Постанова
від 15.01.2010 по справі 2а-6368/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 січня 2010 року справа № 2а-6368/09/2370

11 год. 15 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого - судді Гаран я С.М.,

при секретарі - Слуцькій Н .Ю.,

за участю:

представників контрольно- ревізійного управління у Чер каській області Кошарного О.В., Чепурного О.П. - за довіреностями,

представника відповідача комунального підприємства « Черкаська міська комунальна аварійно-рятувальна служба» Шевченка В.І. - за посадо ю,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Черкас и адміністративну справу за позовом контрольно-ревізійн ого управління у Черкаській області до комунального підп риємства «Черкаська міська к омунальна аварійно-рятуваль на служба» про стягнення кош тів, використаних не за цільо вим призначенням

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся д о суду з позовом до комунальн ого підприємства «Черкаська міська комунальна аварійно- рятувальна служба» про стягн ення коштів, використаних не за цільовим призначенням.

В судовому засіданні представники позивача позов ні вимоги підтримали та прос или суд задовольнити їх повн істю. В обґрунтування заявле ного позову зазначили, що рев ізією списання коштів з раху нків та їх цільового викорис тання виявлений факт їх неці льового використання з насту пних підстав. Відповідачем б ули перераховані кошти за пр ичіп для перевезення аеросан ей вартістю 14000 грн. Відповідні капітальні видатки на зазна чену суму підприємством було заплановано провести за рах унок коду економічної класиф ікації видатків 2410 «Капітальн і трансферти підприємствам ( установам, організаціям)», а ф актично проведено за рахунок асигнувань, передбачених на поточні видатки за кодом еко номічної класифікації видат ків 1310, що призвело до нецільов ого використання коштів. На а дресу відповідача були напра влені вимоги про усунення по рушень, виявлених під час пер евірки, але до цього часу вон и залишилися не виконані, том у позивач змушений звернутис я до суду з відповідним позов ом про стягнення з комунальн ого підприємства «Черкаська міська комунальна аварійно- рятувальна служба» на корис ть міського бюджету 14000 грн., що були використані не за цільо вим призначенням.

Представник відпові дача в судовому засіданні по зовні вимоги визнав в повном у обсязі та пояснив, що викона ти вимоги позивача не можлив о по причині відсутності кош тів.

Заслухавши доводи та пояснення представників сто рін, вивчивши та оцінивши пис ьмові докази у справі в їх сук упності, суд прийшов до висно вку, що позов підлягає задово ленню, виходячи з наступних п ідстав.

Судом встановлено, що контрольно-ревізійним відді лом у місті Черкаси була пров едена ревізія фінансово-госп одарської діяльності комуна льного підприємства «Черкас ька міська комунальна аварій но-рятувальна служба» за пер іод з 01.01.20076 р. по 30.06.2009 р.

За її результатами бу ли складені: акт від 28.08.2009 р. № 01-21/28 та вимоги про усунення поруш ень, виявлених ревізією від 02. 09.2009 р. № 01-52/838.

Відповідно висновкі в перевірки позивачем фінанс ово-господарської діяльност і комунального підприємства «Черкаська міська комунальн а аварійно-рятувальна служба » щодо законності списання к оштів з рахунків, в тому числі їх цільового використання в становлено, що платіжним дор ученням від 25.09.2008 р. № 108 відповід ачем перераховано кошти на р ахунок товариства з обмежено ю відповідальністю «Богдан-с пецавтотехніка» за причіп дл я перевезення аеросаней, вар тістю 14000 грн. Відповідні капіт альні видатки на вказану сум у підприємством заплановано провести за рахунок коду еко номічної класифікації видат ків 2420 «Капітальні трансферти підприємствам (установам, ор ганізаціям)», а проведено за р ахунок асигнувань, передбаче них на поточні видатки за код ом економічної класифікації видатків 1310.

Вказане порушення бу ло відображено в акті ревізі ї від 28.08.2009 р. № 01-21/28, та вимогах щод о усунення порушень використ ання позивачем коштів від 02.09.20 09 р. № 01-52/838, та зобов' язано відпо відача вжити заходів по пове рненню коштів в сумі 14000 грн. у д охід відповідного бюджету за кодом бюджетної класифікаці ї «Інші надходження» за раху нок власних (небюджетних) кош тів.

Відповідно до частини 1 пун кту 8 статті 7 Бюджетного Кодек су України бюджетна система України ґрунтується на принц ипі цільового використання б юджетних коштів - бюджетні ко шти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетним и призначеннями.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 28 лютого 2002 р. № 228 затверджений Порядок склад ання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконан ня кошторисів бюджетних уста нов (далі - Порядок).

Відповідно до частини 2 пунк ту 5 Порядку установи мають пр аво брати бюджетні зобов'яза ння витрачати бюджетні кошти на цілі та в межах, установлен их затвердженими кошторисам и, планами асигнувань загаль ного фонду бюджету, планами н адання кредитів із загальног о фонду бюджету, планами спец іального фонду, а вищі навчал ьні заклади та наукові устан ови також установлених затве рдженими планами використан ня бюджетних коштів і поміся чними планами використання б юджетних коштів.

Згідно Роз' ясненн я щодо застосування економіч ної класифікації видатків бю джету, затвердженого наказом Державного казначейства Укр аїни від 4 листопада 2004 р. № 194, чин ного на момент проведення пе ревірки, (далі - Роз' ясненн я), код економічної класифіка ції видатків 1310 це субсидії та поточні трансферти підприєм ствам (установам, організаці ям) - це поточні платежі юридич ним особам, які включають суб сидії госпрозрахунковим під приємствам, установам та орг анізаціям; субсидії підприєм ствам і організаціям сільськ ого господарства; субсидії н а покриття збитків підприємс тв; державна підтримка підпр иємств; приріст обігових кош тів (в т. ч. шляхом внесків у ста тутні фонди); державна підтри мка громадських організацій інші субсидії. За зазначеним кодом одержувачі бюджетних коштів здійснюють тільки пот очні видатки, а капітальні ви датки - за кодом 2410.

До цієї категорії відпові дно Роз`яснення відносяться всі невідплатні державні пла тежі, які не підлягають повер ненню і передбачаються лише на поточні цілі одержувача б юджетних коштів. Під субсиді ями розуміють всі невідплатн і поточні виплати підприємст вам, які не передбачають комп енсації у вигляді спеціально обумовлених виплат або това рів і послуг в обмін на провед ені платежі, а також видатки, п ов'язані з відшкодуванням зб итків державних підприємств . Трансфертні платежі є невід платними і безповоротними і не являють собою придбання т оварів чи послуг, надання кре диту або виплату непогашеног о боргу. Трансферти населенн ю можуть надаватись як у готі вковій формі, так і шляхом опл ати рахунків.

Код економічної класифіка ції видатків 2410, відповідно Ро з' яснення, це капітальні тр ансферти підприємствам (уста новам, організаціям - це капіт альні трансферти одержувача м (тобто всі капітальні видат ки одержувачів), внески у стат утні фонди суб'єктів підприє мницької діяльності відпові дно до чинного законодавства . Капітальні трансферти - це не відплатні односторонні плат ежі органів управління, які н е ведуть до виникнення або по гашення фінансових вимог. Во ни передбачені на придбання капітальних активів, компенс ації втрат, пов'язаних з пошко дженням основного капіталу, або збільшення капіталу одер жувачів бюджетних коштів. До цієї категорії включаються також трансфертні платежі пі дприємствам для покриття зби тків, акумульованих ними про тягом ряду років, або таких, як і виникли в результаті надзв ичайних обставин. Капітальни ми трансфертами вважаються н евідплатні, безповоротні пла тежі, які носять одноразовий і нерегулярний характер як д ля донора, так і для їх отримув ача (бенефіціара). Кошти, що ви діляються з бюджету як капіт альні трансферти, мають ціль ове призначення.

Відповідно до вимог частини 2 статті 8 та Закону Ук раїни «Про державну контроль но-ревізійну службу в Україн і» від 26.01.1993 р. № 2939, (далі - Закон) Г оловне контрольно-ревізійне управління України, контрол ьно-ревізійні управління в Р еспубліці Крим, областях, міс тах Києві і Севастополі пров одять у підконтрольних устан овах ревізії фінансово-госпо дарської діяльності, викорис тання і збереження фінансови х ресурсів, необоротних та ін ших активів, правильності ви значення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов' яза нь, стану і достовірності бух галтерського обліку та фінан сової звітності.

Стаття 10 Закону перед бачає права державної контро льно-ревізійної служби, до як их зокрема відноситься 1) пере віряти у підконтрольних уста новах грошові та бухгалтерсь кі документи, звіти, кошторис и й інші документи, що підтвер джують надходження і витрача ння коштів та матеріальних ц інностей, проводити перевірк и фактичної наявності ціннос тей (грошових сум, цінних папе рів, сировини, матеріалів, гот ової продукції, устаткування тощо); 8) у судовому порядку стя гувати у дохід держави кошти , одержані підконтрольними у становами за незаконними уго дами, без встановлених закон ом підстав та з порушенням чи нного законодавства; 10) зверта тися до суду в інтересах держ ави, якщо підконтрольною уст ановою не забезпечено викона ння вимог щодо усунення вияв лених ревізією порушень зако нодавства з питань збереженн я і використання активів.

З підстав викладеног о суд приходить до висновку, щ о позов контрольно-ревізійно го управління у Черкаській о бласті до комунального підпр иємства «Черкаська міська ко мунальна аварійно-рятувальн а служба» про стягнення кошт ів, використаних не за цільов им призначенням, підлягає до задоволення.

На підставі викладен ого, керуючись статтями 159-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов контрольно-ре візійного управління у Черка ській області до комунальног о підприємства «Черкаська мі ська комунальна аварійно-рят увальна служба» про стягненн я коштів, використаних не за ц ільовим призначенням - задо вольнити повністю.

Стягнути з комунальн ого підприємства «Черкаська міська комунальна аварійно- рятувальна служба», ідентифі каційний код 34997937, на користь бю джету міста Черкаси кошти в с умі 14000 (чотирнадцять тисяч) грн . за кодом бюджетної класифік ації «Інші надходження».

Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, яка підл ягає поданню до Київського а пеляційного адміністративн ого суду через Черкаський ок ружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня ск ладення постанови в повному обсязі, а у випадку відсутнос ті особи, яка бере участь у спр аві з дня отримання нею копії постанови. Апеляційна скарг а на постанову подається про тягом двадцяти днів після по дання заяви про апеляційне о скарження.

Суддя С.М. Гарань.

Повний текст постанови в иготовлений 19 січня 2010 року.

Дата ухвалення рішення15.01.2010
Оприлюднено08.12.2010
Номер документу7508268
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6368/09/2370

Ухвала від 21.12.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.М. Гарань

Постанова від 15.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Гарань Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні