ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 липня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/647/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитрієвої О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до товариства з обмеженою відповідальністю "САФТАШ" про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках та стягнення коштів за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу,
встановив:
Головне управління ДФС у Херсонській області (ГУ ДФС у Херсонській області, позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом, у якому просить стягнути кошти з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "САФТАШ" (ТОВ САФТАШ , відповідач) у банках, що його обслуговують, та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 1059387.56 грн., у т.ч.: по податку на прибуток приватних підприємств у сумі 98835.50 грн., по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 960552.06 грн.. Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у ТОВ САФТАШ податкового боргу з вказаних видів податку, який виник за рахунок несплати узгоджених грошових зобов'язань за результатами перевірки та винесених за її наслідками податкових повідомлень-рішень. Податковим органом до відповідача застосовувались заходи щодо стягнення податкового боргу, а саме боржнику вручено податкову вимогу, прийняте рішення про опис майна у податкову заставу. Проте ці заходи не призвели до погашення податкового боргу відповідачем. У зв'язку з цим позивач просить стягнути кошти з рахунків у банках, що обслуговують ТОВ САФТАШ , та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу у загальному розмірі 1059387,56 грн.
Ухвалою суду від 06 квітня 2018 року відкрите провадження в адміністративній справі та визначено, що така буде розглядатися за правилами загального позовного провадження. Запропоновано відповідачу надати суду відзив на позовну заяву.
Судові засідання, призначені на 05 травня та 14 травня 2018 року відкладені у зв'язку із перебуванням судді у відпустці та лікарняному, відповідно.
В підготовче судове засідання 04 червня 2018 року представник позивача прибув.
Представник відповідача в судове засідання не прибув. Позиція відповідача щодо заявлених позовних вимог суду не відома, оскільки, останнім відзиву на позовну заяву суду не надано, повноважного представника у судове засідання не направлено. Ухвала суду про відкриття провадження з інформацією про дату, час та місце розгляду справи, що була направлена відповідачу та судові повістки, повернулись до суду із відміткою на конверті "установа вибула". Зазначена поштова кореспонденція була направлена судом за адресою, вказаною у позовній заяві, та витязі з ЄДРПОУ.
За змістом ч. 8 ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб. Неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею (ч.1 ст. 205 КАС України).
Таким чином суд вирішив підготовче засідання справи за явкою лише представника позивача.
За заявою представника позивача суд допустив заміну позивача з Головного управління ДФС у Херсонській області на належного - Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі у зв'язку із реорганізацією територіальних органів ДФС та їх перейменуванням.
За результатами поведеного підготовчого засідання протокольно ухвалою суду вирішено закрити підготовче засідання та призначити справу до судового розгляду по суті на 20 червня 2018 року.
20 червня 2018 року від представника позивача до суду надійшло клопотання щодо розгляду справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача в судове засідання не прибув.
Судова повістка з інформацією про дату, час та місце розгляду справи, що була направлена відповідачу, повернулась до суду із відміткою на конверті "установа вибула". Зазначена поштова кореспонденція була направлена судом за адресою, вказаною у позовній заяві, та витязі з ЄДРПОУ.
За змістом ч.3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Частиною 9 ст. 205 КАС України визначено, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Згідно матеріалів справи ТОВ САФТАШ як платника податків взято на облік до Херсонської ОДПІ з 18.08.2005 р. за №149910200000, здійснює свою господарську діяльність на підставі статуту, державної реєстрації розпорядженням Суворовського районного управління юстиції у м. Херсоні 18.08.2005 року за №14991020000003491.
За результатами здійснення фінансово-господарської діяльності та за даними інтегрованих карток платника податків станом на 01.03.2018р. ТОВ САФТАШ має податковий борг у загальній сумі 1059387,56 грн..
Податковий борг зі сплати податку на додану вартість становить 960552,06 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств - 98835,50 грн., який виник за рахунок несплати узгоджених грошових зобов'язань, що нараховані згідно результатів проведення документальної позапланової виїзної ТОВ САФТАШ з питання дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 по 14.12.2017р., що закріплено актом перевірки від 24.02.2017 року №36/21-22-14-04/33726149.
За висновками акту перевірки встановлені порушення:
- пп.14.1.257 п.14.1 ст.14, пп.134.1.1 п.134.1 ст.134, п.135.1, пп.135.5.4 п.135.5 ст.135, п.137.1 ст.137, п.138.4 ст.138, пп. 138.10.2, пп. 138.10.3 п. 138.10 ст. 138, п. 146.16 ст. 146 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого, підприємством занижено податок на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету всього на суму 54014 грн. (300080 *18%=54014,4 грн.) за 2014 рік;
- пп.14.1.36 п.14.1 ст.14, п. 189.1, п. 189.9 ст. 189, п.192.2 ст.192 , п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого, підприємством занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до бюджету всього на суму 830946 грн., у тому числі:
-за серпень 2014 року у сумі 827 175 грн.;
-за вересень 2014 року у сумі 156 грн.;
-за жовтень 2014 року у сумі 3615 грн.;
-пп."б" п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755- IV у Податковому розрахунку за 3 квартал 2014 року не відображено суми доходу фізичних осіб у вигляді списаної дебіторської заборгованості;
- пп.1, пп.4 ч.2 ст.6, ст.9 Закону України від 8 липня 2010 року №2464-УІ „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", із змінами та доповненням, у результаті не подання Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за серпень 2014 року.
- п.1 ч.І ст.4, п.1 ч.І ст.7, абз.1 ч.5 ст.8 Закону України від 8 липня 2010 року №2464- VI „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", із змінами та доповненням, у результаті чого донараховано своєчасно не нарахований єдиний внесок за серпень 2014 року у сумі 4059,63 грн.
Через неявку платника податків до податкового органу та у зв'язку із неможливістю вручення останньому акту перевірки, контролюючим органом було складено відповідний акт від 28.02.2017 року.
За наслідками перевірки до відповідача винесені податкові повідомлення-рішення від 10.04.2017 року №0001001422 за платежем податок на додану вартість 1038682,50 грн., з яких сума основного зобов'язання 830946 грн. та сума штрафних санкцій 207736.5 грн.; від 10.04.2017 №0000991422 за платежем податок на прибуток приватних підприємств 67517,50 грн., з яких сума основного зобов'язання 54014 грн. та штрафних санкцій - 13503,50 грн.
Доказів оскарження в адміністративному або судовому порядку вказаних податкових повідомлень-рішень суду відповідачем не надано. Таким чином вони є обов'язковими до виконання
Особливості обрахування та сплати податку на додану вартість визначено розділом V ПК України. Зокрема пунктами 203.1. та 203.2 ст. 203 ПК України визначено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Особливості обрахування та сплати податку на прибуток підприємств встановлені ст.. 136 ПК України, зокрема податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу. Відповідальність за повноту утримання та своєчасність перерахування до бюджету податку, зазначеного в пункті 57.11 статті 57 та 141.4 статті 141 цього Кодексу, покладається на платників податку, які здійснюють відповідні виплати. Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком.
Згідно пп.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п.36.1, п.36.2 ст.36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Пунктом 54.1 статті 54 ПК України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. Податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків, оскарженню не підлягає (п.56.11 ст.56 ПК України).
У відповідності до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно п.58.3. ст.58 Податкового кодексу України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
При несплаті зобов'язання у встановлений строк виникає податковий борг, який згідно пп.14.1.175. ст.14 Податкового кодексу України визначається як сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Приписами п.57.1 ст.57 ПК України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно п.59.1 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
З матеріалів справи слідує, що позивачем сформовано 24.10.2017 р. за № 7383-17 податкову вимогу, яка направлена поштою та вручена ТОВ САФТАШ згідно відмітки на поштовому повідомленні 27.10.2017.
Відповідно до п.59.5 ст.59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Крім того, відповідачем не надано суду доказів оскарження податкової вимоги ні в адміністративному, ні в судовому порядку. Тому воно є обов'язковими до виконання.
З метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу (пункт 88.1 статті 88 Податкового кодексу України). Так, податковим органом згідно ст.. 89 ПК України прийнято Рішення №7383-17 від 24.10.2017 року про опис майна у податкову заставу.
Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до абз.1 п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з інформаційної довдки, що міститься в матеріалах справи ТОВ САФТАШ має відкриті розрахункові рахунки в банківських установах.
Оскільки вжиті контролюючим органом заходи не призвели до погашення податкового боргу, доказів його сплати відповідачем не надано, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС у Херсонській області, автономній Республіці Крим та м. Севастополі підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позовні вимоги Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 39394259, 73026, м. Херсон, проспект Ушакова, буд. 75) задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків товариства з обмеженою відповідальністю "САФТАШ" (код ЄДРПОУ 33726149, 73022, Херсонська область, м. Херсон, вул. Потьомкінська, буд. 103, кв. 152 А) у банках, що його обслуговують, та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по податку на прибуток приватних підприємств (код платежу 11021000) до зведеного бюджету у сумі 98835.50 грн. (дев'яносто вісім тисяч вісімсот тридцять п'ять гривень п'ятдесят копійок), по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14010100) до державного бюджету у сумі 960552.06 грн. (дев'ятсот шістдесят тисяч п'ятсот п'ятдесят дві гривні шість копійок).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Дмитрієва О.О.
кат. 8.2.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2018 |
Оприлюднено | 03.07.2018 |
Номер документу | 75025179 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дмитрієва О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні