Рішення
від 04.07.2018 по справі 904/2240/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04.07.2018м. ДніпроСправа № 904/2240/18 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Екомед", м. Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алтіма", м. Дніпро

про стягнення заборгованості у розмірі 229 097,81 грн.

Суддя Євстигнеєва Н.М.

Секретар судового засідання Коваленко О.В.

Представники:

Від позивача: Трегуб Ю.Є., ордер серія ДП №375/000024 від 12 червня 2018 року, адвокат

Від відповідача: не з'явився

С У Т Ь С П О Р У:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Екомед" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області із позовом, яким просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Алтіма" заборгованість у розмірі 229 097,81 грн., з яких:

- основний борг у розмірі 193 969,16 грн.;

- пеня у розмірі 24 307,16 грн.;

- 3 % річних у розмірі 2 246,60 грн.;

- інфляційні втрати у розмірі 8 574,89 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем умов договору №010432 від 04 січня 2017 року в частині повної та своєчасної оплати за поставлену продукцію. У зв'язку з простроченням виконання грошового зобов'язання позивачем на підставі частини 2 статті 625 ЦК України нараховані три відсотки річних за період прострочки з 06.12.2017 по 18.05.2018 у сумі 2 246,60 грн. та інфляційні збитки за період з грудня 2017 року по квітень 2018 року.

На підставі пункту 11.4 договору позивач нарахував пеню за порушення строків оплати за поставлену продукцію у розмірі 24 307,16 грн. за загальний період з 06.12.2017 по 18.05.2018.

14 та 22 червня 2018 року до господарського суду надійшло клопотання ТОВ "Екомед" яким позивач просить при винесенні рішення зазначити правильну назву відповідача, а саме: Товариство з обмеженою відповідальністю "Алтіма", оскільки в позовній заяві та в резолютивній частині позовної заяви було допущено описку та помилково зазначено неправильну назву відповідача, а саме: Товариство з обмеженою відповідальністю "Альтіма".

Також 22 червня 2018 року від позивача надішли пояснення щодо розміру основної суми боргу, відповідно до яких зазначає, що в акті звірки взаємних розрахунків за період з 01.01.2017 по 07.02.2018 зафіксована заборгованість відповідача перед позивачем у розмірі 196 969,16 грн. Разом з цим, за видатковою накладною №171106-123 від 06.11.2017 на суму 6 322,68 грн. відповідачем сплачено лише 4 565,36 грн., а тому в розрахунку заборгованості за договором заборгованість за цією видатковою накладною складає 1 757,32 грн.

Відповідач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Алтіма", у судове засідання не з'явився, явку повноважного представника не забезпечив, відзиву на позов та інших витребуваних господарським судом документів не надав, про день, час, місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Судом також враховано, що за приписами ч.1 ст.9 Господарського процесуального кодексу України ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про дату, час і місце розгляду своєї справи або обмежений у праві отримання в суді усної або письмової інформації про результати розгляду його судової справи. Будь-яка особа, яка не є учасником справи, має право на доступ до судових рішень у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч.2 ст.2 Закону України "Про доступ до судових рішень" усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.3 Закону України "Про доступ до судових рішень" для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. Єдиний державний реєстр судових рішень - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.

Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч.1 ст.4 Закону України "Про доступ до судових рішень").

Враховуючи наведене, господарський суд зазначає, що відповідач мав право та дійсну можливість ознайомитись, з ухвалою про відкриття провадження у справі від 29.05.2018 та ухвалою про відкладення розгляду від 14.06.2018 у Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).

Згідно з ч.2 ст.178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Приймаючи до уваги, що відповідач у строк, встановлений ч.1 ст.251 Господарського процесуального кодексу України та ухвалами Господарського суду Дніпропетровської області від 29.05.2018 та від 14.06.2018 не подав до суду відзиву на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, справа може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до ч.2 ст.178 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 29.05.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено розглядати справу у порядку спрощеного позовного провадження, призначено перше судове засідання у справі на 14.06.2018. З 14.06.2018 відкладено розгляд справи на 04.07.2018.

У судовому засіданні 04.07.2018 проголошені вступна та резолютивна частини рішення.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

04 січня 2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "Екомед" (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Алтіма" (покупець) укладено договір №010432, відповідно до п. 1.1 якого продавець зобов'язаний поставити та передати у власність покупцеві товари (надалі - товар) згідно з заявками покупця в асортименті та по цінам, зазначеними у видаткових накладних та в кількості, що відповідає заявці покупця, та вказується в видаткових накладних на партію товару, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар на умовах, визначених цим договором.

Поставка товару проводиться у відповідності до заявок, які подаються покупцем. Заявка обов'язково повинна містити дані щодо асортименту та кількості товару (п.1.2 договору).

Згідно з п. 2.1 договору ціна на товар встановлюється в гривнах та базуються на підставі прайс-листів постачальника, які є невід'ємною частиною цього договору та надаються покупцеві за запитом, чи щоденно за домовленістю.

У відповідності з п.п.3.1-3.3 договору поставка товару здійснюється силами та за рахунок Продавця протягом 3 робочих днів з моменту узгодження замовлення в порядку передбаченому пп. 1.2.-1.5 цього договору, Адреса поставки вказується покупцем в заявці на партію товару. Мінімальна сума поставки, що здійснюється за рахунок продавця становить 1000 грн.

Датою поставки вважається дата передачі продавцем товару покупцю. Право власності на партію товару переходить покупцю в момент отримання останнім товару. Моментом отримання товару вважається отримання довіреності та відмітка покупця про отримання товару на видатковій накладній покупця.

При передачі товару, покупець надає відповідну довіреність на отримання товару по відповідній накладній, а продавець, повинен передати покупцеві наступні документи:

- рахунок та видаткову накладну на товар, підписані вповноваженою особою продавця та скріплені печаткою продавця; податкова накладна повинна бути оформлена відповідно до вимог чинного законодавства України;

- копію документа про державну реєстрацію товару (копія реєстраційного посвідчення, свідоцтва про державну реєстрацію тощо) або декларацію відповідності технічному регламенту на товар.

Умови оплати товару визначені у розділі 4 договору.

Так, згідно з п.4.1 договору покупець зобов'язаний перерахувати на розрахунковий рахунок продавця суму у розмірі та терміни визначені у відповідному рахунку та видатковій накладній, але не пізніше 30 календарних днів з моменту отримання накладної та рахунку, але в будь-якому випадку, якщо операція (операції) за договором є об'єктом оподаткування ПДВ, оплата суми податку на додану вартість не повинна перевищувати 10 календарних днів з моменту отримання платіжних документів. Продавець зобов'язаний надати покупцю належно оформлену податкову накладну з урахуванням вимог норм ст. 201 ПКУ. Податкова накладна повинна бути належним чином заповнена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Даний договір вступає в силу з дати його підписання та діє до 31 грудня 2017 року. У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну умов договору протягом одного місяця після закінчення строку дії договору він автоматично продовжується на кожен подальший календарний рік (п.п.13.1, 13.2 договору).

На виконання умов договору позивачем у період з 06.11.2017 по 19.12.2017 здійснено поставку відповідачу товару на загальну суму 198 534,52 грн., що підтверджується відповідними видатковими накладними: № 171101-220 від 01.11.2017 на суму 1 282,27 грн.; № 171106-123 від 06.11.2017 на суму 6 322,68 грн.; № 171106-126 від 06.11.2017 на суму 649,51 грн.; № 171107-125 від 07.11.2017 на суму 5 340,31 грн.; № 171107-126 від 07.11.2017 на суму 356,10 грн.; № 171108-115 від 08.11.2017 на суму 3 592,72 грн.; № 171108-119 від 08.11.2017 на суму 605,62 грн.; № 171108-176 від 08.11.2017 на суму 737,23 грн.; №171109-143 від 09.11.2017 на суму 1 239,06 грн.; №171113-129 від 13.11.2017 на суму 16 347,85 грн.; № 171113-132 від 13.11.2017 на суму 310,01 грн.; № 171116-125 від 16.11.2017 на суму 1 471,50 грн.; № 171116-129 від 16.11.2017 на суму 2 166,75 грн.; № 171117-140 від 17.11.2017 на суму 7 220,27 грн.; № 171117-142 від 17.11.2017 на суму 987,77 грн.; № 171120-091 від 20.11.2017 на суму 3 168,99 грн.; № 171120-095 від 20.11.2017 на суму 981,00 грн.; №171121-147 від 21.11.2017 на суму 2 892,96 грн.; №171121-148 від 21.11.2017 на суму 644,00 грн.; №171122-113 від 22.11.2017 на суму 936,91 грн.; № 171122-119 від 22.11.2017 на суму 8 755,37 грн.; №171122-120 від 22.11.2017 на суму 162,21 грн.; №171123-105 від 23.11.2017 на суму 2 879,96 грн.; №171123-130 від 23.11.2017 на суму 1 006,41 грн.; №171123-134 від 23.11.2017 на суму 981,00 грн.; № 171124-205 від 24.11.2017 на суму 2 294,77 грн.; № 171124-207 від 24.11.2017 на суму 3 946,79 грн.; №171128-204 від 28.11.2017 на 6 468,22 грн.; №171128-209 від 28.11.2017 на суму 118,01 грн.; №171129-125 від 29.11.2017 на суму 9 488,23 грн.; №171129-126 від 29.11.2017 на суму 532,32 грн.; №171130-159 від 30.11.2017 на суму 1 154,78 грн.; №171130-161 від 30.11.2017 на суму 7 715,80 грн.; №171201-265 від 01.12.2017 на суму 4 915,03 грн.; №171205-145 від 05.12.2017 на суму 7 997,05 грн.; № 171205-148 від 05.12.2017 на суму 1 158,01 грн.; №171206-189 від 06.12.2017 на суму 15 369,41 грн.; № 171206-192 від 06.12.2017 на суму 1 989,98 грн.; №171208-167 від 08.12.2017 на суму 144,00 грн.; №171208-130 від 08.12.2017 на суму 4 996,93 грн.; №171208-169 від 08.12.2017 на суму 1 303,45 грн.; №171207-189 від 07.12.2017 на суму 16 339,50 грн.; № 171207-191 від 07.12.2017 на суму 361,61 грн.; № 171211-140 від 11.12.2017 на суму 7 215,79 грн.; №171211-141 від 11.12.2017 на суму 497,28 грн.; № 171212-148 від 12.12.2017 на суму 1 154,78 грн.; № 171212-181 від 12.12.2017 на суму 2 977,81 грн.; № 171213-102 від 13.12.2017 на суму 7 747,04 грн.; № 171214-192 від 14.12.2017 на суму 9 716,21 грн.; № 171215-051 від 15.12.2017 на суму 341,04 грн.; № 171215-049 від 15.12.2017 на суму 3 080,53 грн.; № 171218-127 від 18.12.2017 на суму 2 309,57 грн.; № 171218-128 від 18.12.2017 на суму 5 607,42 грн.; №171219- 177 від 19.12.2017 на суму 2 403,97 грн.

Відповідачем, в свою чергу, лише частково здійснено оплату за поставлений товар у розмірі 4 565,36 грн. у період з 23.02.2018 по 14.03.2018, у зв'язку з чим у нього виникла заборгованість у розмірі 193 969,16 грн., що і є причиною виникнення спору.

Відповідно до ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно зі ст. 265 Господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (ч.1 ст.193 Господарського кодексу України).

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).

Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ст.530 Цивільного кодексу України).

Як вбачається з умов договору (п.4.1) строк оплати поставленого товару є таким, що настав.

Доказів оплати заборгованості у розмірі 193 969,16 грн. покупець не надав, доводи, наведені позивачем в обґрунтування позову, не спростував.

Наявність заборгованості відповідача перед позивачем також підтверджується актом звірки взаєморозрахунків станом на 07.03.2018, підписаного обома сторонами.

За викладеного позовні вимоги про стягнення з відповідача заборгованості за поставлений товар у розмірі 193 969,16 грн. підлягає задоволенню.

Крім основного боргу, позивач нарахував та заявив до стягнення пеню у розмірі 24 307,16 грн., 3% річних у розмірі 2 246,60 грн. та інфляційні втрати у розмірі 8 574,89 грн.

Згідно з ч.1 ст. 199 Господарського кодексу України виконання господарських зобов'язань забезпечується заходами захисту прав та відповідальності учасників господарських відносин, передбаченими цим Кодексом та іншими законами. До відносин щодо забезпечення виконання зобов'язань учасників господарських відносин застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.

Порушенням зобов'язання, відповідно до ст. 610 Цивільного кодексу України, є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Виконання зобов'язання (основного зобов'язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом (ст. 548 Цивільного кодексу України). Виконання зобов'язань може забезпечуватись згідно договору неустойкою (штрафом, пенею). Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання. (стаття 549 Цивільного кодексу України).

Відповідно до п. 11.4 договору у випадку порушення покупцем строків оплати за товар передбачених п.4.1 договору, покупець сплачує продавцю штрафні санкції (пеню) в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на період, прострочки від несвоєчасно сплаченої суми, за кожний день такої затримки.

Так, позивачем нараховано та заявлено до стягнення пеню у 24 307,16 грн. за загальний період з 17.11.2017 по 18.05.2018. При цьому розрахунок здійснено по кожній видатковій накладній окремо і кожен із періодів не перевищує передбачений ст.232 Господарського кодексу України шестимісячний строк нарахування пені від дати виникнення прострочки. Також позивачем окремо здійснено нарахування на суму боргу за товар (без ПДВ) та на суму ПДВ, оскільки умовами договору (п.4.1) передбачені різні періоди сплати цих сум.

Перевіркою правильності нарахування пені помилок не виявлено, розрахунки визнаються судом обґрунтованими, у зв'язку з чим вимога про стягнення пені підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Позивачем заявлено до стягнення 3% річних у розмірі 2 246,60 грн. за загальний період з 17.11.2017 по 18.05.2018 та інфляційні втрати у розмірі 8 574,89 грн. за період з грудня 2017 по квітень 2018.

Розрахунки 3% річних та індексу інфляції проведені з урахуванням вимог чинного законодавства, помилок у розрахунках та визначенні періодів судом не виявлено, у зв'язку з чим вимоги про стягнення 3% річних у розмірі 2 246,60 грн. та інфляційних втрат у розмірі 8 574,89 грн. підлягають задоволенню повністю.

За викладеного, є правомірними та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 229 097,81 грн., з яких 193 969,16 грн. - основний борг, 24 307,16 грн. - пеня, 2 246,60 грн. - 3% річних та 8 574,89 грн. - інфляційні втрати.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача у розмірі 3 436,47 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 46, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Екомед" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Алтіма" про стягнення заборгованості у розмірі 229 097,81 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Алтіма" (49100, м. Дніпро, пр. Героїв, 12, кв. 1084, ідентифікаційний код 21911728) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Екомед" (01021, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, буд. 28/2 н/п №43; поштова адреса: 04073, м. Київ, вул. Сирецька, 9, корп. 1Ф, ідентифікаційний код 22922786) основний борг у сумі 193 969,16 грн., пеню у сумі 24 307,16 грн., 3% річних у сумі 2 246,60 грн., інфляційні втрати у сумі 8 574,89 грн. та витрати, пов'язані зі сплатою судового збору у сумі 3 436,47 грн., про що видати наказ.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили у відповідності до статті 241 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 05.07.2018

Суддя Н.М. Євстигнеєва

Дата ухвалення рішення04.07.2018
Оприлюднено05.07.2018
Номер документу75108307
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення заборгованості у розмірі 229 097,81 грн

Судовий реєстр по справі —904/2240/18

Судовий наказ від 30.07.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Рішення від 04.07.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 14.06.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 07.06.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

Ухвала від 29.05.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Надія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні