13/3715А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 13/3715А
"10" серпня 2006 р.
Господарський суд Черкаської області в складі судді Скиби Г.М. при секретарі Дяченко Т.В. розглянув справу від 18 липня 2006 року
за позовом Черкаського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, м. Черкаси
до ВАТ „Цибулівсільмаш”, с. Цибулів Монастирищенського району
про стягнення 2988 грн. штрафних санкцій за нестворення робочих місць для інвалідів
в присутності представників:
позивача: Сук С.В. - довіреність №842/06-4 від 10.07.2006 року,
від відповідача: Попіщук П.Д. –довіреність від 1 серпня 2006 року №59. В засіданні 10 серпня 2006 року участі не брали. Сторона належним чином повідомлена про час і місце розгляду спору.
Дослідивши наявні письмові докази, заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, господарський суд ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з позовом до відповідача про стягнення 2988 грн. штрафних санкцій за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів у 2005 році. В судовому засіданні представник позивача позов підтримав. Позов мотивований відсутністю у відповідача атестованих робочих місць для роботи інвалідів.
Відповідач позовні вимоги заперечив та посилається на відсутність покладеного законодавством обов'язку для роботодавця відшукувати інвалідів та доставляти їх на підприємство з метою працевлаштування. Представник відповідача в судових засіданнях заперечення підтримав та просить в позові відмовити.
Вказує також на роботу підприємства за спрощеною схемою оподаткування та відсутність обов'язку сплачувати збір до фонду соціального захисту інвалідів.
Як вбачається із звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік середньооблікова чисельність штатних працівників у 2005 році становила 26 чоловік, на підприємстві не працював жоден інвалід, норматив для працевлаштування - 1 інвалід, середньорічна заробітна плата склала 2988 грн. (а. с. 6).
Частиною 1 ст. 18 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в України” передбачено, що працевлаштування інвалідів здійснюється органами Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, місцевими радами, громадськими організаціями інвалідів (далі –органи працевлаштування інвалідів).
Відповідно до ст. ст. 19-20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік –у кількості одного робочого місця, якщо інше не передбачено законом.
Керівники підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання у разі незабезпечення зазначених нормативів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.
Підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду України соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.
Сплату штрафних санкцій підприємства (об'єднання), установи і організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). Відповідач документально, з поданням звітів про результати господарської діяльності –підтвердив наявність прибутку у підприємства в 2005 році.
У разі відсутності коштів штрафні санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на майно підприємства (об'єднання), установи і організації в порядку, передбаченому законом.
Аналіз зазначених положень Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в України” дає підстави для висновку про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інвалідів на створені робочі місця. Такий обов'язок покладається на органи працевлаштування, що перелічені в частині 1 ст. 18 цього Закону. Це підтверджується і змістом абзацу 2 пункту 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів (затверджений постановою КМУ № 1434 від 26.09.02р.), згідно з яким завданням Фонду є здійснення контролю за додержанням підприємствами нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, а також підпункту 3 пункту 4 та підпункту 3 пункту 5 цього Положення, якими Фонду надано право здійснювати контроль за своєчасним перерахуванням підприємствами штрафних санкцій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів та здійснювати перевірки підприємств щодо нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.
В той же час відповідач не подав доказів, що підтверджують звернення до Монастирищенського районного центру зайнятості, інших органів працевлаштування, до органів місцевої влади, до фонду соціального захисту інвалідів –про направлення для працевлаштування інвалідів чи готовність створити та атестувати робочі місця.
Представлений штатний розпис підприємства «Цибулівсільмаш», яким затверджено кошторис для 12 посад. Наданий штатний розпис не містить можливості призначення на посаду чи заміщення працюючого інвалідом. Доказів внесення змін до штатного розпису чи затвердження нового штатного розпису на підприємстві –представником відповідача не подано.
Посилання відповідача на обставину, що управління праці Монастирищенського району, служба зайнятості Монастирищенського району у 2005 році не надсилали до господарства інвалідів для подальшого працевлаштування –не є доказом відсутності вини роботодавця в нестворенні робочих місць для інвалідів. Навпаки, відповідач не подав належних доказів про вжиття всіх вичерпних заходів для створення робочих місць для інвалідів (зокрема - готовності до атестування робочого місця для інваліда). Суд враховує і ту обставину, що відповідач самостійно підтвердив невиконання нормативу по працевлаштуванню інвалідів, т.я. вважає, що за спрощеною схемою оподаткування не повинен сплачувати збір до фонду захисту інвалідів, а також відсутність щомісячних звітів до служби зайнятості про необхідність в працівниках, в т.ч. і інвалідах.
Згідно зі ст. ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідач не надав господарському суду доказів того, що на підприємстві у 2005 році проводилась робота по створенню 1 робочого місця для інвалідів, атестуванню його та їх подальшого працевлаштування. Самостійно інваліди не працевлаштовувались.
Позивач належними доказами довів свої вимоги. Позовні вимоги підлягають задоволенню. Стягненню підлягає 2988 грн. штрафних санкцій як плата за нестворення 1 робочого місця для інвалідів.
Судові витрати покласти на відповідача повністю –29 грн. 88 коп. судового збору.
Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 18-20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, ст. ст. 160, 163 КАС України, господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з ВАТ „Цибулівсільмаш”, с. Цибулів Монастирищенського району, вул. Гагаріна, 30А, код 05789156, рахунок 26006301492 в відділенні №2972 ВАТ «Ощадний банк України»смт. Монастирище, МФО 354648
на користь Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Черкаси, пр. Хіміків, 50, код 21368023
2988 грн. штрафних санкцій.
Стягнути з ВАТ „Цибулівсільмаш”, с. Цибулів Монастирищенського району, вул. Гагаріна, 30А, код 05789156, рахунок 26006301492 в відділенні №2972 ВАТ «Ощадний банк України»смт. Монастирище, МФО 354648
в доход Державного бюджету через ДПІ в Монастирищенському районі на користь УДК в Черкаській області, МФО 854018 код 22809222, рахунок №31110095600002
29 грн. 88 коп. судового збору.
Постанова (судове рішення) набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання постанови, оформленої відповідно до вимог ст. 167 КАС України. Сторони у справі протягом 10 днів мають право подати заяву про намір оскарження та в 20 денний строк подати апеляційну скаргу до апеляційного суду на вказану постанову через господарський суд Черкаської області.
Суддя Г.М. Скиба
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 10.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 74930 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Скиба Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні