ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2018 р.м. ХерсонСправа № 821/769/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитрієвої О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" про стягнення штрафу,
встановив:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Національна комісія, Нацкомфінпослуг, позивач) звернулась до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" (ТОВ ТЕХНОДРІМ , відповідач), в якому просить стягнути з штраф у сумі 17000,00 грн., який застосовано постановою від 18.12.2017р. №1357/2114/16-3/13-П за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг.
Свої вимоги обґрунтовує тим, що доказів виконання або письмового повідомлення про відмову від добровільного виконання постанови до Національної комісії не надходило, а тому вважає, що сума штрафу у розмірі 17000 грн. не була перерахована до Державного бюджету України.
Ухвалою суду від 18.05.2018р. відкрите спрощене провадження в адміністративній справі, справу призначено до розгляду у судовому засіданні та запропоновано відповідачу надати відзив протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення йому ухвали про відкриття провадження у справі.
В судові засідання 13.06.2018 року та 03.07.2018 року сторони не прибули.
Від представника позивача до суду надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача відзиву на позовну заяву суду не надав, повноважного представника в судове засідання не направив. Ухвала суду про відкриття провадження та судова повістка з інформацією про дату, час та місце розгляду справи, що були направлені відповідачу, повернулись до суду із відміткою на конверті "не повна адреса" та згідно роздруківки з сайту Укрпошта відправлення не вручене під час доставки: інші причини. Зазначена поштова кореспонденція була направлена судом за адресою, вказаною у позовній заяві, та витязі з ЄДРПОУ.
За змістом ч. 8 ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб. Неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею (ч.1 ст. 205 КАС України).
За змістом ч.3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.
Частиною 9 ст. 205 КАС України визначено, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Як вбачається із матеріалів справи, відповідачем не сплачений штраф у розмірі 17000,00грн., який виник на підставі постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 18.12.2017р. №1357/2114/16-3/13-П про застосування штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.
Вирішуючи даний спір, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затверджене Указом Президента України від 23.11.2011р. №1070 (далі-Положення), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Пунктом 6 Положення встановлено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (скорочена назва - Нацкомфінпослуг) має право звертатися до суду з позовами (заявами) щодо порушення законодавства про фінансові послуги, а також в інших передбачених законом випадках.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" N 2664-III від 12.07.2001р. (далі - Закон N 2664-III) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.
Згідно із ст. 21 Закону N 2664-III, державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг за результатами перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" складено акт про правопорушення, вчинені товариством з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" на ринку фінансових послуг від 20.11.2017 року №2114/16-3/13.
Згідно акту відповідачем порушено законодавство у сфері надання фінансових послуг України, а саме: п.п.2.3, 2.5, розділу 2, п.4.1 розділу 4 та п. 5.2 розділу 5 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.01.2004 №27, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.04.2004р. за №431/9030 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин). Вказане порушення полягає в тому, що відповідачем не подано до Нацкомфінпослуг звітність за 3 квартал 2017р.
Копію акту Національною комісією направлено відповідачу листом від 20.11.2017 року за вих. №8347/16-8/1, яким повідомлено про розгляд справи про правопорушення та запрошено уповноваженого представника товариства бути присутнім під час розгляду вказаної справи.
На підставі акту від 20.11.2017 року №2114/16-3/13 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято постанову від 18.12.2017 року №1357/2114/16-3/13-П про накладення на відповідача штрафної санкції у розмірі 17 000,00 грн.
Вказана постанова направлена відповідачу листом від 20.12.2017 року №9118/16-8.
Як слідує зі змісту постанови, позивачу встановлений термін до 18.01.2018 року для надання документів, які підтверджують сплату штрафу чи повідомлення про відмову від добровільного виконання постанови.
Оскільки відповідач у добровільному порядку вимоги постанови від 18.12.2017 року №1357/2114/16-3/13-П не виконав та не сплатив суму штрафу, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.
Фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг (ст. 14 Закону №2664-ІІІ).
Пунктом 2.2. Порядку встановлено, що звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року.
У разі ненадання, несвоєчасного надання інформації, надання не в повному обсязі встановленої цим Порядком звітності або надання недостовірної інформації Нацкомфінпослуг застосовує заходи впливу, передбачені чинним законодавством (п. 5.1, п. 5.2 розділу 5 Порядку).
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Частиною першою статті 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг "передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Згідно пункту 3 частини першої статті 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Відповідно до частини третьої статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг "штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Згідно приписів статті 41 Закону N 2664-III визначено, що Нацкомфінпослуг застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Докази оскарження постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та сплати відповідачем штрафу, встановленого Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 1357/2114/16-3/9-П від 18.12.2017 року у матеріалах справи відсутні.
Доказів на підтвердження сплати штрафу станом на день вирішення спору відповідачем до суду не надано.
З огляду на викладене, враховуючи відсутність доказів сплати відповідачем у добровільному порядку суми вищезазначеного штрафу, адміністративний позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Технодрім" щодо стягнення штрафу за правопорушення, вчинені відповідачем на ринках фінансових послуг у розмірі 17000, 00 грн. - підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.
Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Враховуючи положення ст.. 139 КАС України, витрати по сплаті судового збору позивачу не відшкодовуються.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код ЄДРПОУ 38062828, 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3) задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" (код ЄДРПОУ 40997531, 73009, Херсонська область, м. Херсон, вул. Перекопська, буд.20) штраф у сумі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн.. до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Дмитрієва О.О.
кат. 9.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2018 |
Оприлюднено | 03.07.2018 |
Номер документу | 75045579 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дмитрієва О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні