Ухвала
від 16.04.2018 по справі 757/17960/18-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/17960/18-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 квітня 2018 року

слідчий суддя Печерський районний суд м. Києва ОСОБА_1

при секретарі: ОСОБА_2 ,

за участю:

прокурора: не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві клопотання Заступника начальника відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих слідчого відділу управління з розслідування злочинів, вчинених на тимчасово окупованих територіях, Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової документальної виїзної перевірки у кримінальному провадженні № 42017000000004251 від 18.12.2017 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364-1 КК України, -

В С Т А Н О В И В :

Заступник начальника відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих слідчого відділу управління з розслідування злочинів, вчинених на тимчасово окупованих територіях, Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової документальної виїзної перевірки ТОВ «ЛІКА-НОВА» (ЄДРПОУ 41316337, юридична адреса: м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, буд. 136-а, кв. 37; фактичне місцезнаходження: м. Дніпро, вул. Січових Стрільців, буд. 5) щодо дотримання вимог податкового, валютного законодавства в частині правильності нарахування, повноти та своєчасності сплати до бюджету податків та зборів, в тому числі податку на прибуток підприємства та податку на додану вартість за період часу 04.05.2017 року по 31.12.2017 року, правильності відображення таких операцій в податковому і бухгалтерському обліках, податковій та статистичній звітності, дотримання порядку ведення податкового і бухгалтерського обліку при їх проведення, наявності чи відсутності ознак фіктивності таких операцій.

В обґрунтування вказаного клопотання прокурор зазначає, що Слідчим відділом управління з розслідування злочинів, вчинених на тимчасово окупованих територіях, Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000004251 від 18.12.2017 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364-1 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що ряд ризикових та пов`язаних між собою суб`єктів господарювання, службові особи яких, при здійсненні фінансово-господарських операцій здійснюють підміну позицій товарних груп та задіяні у схемах формування ризикового податкового кредиту з податку на додану вартість. Такі їхні дії спрямовані на умисне ухилення від сплати податків, зборів, інших обов`язкових платежів, що входять в систему оподаткування та подальшого ненадходження до державного бюджету грошових коштів в особливо великих розмірах.

В ході здійснення досудового розслідування встановлено, що ТОВ «Ліка-Нова» та група підприємств, підконтрольних «Nadezhda Limited» (Британія), а саме: ТОВ «НАДЕЖДА ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 39787584), ТОВ «НАДЕЖДА РИТЕЙЛ» (ЄДРПОУ 38561493), ТОВ «НАДЕЖДА РИТЕЙЛ 2017» (ЄДРПОУ 41022256), ПП «Компанія Надежда» (ЄДРПОУ 22519085), ТОВ «Союз 2000», ТОВ «Нафтобізнес Трейд» (ЄДРПОУ 41029581), ТОВ «Онтаріо 2016» (ЄДРПОУ 40794956), ТОВ «Авто Газ Груп» (ЄДРПОУ 37895417), ТОВ «СН ГРУП» (ЄДРПОУ 40407260), ПП «Алькор Інвест» (ЄДРПОУ 34573615), ТОВ «Ресурс Трейд 2017» (ЄДРПОУ 41057949), ТОВ «Амбер 2017» (ЄДРПОУ 40875652), ТОВ «ЄВРОСТАНДАРТ-АВТОГАЗ» (ЄДРПОУ 37958775), ТОВ «ГАЗ ПОСТАЧАННЯ» (41046125), ТОВ «РЕАКС-АЗОВПЛАЗА» (ЄДРПОУ 32787593), ТОВ «Л.В.» (ЄДРПОУ 32370734), ТОВ «НАДЕЖДА-ЗАКАРПАТТЯ» (ЄДРПОУ 34570441), ТОВ «Альянс-Газ» (ЄДРПОУ 32322481), ТОВ «МОНТАЖНАЛАДКА» (ЄДРПОУ 13483974), ТОВ «МОНТАЖНАЛАДКА ЛПГ» (зареєстроване та здійснює діяльність у зоні проведення антитерористичної операції), ТОВ «Облпаливо» (ЄДРПОУ 31712925), ТОВ «БВС 2014» (ЄДРПОУ 39107225), ТОВ «Фирма «Альпари ЛТД» (ЄДРПОУ 13929571), ТОВ «Різалт-Нафтопродукти» (ЄДРПОУ 23997935), ДІВА ІНВЕСТ ЛІМІТЕД (DIVA INVEST LIMITED), ТОВ «БРЕЙМІЛЕР ЛІМІТЕД» ухиляються від сплати податків в особливо великих розмірах, здійснюючи операції, пов`язані з нетиповим експортом за договором комісії шляхом укладання нікчемних правочинів, пов`язаних із придбанням товарно-матеріальних цінностей у ризикових підприємств з ознаками фіктивності, у тому числі, які знаходяться на територіях так званих ЛНР та ДНР.

Зокрема, службові особи вказаних суб`єктів господарської діяльності, з метою отримання податкової вигоди шляхом декларування «штучного» податкового кредиту, зменшення своїх зобов`язань перед бюджетом та подальшого переведення безготівкових коштів у готівку, на території м. Дніпро, м. Полтави, м. Одеса, так званих ЛНР і ДНР, здійснюють документальне оформлення фіктивних операцій за рахунок відображення фінансово-господарських взаємовідносин з рядом сумнівних підприємств, а сама діяльність угрупування фактично зводиться до придбання товарно-матеріальних цінностей у вигляді макухи та насіння соняшника, за готівкові кошти у фермерських та сільськогосподарських товариств без будь-якого бухгалтерського та податкового відображення.

За таких обставин, під час досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової документальної податкової перевірки та з`ясування обставин здійснення операцій, спрямованих на привласнення грошових коштів та ухилення від сплати податків, в тому числі податку на додану вартість та податку на прибуток ТОВ «Ліка-Нова» (ЄДРПОУ 41316337) за період часу 04.05.2017 року по 31.12.2017 року.

Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалось.

В судове засідання прокурор не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання у його відсутність, вимоги клопотання підтримав з викладених у ньому підстав та просив їх задовольнити.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання не підлягає задоволенню, зважаючи на наступне.

Слідчим суддею встановлено, що Слідчим відділом управління з розслідування злочинів, вчинених на тимчасово окупованих територіях, Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000004251 від 18.12.2017 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364-1 КК України.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового Кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Підпунктами 1, 3, 4 пункту 75.1.2 статті 75 Податкового Кодексу України визначено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Не може бути предметом планової документальної перевірки питання дотримання платником податків принципу "витягнутої руки", крім випадків перевірки дотримання платником податків вимог підпунктів 140.5.4, 140.5.6 пункту 140.5 статті 140 цього Кодексу. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Згідно підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового Кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності судового рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки, винесену ними відповідно до закону.

Як визначено у ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом, у т.ч. витребування та отримання від органів державної влади, підприємств, установ та організацій, висновків ревізій та актів перевірок тощо.

Разом з тим, вирішення слідчим суддею клопотання про призначення позапланової податкової перевірки не охоплюється його повноваженнями, що мають реалізовуватися в спосіб, передбачений процесуальним законом, оскільки призначення перевірки не відноситься ані до заходів забезпечення кримінального провадження, ані до слідчих дій, ані до негласних слідчих дій.

Отже, КПК України не передбачає права слідчого, прокурора на звернення до слідчого судді з клопотанням про проведення позапланової податкової перевірки, більше того, в КПК відсутня процесуальна процедура розгляду такого виду клопотань. В той же час, відповідно до правової позиції викладеної в Рішенні ЄСПЛ «Михайлюк та Петров проти України» від 10.12.2009 року (п. 25 Рішення) зазначається, що вираз «згідно із законом» насамперед вимагає, щоб оскаржуване втручання мало певну підставу в національному законодавстві, він також стосується якості відповідного законодавства і потребує, аби воно було доступне відповідній особі, яка, крім того, повинна передбачати його наслідки для себе, а також це законодавство повинно відповідати принципу верховенства права. Ті ж самі обґрунтування стосуються і посилань слідчого судді на положення ч. 2 ст. 93 КПК України, адже дана норма передбачає, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій, та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених КПК і не містить окремого права прокурора, слідчого звертатися до слідчого судді з даними клопотаннями .

За таких обставин, клопотання прокурора про проведення позапланової документальної виїзної перевірки ТОВ «Ліка-Нова» (ЄДРПОУ 41316337) не ґрунтується на вимогах процесуального закону, відтак, не підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 40, 107, 110, 309 Кримінального процесуального кодексу України, ст.ст. 5, 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

В задоволенні клопотання Заступника начальника відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих слідчого відділу управління з розслідування злочинів, вчинених на тимчасово окупованих територіях, Генеральної прокуратури України ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової документальної виїзної перевірки у кримінальному провадженні № 42017000000004251 від 18.12.2017 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 364-1 КК України, відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.04.2018
Оприлюднено22.02.2023
Номер документу74959556
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —757/17960/18-к

Ухвала від 16.04.2018

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Кирилюк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні