КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2018 року м. Кропивницький Справа № 811/1550/18
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сагуна А.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом керівника Кіровоградської місцевої прокуратури до Клинцівської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Клинцівського дошкільного навчального закладу загального типу «Сонечко» , про визнання бездіяльності незаконною та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Керівник Кіровоградської місцевої прокуратури звернувся до суду з позовною заявою про:
- визнання незаконною бездіяльність Клинцівської сільської ради Кіровоградської області з питання незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до території Клинцівського дошкільного навчального закладу загального типу Сонечко ;
- зобов'язання Клинцівської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Клинцівського дошкільного навчального закладу загального типу Сонечко , а саме обладнати територію дорожньою розміткою 1.14.1 Дорожня розмітка зебра та дорожніми знаками 5.35.1, 5.35.2 Пішохідний перехід , 1.33 Діти .
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що Кіровоградською місцевою прокуратурою розглянуто інформацію начальника Управління патрульної поліції в Кіровоградській області Департаменту патрульної поліції ОСОБА_1 про результати обстеження вулично-дорожньої мережі на ділянках, які прилягають до території навчально-виховних закладів с. Клинці Кіровоградського району Кіровоградської області.
В ході обстеження виявлено, що прилегла територія до Клинцівського дошкільного навчального закладу загального типу Сонечко не обладнана дорожніми знаками Діти з табличкою Відстань до об'єкта , інформаційно-вказівними знаками Пішохідний перехід що є порушеннями п.п.1.33, 5.35.1, 5.35.2 Розділу 33 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306. Окрім того, в порушення п.1.14.1 Розділу 34 Правил дорожнього руху біля Клинцівського ДНЗЗГ Сонечко не нанесено горизонтальну дорожню розмітку зебра .
Позивач зазначає, що Клинцівською сільською радою, в порушення діючих норм законодавства, не вжито заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на ділянці вулично-дорожньої мережі прилеглій до дошкільного навчального закладу с. Клинці Кіровоградського району. Таку бездіяльність відповідача, що ставить під загрозу права дітей на життя, охорону здоров'я та загальнодоступність освіти, позивач вважає протиправною, що зумовило останнього звернутись до суду з даним адміністративним позовом, оскільки відсутній орган, до компетенції якого входить вжиття заходів для спонукання в судовому порядку відповідальних осіб щодо створення безпечних умов для дорожнього руху неповнолітніх, а самостійно відповідач не вживав заходів щодо встановлення дорожніх знаків.
Враховуючи те, що протягом встановленого судом строку до суду не надійшло відзиву відповідача на позовну заяву або ж його заяви про визнання позову, а також пояснень на позовну заяву третьої особи, суд вважає необхідним здійснити розгляд справи за наявними в матеріалах справи доказами.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Судом установлено, що відповідач - Клинцівська сільська рада Кіровоградського району Кіровоградської області (ідентифікаційний код 04365000) є юридичною особою, місцезнаходження: 27651, Кіровоградська обл., кіровоградський район, село Клинці, вул. Перемоги, 21 (а.с.12-13).
Актом від 23.03.2018 комісією у складі старших інспекторів ВБДР УПП в Кіровоградській області та Клинцівського сільського голови, проведено обстеження ділянок вулично-дорожньої мережі, прилеглих до територій навчальних закладів Клинцівського дошкільного навчального закладу загального типу «Сонечко» й встановлено, що знаки 5.35.1, 5.35.2 Пішохідний перехід , знак 1.33 Діти не встановлені, а також відсутня розмітка 1.14.1, яка застосовується для позначення пішохідного переходу (а.с.9).
За результатами вищевказаного обстеження інспектором відділу БДР управління патрульної поліції в Кіровоградській області Департаменту патрульної поліції складено вимогу (припис) №19 від 23.03.2018 р., згідно з якою відповідача зобов'язано забезпечити встановлення дорожніх знаків та дорожньої розмітки, про які згадувалось вище (а.с.8) та винесено постанову про накладення на голову Клинцівської сільської ради ОСОБА_2 адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі (а.с.11).
Згідно з частиною першою статті 16 Закону України Про автомобільні дороги вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.
Статтею 17 Закону України Про автомобільні дороги встановлено, що управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться.
Згідно зі статтею 19 Закону України Про автомобільні дороги основними обов'язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.
Частиною 1 статті 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження: організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).
Відповідно до пункту другого Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 198 від 30.03.1994, ремонт і утримання дорожніх об'єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями.
Статтею 7 Закону України Про дорожній рух передбачено, що до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить:
- забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки;
- розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху;
- створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху;
- організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки;
- сприяння створенню на території відповідного населеного пункту підприємств і організацій для надання платних послуг, пов'язаних з підготовкою та підвищенням кваліфікації водіїв, технічним обслуговуванням і ремонтом транспортних засобів;
- сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об'єктами сервісу;
- прийняття рішень про розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування транспортних засобів та стоянок таксі на вулицях і дорогах населених пунктів, здійснення контролю за дотриманням визначених правилами паркування транспортних засобів вимог щодо розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування;
- сприяння організації та здійсненню медичної допомоги потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах та інших заходів щодо медичного забезпечення безпеки дорожнього руху;
- проведення серед різних соціально-вікових груп населення профілактичних заходів щодо безпеки дорожнього руху;
- навчання населення Правил дорожнього руху;
- здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.
Відповідно до пп. 5.35.1 п.5 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 року знак 5.35.1 встановлюється праворуч від дороги на ближній межі переходу. Відповідно до пп. 5.35.2 п.5 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 року знак 5.35.2 встановлюється ліворуч від дороги на дальній межі переходу. Відповідно до п. 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 54 від 14.02.2012, дорожні знаки - вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах, а дорожня розмітка - лінії, написи та інші позначення, що нанесені фарбою або виготовлені з відповідних матеріалів та закріплені на проїзній частині вулиць та доріг, на бордюрах, на штучних спорудах; призначені для інформування користувачів доріг про порядок та режими руху на дорозі і їх орієнтування.
Відповідно до п.п. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 р., та п. 10.3.34 ДСТУ 4100-2002 Знаки дорожні . Загальні технічні умови. Правила застосування , знак 1.33 Діти повинен встановлюватись перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги.
Відповідно до п. 1.14.1 Розділу 34 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1306 від 10.10.2001 р., дорожньою розміткою 1.14.1 ("зебра", у тому числі червоно-білого кольору) - позначають нерегульований пішохідний перехід.
У свою чергу, відповідно до п. 1.3. Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 54 від 14.02.2012, дорожні знаки вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.
Таким чином, необхідність вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території біля Клинцівського ДНЗЗГ Сонечко , шляхом встановлення дорожніх знаків 5.35.1, 5.35.2 Пішохідний перехід та 1.33 Діти , а також дорожньої розмітки 1.14.1 зебра відноситься до компетенції Клинцівської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області.
Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на належне забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території біля Клинцівського ДНЗЗГ Сонечко , шляхом обладнання дорожнім знаком 1.33 "Діти" та 5.35.1, 5.35.2 Пішохідний перехід , дорожньою розміткою 1.14.1 зебра , а тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності щодо незабезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Клинцівського ДНЗЗГ Сонечко , яка розташована за адресою: 27641, Кіровоградська обл., Кіровоградський район, село Клинці, вул. Перемоги, 14, слід задовольнити.
Також суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території підлеглій до Клинцівського ДНЗЗГ Сонечко , шляхом обладнання території дорожньою розміткою 1.14.1 Дорожня розмітка зебра та дорожніми знаками 5.35.1, 5.35.2 Пішохідний перехід , 1.33 Діти .
Згідно ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи те, що позивачем свідки у справі не залучались, експертизи не проводились, судові витрати з відповідача на стягуються.
Керуючись ст.ст.132, 139, 143, 242-246, 255, 271, 287, 295-297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов керівника Кіровоградської місцевої прокуратури (вул. Є.Чикаленка, 11, м. Кропивницький, 25006) до Клинцівської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 0436500, вул. Перемоги, 21, с. Клинці, Кіровоградський район, кіровоградська область, 27651) та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Клинцівський дошкільний навчальний заклад загального типу «Сонечко» (код ЄДРПОУ 38302125, вул. Перемоги, 14, с. Клинці, Кіровоградський район, кіровоградська область, 27651) - задовольнити.
Визнати бездіяльність Клинцівської сільської ради Кіровоградської області у вигляді не забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на прилеглій до території Клинцівського дошкільного навчального закладу загального типу Сонечко , протиправною.
Зобов'язати Клинцівську сільську раду Кіровоградського району Кіровоградської області вжити заходи щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Клинцівського дошкільного навчального закладу загального типу Сонечко , шляхом обладнання території, прилеглої до Клинцівського дошкільного навчального закладу загального типу Сонечко дорожньою розміткою 1.14.1 Дорожня розмітка зебра та дорожніми знаками 5.35.1, 5.35.2 Пішохідний перехід , 1.33 Діти
Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 293, 295-296 та пунктом 15.5 Перехідних положень цього Кодексу.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду ОСОБА_3
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2018 |
Оприлюднено | 04.07.2018 |
Номер документу | 75071986 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
А.В. Сагун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні