Ухвала
від 25.06.2018 по справі 21/201/09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 29/4/16-14/42/17

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

25.06.2018 Справа № 21/201/09

Господарський суд Запорізької області у складі судді Сушко Л.М. , розглянувши матеріали справи №21/201/09

кредитори - 1. Товариство з обмеженою відповідальністю "БРІЗ" (99014, м. Севастополь Камишеве шосе, 7, поштова адреса: 95015 АР Крим м. Сімферополь, вул. Субхі, 1, код з ЄДРПОУ - 31029009)

2. Товариство з обмеженою відповідальністю "Агроніка"(49101, м. Дніпропетровськ вул. Свердлова, 18/5; поштова адреса: 49000 м.Дніпропетровськ вул. Філософська, 39, код з ЄДРПОУ - 32540965)

3. Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Славія" (69032 м. Запоріжжя пров. Туристський, 5, код з ЄДРПОУ - 31741060)

4. Закрите акціонерне товариство "Білицький молочноконсервний комбінат"(поштова адреса: 36039 м. Полтава вул. Сінна, 4 кв. 2, код з ЄДРПОУ - 00418129)

5. Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова Компанія "Фінактив" (03150, м. Київ, вул. Предславинська, 11)

6. Управління Пенсійного фонду України у Жовтневому районі м. Запоріжжя (69002 м. Запоріжжя вул.Червоногвардійська, 38, код з ЄДРПОУ - 2058433)

банкрут - Товариство з обмеженою відповідальністю "Продмайстер" (69063 м. Запоріжжя вул. Анголенка, 22; 69063 м. Запоріжжя вул. Гоголя/Жовтнева, 30/23 кв. 8; код з ЄДРПОУ - 32692287)

банківська установа , яка здійснює розрахунково-касове обслуговування боржника - ПАТ "УкрСиббанк", м. Запоріжжя

ліквідатор - арбітражний керуючий Комаренко Т.О. (АДРЕСА_1)

За участю представників сторін:

Від кредиторів - не з'явився

Ліквідатор - не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Постановою Господарського суду Запорізької області від 09.06.2010 по справі №21/201/09 визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Продмайстер" банкрутом, введено ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Біцюту А.О.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 19.03.2015 по справі №21/201/09 ліквідатором боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Продмайстер" призначено арбітражного керуючого - Комаренко Т.О.

26.04.2018. до господарського суду Запорізької області від ліквідатора надійшов звіт та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Продмайстер".

Ухвалою суду від 30.05.2018. звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Продмайстер" прийняті до розгляду, призначено судове засідання на 15.06.2018.

11.05.2018. до господарського суду Запорізької області від Головного управління ДФС у Запорізькій області надійшло клопотання з проханням до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі №21/201/09. ГУ ДФС у Запорізькій області зазначає, що на адресу ліквідатора 19.04.2018. було направлено лист з проханням надати первинні бухгалтерські документи для проведення перевірки відповідно до вимог Податкового кодексу України. Не надання цих документів є перешкодою для реалізації контролюючим органом функцій здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів та платежів шляхом проведення перевірки і цей факт унеможливлює остаточні висновки контролюючого органу щодо припинення або неприпинення підприємством господарської діяльності. Посилаючись на такі обставини, ГУ ДФС у Запорізькій області просить до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі.

15.06.2018. до господарського суду Запорізької області надійшло клопотання у якому ліквідатор повідомляє, що нею 01.06.2018. було направлено повідомлення про збори кредиторів ТОВ "Продмайстер", що повинні були відбутись 13.06.2018. Повісткою дня даних зборів було питання щодо розгляду та затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу підприємства-банкрута. Але жоден з кредиторів на збори не прибув.

Ухвалою суду від 15.06.2018. розгляд справи відкладено на 25.06.2018. Зобов'язано Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області надати суду у строк до 25.06.2018. матеріали документальної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Продмайстер", код з ЄДРПОУ - 32692287; довідку щодо податкової заборгованості підприємства-банкрута; нормативно-обгрунтоване пояснення щодо дій посадових осіб контролюючого органу у разі ненадання платником податків документів необхідних для проведення перевірки. Зобов'язано ліквідатора направити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс кредиторам підприємства-банкрута.

Представники кредиторів та ліквідатор у судове засідання 25.06.2018. не з'явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені своєчасно та належним чином.

Справа розглядається відповідно до приписів ст. 202 ГПК України - за наявними матеріалами.

25.06.2018. до початку судового засідання від ліквідатора надійшли докази направлення звіту та ліквідаційного балансу кредиторам підприємства-банкрута.

ГУ ДФС у Запорізькій області вимог викладених в ухвалі суду від 15.06.2018. не виконано, витребуваних документів не надано.

Розглянувши клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області, суд зазначає наступне:

Порядок проведення документальних перевірок податковим органом визначений главою 8 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до пункту 78.1.7 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку.

Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

Пунктом 79.2 статті 79 Податкової кодексу України закріплено, що документальна позапланова перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної перевірки.

Відповідно до пункту 81.2 Податкового кодексу України, у разі відмови платника податків та/або посадових осіб платника податку у допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки, складається акт, який засвідчує факт відмови.

В матеріалах справи відсутні будь-які докази призначення податкової перевірки, зокрема наказу на проведення перевірки, доказів вручення чи надсилання копії наказу на адресу боржника, письмового повідомлення про дату та місце проведення такої перевірки, акт відмови у допуску посадових осіб контролюючого органу. Але ж лише за наявності призначення податкової перевірки податковий орган вправі отримати та вимагати первинні документи та регістри бухгалтерського та податкового обліку боржника.

Суд вважає, що, враховуючи положення ст. ст. 78, 82 Податкового кодексу України, у податкового органу було достатньо часу для призначення та проведення перевірки боржника.

При цьому також зазначається, що проведення процедури банкрутства суб'єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Закону України "Про відновлення платоспроможності..", якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Закону України "Про відновлення платоспроможності…", ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв'язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.

Обставини, пов'язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб'єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.

Крім того, частиною 1 статті 3 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено, що провадження у справах, про банкрутство регулюється Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на судовий захист.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", кожному гарантується захист його прав, свобод та інтересів у розумні строки незалежним, безстороннім і справедливим судом, утвореним законом.

Доступність правосуддя для кожної особи забезпечується відповідно до Конституції України та в порядку, встановленому законами України.

Згідно ст. 6 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", звернення до суду громадян, організацій чи посадових осіб, які відповідно до закону не є учасниками судового процесу, щодо розгляду конкретних справ судом не розглядаються, якщо інше не передбачено законом.

Отже, реалізація конституційного права на звернення до суду, в даному випадку звернення Головного управління ДФС у Запорізькій з клопотанням в межах справи про банкрутство №21/201/09, ставиться в залежність від положень Закону про банкрутство.

В силу особливостей справи про банкрутство (ст. 41 ГПК України), коло осіб, які мають право подавати заяви і клопотання процесуального характеру у справі про банкрутство, діючим законодавством звужено до учасників такої справи задля попередження необгрунтованого втручання інших осіб, які не є учасниками справи, у хід процедури банкрутства.

Учасниками у справі про банкрутство, згідно ст. 1 Закону про банкрутство, є: сторони, забезпечені кредитори, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.

Так, відповідно до норм ч. 15 ст. 16. ст. 23, 24, 25 Закону про банкрутство, у справі про банкрутство, що здійснюється за загальною процедурою, особа, яка має до боржника кредиторські вимоги, набуває саме процесуального статусу кредитора - сторони та учасника провадження у справі про банкрутство після звернення із заявою з кредиторськими вимогами у справі про банкрутство.

Отже, Законом про банкрутство, а саме ст. 1 Закону, не передбачено участі органу ДФС як учасника провадження у справі про банкрутство. Крім цього, Головне управління ДФС у Запорізькій не зверталась до суду в межах провадження у даній справі про банкрутство з кредиторськими вимогами до боржника і не набула в установленому порядку статусу сторони чи учасника провадження у даній справі про банкрутство.

Враховуючи вищевикладене, клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області, суд залишає без задоволення.

Розглянувши поданий ліквідатором звіт, судом встановлено, що ліквідатором банкрута відповідно до ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" виконані усі необхідні заходи, а саме: проведена інвентаризація майна, направлені запити до відповідних установ з метою виявлення майна підприємства, закриті поточні рахунки банкрута.

В ході проведення ліквідаційної процедури ліквідатором майнових активів підприємства-банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання, що підлягають включенню до ліквідаційної маси не виявлено, у зв'язку з чим кредиторська заборгованість залишилась не погашеною.

У зв'язку з викладеним, суд вважає за необхідне звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута затвердити. Враховуючи те, що за результатами ліквідаційного балансу у банкрута не залишилось майна для здійснення своєї підприємницької діяльності його необхідно ліквідувати, а провадження у справі закрити.

Відповідно до п. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Керуючись ст. ст. 34, 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області залишити без задоволення.

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - затвердити.

Банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Продмайстер" (69063 м. Запоріжжя вул. Анголенка, 22; 69063 м. Запоріжжя вул. Гоголя/Жовтнева, 30/23 кв. 8; код з ЄДРПОУ - 32692287)

- ліквідувати.

Провадження у справі №21/201/09 закрити.

Вимоги не задоволені за недостатністю майна вважати погашеними.

Ліквідатору у строк до 25.07.2018. передати до архіву фінансово-господарські документи банкрута.

Примірник ухвали надіслати кредиторам, ліквідатору, Державному реєстратору Департаменту реєстраційних послуг ЗМР, Головному територіальному управлінню юстиції у Запорізькій області, ГУ ДФС у Запорізькій області.

Ухвала набрала законної сили негайно після її оголошення, відповідно до ч. 1 ст. 235 ГПК України.

Ухвала господарського суду може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів з дня складання повного тексту за правилами, визначеними ст. ст. 254-259 ГПК України.

Повний текст ухвали, відповідно до ст. 233 ГПК України, складено - 25.06.2018.

Суддя Л.М. Сушко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення25.06.2018
Оприлюднено26.06.2018
Номер документу74929450
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —21/201/09

Ухвала від 25.06.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 15.06.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Судовий наказ від 11.06.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Судовий наказ від 11.06.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Судовий наказ від 11.06.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Судовий наказ від 11.06.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 30.05.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 16.05.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 26.04.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 22.03.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні