ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
15 травня 2018 року о/об 10 год. 30 хв.Справа № 808/1062/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., за участю представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, розгянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГОТЕХ (69006, м.Запоріжжя, Південне шосе, буд.12-А; код ЄДРПОУ 25480588)
до 1.Держаної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; ідентифікаційний код 39292197); 2.Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8)
про визнання протиправними рішень та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ЕНЕРГОТЕХ (надалі - позивач, ТОВ ЕНЕРГОТЕХ ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Держаної фіскальної служби України (надалі - відповідач-1, ДФС України); Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (надалі - відповідач-2, Комісія), в якому позивач просить суд: 1) скасувати рішення відповідача-2 від 15.02.2018 №595680/25480588 про відмову у реєстрації податкової накладної №11 від 16.11.2017, оформленої позивачем на суму 120000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ 20000 грн. 00 коп.; 2) зобов'язати відповідача-1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 16.11.2017, оформленої позивачем на суму 120000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ 20000 грн. 00 коп. датою її фактичного отримання відповідачем-1 - 12.12.2017.
У позові (а.с.4-8) зазначено, що 15.11.2017 між ТОВ ЕНЕРГОТЕХ ("Постачальник") та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торгівельно-промислова компанія "Буран" ("Покупець") укладено Договір поставки №15/11-17. Відповідно до умов Договору та Додатку до нього "Специфікація" від 15.11.2017 позивач зобов'язався поставити покупцеві наступну продукцію: Клеть 1НОВ 360-6.0.00.000 у кількості 1 шт. за ціною 200000,00 грн. без ПДВ, 40000 грн. ПДВ, разом з ПДВ: 240000,00 грн., на умовах самовивозу зі складу позивача та за умовами оплати: 50% передоплата, 50% по факту виготовлення. На виконання умов Договору та Специфікації до нього, позивач виставив покупцеві рахунок на оплату №205 від 16.11.2017 на загальну суму 240000,00 грн. з ПДВ. В свою чергу, покупець, 16.11.2017 на підставі платіжного доручення №27 здійснив попередню оплату за продукцію у розмірі 120000,00 грн. із таким призначенням платежу: "Передплата (50%) за кліть 1 НОВ, згідно рахунка №ЕН0205 від 16.11.17, у т.ч. ПДВ 20% - 20000,00 грн.". По надходженню грошових коштів у розмірі 50% передплати на поточний рахунок позивач відповідно до ст.201 Податкового кодексу України склав та виписав податкову накладну №11 від 16.11.2017, яка підписана позивачем та направлена для реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення у вигляді електронного файлу. Отримана позивачем квитанція №1 містила інформацію, що податкова накладна №11 від 16.11.2017 доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України 12.12.2017 в 12:58:07, документ прийнято, реєстрація зупинена, виявлені помилки: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТЗЕД: 7326 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу. Відповідно до пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем направлено в електронному вигляді до ДФС: - пояснення щодо реальності здійснення операцій по ПН/РК № 11 від 16.11.2017, зокрема зазначено, що Податкова накладна виписана па попередню оплату згідно специфікації до договору, копії документів додаються, що підтверджується Повідомленням №1 від 03.01.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено із додаванням документів довільного формату, що підтверджують реальність здійснення операцій, а саме: - договір №15/11-17 від 15.11.2017, що підтверджується Документом довільного формату №1 від 13.02.2018 та документом довільного формату №2 від 13.02.2018; - специфікація б/н від 15.11.2017 до Договору, що підтверджується Документом довільного формату №3 від 13.02.2018; - рахунок ТОВ ЕНЕРГОТЕХ №205 від 16.11.2017 виписаний на ТОВ "Торгівельно-промислова компанія "Буран" для здійснення оплати в розмірі загальної суми 240000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується Документом довільного формату №4 від 13.02.2018; - банківську виписку по п/р ТОВ ЕНЕРГОТЕХ від 26.12.2017 про підтвердження зарахування передоплати 50% від ТОВ "ТПК "Буран" у розмірі 120000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується Документом довільного формату №5 від 13.02.2018 та Документом довільного формату №6 від 13.02.2018. Отже, позивачем надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операції по податковій накладній №11 від 16.11.2017 на загальну суму коштів з урахуванням ПДВ 120000,00 грн., в т.ч. загальна сума ПДВ 20000,00 грн. Однак, рішенням Комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №595680/25480588 від 15.02.2018 було відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної №11 від 16.11.2017. Підставою відмови в реєстрації податкової накладної №11 від 16.11.2017 в рішенні Комісії ДФС України №595680/25480588 від 15.02.2018 зазначено: "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.". Позивач вважає дане рішення Комісії ДФС України №595680/25480588 від 15.02.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 16.11.2017 за своїм характером незаконним, необґрунтованим як нормативно, так і документально. За правилом першої події п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України (дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг) ТОВ ЕНЕРГОТЕХ на отриману від ТОВ "ТПК "Буран" передоплату 50% виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №11 від 16.11.2017. Порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджені постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018. Тобто, на момент зупинення реєстрації податкової накладної №11 від 16.11.2017 згідно ОСОБА_3 №1 від 12.12.2017 та на момент прийняття Комісією ДФС України Рішення №595680/25480588 від 15.02.2018 про відмову в реєстрації вказаної податкової накладної в ЄРПН, порядок зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН був відсутній, що свідчить про функціонування усього механізму за рамками правового поля. Отримана позивачем ОСОБА_3 №1 містила інформацію, яка не відповідає приписам пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. У рішенні Комісії ДФС №595680/25480588 від 15.02.2018 в реєстрації податкової накладної було відмовлено при цьому підстави, на якій така відмова ґрунтується - не зазначено, що є грубим порушенням чинного законодавства та вказує на те, що рішення є безпідставним.
Представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.
Відповідачем-1 подано до суду відзив на адміністративний позов (а.с.38), в якому він з посиланням на приписи ст.201 Податкового кодексу України, Наказу Міністерства фінансів України №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622, постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.2017 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації , Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341), зазначає, що реєстрація податкової накладної №11 від 16.11.2017 виписаної ТОВ ЕНЕРГОТЕХ в адресу ТОВ Торгівельно-промислова компанія Буран (код ЄДРПОУ 23173160) була зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТЗЕД 7326 по податковій накладній №11 від 16.11.2017 за запропоновано ТОВ ЕНЕРГОТЕХ надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію Податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п. в пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу, вичерпний перелік яких встановлено наказом Міністерства Фінансів України від 13.06.2017 №567. Проаналізувавши пакет документів, наданих ТОВ ЕНЕРГОТЕХ до Повідомлень про підтвердження реальності здійснення операції по заблокованим податковій накладній від 16.11.2017 №11, причинами прийняття рішення про відмову комісією ДФС України слугувало надання платником неповного пакету документів, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації , а саме: відсутні документи (в тому числі: платіжне доручення, банківська виписка, договір), що підтверджують придбання реалізованого товару на ТОВ ТПК Буран ; відсутні договори оренди складських, офісних приміщень; відсутні складські документи. Повідомлення ТОВ ЕНЕРГОТЕХ про підтвердження реальності здійснення операції под. заблокованій накладній від 16.11.217 №11 та додані документи розглянуто Комісією ДФС та складено Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №595680/25480588 від 15.02.2018.
Представник відповідача-1 проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.
Представник відповідача-2 у судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
У п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до пп.201.16.1 п.201 ст.201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
У пп.201.16.3 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з пп.201.16.4 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №754/30622 (надалі - Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ), визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (далі - Критерії): 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (надалі - Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Постановою №190 від 29.03.2017 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації Кабінет Міністрів України постановив: Установити, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Комісія ДФС не може відмовити платнику податків у розгляді додаткових письмових пояснень та/або копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, якщо такі пояснення та/або копії документів подано платником податку до органу Державної фіскальної служби за основним місцем обліку не пізніше строку, визначеного підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу … .
Згідно з п.2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .
Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду: податкову накладну про поставку товару; ОСОБА_3; Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК; Договір поставки №15/11-17 від 15.11.2017 зі Специфікацією до нього; Рахунок на оплату; Платіжні доручення; Банківські виписки про оплату за товар; інші документи.
В оскаржуваному Рішенні комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №595680/25480588 від 15.02.2018 підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а.с.26).
У Повідомленні щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено ТОВ ЕНЕРГОТЕХ , серед іншого, зазначено: … Податкова накладна виписана на попередню оплату згідно специфікації до договору, копії документів додаються … (а.с.23).
Як з'ясовано судом і не заперечується сторонами до Повідомлення позивачем також додано: - договір №15/11-17 від 15.11.2017, що підтверджується Документом довільного формату №1 від 13.02.2018 та документом довільного формату №2 від 13.02.2018; - специфікація б/н від 15.11.2017 до Договору, що підтверджується Документом довільного формату №3 від 13.02.2018; - рахунок ТОВ ЕНЕРГОТЕХ №205 від 16.11.2017 виписаний на ТОВ "Торгівельно-промислова компанія "Буран" для здійснення оплати в розмірі загальної суми 240000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується Документом довільного формату №4 від 13.02.2018; - банківську виписку по п/р ТОВ ЕНЕРГОТЕХ від 26.12.2017 про підтвердження зарахування передоплати 50% від ТОВ "ТПК "Буран" у розмірі 120000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується Документом довільного формату №5 від 13.02.2018 та Документом довільного формату №6 від 13.02.2018 (а.с.23-зворот, а.с.24, 25).
Відповідачами-1,2, документально не доведена відповідність податкової накладної позивача критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
У чому саме полягає невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД: 7326 , відповідачі-1,2 документально суду не довели.
Звідси, пропонування відповідачами-1,2 надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК , як то зазначено у ОСОБА_3 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.22-зворот, а.с.124) - є необґрунтованим.
Судом з'ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.
Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.
Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації - відповідачі-1,2 суду не довели.
Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.
Отже, позиція відповідачів-1,2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України - є необґрунтованою.
Контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як свідчать матеріали справи, позивачем до суду надані копії документів відповідно до пп. в пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, до контролюючого органу надані пояснення.
У позивача, на думку суду, були наявні документи достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідачами-1,2 не надано до суду доказів подання платником податку контролюючому органу копій документів, які складені з порушенням законодавства.
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення №595680/25480588 від 15.02.2018 прийнято Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірним.
Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача ОСОБА_4 фіскальна служба України повинна бути зобов'язана зареєструвати податкову накладну ТОВ ЕНЕРГОТЕХ №11 від 16.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ ЕНЕРГОТЕХ є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8) від 15.02.2018 за №595680/25480588 про відмову у реєстрації податкової накладної №11 від 16.11.2017, оформленої позивачем на суму 120000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ 20000 грн. 00 коп.
Зобов'язати ОСОБА_4 фіскальну служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 16.11.2017, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю Енерготех (69006, м.Запоріжжя, Південне шосе, буд.12-А; код ЄДРПОУ 25480588) на суму 120000 грн. 00 коп., у тому числі ПДВ 20000 грн. 00 коп. датою її фактичного отримання - 12.12.2017.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Енерготех (69006, м.Запоріжжя, Південне шосе, буд.12-А; код ЄДРПОУ 25480588) з бюджетних асигнувань Держаної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати у сумі 1762 грн. 00 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 16.05.2018.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2018 |
Оприлюднено | 28.06.2018 |
Номер документу | 74980208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні