Рішення
від 27.06.2018 по справі 818/2041/18
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 червня 2018 р. Справа № 818/2041/18

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соп'яненка О.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом, мотивуючи вимоги тим, що 23.05.2017 р. на підставі її заяви відповідачем було видано наказ про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності за межами населених пунктів Недригайлівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області. На підставі отриманого наказу було виготовлено та погоджено проект землеустрою. Відділ Держгеокадастру у Недригайлівському районі Головного управління Держгеокадастру в Сумській області зареєстрував в Державному земельному кадастрі земельну ділянку площею 2,00 га з кадастровим номером 5923583600:01:003:0166.

03.05.2018 р. позивач подала відповідачу заяву про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність разом з оригіналом такого проекту та Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Листом від 15.05.2018 р. № Ф--5977-2794/21-18 відповідач відмовив ОСОБА_1 в затвердженні проекту землеустрою з підстави відсутності погодження відведення земельної ділянки з боку органу місцевого самоврядування. Вважає таку відмову протиправною, оскільки Земельним кодексом України не передбачено підстав для відмови в затвердженні погодженого проекту землеустрою. У даному випадку передбачено лише обов'язок відповідача затвердити проект, натомість відповідач відмовив у погодженні з підстав, не передбачених законом. Оскільки процес надання формальної відмови в затвердженні проекту землеустрою може тривати безкінечно, вважає, що правильним способом захисту буде зобов'язання відповідача затвердити проект.

Просить визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зобов'язати затвердити проект землеустрою.

Відповідач позов не визнав, у наданому суду відзиві на позовну заяву зазначив, що при розгляді наданого проекту землеустрою було встановлено, що на титульному аркуші та на кадастровому плані земельної ділянки відсутня позначка про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, що суперечить Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. N 1051. Крім того, Недригайлівська селищна рада Недригайлівського району Сумської області листом від 10.05.2018 р. № 965 висловила свою позицію щодо непогодження відведення позивачу земельної ділянки. Позивач звернулася до суду з вимогою зобов'язати відповідача примусово затвердити проект землеустрою, що є фактичним втручанням в дискреційні повноваження відповідача. Просив у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 24.05.2018 р. відкрито провадження в адміністративній справі № 818/1907/18 за позовом фізичних осіб до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, та роз'єднано позовні вимоги, виділивши їх в самостійні провадження. Ухвалою суду від 30.05.2018 р. справу за позовом ОСОБА_1 прийнято до провадження.

Вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню. Судом встановлено, що 23.05.2017 р. відповідачем було видано наказ про надання ОСОБА_1 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності за межами населених пунктів Недригайлівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області (а.с.10).

На підставі виготовленого та погодженого проекту в Державному земельному кадастрі зареєстровано земельну ділянку площею 2,00 га з кадастровим номером 5923583600:01:003:0166 (а.с.12-14).

Позивач звернулася до Головного управління Держгеокадастру в Сумській області із заявою про затвердження проекту землеустрою. Листом від 15.05.2018 р. № Ф--5977-2794/21-18 відповідач відмовив у затвердженні проекту та передачі земельної ділянки у власність. Підставами вказано невідповідність наданого проекту вимогам Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. N 1051, та відсутність погодження відведення земельної ділянки з боку органу місцевого самоврядування (а.с.11,15).

Суд не погоджується з таким рішенням відповідача та вважає відмову Головного управління Держгеокадастру у Сумській області в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність необґрунтованою з огляду на таке.

Відповідно до ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Підстав для відмови у затвердженні належним чином погодженого Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та необхідності додаткового погодження органом місцевого самоврядування надання земельної ділянки у власність законодавством не передбачено.

Відповідно до ч. 10 ст. 118 ЗК України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Відповідач відмовив позивачу в затвердженні Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з підстав, не передбачених законом, тому дане рішення не може відповідати приписам ч. 2 ст. 2 КАС України.

Що стосується вимоги позивача зобов'язати затвердити Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Проте Головне управління Держгеокадастру у Сумській області протиправно відмовило позивачці в затвердженні проекту землеустрою. Мотивуючи відмову, відповідач посилається на підстави, не передбачені Земельним кодексом України чи іншими законодавчими актами. Зі змісту ст. 118 ЗК України вбачається, що отримавши погоджений проект землеустрою відповідач зобов'язаний був його затвердити, інших варіантів правомірної поведінки при розгляді заяви про погодження проекту землеустрою у відповідача не було. Суд вважає безпідставним посилання відповідача на втручання такими вимогами у його дискреційні повноваження. Дискреційними є повноваження суб'єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною. У даному випадку такі повноваження не є дискреційними, оскільки відповідач не уповноважений діяти на власний розсуд та обирати між кількома варіантами поведінки. Вказане узгоджується з правовою позицією Верховного Суду від 11 квітня 2018 року у справі №806/2208/17 (провадження №К/9901/4400/17)

Враховуючи викладене, суд вважає необхідним зобов'язати відповідача затвердити Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності за межами населених пунктів на території Недригайлівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області, що, у свою чергу, буде обґрунтованим способом захисту порушеного права позивача.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за необхідне присудити позивачу за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Сумській області 704,80 грн в рахунок повернення судового збору (а.с.3).

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (42127, Сумська область, Недригайлівський район, с. Вільшана, вул. Шевченка, 13, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до Головного управління Держгеокадастру у Сумській області (40021 м. Суми, вул. Петропавлівська, 108, код ЄДРПОУ 39765885) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Держгеокадастру в Сумській області, оформлене листом від 15.05.2018 № Ф-5977-2794/21-18, про відмову в затвердженні Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності за межами населених пунктів Недригайлівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Сумській області затвердити Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1 у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності за межами населених пунктів на території Недригайлівської селищної ради Недригайлівського району Сумської області площею 2,00 га з кадастровим номером 5923583600:01:003:0166.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Сумській області на користь ОСОБА_1 704,80 грн в рахунок повернення судових витрат.

Рішення може бути оскаржено до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Соп'яненко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2018
Оприлюднено28.06.2018
Номер документу74978996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/2041/18

Рішення від 27.06.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні