Рішення
від 25.06.2018 по справі 822/1930/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/1930/18

РІШЕННЯ

іменем України

25 червня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Лабань Г.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Керівник Городоцької місцевої прокуратури до Осламівська ОСОБА_1 ступенів Віньковецького району Хмельницької області , Осламівська сільська рада про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Керівник Городоцької місцевої прокуратури звернувся до суду з позовною заявою до Осламівської ОСОБА_1 ступенів Віньковецького району Хмельницької області, Осламівської сільської ради в якій просить суд:

1. Визнати незаконною бездіяльність Осламівської ОСОБА_1 ступенів та Осламівської сільської ради Віньковецького району Хмельницької області щодо не вчинення дій з приводу оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,40 га під вказаним навчальним закладом, за адресою: вул. Центральна, 14, с. Осламів, Віньковецького району, Хмельницької області.

2. Зобов'язати Осламівську сільську раду Віньковецького району Хмельницької області розглянути на сесії сільської ради питання щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Осламівської ОСОБА_1 ступенів площею 0,40 га в межах населеного пункту с. Осламів Віньковецького району Хмельницької області.

3. Стягнути з Осламівської ОСОБА_1 ступенів га Осламівської сільської ради Віньковецького району Хмельницької області на користь прокуратури Хмельницької області, код ЄДРПОУ 02911102, р/р 35218028002814 в ДКСУ м. Київ, МФО 820172, код класифікації видатків бюджету 2800, судовий збір сплачений за подання до суду позовної заяви у розмірі 3524,00 гри.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Віньковецьким відділом Городоцької місцевої прокуратури встановлено, що у користуванні Осламівської ЗОШ І-III ступенів перебуває земельна ділянка 0,40 га, яка розташована за адресою: вул.Центральна, 14 с. Осламів, Віньковецький район, Хмельницька область.

Позивач також вказує, що відповідно до листа Осламівської ОСОБА_1 ступенів адміністрація навчального закладу не зверталася до сільської ради з клопотанням про надання вказаної земельної ділянки у постійне користування.

Позивач стверджує, що адміністрацією навчального заклад не вжито достатніх заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на вищевказану земельну ділянку.

Позивач вважає, що місцевою прокуратурою встановлено, що у Осламівської ОСОБА_1 ступенів відсутні правовстановлюючі документи на земельну ділянку площею 0,40 га, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування школи та учбового процесу та може призвести до негативних наслідків та порушення дітей.

З метою недопущення негативних наслідків та порушення прав дітей у майбутньому позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Сторони, належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Від позивача та представників відповідачів 25.06.2018 надійшли заяви про розгляд справи за їхньої відсутності, представники відповідачів у поданих заявах позовні вимоги визнають, просять адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Судом справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Суд встановив, що у користуванні Осламівської ОСОБА_1 ступенів Осламівської сільської ради Віньковецького району перебуває земельна ділянка 0,40 га, яка розташована за адресою: вул.Центральна, 14 с. Осламів, Віньковецький район, Хмельницька область.

Відповідно до листа Осламівської сільської ради Віньковецького району Хмельницької області №59 від 15.03.2018 адміністрація навчального закладу Осламівської ОСОБА_1 ступенів не зверталася до сільської ради з клопотанням про надання вказаної земельної ділянки у постійне користування.

Згідно з листом сектору освіти Віньковецької районної державної адміністрації Хмельницької області №291 від 16.03.2018 на запит позивача №81-1301 вих -18 від 14.03.2018, Осламівська ОСОБА_1 ступенів Віньковецької районної ради Хмельницької області знаходиться у підпорядкуванні сектору освіти Волочиської районної державної адміністрації, площа земельної ділянки громадської забудови - 0,40 га., правовстановлюючі документи на вказану земельну ділянку не оформлені.

Відповідно до листа головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 15.03.2018 на запит позивача від 14.03.2018 №81-1299 вих-18, право власності на земельну ділянку, яка знаходиться під закладом освіти Осламівської ОСОБА_1 ступенів - відсутнє, кадастровий номер - відсутній.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 38 Закону України "Про загальну середню освіту" заклад загальної середньої освіти, зокрема, створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу.

Згідно зі ст. 44 Закону України "Про загальну середню освіту" матеріально-технічна база закладів загальної середньої освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності. Майно закладів загальної середньої освіти належить їм на правах, визначених законодавством України.

Вимоги до матеріально-технічної бази закладів загальної середньої освіти визначаються відповідними будівельними і санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також типовими переліками обов'язкового навчального та іншого обладнання (в тому числі корекційного), навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, художньої та іншої літератури.

Частиною 1 статті 80 Закону України "Про освіту" визначено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать, зокрема, нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо.

Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України (ч. 2 ст. 80 Закону України "Про освіту").

Згідно з ч. 1 ст. 92 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Відповідно до пп. "а" ч. 2 ст. 92 ЗК України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Частинами 1, 2 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно з ч. 1 ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ч. 2 ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу (ч. 1 ст. 77 КАС України).

Враховуючи вищевикладене та подані представниками відповідачів заяви від 25.03.2018, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджені належними доказами, відповідають вимогам чинного законодавства, а тому адміністративний позов необхідно задовольнити.

За змістом частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Керівника Городоцької місцевої прокуратури (вул. Грушевського, 80,Городок,Городоцький район, Хмельницька область,32000, код ЄДРПОУ 02911102) до Осламівської ОСОБА_1 ступенів Віньковецького району Хмельницької області (вул. Центральна, 14,Осламів,Віньковецький район, Хмельницька область,32532, код ЄДРПОУ 25978148) , Осламівської сільської ради (Осламів,Віньковецький район, Хмельницька область,32532, код ЄДРПОУ 04402971) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії задовольнити.

Визнати незаконною бездіяльність Осламівської ОСОБА_1 ступенів та Осламівської сільської ради Віньковецького району Хмельницької області щодо не вчинення дій з приводу оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,40 га під вказаним навчальним закладом, за адресою: вул. Центральна, 14, с. Осламів, Віньковецького району, Хмельницької області.

Зобов'язати Осламівську сільську раду Віньковецького району Хмельницької області розглянути на сесії сільської ради питання щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Осламівської ОСОБА_1 ступенів площею 0,40 га в межах населеного пункту с. Осламів Віньковецького району Хмельницької області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його підписання.

Головуючий суддя ОСОБА_3

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.06.2018
Оприлюднено28.06.2018
Номер документу74979266
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1930/18

Рішення від 25.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 05.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні