Справа № 761/39196/17
Провадження № 3/761/4120/2018
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 червня 2018 року суддя Шевченківського районного суду міста Києва Щебуняєва Лідія Леонідівна, розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2, керівника ТОВ ВКП ПУЛЬСАР , місцезнаходження ТОВ ВКП ПУЛЬСАР : м. Київ, вул. Сім'ї Хохлових, 11/2 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, -
В С Т А Н О В И В:
08 травня 2018 року до Шевченківського районного суду м. Києва надійшов протокол по справі про адміністративне правопорушення № 705/26-15-12-07-22/01 від 12 жовтня 2017 року, складений головним державним ревізором - інспектором відділу моніторингу камеральних перевірок податкової звітності управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС в м. Києві Зіненко О.В., відносно керівника ТОВ ВКП ПУЛЬСАР - ОСОБА_2, за ч.1 ст. 163-1 КпАП України. Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, ОСОБА_2, як керівником ТОВ ВКП ПУЛЬСАР було порушено п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, що відображено в акті перевірки від 20 вересня 2017 року №8222/26-15-12-07-20 за період 01 липня 2017 року по 31 липня 2017 року. Тобто, даний протокол складено у зв'язку з наявністю в діях ОСОБА_2 ознак адміністративного правопорушення, передбаченого положеннями ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
До суду ОСОБА_2 не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Суд вважає за можливе розглянути справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_2 у його відсутність.
Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
За правилами ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати, в тому числі, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності.
Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна чи необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління, і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідальність за ст. 163-1 ч.1 КУпАП настає у разі відсутності податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
З врахуванням положень ст. 251 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення є доказом у справі про адміністративне правопорушення, на підставі якого встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належне оформлення протоколу впливає на правильність вирішення справи і забезпечення прав учасників правовідносин.
Протокол про адміністративне правопорушення - це офіційний документ і до нього висуваються певні вимоги.
Відповідно до ст.256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються : дата і місце його складання, посада, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності; місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
Уповноважена посадова особа зобов'язана ознайомити особу, по відношенню до якої складається протокол про адміністративне правопорушення, з її правами і обов'язками, передбаченими статтею 268 Кодексу, та змістом статті 63 Конституції України, про що робиться відмітка у протоколі.
Судом встановлено, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 протокол про адміністративне правопорушення - не підписував, тобто фактично він був позбавлений права подавати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, а також викладення мотивів свого можливого відмовлення від його підписання, та реалізувати свої права, які передбачені ст.268 КУпАП та ст.63 Конституції України.
Суд, повертаючи матеріали справи про адміністративне правопорушення на доопрацювання постановами від 16 листопада 2017 року, 13 березня 2018 року до Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві, надавав можливість усунути зазначені недоліки, однак вказівки суду виконані не були.
З Акту Головного управління Державної фіскальної служби в м. Києві від 12 жовтня 2017 року вбачається, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності викликалась повідомленням, проте не з'явилась для підписання протоколу та який складався у її відсутність.
В статті 254 КУпАП не передбачено складання протоколу у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Встановлено, що в разі відмови правопорушника від підписання протоколу, в ньому робиться запис у відповідних графах. Наявний в матеріалах адміністративної справи акт про відмову від підписання протоколу, викладений окремим процесуальним документом, не передбачений положеннями КУпАП.
В силу ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв'язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Таким чином, з огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про необхідність закриття провадження у справі за відсутністю складу адміністративного правопорушення в діях ОСОБА_2 за ч. 1 ст.163-1 КУпАП.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи вищевикладене та керуючись п.1 ч.1 ст. 247, ст.ст. 163-1 ч. 1, 245, 247, 251, 254, 256, 280, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд
П О С Т А Н О В И В:
Провадження в справі про притягнення ОСОБА_2, керівника ТОВ ВКП ПУЛЬСАР , до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП - закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення. Апеляційна скарга подається до Апеляційного суду м. Києва через Шевченківський районний суд м. Києва.
Суддя Шевченківського
районного суду міста Києва Л.Л.Щебуняєва
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2018 |
Оприлюднено | 27.06.2018 |
Номер документу | 74968196 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Щебуняєва Л. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні