ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-2903/10/2370
07.12.2010 р. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Паламар П.Г.,
при секретарі Поштаренко О.І.,
за участю: представника позивача ОСОБА_1 - за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси адміністративну справу за позовом Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції до товариства з обмеженою відповідальністю „Меблі Лівс» про стягнення пені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, -
ВСТАНОВИВ:
Смілянська об'єднана державна податкова інспекція Черкаської області (далі -позивач) звернулась до адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю „Меблі Лівс» (далі -відповідач) про стягнення пені за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що Смілянською об'єднаною державною податковою інспекцією Черкаської області проведена перевірка товариства з обмеженою відповідальністю „Меблі Лівс» з питань дотримання вимог податкового, валютного, іншого законодавства та виявлено порушення вимог ст. 1 Закону України „Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.1994 року № 185/94-ВР. За результатами перевірки відповідачем було винесене рішення № НОМЕР_1 від 17.11.2009 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 33621 грн. 07 коп.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала.
Відповідач був належним чином повідомлений про час і місце проведення судового засідання. Однак в судове засідання не з'явився, свого представника повторно не направив, про причини неявки суд не повідомив, заперечення на позов суду не подавав.
Заслухавши пояснення та доводи представника позивача, вивчивши та оцінивши письмові докази у справі в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю „Меблі Лівс» зареєстроване виконавчим комітетом Смілянської міської ради як юридична особа 25.12.1997 року та перебуває на обліку в Смілянській об'єднаній державній податковій інспекції Черкаської області як платник податків з 13.01.1998 року.
15.11.2007 року між відповідачем та нерезидентом фірмою „S.C.DIVERSE S.R.L.» (Румунія) був заключений зовнішньоекономічний контракт № 16/2007, на поставку м'яких меблів. За умовами контракту позивач виступав продавцем товару та на виконання його умов ним, відповідно до вантажно-митної декларації від 29.10.2008 року № 402394, були відвантажені меблі на суму поставки 21544 євро, з яких 10000 євро 97 євроцентів на звітну дату не надійшли в установлений законодавством термін на валютний рахунок резидента в уповноваженому банку.
Відповідно до вантажно-митної декларації від 09.12.2008 року № 402642 товариство з обмеженою відповідальністю „Меблі Лівс» відвантажило контрагенту по контракту № 16/2007 меблі на суму 19140 євро, яка на валютний рахунок позивача в уповноваженому банку в установлений законодавством термін не надійшла.
11.11.2009 року Смілянською об'єднаною держаною податковою інспекцією Черкаської області проведена планова виїзна перевірка відповідача з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2008 року по 30.06.2009 року та встановлено, що відповідач по контракту від 15.11.07 № 16/2007 , укладеному з нерезидентом фірмою „S.C.DIVERSE S.R.L.» (Румунія), згідно вантажно-митної декларації від 29.10.2008 року № 402394 відвантажило меблі на суму 21544 євро (граничний термін надходження валютної виручки 27.04.2009 року). Виручка на поточний валютний рахунок підприємства надійшла 04.12.2008 року в розмірі 4999 євро 03 євроценти (виписка банку № 1) та 09.12.2008 року в розмірі 6544 євро (виписка банку № 1). Решта виручки в розмірі 10000 євро 97 євроцентів станом на 30.06.2009 року на рахунок товариства не надійшла. Згідно вантажно-митної декларації від 09.12.2008 року № 402642 товариство з обмеженою відповідальністю „Меблі Лівс» відвантажило меблі на суму 19140 євро (граничний термін надходження валютної виручки 07.06.2009 року). Виручка на поточний валютний рахунок підприємства станом на 30.06.2009 року не надійшла (акт від 11.11.2009 року № 5063/23/25210075).
За результатами проведеної перевірки Смілянською об'єднаною державною податковою інспекцією Черкаської області винесене рішення від 17.11.2009 року № НОМЕР_1 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 33621 грн. 07 коп. за порушення вимог Закону України „Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.1994 року № 185/94-ВР (далі Закон № 185/94).
Відповідно до вимог статті 1 Закону № 185/94-ВР виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики.
Статтею 4 Закону № 185/94 передбачено, що порушення резидентами строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару). У разі прийняття до розгляду судом, Міжнародним комерційним арбітражним судом чи Морською арбітражною комісією при Торгово-промисловій палаті України позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотримання нерезидентом строків, передбачених експортно-імпортними контрактами, строки, передбачені статтями 1 і 2 цього Закону, зупиняються і пеня за їх порушення в цей період не сплачується. Державні податкові інспекції вправі за наслідками документальних перевірок безпосередньо стягувати з резидентів пеню, передбачену цією статтею.
Будь-яких доказів отримання відповідачем висновку центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики чи звернення відповідача до міжнародних судових інстанцій про стягнення з нерезидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотримання нерезидентом строків, передбачених експортно-імпортними контрактами, та Законом 185/94-ВР, суду не надано.
Пунктами 1 та 11 статті 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року № 509-XII передбачено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків), а також застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Відповідно до частини 5 статті 4 Закону № 185/94 державні податкові інспекції вправі за наслідками документальних перевірок безпосередньо стягувати з резидентів пеню, передбачену цією статтею.
Постановою Черкаського окружного адміністративного суду від 19.03.2010 року відмовлено у задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю „Меблі Лівс» до Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 17.11.2009 року № НОМЕР_1 відмовлено повністю.
ТОВ „Меблі Лівс» не погодившись з прийнятим рішенням, звернулось до Київського апеляційного адміністративного суду апеляційною скаргою.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 07.10.2010 року по адміністративній справі № 2а-300/09/2370 апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю „Меблі Лівс» залишено без задоволення, а постанову Черкаського окружного адміністративного суду від 19.03.2010 року без змін. Вказане рішення суду набрало законної сили з моменту проголошення. Виходячи з аналізу зазначених рішень судів, рішення позивача № НОМЕР_1 від 17.11.2009 року про застосування штрафних (фінансових) санкцій у вигляді пені на суму 33621 грн. 07 коп. є правомірним.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином враховуючи викладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 105, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Меблі Лівс", (20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Шишкіна, 3, ідентифікаційний код 25210075) на користь бюджету через Смілянську об'єднану державну податкову інспекцію (20700, м. Сміла, вул. Леніна, 76, код ЄДРПОУ 21367325) пеню за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності на загальну суму 33621 (тридцять три тисячі шістсот двадцять одна) грн. 07 коп.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя П.Г. Паламар
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2010 |
Оприлюднено | 26.06.2018 |
Номер документу | 74928890 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
П.Г. Паламар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні