною декларацією від 25.11.2016 № 400010000/2016/004046. Визначений митним органом код товару згідно УКТЗЕД - 2710192900 (ставка мита - 0%, акті ставка - 183 EUR за 1 тис. л.).
Згідно частини 19 статті 356 МК України 05.01.2017 року підрозділом митного оформлення Хмельницької митниці ДФС ознайомлено декларанта з результатами проведеного дослідження проб та зразків товару шляхом направлення йому електронної копії вищезазначеного висновку СЛЕД ДФС.
Згідно з частиною 1 статті 261 Митного кодексу України у разі подання відповідно до статей 259 і 260 цього Кодексу попередньої, тимчасової або періодичної митної декларації декларант або уповноважена ним особа повинні протягом строків, визначених відповідно до цього Кодексу, подати органу доходів і зборів додаткову декларацію, яка містить точні відомості про товари, задекларовані за попередньою, тимчасовою або періодичною митною декларацією, що подавалися б у разі декларування цих товарів за митною декларацією, заповненою у звичайному порядку.
У разі відсутності інформації, необхідної для визначення числових значень складових митної вартості товарів, яка стане відомою після випуску товарів у вільний обіг та сплати роялті, ліцензійних платежів, інших складових вартості, які визначаються залежно від обсягів продажу або прибутку від продажу, декларант або уповноважена ним особа має право подати додаткову декларацію протягом 180 днів з дати випуску товарів.(частина 2 статті 261 Митного кодексу України)
05.01.2017 року декларантом було подано додаткові митні декларації № 400010000/2017/000026, № 400010000/2017/000027, № 400010000/2017/000028, № 400010000/2017/000029 до тимчасових митних декларацій від 25.11.2016 № 400010000/2016/004046, від 29.11.2016 № 400010000/2016/004098, від 06.12.2016 № 400010000/2016/004197 та № 400010000/2016/004198, в оформленні яких Хмельницькою митницею ДФС відмовлено шляхом надання карток відмови.
Станом на дату проведення перевірки відповідачем, додаткові декларації до тимчасових митних декларацій ТОВ Лубрікс-Нафта не подано.
13.02.2017 року рішення про визначення коду товару № КТ-400010000-0001-2017 від 05.01.2017 року відкликано 13.02.2017 року, про що повідомлено позивача листом № 675/10/22-70-00.2-19 від 15.02.2017 року.
15.02.2017 року митним постом Камянець-Подільський Хмельницької митниці ДФС винесено рішення про визначення коду товару № КТ 400010000-0002-2017 за тимчасовою митною декларацією від 25.11.2016 № 400010000/2016/004046. Визначений митним органом код товару згідно УКТЗЕД - 2710192900 (ставка мита - 0%, акті ставка - 183 EUR за 1 тис. л.).
Також, актом перевірки встановлено, що подібний товар оформлений ТОВ Лубрікс - Нафта за тимчасовими митними деклараціями від 29.11.2016 № 400010000/2016/004098, від 06.12.2016 № 400010000/2016/004197 та № 400010000/2016/004198, в яких співпадають дані (відправник товару, назва товару, місто його походження, зовнішньоекономічний Договір купівлі - продажу, згідно якого товар поставлявся), що і за декларацією від 25.11.2016 №400010000/2016/004046, на думку контролюючого органу, також необхідно класифікувати за кодом УКТЗЕД 2710192900 (ставка мита - 0%, акті ставка - 183 EUR за 1 тис. л.).
З огляду на викладене, та враховуючи висновок СЛЕД ДФС від 04.01.2017 року № 142005701-0004, колегія суддів вважає правомірними доводи контролюючого органу щодо невірного визначення ОВ Лубрікс-Нафта класифікації товару за тимчасовими митними деклараціями від 25.11.2016 № 400010000/2016/004046, від 29.11.2016 № 400010000/2016/004098, від 06.12.2016 № 400010000/2016/004197 та № 400010000/2016/004198.
У зв'язку з невірною класифікацією товару позивачем занижено суму акцизного податку та занижено суму податку на додану вартість, що є підставою для збільшення грошових зобов'язань за оскаржуваними податковими повідомленнями-рішеннями.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги дійшов висновку, що рішення, яке стало підставою для збільшення грошового зобов'язання позивачу (рішення про визначення коду товару № КТ-400010000-0001-2017 від 05.01.2017 року) було відкликано Хмельницькою митницею ДФС, однак такий висновок спростовується вищевикладеними обставинами, якими підтверджено, що підставою для збільшення грошових зобов'язань слугувало рішення про визначення коду товару № КТ 400010000-0002-2017 від 15.02.2017 року.
На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, що у відповідності до статті 317 КАС України є підставою для скасування рішення суду першої інстанції з ухваленням нового рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 317, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області - задовольнити.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08 лютого 2018 року - скасувати.
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Лубрікс-Нафта до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області відмовити.
Постанова набирає законної сили з 21.06.2018 та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Верховного Суду.
Повне судове рішення складено 25.06.2018.
Головуючий: Т.І. Ясенова
Суддя: О.В. Головко
Суддя: А.В. Суховаров
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2018 |
Оприлюднено | 26.06.2018 |
Номер документу | 74899449 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Ясенова Т.І.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Ясенова Т.І.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні