Рішення
від 04.07.2018 по справі 910/3435/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

  ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua ІМЕНЕМ УКРАЇНИ РІШЕННЯ м. Київ 04.07.2018Справа №  910/3435/18 Господарський суд міста Києва у складі судді Курдельчука І.Д., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження справу № 910/3435/18 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Корсель», м. Харків, до товариства з обмеженою відповідальністю «Глобал Логістик Сервіс», м. Київ, про стягнення 26 350,74 грн., без повідомлення  учасників справи. ОБСТАВИНИ СПРАВИ: 23.03.2018 до Господарського суду міста Києва надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Корсель» (далі – ТОВ «Корсель») до товариства з обмеженою відповідальністю «Глобал Логістик Сервіс» (далі – ТОВ «Глобал Логістик Сервіс») про стягнення 26 350,74 грн. заборгованості за надані послуги з перевезення. ТОВ «Корсель» обґрунтовує позовні вимоги таким: - відповідно до вимог статті 61 Закону України «Про автомобільний транспорт» 19.06.2017 позивачем (перевізник) та відповідачем (замовник) укладено договір перевезення №2912/П (далі - Договір), за умовами якого ТОВ «Корсель» зобов'язалося надавати послуги з перевезення вантажу, а ТОВ «Глобал Логістик Сервіс» - прийняти та оплатити послуги; - на виконання Договору сторони погодили заявку від 01.07.2017 №00000000344, за умовами якої позивач надав послуги з перевезення вантажу за маршрутом 08520 Les Franqueses del Valles (Іспанія) - смт Ворзель (Україна); - послуги ТОВ «Корсель» надані в повному обсязі на суму 36 350,74 грн., що підтверджується складеними міжнародними товарно-транспортними накладними CMR від 07.07.2017 №130062017 та  від 07.07.2017 № 230062017; - відповідно до Договору оплата здійснюється протягом 5-10 банківських днів після отримання замовником від перевізника повного пакету оригінальних документів; - таким чином, заборгованість відповідача перед позивачем становить 26   350,74 грн. Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.03.2018 позовну заяву було залишено без руху та встановлено позивачу десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви. 02.04.2018 до суду надійшла заява про усунення недоліків ТОВ «Корсель», в якій позивач просив долучити до матеріалів справи копії опису вкладення та чеку від 06.03.2018 і зворотного повідомлення про вручення поштового відправлення, та копії опису вкладення та чеку від 20.03.2018. Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.04.2018 судом постановлено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Вказану ухвалу суду було надіслано сторонам на адреси, зазначені у позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується відміткою канцелярії суду на такій ухвалі. До матеріалів справи долучено рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення за адресою позивача та конверт-повернення з адреси відповідача з відміткою відділення поштового зв'язку «за закінченням встановленого строку зберігання». Відповідно до частини першої статті 251 Господарського процесуального кодексу України відзив подається протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Проте, станом на 04.07.2018 відповідач не подав до суду відзив на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами. Господарський суд визнав наявні в матеріалах справи документи достатніми для вирішення спору та відповідно до статті 178 Господарського процесуального кодексу України розглянув справу за наявними в ній матеріалами. На підставі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які позивач посилався як на підставу своїх вимог, підтверджених тими доказами, які були досліджені судом, надавши оцінку всім аргументам позивача, Господарський суд міста Києва ВСТАНОВИВ: 19.06.2017 ТОВ «Корсель» (перевізник) і ТОВ «Глобал Логістик Сервіс» (замовник) укладено Договір, за умовами якого: - перевізник зобов'язується за плату доставити вантаж, довірений йому замовником або третьою особою (вантажовідправником), до пункту призначення та видати його особі, уповноваженій на отримання вантажу (вантажоодержувачеві), на таких умовах: 1. місце і дата завантаження: м. Барселона, Іспанія: 20.06.2017 - 22.06.2017; 2. вантажоодержувач та адреса завантаження/замитнення: Cualde Logistics, S.L.U.C/Maresme 5 (Pol.Ind. el Ramassar); 08520 Les Franqueses del Valles (Barcelona), Espana; 3. перехід на митному кордоні України: Ягодин; 4. вантажоодержувач та адреса розмитнення/розвантаження, конт. особа: адреса терміналу: м. Київ, вул. Краснова, 27/Київська обл., смт. Ворзель, вул. Європейська, 12; 5. назва та категорія небезпечності вантажу: харчові додатки, вантаж безпечний; 6. тип та кількість автомобілів: 1 а/м, крита, у складі збірного; 7. об'єм (габарити), кількість місць: 6 палет (1,2х0,8х2м), вага брутто: до 4,1 т.; 8. додаткові умови перевезення: без TIR, дата доставки: 29.06.2017 – 03.07.2017, ЕХ видається вінтажовідправником або компенсується (пункт 1.1 Договору); - вартість перевезення: 1   300 ЄВРО по курсу НБУ на дату вивантаження, в тому числі ПДВ (пункт 2.1 Договору); - плата за перевезення здійснюється не пізніше 5-10 банківських днів після отримання замовником від перевізника повного пакету оригінальних документів (СМR з відміткою вантажовідправника та мокрою печаткою вантажоодержувача, рахунок для оплати, довідка про транспортні витрати, акт наданих послуг, податкова накладна і договір; додатково, якщо були складені, акт погодження/недостачі, лист простоїв, акт огляду вантажу) шляхом перерахування сум, передбачених Договором, на рахунок перевізника згідно виставленого рахунку (пункт 2.2 Договору); - Договір набуває чинності з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін та діє до повного виконання сторонами взятих на себе зобов'язань (пункт 6.1 Договору). Відповідно до статті 307 Господарського кодексу України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Згідно із частинами першою та другою статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором. Так, позивачем належним чином виконано умови Договору та здійснено перевезення, що підтверджується міжнародними товарно-транспортними накладними СМR №230062017 і №130062017, наявними в матеріалах справи. Вказані міжнародні товарно-транспортні накладні підписані уповноваженими представниками позивача і вантажоодержувачів та містять печатки юридичних осіб. Отже, судом встановлено, що позивач виконав умови Договору в повному обсязі та надіслав відповідні документи відповідачу. Позивачем на виконання умов Договору надіслано відповідачу пакет оригінальних документів, які 19.07.2017 отримані ТОВ «Глобал Логістик Сервіс». 27.09.2017 позивачем надіслано відповідачу претензію №125 щодо сплати заборгованості у сумі 36   350,74 грн., в електронній формі; проте ТОВ «Глобал Логістик Сервіс» залишило претензії без відповіді та належного реагування. Крім того, ТОВ «Корсель» надіслав відповідачу проект позовної заяви, на що отримало листа від 22.01.2018 з мировою пропозицією погашення заборгованості, а саме: відповідачем запропоновано погашення виниклої заборгованості у січні 2018 року - 10 000 грн., у лютому 2018 року – 10 000 грн., у березні 2018 року – 16   350,74 грн. У січні 2018 року ТОВ «Глобал Логістик Сервіс» перераховано на рахунок позивача 10 000 грн. Проте, ТОВ «Корсель» листом від 06.02.2018 №602 відмовилося розстрочити виплату заборгованості відповідача та просило ТОВ «Глобал Логістик Сервіс» сплатити заборгованість не пізніше 09.02.2018. 01.02.2018 відповідач надіслав позивачу листа №5-02/18, в якому зазначив, що ТОВ «Глобал Логістик Сервіс» не отримувало від позивача оригінал CMR накладних, а відтак пакет поданих документів позивачем був неповним, що, на думку відповідача, свідчить про підставу для звільнення від оплати до отримання повного пакету документів. У відповідь на вказаний лист, позивач 07.02.2018 надіслав ТОВ «Глобал Логістик Сервіс» лист № 602, до якого додано оригінал CMR накладної та вимогу погасити заборгованість протягом десяти днів з моменту отримання; 08.02.2017 відповідач отримав дану вимогу з оригіналом CMR накладної, проте, заборгованість відповідачем не сплачена, а відтак строк виконання зобов'язання про погашення заборгованості сплив 18.02.2018. Таким чином, станом на день прийняття рішення з даної справи відповідач не подав до суду відзив на позов, а також не вчиняє жодних дій для належного виконання зобов'язань за Договором. Отже, позовні вимоги є обґрунтованими, документально підтвердженими, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі. Позивач просив суд стягнути з відповідача судові витрати у сумі 4   562 грн., з яких: 1   762 грн. судовий збір; 200 грн. витрат з відправлення позовної заяви та доданих до неї документів; 2   000 грн. витрати за квитки представника позивача (по 500 грн. за квиток); 600 грн. витрати на відрядження представника позивача до суду (добові)). Разом з тим, позивачем документально підтверджено здійснення таких витрат: - 1   762 грн. судового збору, що підтверджується платіжним дорученням від 19.03.2018 № 5908; - 33 грн. витрат щодо направлення копії позовної заяви, що підтверджується фіскальним чеком 20.03.2018 № 6103716856700; - 33 грн. витрат щодо направлення копії з додатків до позовної заяви, що підтверджується фіскальним чеком 06.03.2018 № 6109601613003. Частинами першою та третьою статті 123 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи; 3) пов'язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 4) пов'язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду. Отже, за приписами статті 129 Господарського процесуального кодексу України покладенню на відповідача підлягають судовий збір у сумі 1   762 грн. Що ж до витрат у сумі 66 грн., то вони відшкодуванню не підлягають як такі, що не входять до переліки судових витрат, визначених статтею 123 Господарського процесуального кодексу України. Керуючись статтями 129, 233, 236, 237, 240 та 241 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва ВИРІШИВ: 1. Позов задовольнити повністю. 2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Глобал Логістик Сервіс» (03110, м.   Київ, вул. Пироговського, 19, корп. 8; ідентифікаційний код: 40477762) з будь-якого рахунку, виявленого під час виконання даного рішення суду, на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Корсель» (61037, м. Харків, пр-т Московський, 199, корпус Д-5, офіс 228; ідентифікаційний код: 35587016): 26 350 (двадцять шість тисяч триста п'ятдесят) грн. 74 коп. заборгованості за надані послуги з перевезення та 1 762 (одну тисячу сімсот шістдесят дві) грн. судового збору. 3. Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного господарського суду через Господарський суд міста Києва протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Повне судове рішення складено 04.07.2018. Суддя                                                                                                            І.Д. Курдельчук

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.07.2018
Оприлюднено06.07.2018
Номер документу75073425
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/3435/18

Рішення від 04.07.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 10.04.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 23.03.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні