Справа № 815/1308/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 червня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю), представник відповідача - не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУП УКРАЇНА» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТСК ГРУП УКРАЇНА" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 14.09.2017 року: №0051511212, №0051491212 та податкової вимоги №20728-17 від 05.10.2017 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 21.09.2017 року TOB ТСК ГРУП УКРАЇНА було отримано податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області № НОМЕР_1 від 14.09.2017 року, яким було збільшено грошове зобов'язання на загальну суму 591152 грн. та штрафних санкцій на суму 147788 грн. Також було отримано податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_2 від 14.09.2017 року, яким встановлено суму завищення від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 114958 грн. Дані рішення були винесені на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності № 6031/15-32-12-12/39704838 від 21.08.2017 року. 30.11.2017 року TOB ТСК ГРУП УКРАЇНА було отримано податкову вимогу №20728-17 від 05.10.2017 року щодо сплати суми податкового боргу у розмірі 754002,23 грн.
Позивач зазначив, що здійснивши аналіз податкової декларації з ПДВ за звітній (податковий) період червень 2017 року, відповідачем було встановлено, що підприємством TOB ТСК ГРУП УКРАЇНА відображено податкові зобов'язання не в повному обсязі. Перевіркою встановлено, що відповідно до поданої позивачем податкової декларації з ПДВ за звітній (податковий) червень 2017 року, TOB ТСК ГРУП УКРАЇНА задекларовано обсяг придбання без ПДВ 8533719 грн., сума ПДВ - 1706744 грн., загальний розмір з урахуванням ПДВ - 10240463 грн. За даними перевірки ГУ ДФС в Одеській області податкової декларації за звітній (податковий) червень 2017 року, обсяг придбання без ПДВ - 12064267,46 грн., сума ПДВ - 2412853,53 грн., загальний розмір з урахуванням ПДВ - 14477120,99 грн. Внаслідок цього було встановлено відхилення обсягу придбання без ПДВ у розмірі 3530548,46 грн., суми ПДВ - 706109,53 грн., загальний розмір з урахуванням ПДВ - 4236657,99 грн.
Позивач зазначив, що TOB TCK ГРУП УКРАЇНА було здійснено помилкову реєстрацію 12 податкових накладних по контрагентам, які первинною документацією не підтверджуються, оскільки договірні відносини у цій частині між ними відсутні. Реєстрація помилково складених TOB TCK ГРУП УКРАЇНА податкових накладних у ЄРПН була зупинена.
Також позивач зазначив, що направлення на реєстрацію 12 помилково складених податкових накладних та не відображення їх у податковій декларації за податковий період червень 2017 року, не призвело до заниження податкових зобов'язань із податку на додану вартість у зазначеному в акті камеральної перевірки розмірі, оскільки розмір податку на додану вартість контрагентами позивача до складу податкового кредиту не включався, а господарських операцій в цій частині не відбувалося, а отже, шкоди, у вигляді заниження податкового зобов'язання позивача, державі не нанесено, що виключає штрафну та компенсаційну відповідальність TOB TCK ГРУП УКРАЇНА .
Ухвалою від 02 квітня 2018 року відкрито загальне позовне провадження у вказаній справі та призначено підготовче засідання.
Ухвалою від 03 квітня 2018 року виправлено допущені судом описки в ухвалі від 02.04.2018 року.
Ухвалою від 26 квітня 2018 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.
У судове засідання, призначене на 18 червня 2018 року на 12:00 год., з'явився представник позивача.
Під час судового розгляду представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити з викладених у позові підстав.
Представник відповідача у судове засідання 18.06.2018 року на 12:00 год. не з'явився, повідомлений у встановленому законом порядку.
У судовому засіданні 26.04.2018 року представником відповідача надано відзив на позов, відповідно до якого останній позов не визнає. Представник відповідача зазначив, що ГУ ДФС в Одеській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість, за звітний (податковий) період - червень 2017 року TOB TCK ГРУП УКРАЇНА , за наслідками якої складено акт перевірки від 21.08.2017 року №6031/15-32-12-12/39704838. Фахівцями ГУ ДФС в Одеській області було встановлено, що TOB TCK ГРУП УКРАЇНА було виписано податкові накладні за звітний (податковий) період червень 2017 року, які повинні були включені до сум податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Представник відповідача вказав, що згідно висновків акту перевірки, TOB TCK ГРУП УКРАЇНА відображено податкові зобов'язання не в повному обсязі. TOB ТСК ГРУП Україна було зобов'язане відобразити суму податку на додану вартість, що вказана в податкових накладних, у складі податкових зобов'язань в декларації з ПДВ за червень 2017 року.
Представник відповідача вважав, що TOB ТСК ГРУП Україна було добре проінформоване щодо процедури розблокування податкових накладних на підставі рішення комісії ДФСУ, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, шляхом надання документів на підтвердження реальності здійснення господарської операції. TOB ТСК ГРУП Україна знехтувало своїм правом на захист своїх інтересів шляхом надання пояснень та/або копій документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, тобто дії TOB ТСК ГРУП Україна не відповідають алгоритму дій платника податку у разі зупинення реєстрації податкової накладної, які чітко визначені законодавством.
Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.
Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, TOB TCK ГРУП УКРАЇНА зареєстроване 20.03.2015 року за №1 556 102 0000 054847 (а.с. 36-37, т. 1).
Основним видом економічної діяльності TOB TCK ГРУП УКРАЇНА є: Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення (код КВЕД 46.49).
Відповідно до витягу з реєстру платників податку на додану вартість №1515524500488, TOB TCK ГРУП УКРАЇНА зареєстроване платником податку на додану вартість 14.05.2015 року (а.с. 38, т. 1).
Судом встановлено, що на підставі п.20.1.4 ст.20 розділу І Податкового кодексу України та у порядку пунктів 76.1, 76,3 ст.76 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку податкової звітності TOB TCK ГРУП УКРАЇНА з податку на додану вартість за звітний (податковий) період - червень 2017 року.
За результатами перевірки відповідачем складено акт від 21 серпня 2017 року №6031/15-32-12-12/39704838 "Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість TOB TCK ГРУП УКРАЇНА , код ЄДРПОУ 39704838, за звітний (податковий) період червень 2017 року" (а.с. 39-43, т. 1).
Відповідно до висновку акту, встановлено наступне порушення позивача: порушення норм п.200.1, п.200.2, п.200.4 ст.200, п.201.10, п.201.14, п.201.15 ст.201 Податкового кодексу України та Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ від 28.01.2016 року №21, що виразилось у заниженні по декларації з ПДВ за звітний (податковий) період - червень 2017 року суми, що сплачується до державного бюджету (р. 18), у розмірі 591151,53 грн. та завищення суми від'ємного значення (р. 19) у розмірі 114958 грн.
На підставі висновків акту перевірки від 21 серпня 2017 року №6031/15-32-12-12/39704838, 14 вересня 2017 року Головним управлінням ДФС в Одеській області прийнято податкові повідомлення-рішення:
- №0051491212 за платежем Податок на додану вартість вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) , яким позивачу зменшено суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 114958 грн. (а.с. 44, т. 1);
- №0051511212, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем Податок на додану вартість вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму 738940 грн., у тому числі 591152 грн. - за податковими зобов'язаннями; 147788 грн. - штрафними (фінансовими) санкціями (а.с. 46, т. 1).
Як вбачається з матеріалів справи, у червні 2017 року TOB TCK ГРУП УКРАЇНА мало взаємовідносини з постачання товарів на користь наступних контрагентів, а саме: ТОВ Електроперспектива , ТОВ Електросервіс-Південь , ТОВ Кобатранс , ТОВ Охорона Сервіс Плюс .
Взаємовідносини позивача з даними контрагентами відображені у декларації з ПДВ за червень 2017 року (а.с. 64-65, т. 1).
На підтвердження взаємовідносин з даними контрагентами, TOB TCK ГРУП УКРАЇНА надано суду первинну документацію, а саме: договори поставки, видаткові накладні, банківські виписки, акти звірки взаємних розрахунків, звітні податкові декларації контрагентів за червень 2017 року та розшифровки до них (а.с. 73-168, т. 1).
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно приписів п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до абз. 1 п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
Згідно п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України, при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.
Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку до бюджету.
Згідно п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200- 1 .3 статті 200- 1цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200- 1 .3 статті 200- 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200- 1 .3 статті 200- 1 цього Кодексу протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 цієї статті перебіг зазначеного строку переривається на період зупинення їх реєстрації та відновлюється з дня припинення процедури зупинення їх реєстрації згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200- 1 .3 статті 200- 1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов'язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.
Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.
Відповідно до пунктів 201.14 та 201.15 ст.201 Податкового кодексу України, платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.
Зведені результати такого обліку відображаються в податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.
Суд зазначає, що камеральною перевіркою було встановлено відхилення обсягу придбання без урахування ПДВ у розмірі 3530548,46 грн., суми ПДВ - 706109,53 грн., загальний розмір з урахуванням ПДВ - 4236657,99 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, дане відхилення виникло внаслідок безпідставного направлення ТОВ «ТСК ГРУП УКРАЇНА» на реєстрацію 12 податкових накладних, а саме: №76 від 16.06.2017 року, №69 від 30.06.2017 року, №68 від 30.06.2017 року, №63 від 30.06.2017 року, №61 від 30.06.2017 року, №60 від 30.06.2017 року, №57 від 30.06.2017 року, №49 від 30.06.2017 року, №50 від 30.06.2017 року, №51 від 30.06.2017 року, №48 від 30.06.2017 року, №56 від 30.06.2017 року, щодо неіснуючих взаємовідносин із контрагентами TOB Електроперспектива , TOB Електросервіс-Південь , TOB Охорона Сервіс Плюс , TOB Кобатранс на загальну суму з урахуванням ПДВ - 423658,06 грн.
Однак, виявивши розбіжності даних податкової декларації та даних ЄРПН відповідач в супереч приписам абз. 23 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, документальну позапланову виїзну перевірку продавця не провів.
Виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, за умов визначених п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України також є підставою для здійснення документальної позапланової перевірки платника податків.
Реєстрація помилково складених TOB ТСК ГРУП УКРАЇНА податкових накладних у ЄРПН була зупинена, що підтверджується квитанціями №1 про їх блокування з боку ДФС України, наявними в матеріалах справи.
У листі від 10.11.2017 року №2590/6/99-99-15-03-02-15/ІПК ДФС України зазначила, що розрахунок коригування до податкової накладної, реєстрацію якої було зупинено, може бути зареєстрований лише після реєстрації такої податкової накладної в ЄРПН та за умови, що з дати складання такого розрахунку коригування не минуло 365 днів.
Таким чином, доводи відповідача про необхідність подання розрахунку коригування до помилково складених податкових накладних є безпідставними, оскільки реєстрація таких накладних була зупинена, що унеможливлює подання розрахунку коригування до них, про що зазначено у листі ДФС України від 10.11.2017 року №2590/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.
Суд зазначає, що нормами податкового законодавства не передбачено реєстрація розрахунку коригування до податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, оскільки відсутність в ЄРПН відомостей про податкову накладну, яка коригується, - одна з підстав для неприйняття до реєстрації розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної.
Крім того, що з метою підтвердження обставин помилкового складання податкових накладних щодо неіснуючих господарських операцій із контрагентами TOB Електроперспектива , TOB Електросервіс-Південь , TOB Охорона Сервіс Плюс , TOB Кобатранс на загальну суму з урахуванням ПДВ 4236657,99 грн., позивачем було надано усю наявну первинну документацію, включаючи акти звірки взаємних розрахунків із даними контрагентами, податкову декларацію за червень 2017 року та додаток 5 до податкової декларації з ПДВ за червень 2017 року в розрізі контрагента.
Суд вважає, що надані позивачем докази у повній мірі підтверджують дійсний обсяг господарських операцій із зазначеними контрагентами та вказують, що не відображення їх у податковій декларації за податковий період червень 2017 року не призвело до заниження податкових зобов'язань із податку на додану вартість.
Також як вбачається з матеріалів справи, 12.10.2017 року ГУ ДФС в Одеській області було складено акт №1478/15-32-14-01/39704838 Про результати документальної планової виїзної перевірки TOB ТСК ГРУП УКРАЇНА податкового законодавства за період з 23.03.2015 року по 30.06.2017 року, валютного - за період з 23.03.2015 року по 30.06.2017 року, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - за період з 23.03.2015 року по 30.06.2017 року (а.с. 203-221, т. 1).
Як вбачається з п.п. 3.1.2.1 п.3.1.2 Податок на додану вартість вищевказаного акту перевірки, який охоплює звітний (податковий період) червень 2017 року, перевіркою повноти визначення податкових зобов'язань за період з 23.03.2015 року по 30.06.2017 року не встановлено їх заниження/завищення.
Тобто задекларовані позивачем показники податкової звітності по ПДВ за червень 2017 року підтверджені документальною перевіркою, висновки якої фактично спростовують висновки акту камеральної перевірки від 21.08.2017 року.
Також позивачем надано висновок судово-економічного дослідження №20.18/03/01 від 12.03.2018 року (а.с. 232-249, т. 1), складеного судовим експертом ОСОБА_2, відповідно до якого встановлено, що розбіжність між даними податкової декларації з ПДВ TOB ТСК ГРУП УКРАЇНА за червень 2017 року та даними ЄРПН відповідає розміру безпідставно складених податкових накладних. Зазначено, що висновки акта камеральної перевірки податкової звітності ГУ ДФС в Одеській області №6031/15-32-12-12/39704838 від 21.08.2017 року щодо заниження об'єкта оподаткування TOB ТСК ГРУП УКРАЇНА у червні 2017 року та донарахування податку на додану вартість у розмірі 706109,53 грн., що призвело до завищення суми від'ємного значення на 114958 грн. та заниження до сплати до державного бюджету ПДВ у розмірі 591151,53 грн. документально не підтверджується.
З огляду на зазначене, суд погоджується з доводами позивача відносно того, що у TOB ТСК ГРУП Україна відсутні підстави для відображення податкових зобов'язань з ПДВ в податковій звітності у червні 2017 року по помилково складеним податковим накладним у розмірі 706109,53 грн.
Суд зазначає, що за відсутності події (дати оприбуткування коштів або відвантаження товарів), відсутності первинної документації на підтвердження реальності господарської операції, складання податкових накладних заборонено, а при помилковому складенні такої накладної - остання у декларації з ПДВ не відображається.
Вищий адміністративний суд України в ухвалі від 03.03.2017 року у справі №2а-16142/12/2670 (К/800/38374/13) зазначив, що під час камеральної перевірки перевіряючі не можуть використати документи первинного обліку платника податків, вивчити й оцінити укладені таким платником податків угоди, адже дані про укладення таких угод не відображають у податковій звітності, тому не можуть бути об'єктами вивчення під час камеральних перевірок. Фактично під час такої перевірки неможливо зробити висновок про реальність чи фіктивність укладених платником податків угод, адже перевіряючі мають справу тільки з податковою звітністю.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що позивач правомірно не включив до податкової декларації за податковий період - червень 2017 року помилково складені податкові накладні, за якими господарські операції не відбувались, а висновки акту камеральної перевірки №6031/15-32-12-12/39704838 від 21.08.2017 року є безпідставними, тому податкові повідомлення-рішення №0051491212, яким позивачу зменшено суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 114958 грн. та №0051511212, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання за платежем Податок на додану вартість вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму 738940 грн., у тому числі 591152 грн. - за податковими зобов'язаннями; 147788 грн. - штрафними (фінансовими) санкціями - підлягають скасуванню.
Відповідно до п.59.1. ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
При цьому, суд зазначає, що податкова вимога № 20728-17 від 05.10.2017 року, прийнята ГУ ДФС в Одеській області, також підлягає скасуванню, оскільки податкові повідомлення-рішення судом визнаються протиправними та скасовуються.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено правомірність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги.
З огляду на зазначене, оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 14.09.2017 року: №0051511212, №0051491212 та податкова вимога №20728-17 від 05.10.2017 року є протиправними та підлягають скасуванню, а адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУП УКРАЇНА» підлягає задоволенню в повному обсязі.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУП УКРАЇНА» - задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області № НОМЕР_1 від 14.09.2017 року та № НОМЕР_2 від 14.09.2017 року.
Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Головного управління ДФС в Одеській області № 20728-17 від 05.10.2017 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: 65044, м.Одеса, вул..Семінарська, буд.5, код ЄДРПОУ 39398646) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТСК ГРУП УКРАЇНА» (65007, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 39704838) судові витрати у розмірі 14799 грн. (чотирнадцять тисяч сімсот дев'яносто дев'ять гривень).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасним поданням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 02 липня 2018 року.
Суддя В.В. Андрухів
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2018 |
Оприлюднено | 04.07.2018 |
Номер документу | 75072090 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні