Рішення
від 07.06.2018 по справі 822/1423/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/1423/18

РІШЕННЯ

іменем України

07 червня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Лабань Г.В.

за участі:секретаря судового засідання Вересняк А.А. представник позивача: ОСОБА_1 представника відповідача: ОСОБА_2 розглянувши адміністративну справу за позовом Аграрного товариства з обмеженою відповідальністю "Велес" до Цвітоської сільської ради Славутського району Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Аграрне товариство з обмеженою відповідальністю "Велес" звернулось з позовом до суду до Цвітоської сільської ради Славутського району Хмельницької області в якому просить суд визнати протиправним та скасувати Рішення двадцять шостої сесії Цвітоської сільської ради Славутського району Хмельницької області VII скликання № 2 від 13.10.2017р. "Про розгляд клопотання АТОВ "ВЕЛЕС" про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для потреб пов'язаних з користуванням надрами", яким було відмовлено АТОВ "ВЕЛЕС" в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0.52 га в межах с. Ташки Славутського району.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 10.11.2017 року звертався із заявою до Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення у власність для ведення особистого селянського господарства, що розташована у межах населеного пункту село ОСОБА_3 на території Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області. 13.03.2018 року відповідачем листом № 101 повідомлено позивача про те, що дана земельна ділянка використовується, як громадське пасовище.

На думку позивача такі дії відповідача порушують його права та законні інтереси гарантовані Конституцією та нормами чинного законодавства України, тому звернулась до суду з даним адміністративним позовом.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, посилаючись на викладені обставини у відзиві, просив суд в позові відмовити повністю.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь в справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення, враховуючи наступне.

Судом встановлено, що АТОВ "Велес", своїм клопотанням за № 06-10/1/2017 від 06 жовтня 2017 року разом з іншими документами (копія клопотання з додатками додається до позову) звернулось до відповідача та просило у місячний строк розглянути дане клопотання і надати дозвіл Позивачу на розроблення з урахуванням вимог державних стандартів, норм і правил у сфері землеустрою проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності за рахунок земель сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 0,52 га, що знаходиться на території та в межах села Ташки, Цвітоської сільської ради Славутського району Хмельницької області з подальшою передачею її Позивачу в оренду із зміною цільового призначення на строк дії спеціального дозволу на користування надрами від 18 листопада 2016 р. № 6155 для розробки Ташківської ділянки Варварівського родовища сапонітових глин.

За результатами розгляду вказаного Клопотання на засіданні двадцять шостої сесії Цвітоської сільської ради Славутського району Хмельницької області VII скликання було прийнято Рішення № 2 від 13.10.2017 p., (надалі - спірне Рішення), яким було відмовлено Позивачу в наданні дозволу на розробку проекту зземлеустрою для відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,52 га в межах с. Ташки.

Після виконання геологорозвідувальних та науково-дослідних робіт по використанню продукції на основі мінералу сапоніт в сільському господарстві та промисловості та затвердження Протоколом Державної комісії запасів України за № 916 від 13 грудня 2004р., за замовленням та Технічним завданням Позивача, запасів сапонітових глин Варварівського родовища, Позивач звернувся до Державної служби геології та надр України з заявою про надання спеціального дозволу на користування надрами без проведення аукціону з метою видобування сапонітових глин Ташківської ділянки Варварівського родовища в Славутському районі Хмельницької області для використання в сільському господарстві, будівництві, медицині.

Відповідно до Наказу Держгеонадр України від 12.08.2016р. № 250 було прийнято рішення надати Позивачу спеціальний дозвіл на користування надрами з метою видобування сапонітових глин ділянки Ташківська Варварівського родовища у Хмельницькій області згідно з підпунктом 1 пункту 8 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011р. № 615.

18.11.2016р. позивачем було отримано Спеціальний дозвіл № 6155 на користування надрами.

Згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, частина Ташківської ділянки Варварівського родовища у Хмельницькій області площею орієнтовно 0,52 га не входить в межі вказаної вище земельної ділянки з кадастровим № 6823989200:04:003:0002 загальною площею 740,5182 га.

Згідно Збірного кадастрового плану земельної ділянки нанесеної по географічним координатам площею 11,90 га, підготовленого інженером- землевпорядником ОСОБА_4

Площа земельної ділянки під Ташківською ділянкою Варварівського родовища дорівнює 11,9 га, про що вказано в самому Спеціальному дозволі № 6155 від 18.11.2016р.

Вказана частина Ташківської ділянки Варварівського родовища у Хмельницькій області орієнтовною площею близько 0,52 га знаходиться на території Цвітоської сільської ради, Славутського району, Хмельницької області (в межах села).

Згідно інформації від Управління Держгеокадастру у Славутському районі Хмельницької області, а також з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельні ділянки, вказана земельна ділянка орієнтовною площею 0,52 га не знаходиться у власності або користуванні будь-якої фізичної або юридичної особи.

Згідно довідки Міськрайонного управління у Славутському районі та м. Нетішині від 26.03.2018р. за № 22-0.18-100/120-18 щодо належності та правового статусу земельної ділянки орієнтовною площею 0,52 га на території Цвітоської сільської ради Славутського району, вказана земельна ділянка є пасовищем, відноситься до земель комунальної власності, розпорядником якої є територіальна громада в особі Цвітоської сільської ради. Речове право комунальної власності територіальної громади не зареєстровано.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до частин 6, 7 статті 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_5 міністрів Автономної Республіки Крим. ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Згідно частини 1 статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до частини 1 статті 122 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Стаття 19 Конституції України (частина 2) встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З наведеного вбачається, що Цвітоцька сільська рада Славутського району Хмельницької області, в даному випадку, має виключні повноваження на вирішення питання про надання або відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель комунальної власності відповідної територіальної громади.

При цьому, суд зазначає, що наведеними положеннями чинного законодавства чітко визначені, як підстави, порядок, строки, процедура надання відповідачем дозволу зацікавленим громадянам на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, так і чітко визначені для відповідача порядок, строки, відповідна процедура та підстави для відмови у наданні такого дозволу, а так само і форма прийнятих відповідних рішень.

Так, за результатами розгляду відповідного клопотання громадянина, зацікавленого в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної власності для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, відповідач у місячний строк повинен або надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки або надати відмову у наданні такого дозволу.

Проте, така відмова повинна бути вмотивована, оформлена належним чином та прийнята виключно з підстав, встановлених ч.7 ст. 118 Земельного кодексу України, а саме: невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Таким чином виключний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо надання земельної ділянки у власність визначений частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України.

Як зазначалося вище позивачем було подано до відповідача належним чином оформлену заяву про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з доданими до неї графічними матеріалами.

При цьому, пункт 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачає, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання, зокрема, щодо вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до п. 13 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян.

Згідно п. 5 ст. 46 вищевказаного Закону, сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

В судовому засіданні представник відповідача - сільський голова, не зміг надати нормативного обґрунтування своїх дій.

Суд наголошує, що вищезазначені положення норм Земельного кодексу України та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні надають відповідачу повноваження на вирішення питання про надання або відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності та зобов'язують прийняти рішення, а також визначають підстави, з яких таке рішення, може бути прийняте.

Однак, такі вимоги Земельного кодексу України та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні Цвітоцькою сільською радою Славутського району Хмельницької області не дотримано.

Враховуючи, що позивачем було подано до відповідача належним чином оформлену заяву про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з доданими до неї графічними матеріалами, сільська рада, відмовляючи листом у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, посилаючись на те що вказана ділянка виділена як громадський випас, діяла всупереч наданим Земельним кодексом України та Законом України Про місцеве самоврядування в Україні повноваженням.

За таких обставин, позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про правомірність його рішень.

Враховуючи зазначене, оцінюючи у сукупності встановлені обставини та перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необхідно задовольнити повністю.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Аграрного товариства з обмеженою відповідальністю "Велес" (Ташки,Славутський район, Хмельницька область,30014, код ЄДРПОУ 21314234) до Цвітоської сільської ради Славутського району Хмельницької області (вул. Набережна, 90,Цвітоха,Славутський район, Хмельницька область,30014, код ЄДРПОУ 04405099) задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення двадцять шостої сесії Цвітоської сільської ради Славутського району Хмельницької області VII скликання № 2 від 13.10.2017р. "Про розгляд клопотання АТОВ "ВЕЛЕС" про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для потреб пов'язаних з користуванням надрами", яким було відмовлено АТОВ "ВЕЛЕС" в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0.52 га в межах с. Ташки Славутського району.

Зобов'язати Цвітоську сільську раду Славутського району Хмельницької області повторно розглянути клопотання АТОВ "ВЕЛЕС" про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для потреб пов'язаних з користуванням надрами.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя ОСОБА_6

Дата ухвалення рішення07.06.2018
Оприлюднено28.06.2018
Номер документу74980427
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1423/18

Рішення від 07.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 23.05.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Лабань Г.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні