ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Справа № 817/2140/17
ПОСТАНОВА
іменем України
"03" липня 2018 р. м. Житомир
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Шидловського В.Б.
суддів: Мацького Є.М.
Шевчук С.М.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Рівненській області на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від "16" лютого 2018 р. у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "САТЕЛІТ ОЙЛ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, , -
суддя в 1-й інстанції - Щербаков В.В.,
час ухвалення рішення - не зазначено,
місце ухвалення рішення - м.Рівне,
дата складання повного тексту рішення - не зазначено,-
ВСТАНОВИВ:
У грудні 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "САТЕЛІТ ОЙЛ" (далі - ТОВ "САТЕЛІТ ОЙЛ") звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - ГУ ДФС у Рівненській області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "ПС" від 03.10.2017 № 00003984000 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 10 153,81 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що висновки акта перевірки, на підставі якого прийнято оспорюване податкове повідомлення-рішення, не ґрунтуються на достовірних, об'єктивних та належним чином встановлених і відображених у акті даних, не відповідають фактичним обставинам та суперечать чинному законодавству, оскільки акцизні накладні №901 від 17.07.2017; № 899 від 17.07.2017; № 892 від 17.07.2017; № 898 від 17.07.2017; №897 від 17.07.2017; № 896 від 17.07.2017; № 852 від 07.07.2017; № 894 від 17.07.2017; № 891 від 17.07.2017; № 895 від 17.07.2017; № 900 від 17.07.2017; № 902 від 17.07.2017, були надіслані на поштову скриньку ДФС України в межах операційного дня та протягом строку передбаченого податковим законодавством України.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 16 лютого 2018 року позовні вимоги задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Рівненській області форми "ПС" від 03.10.2017 № 00003984000 в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сателіт Ойл" штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в сумі 4 437,90 грн. (чотири тисячі чотириста тридцять сім гривень дев'яносто копійок).
В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Стягнуто із суб'єкта владних повноважень - Головного управління ДФС у Рівненській області (вул.Відінська, 12, м.Рівне, 33023; ідентифікаційний код 39394217), за рахунок його бюджетних асигнувань, на користь позивача Товариства з обмеженою відповідальністю "САТЕЛІТ ОЙЛ" (пров.Робітничий, буд.6, м.Рівне, 33009; ідентифікаційний код 38503384) судовий збір в сумі 699,36 грн.
Не погоджуючись з прийнятою постановою Головне управління ДФС у Рівненській області звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказане рішення в частині задоволення позовних вимог та прийняти в цій частині нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі. В апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування рішення суду першої інстанції.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність та обгрунтованість судового рішення, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено, що 19.09.2017 уповноваженими особами ГУ ДФС у Рівненській області на підставі пункту 20.1.4 статті 20 розділу І Податкового кодексу України, у порядку статті 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку даних Єдиного реєстру акцизних накладних ТОВ "Сателіт Ойл" (код ЄДРПОУ 38503384) за липень 2017 року, за наслідками якої складено акт перевірки від 19.09.2017 №250/17-00-40/38503384.
Відповідно до висновків вказаного акта перевірки, контролюючим органом встановлено порушення платником податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених пунктом 231.6 статті 231 Податкового кодексу України, а саме акцизних накладних: від 17.07.2017 № 901; від 17.07.2017 № 899; від 17.07.2017 № 892; від 07.07.2017 № 853; від 17.07.2017 № 898; від 07.07.2017 № 850; від 17.07.2017 № 897; від 17.07.2017 № 896; від 07.07.2017 № 852; від 07.07.2017 № 851; від 17.07.2017 № 894; від 17.07.2017 № 891; від 07.07.2017 № 848; від 07.07.2017 № 846; від 17.07.2017 № 895; від 17.07.2017 № 900; від 07.07.2017 № 847; від 17.07.2017 № 902; від 07.07.2017 № 849.
Не погоджуючись з висновками акта перевірки ТОВ "Сателіт Ойл" було подано до податкового органу заперечення № 21-09/2017 від 21.09.2017.
Відповідачем було направлено позивачу лист від 02.10.2017 № 5511/10/17-00-40-16 про результати розгляду заперечення.
На підставі вказаного, ГУ ДФС у Рівненській області було прийняте податкове повідомлення-рішення форми "ПС" № 00003984000 від 03.10.2017, яким до ТОВ "Сателіт Ойл" було застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 10 153,81 грн.
Не погоджуючись із вказаним повідомленням-рішенням позивач направив до Державної фіскальної служби України скаргу № 05-10/2017 від 05.10.2017. Державна фіскальна служба України своїм рішенням № 25337/6/99-99-11-03-01-25 від 06.11.2017 продовжила строк розгляду скарги позивача до 15.12.2017 (включно).
Державна фіскальна служба України своїм рішенням про результати розгляду скарги №29071/6/99-99-11-03-01-25 від 07.12.2017 вирішила залишити без змін податкове повідомлення-рішення форми "ПС" № 00003984000 від 03.10.2017, а скаргу позивача без задоволення. Вказане рішення було отримане позивачем поштою 12.12.2017.
Вважаючи оспорюване рішення протиправним, ТОВ "Сателіт Ойл" звернулося до суду з відповідним позовом.
Приймаючи рішення про задоволення позову, суд першої інстанції виходив з того, що позивач протягом встановленого статтею 231 Податкового кодексу України строку та впродовж операційного дня - 21.07.2017 року виконав обов'язок щодо надсилання для реєстрації акцизних накладних від 07.07.2017 № 850, № 852, № 851, № 848, № 846, № 847, №849; № 853, а тому застосування до ТОВ "Сателіт Ойл" штрафних санкцій на суму 4437, 90 грн. суперечить нормам чинного законодавства.
Перевіряючи такий висновок суду першої інстанції на підставі доводів апеляційної скарги, колегія суддів виходить з наступного.
Пунктом 120.2.1. статті 120-2 Податкового кодексу України передбачено, що порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу, тягне за собою накладення штрафу в розмірі зокрема 2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.
Згідно з пунктами 231.5, 231.6 статті 231 ПК України при реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов'язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні/розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб'єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Підтвердженням особі, що реалізує пальне, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру акцизних накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання акцизної накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані акцизні накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 231.1 цієї статті, протягом операційного дня отримувачу пального/особі, яка реалізує пальне, надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, такі акцизна накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Відповідно до пункту 231.8 статті 231 ПК України, порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Отримувач пального має право звіряти дані отриманої акцизної накладної на відповідність з даними Єдиного реєстру акцизних накладних.
Постановою Кабінету Міністрів України №114 від 24.02.2016 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних (далі - Порядок №114), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться в акцизній накладній та/або розрахунку коригування до акцизної накладної, до Єдиного реєстру акцизних накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам акцизного податку - отримувачам пального акцизній накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі.
Пунктом 2 Порядку №114 встановлено, що для реєстрації в Реєстрі акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи у порядку, визначеному законодавством.
Акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються протягом операційного дня.
Операційний день для реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування у Реєстрі триває щодня з 8 до 19 години.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем було здійснено реалізацію дизельного палива, а саме для:
· Товариства з обмеженою відповідальністю "Л.К.О.", підтвердженням чого слугує видаткова накладна №946 від 07.07.2017;
· Командитного товариства "Березнівський районний агроторговий дім і Компанія" - видаткова накладна №951 від 07.07.2017;
· фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 - видаткова накладна №949 від 07.07.2017;
· Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвесттрансбуд-М" - видаткова накладна №952 від 07.07.2017;
· Товариства з обмеженою відповідальністю "Укр-Пас-Транс" - видаткова накладна №953 від 07.07.2017;
· фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 - видаткова накладна №947 від 07.07.2017;
· Товариства з обмеженою відповідальністю "Одек Україна" - видаткова накладна №948 від 07.07.2017;
· фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 - видаткова накладна №950 від 07.07.2017.
На виконання ст.231 ПК України позивачем були складені акцизні накладні від 07.07.2017 №850; від 07.07.2017 №852; від 07.07.2017 №851; від 07.07.2017 №848; від 07.07.2017 №846; від 07.07.2017 №847; від 07.07.2017 №849; від 07.07.2017 №853, при цьому будь-яких зауважень відносно форми та відомостей, які містять вказані акцизні накладні матеріали справи не містять.
Крім того, відсутність зауважень до форми та відомостей, що містять вказані накладні в судовому засіданні підтвердив представник відповідача.
З урахуванням пункту 231.6 статті 231 ПК України останнім днем реєстрації вищевказаних акцизних накладних по згаданих операціях є 22.07.2017, що припадає на суботу - вихідний день тижня.
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема, з повідомлення про отримання звітності, всі вищевказані акцизні накладні були доставлені на поштову скриньку ДФС України 21.07.2017 о 16 год. 44 хв., тобто в межах операційного дня, який встановлений пунктом 2 Порядку №114 (з 8 до 19 години).
Разом з тим, наявні в матеріалах справи квитанції №1 (в кількості 8 шт.) від 21.07.2017, які стосуються акцизних накладних №850 від 07.07.2017; №852 від 07.07.2017; №851 від 07.07.2017; №848 від 07.07.2017; №846 від 07.07.2017; №847 від 07.07.2017; №849 від 07.07.2017; №853 від 07.07.2017, містять інформацію про те, що документи доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 21.07.2017 о 23 год. 24 хв.
При цьому, податковим органом в акті перевірки вказано, що реєстрація акцизних накладних №850 від 07.07.2017; №852 від 07.07.2017; №851 від 07.07.2017; №848 від 07.07.2017; №846 від 07.07.2017; №847 від 07.07.2017; №849 від 07.07.2017; №853 від 07.07.2017, що не заперечується сторонами, була здійснена 24.07.2017, тобто в перший робочий день, який настав за кінцевою датою реєстрації, що припала на вихідний день (суботу), що також підтверджується наявними в матеріалах справи квитанціями №2 від 24.07.2017 (в кількості 8 штук).
Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта про порушення позивачем граничних термінів реєстрації 24.07.2017 акцизних накладних від 07.07.2017 № 850, № 852, № 851, № 848, № 846, № 847, № 849; № 853, оскільки вказані акцизні накладні були направлені позивачем до ДФС 21.07.2017, тобто в межах строку встановленого пункту 231.6 ст.231 ПК України та протягом операційного дня встановленого пунктом 2 Порядку №114, з метою їх реєстрації. Таким чином, позивач в повній мірі виконав покладений на нього податковим законодавством обов'язок по надісланню акцизних накладних в електронній формі до ДФС з метою їх реєстрації. Підстави для неприйняття вищевказаних акцизних накладних, що передбачені в пункті 9 Порядку № 114 у відповідача були відсутні.
Крім того, відповідно до п. 56.21 ст. 56 ПК України, у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.
Європейська конвенція про обчислення строків (ETS №76) від 16.05.1972 року, яка застосовується до обчислення строків у цивільних, комерційних і адміністративних справах, у ст.5 вказує, що при обчисленні строку суботи, неділі та офіційні свята враховуються. Однак, якщо diesadquem (для цілей цієї Конвенції термін "diesadquem" означає день, у який строк спливає) строку, до спливу якого має бути здійснена та чи інша дія, припадає на суботу, неділю, офіційне свято чи день, який вважається офіційним святом, встановлений строк продовжується на перший робочий день, який настає після них.
Виходячи із системного аналізу вищезазначених норм матеріального права, та незважаючи на те, що пункт 231.6 ст. 231 ПК України не містить визначення ситуації, коли останній день строку реєстрації акцизної податкової накладної припадає на вихідний або святковий день, суд приходить до висновку, що у разі якщо останній день строку реєстрації акцизних накладних, передбачений пункту 231.6 ст.231 ПК України припадає на вихідний або святковий день, граничним строком реєстрації такої акцизної накладної є перший після нього робочий день.
З урахування зазначених обставин та враховуючи той факт, що позивачем 24.07.2017 були зареєстровані акцизні накладні від 07.07.2017 № 850, № 852, № 851, № 848, № 846, №847, № 849; № 853, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що штрафні санкції застосовані відповідачем до позивача за порушення термінів реєстрації вказаних акцизних накладних в розмірі 2% на суму 4 437,90 грн. є протиправними та необґрунтованими, а відтак, податкове повідомлення-рішення форми "ПС" № 00003984000 від 03.10.2017 є протиправним в частині застосування штрафу на суму 4 437,90 грн.
Відповідно до статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції. Рішення суду першої інстанції прийняте з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, відповідає матеріалам справи та чинному законодавству, а підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Рівненській області залишити без задоволення, рішення Рівненського окружного адміністративного суду від "16" лютого 2018 р. без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя В.Б. Шидловський
судді: Є.М. Мацький
С.М. Шевчук
Повне судове рішення складено "03" липня 2018 р.
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2018 |
Оприлюднено | 05.07.2018 |
Номер документу | 75081672 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Шидловський В.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні