ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 червня 2018 року м. Київ № 826/25423/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельно-інвестиційна компанія ПСП.ЛТД до Подільської районної у місті Києві державної адміністрації про зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
У грудні 2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю Будівельно-інвестиційна компанія ПСП.ЛТД (ТОВ БІК ПСП.ЛТД ) звернулось в суд з позовом до Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві в якому просило:
- зобов'язати Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві провести державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи БІК ПСП.ЛТД (код ЄДРПОУ 19034776), та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наступні відомості про юридичну особу з урахуванням змін, а саме:
1) повне найменування юридичної особи, організаційно-правова форма - Товариство з обмеженою відповідальністю Житлово-експлуатаційна компанія 2Л ;
2) скорочене найменування юридичної особи - ТОВ ЖЕК 2Л ;
3) місцезнаходження юридичної особи - 04212, м. Київ, вул. Маршала Тимошенка, буд. №2-Л, приміщення №Т;
4) відомості про склад засновників (учасників) юридичної особи - ОСОБА_2 (ОСОБА_2.), паспорт серії НОМЕР_2, ідентифікаційний код (реєстраційний номер облікової картки платника податків) засновника (учасника) - НОМЕР_1; місце проживання засновника (учасника) - 02094, АДРЕСА_1; розмір внеску до статутного капіталу - 0,25 грн;
5) розмір статутного капіталу - 0,25 грн;
6) види економічної діяльності юридичної особи - 81.10 (Комплексне обслуговування об'єктів) - основний вид діяльності, 41.10 (Організація будівництва будівель), 43.29 (Інші будівельно-масштабні роботи), 96.09 (Надання інших індивідуальних послуг).
- зобов'язати Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві видати позивачу Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 грудня 2015 року у справі відкрито провадження і призначеної її до розгляду.
02 лютого 2016 року позивачем, за підписом директора товариства ОСОБА_2 подано клопотання про розгляд справи за їх відсутності.
В подальшому, а саме 29 лютого 2016 року, за підписом представника позивача ОСОБА_4 (ОСОБА_4.) подано уточнену позовну заяву, у якій не змінюючи вимог по суті вказано інший Відділ реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а саме Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві.
12 жовтня 2016 року представником позивача подано заяву про заміну неналежної сторони та вихід із письмового провадження.
На підставі рішення зборів суддів від 10 жовтня 2017 року та розпорядження керівника апарату суду від 12 жовтня 2017 року справу передано на повторний автоматизований розподіл.
Відповідно, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 листопада 2017 року справу прийнято до провадження та призначено до розгляду.
В судовому засіданні 17 листопада 2017 року відповідачем до матеріалів справи долучено заперечення, у яких увагу зосереджено на тому, що позов заявлено до суб'єкта, який не є належним відповідачем. В зв'язку з наведеним, судом, з врахуванням думки представника позивача, ухвалено замінити первинного відповідача - Реєстраційну службу Головного управління юстиції у місті Києві на належного - Подільську районну у місті Києві державну адміністрацію. Витребувано у Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та зобов'язано її надати в судове засідання оригінал та належним чином засвідчені копії (для долучення до матеріалів справи) реєстраційної справи ТОВ БІК ПСП.ЛТД .
На виконання ухвали суду суб'єктом владних повноважень надано належним чином завірену копію реєстраційної справи та одночасно повідомлено, що надати для огляду в судовому засіданні оригінал зазначеної вище реєстраційної справи не мають можливості, у зв'язку з її вилученням на підставі Ухвали Оболонського районного суду міста Києва від 02 лютого 2015 року по справі №756/15225/15-К (копію ухвали додано до супровідного листа та приєднано до матеріалів справи).
В судовому засіданні 11 грудня 2017 року заслухавши пояснення позивача по суті спору та враховуючи неявку представника відповідача судом ухвалено здійснити розгляд даної справи в порядку письмового провадження.
Правова позиція позивача зводиться до того, що ОСОБА_2 є директором ТОВ БІК ПСП.ЛТД . Загальними зборами учасників товариства прийнято ряд рішень, які потребують державної реєстрації, а також в результаті ухвалення яких він, ОСОБА_2, де-факто є єдиним учасником ТОВ БІК ПСП.ЛТД . У виконання покладених Статутом товариства на нього, як директора, функцій та повноважень, він звертається до суду із даним адміністративним позовом в інтересах ТОВ БІК ПСП.ЛТД .
Станом на дату подання адміністративного позову згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців окрім ОСОБА_2, учасниками товариства є також ОСОБА_5 (ОСОБА_5.) та ОСОБА_6 (ОСОБА_6.).
Разом з тим, 12 жовтня 2015 року вищим органом ТОВ БІК ПСП.ЛТД , тобто Загальними зборами учасників товариства, прийнято ряд рішень та змін до установчих документів юридичної особи, які потребують державної реєстрації та відповідно, внесення змін до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо юридичної особи ТОВ БІК ПСП.ЛТД .
Позивач зазначає, що всі документи передбачені чинним законодавством подано реєстратору, про що свідчить також виданий при отриманні документів опис. Однак Державний реєстратор надіслав ТОВ БІК ПСП.ЛТД Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації від 22 жовтня 2015 року, мотивуючи її тим, що в реєстраційній картці нібито містяться дані, які не відповідають даним, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Позивач наголошує на тому, що зазначена державним реєстратором причина відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, не відповідає дійсності, адже реєстраційна картка, а також усі її поля, про які зазначено у Повідомленні (відмові) державного реєстратора заповнені належним чином, в повному обсязі та у відповідності до вимог, встановлених нормами статті 8 та статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 15 травня 2003 року №755-IV.
Більше того, позивач, користуючись своїм правом на повторне звернення до державного реєстратора щодо проведення державної реєстрації змін до установчих документів товариства, яке передбачено частиною восьмою статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , 10 листопада 2015 року повторно звернувся до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району Реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві і знову ж таки за принципом екстериторіальності, отримав безпідставну та необґрунтовану письмову відповідь з Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району Реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві щодо причини повторної відмови у проведенні державної реєстрації.
З огляду на наведене позивач вважає, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ БІК ПСП.ЛТД виключно з формальних причин, які не лише не мають місця та не відповідають дійсності, а й не можуть слугувати підставою для відмови у проведенні реєстраційної дії.
Відповідачем у справі заперечень на позовну заяву не подано, до суду явку представника не забезпечено. Відтак позиція відповідача у справі суду невідома.
Отже, суд дослідив наявні матеріали справи на підтвердження заявлених вимог, надав їм юридичну оцінку та встановив наступне.
Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 25 серпня 2015 року та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 16 листопада 2017 року, ТОВ Будівельно-інвестиційна компанія ПСП.ЛТД , скорочена назва - ТОВ БІК ПСП.ЛТД зареєстровано 09 грудня 1992 року дата запису 14 лютого 2005 року, номер запису 10711200000001662, ідентифіцаційний код юридичної особи - 19034776, місцезнаходження юридичної особи - 04070, м. Київ, Андріївський узвіз, будинок 26.
З наведених вище матеріалів, а також копії Статуту реєстрацію якого здійснено 23 лютого 2006 року, вбачається, що статутний капітал товариства становить 0,5 грн. Засновниками є ОСОБА_5 - розмір внеску до статутного фонду 0.025, що становить 5% статутного капіталу, ОСОБА_6 - розмір внеску до статутного фонду 0.225, що становить 45% статутного капіталу та ОСОБА_2 - розмір внеску до статутного фонду 0.25, що становить 50% статутного капіталу.
Керівником товариства з 12 серпня 2015 року є ОСОБА_2
До матеріалів позовної заяви долучено копію рішення товариства від 11 серпня 2015 року про примусове виключення учасника зі складу учасників ТОВ БІК ПСП.ЛТД , з якого вбачається, що за участю учасників - ОСОБА_2 та ОСОБА_7 прийнято рішення про примусове виключення ОСОБА_8 зі складу учасників товариства.
Поряд із цим до матеріалів позовної заяви долучено копію Протоколу №2 Позачергових загальних зборів учасників ТОВ БІК ПСП.ЛТД від 12 жовтня 2015 року.
З наведеного протоколу вбачається, що на зборах присутні учасники товариства ОСОБА_2 та ОСОБА_6
Як відсутнього на зборах зазначено ОСОБА_5 та вказано, що про місце і час проведення, порядок денний позачергових загальних зборів учасника його повідомлено у спосіб передбачений статутом.
Також зазначено, що на зборах присутній запрошений ОСОБА_9
Порядок денний зборів наступний:
1. Обрання голови та секретаря зборів.
2. Виключення зі складу учасників товариства ОСОБА_5
3. Вихід зі складу учасників товариства ОСОБА_6
4. Зменшення статутного капіталу товариства.
5. Перерозподіл часток у статутному капіталі товариства.
6. Зміна назви товариства.
7. Зміна місцезнаходження товариства.
8. Затвердження Статуту товариства у новій редакції.
9. Проведення державної реєстрації змін до установчих документів товариства.
За результатами зборів вирішили:
1. Обрати головою зборів - ОСОБА_9, секретарем зборів - ОСОБА_2
2. Виключити ОСОБА_5 зі складу учасників товариства на підставі рішення учасників від 11 серпня 2015 року. Виплатити вартість частини майна товариства, пропорційно його частці у статутному капіталі. Виплату провести після затвердження звіту за 2015 рік в строк до 12 місяців з дня виключення ОСОБА_5 зі складу учасників товариства. Виплатити належну йому частку прибутку одержану товариством в 2015 році до моменту його виключення.
3. Затвердити вихід ОСОБА_6 зі складу учасників на підставі заяви про вихід від 23 липня 2015 року. Виплатити вартість частини майна товариства, пропорційну його частці у статутному капіталі. Виплати провести після затвердження звіту за 2015 рік в строк до 12 місяців з дня виходу ОСОБА_6 із складу учасників товариства. Виплатити належну йому частку прибутку одержану товариством в 2015 році до моменту його виходу.
4. Зменшити статутний капітал товариства з 0,5 грн на 0,25 грн (що становить 50% розміру часток в статутному капіталі товариства, які належали ОСОБА_5 та ОСОБА_6.) до розміру 0,25 грн.
5. Перерозподілити частки в статутному капіталі товариства наступним чином: частки ОСОБА_2 - 100% статутного капіталу товариства, що в грошовому еквіваленті становить 0,25 грн.
6. Змінити повну назву товариства: Товариство з обмеженою відповідальністю Житлово-експлуатаційна компанія 2Л . Скорочену назву товариства на ТОВ ЖЕК 2Л .
7. Змінити місцезнаходження товариства на нову адресу: 04212, м. Київ, вул. Маршала Тимошенка, будинок 2-Л, приміщення №1.
8. Затвердити нову редакцію Статуту ТОВ ЖЕК 2Л .
9. Доручити проведення державної реєстрації змін до установчих документів товариства - ОСОБА_2 з правом передоручення повноважень третім особам.
Зазначено, що рішення по всім питанням порядку денного прийнято за одноголосно.
В матеріалах справи також міститься копія заяви ОСОБА_6 у якій заявлено про свій вихід зі складу учасників ТОВ БІК ПСП.ЛТД . Вказано, що всю свою частку в статутному капіталі у розмірі 0,22 грн, що становить 45% статутного капіталу товариства передав (уступив) на користь товариства.
20 жовтня 2015 року державним реєстратором сформовано опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи . З опису вбачається, що товариством надано наступні документи:
1. Реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
2. Рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу).
3. Статут.
4. Нова редакція установчих документів (два примірники).
5. Копія квитанції виданої банком.
6. Копія квитанції виданої банком (за публікацію).
7. Заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників) (Примірник оригіналу).
8. Рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи (Примірник оригіналу).
9. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.
10. Копія квитанції, виданої банком за публікацію.
22 жовтня 2015 року за вихідним номером 5.14/2056 товариство повідомлено про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ БІК ПСП.ЛТД на підставі невідповідності відомостей про засновників юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
10 листопада 2015 року сформовано опис зміст якого аналогічний вище зазначеному.
Направлене товариству Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації, датоване 12 листопада 2015 року без номера, наступного змісту:
1. Невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці відомостям, які зазначені у документах, що подані для проведення реєстрації.
2. У зв'язку з технічною неможливістю залишення документів без розгляду у рамках пілотного проекту Екстериторіальність повідомлення надається у вигляді повідомлення про відмову у проведенні реєстраційної дії.
3. Документи подано не в повному обсязі.
Як вбачається з прохальної частини позовної заяви позивач просить:
- зобов'язати Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві провести державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ БІК ПСП.ЛТД (код ЄДРПОУ 19034776), та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наступні відомості про юридичну особу з урахуванням змін, а саме:
1) повне найменування юридичної особи, організаційно-правова форма - Товариство з обмеженою відповідальністю Житлово-експлуатаційна компанія 2Л ;
2) скорочене найменування юридичної особи - ТО В ЖЕК 2Л ;
3) місцезнаходження юридичної особи - 04212, м. Київ, вул. Маршала Тимошенка, буд. № 2-Л, приміщення №Т;
4) відомості про склад засновників (учасників) юридичної особи - ОСОБА_2, паспорт серії НОМЕР_2, ідентифікаційний код (реєстраційний номер облікової картки платника податків) засновника (учасника) - НОМЕР_1; місце проживання засновника (учасника) - 02094, АДРЕСА_1; розмір внеску до статутного капіталу - 0,25 грн;
5) розмір статутного капіталу - 0,25 грн;
6) види економічної діяльності юридичної особи - 81.10 (Комплексне обслуговування об'єктів) - основний вид діяльності; 41.10 (Організація будівництва будівель); 43.29 (Інші будівельно-масштабні роботи); 96.09 (Надання інших індивідуальних послуг).
- Зобов'язати Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві видати позивачу Виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Надаючи оцінку наведеним вимогам позивача суд виходить з наступного.
Так, на момент виникнення спірних правовідносин, відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців врегульовував Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .
Вимоги до оформлення документів, які подаються державному реєстратору передбачено статтею 8 цього Закону.
Так, наведеною статтею визначено, що:
1. Документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою.
2. Реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена.
Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.
3. Установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
4. Статути банків, установчі документи інших юридичних осіб, які відповідно до закону підлягають погодженню Національним банком України, іншими державними органами, подаються з відміткою про їх погодження відповідно Національним банком України, іншими державними органами.
5. Установчі документи юридичної особи, а також зміни до них, викладаються письмово, прошиваються, пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками) або уповноваженими особами, якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження. У випадках, які передбачені законом, установчі документи повинні бути погоджені з відповідними державними органами.
Внесення змін до установчих документів юридичної особи оформляється окремим додатком або викладенням установчих документів у новій редакції. На титульній сторінці додатка до установчих документів юридичної особи робиться відмітка про те, що зазначені документи є невід'ємною частиною відповідних установчих документів.
6. Документ про підтвердження реєстрації іноземної юридичної особи в країні її місцезнаходження повинен бути легалізований у встановленому порядку.
7. Вимоги щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу встановлюються Міністерством юстиції України. Забороняється використовувати в назві юридичної особи символіку комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів.
8. Електронні документи, подані для проведення державної реєстрації у випадках, передбачених цим Законом, оформляються згідно з вимогами законодавства у сфері електронних документів та електронного документообігу.
9. З документів, поданих для проведення державної реєстрації на паперових носіях державним реєстратором, обов'язково виготовляється електронна копія шляхом сканування.
10. Частину десяту статті 8 виключено
11. Електронний документ вважається одержаним державним реєстратором з часу надходження заявникові повідомлення в електронній формі про одержання такого електронного документа державним реєстратором. Державний реєстратор автоматично після отримання від заявника електронного документа надсилає йому електронний документ з підтвердженням факту одержання електронного документа.
Питання внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі врегульовано статтею 19 розглядуваного Закону, згідно якої:
1. У разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
2. Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення змін до складу засновників (учасників) та один з документів, передбачених частиною третьою статті 29 цього Закону.
При зміні кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та/або власників істотної участі юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та/або власників істотної участі її засновника, якщо засновник - юридична особа, подаються документи, передбачені частиною першою цієї статті.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вносяться у зв'язку із зміною місцезнаходження та/або найменування юридичної особи, утвореної на підставі модельного статуту, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення таких змін.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи, що діє на підставі модельного статуту, затвердженого Кабінетом Міністрів України, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про такі зміни, а у разі зменшення статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи, крім зазначених документів, додатково подається документ, що підтверджує внесення плати за оприлюднення повідомлення на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
3. У разі якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною обмежень щодо представництва від імені юридичної особи, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, яким встановлено такі обмеження.
4. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті.
5. Документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються згідно з описом, копія якого видається (надсилається поштовим відправленням з описом вкладення) в день надходження документів заявнику з відміткою про дату їх надходження.
Дата надходження документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
6. Державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо:
документи подані не за місцем проведення державної реєстрації;
документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону;
документи подані не у повному обсязі;
документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.
Водночас, статтею 29 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців врегульовано питання державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Так, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи:
- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;
- примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;
- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або інформація про оприлюднення повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;
- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;
- документ, що підтверджує внесення адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом (ч. 1).
У разі внесення змін до статуту, які пов'язані із зменшенням статутного капіталу (статутного або складеного капіталу), зміною найменування або місцезнаходження юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, що підтверджує внесення плати за оприлюднення відповідного повідомлення на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (ч. 2).
У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів:
- рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників);
- заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників);
- заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства;
- рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи (ч. 3).
У разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною мети установи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається копія відповідного судового рішення (ч. 6).
Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті (ч. 7).
Документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається поштовим відправленням) заявнику з відміткою про дату надходження документів.
Дата надходження документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій (ч. 9).
Державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо:
- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;
- документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 цього Закону;
- документи подані не у повному обсязі;
- документи подано особою, яка не має на це повноважень;
- до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій (ч. 11).
Статтею 30 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців врегульовано, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Так, згідно частини першої статті 27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, серед іншого, є невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи.
Як вбачається із матеріалів справи, позивачем у справі подано реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
У розділі ІІІ картки, де наведено перелік змін до установчих документів щодо яких проводиться державна реєстрація, відмічено наступні пункти:
- зміна найменування юридичної особи;
- зміна скороченого найменування юридичної особи;
- зміна місцезнаходження юридичної особи (у разі зазначення його в установчих документах);
- зміна розміру статутного або складеного капіталу юридичної особи;
- зміна складу засновників, учасників юридичної особи.
За наведеного суд акцентує увагу, що такі пункти, як зміна відомостей про засновників, учасників юридичної особи та зміна видів економічної діяльності юридичної особи .
Разом з тим, як видно з Протоколу зборів №2 від 12 жовтня 2015 року в учасника товариства ОСОБА_2 змінилась частка у статутному капіталі, а саме з 50% на 100%. Про зміну видів економічної діяльності юридичної особи не вказано ні у реєстраційній картці, ні у протоколі загальних зборів, в той час, як у позовних вимогах позивач просить зобов'язати Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Подільського району Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві провести державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ БІК ПСП.ЛТД (код ЄДРПОУ 19034776), та внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наступні відомості про юридичну особу з урахуванням змін, а саме:
- відомості про склад засновників (учасників) юридичної особи - ОСОБА_2, паспорт серії НОМЕР_2, ідентифікаційний код (реєстраційний номер облікової картки платника податків) засновника (учасника) - НОМЕР_1; місце проживання засновника (учасника) - 02094, АДРЕСА_1; розмір внеску до статутного капіталу - 0,25 грн;
- види економічної діяльності юридичної особи - 81.10 (Комплексне обслуговування об'єктів) - основний вид діяльності; 41.10 (Організація будівництва будівель); 43.29 (Інші будівельно-масштабні роботи); 96.09 (Надання інших індивідуальних послуг).
Таким чином, відмова у проведенні державної реєстрації з підстав невідповідності відомостей, які вказані в реєстраційній картці відомостям, які зазначені у документах, що подані для проведення реєстрації, а також, що документи подано не в повному обсязі є обґрунтованою.
Поряд із цим, суд зазначає про неможливість прийняти рішення в частині позовних вимог з огляду на те, що і Закон не передбачає для державного реєстратора можливості частково внести зміни до Єдиного державного реєстру на підставі реєстраційної картки та рішення органу управління товариством. Подання документів не в повному обсязі та невідповідності відомостей, які вказані в реєстраційній картці відомостям, які зазначені у документах, що подані для проведення реєстрації є підставами для залишення документів без розгляду та відмови у проведенні державної реєстрації відповідно без будь-яких виключень.
Окрім того, суд приймаючи рішення виходить також із того, що станом на час прийняття справи до провадження (02 листопада 2017 року) і прийняття судом рішення (26 червня 2018 року) Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців зазнав кардинальних змін. Законом України від 26 листопада 2015 року №835-VIII Закон викладено у новій редакції, окрім того він набув нової назви, а саме Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань . Змінено вимоги до документів, які подаються в зв'язку з відповідними обставинами державним реєстраторам.
Наказ Міністерства юстиції України від 14 жовтня 2011 року №3178/5 Про затвердження форм реєстраційних карток втратив чинність іще згідно з наказом Міністерства юстиції України від 02 листопада 2015 року №2140/5 (дата набуття чинності 21 листопада 2015 року), який в свою чергу втратив чинність 13 січня 2016 року. Наразі діють реєстраційні картки, затверджені Наказом Міністерства юстиції України від 18 листопада 2016 року №3268/5.
Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).
Отже, виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд доходить висновку про безпідставність заявлених ТОВ ПСП.ЛТД вимог.
Вирішуючи питання про розподіл відповідно до пункту 5 частини першої статті 244 КАС України між сторонами судових витрат, суд виходить з того, що за обставин необґрунтованості заявлених ТОВ ПСП.ЛТД вимог, підстави для стягнення сплаченого ними судового збору з Подільської районної у місті Києві державної адміністрації відповідно до статті 139 КАС України відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України,
вирішив:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Будівельно-інвестиційна компанія ПСП.ЛТД до Подільської районної у місті Києві державної адміністрації про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя О.М. Чудак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2018 |
Оприлюднено | 28.06.2018 |
Номер документу | 75007011 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Чудак О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні