Рішення
від 05.07.2018 по справі 803/903/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 липня 2018 року ЛуцькСправа № 803/903/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Валюха В.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Євротон-Ексклюзив до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Євротон-Ексклюзив (далі - ТзОВ Євротон-Ексклюзив , позивач) звернулося з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач) про визнання протиправними та скасування рішень комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС) від 22.12.2017 № 475594/38965689, № 475595/38965689, № 475593/38965689, № 475596/38965689 та зобов'язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні (далі - ПН) від 02.11.2017 № 37, від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, від 15.11.2017 № 102.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуваними рішеннями комісії ДФС України від 22.12.2017 № 475594/38965689, № 475595/38965689, № 475593/38965689, № 475596/38965689 було відмовлено у реєстрації в ЄРПН поданих ТзОВ Євротон-Ексклюзив ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102 відповідно з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування.

Позивач не погоджується із вказаними рішеннями Комісії ДФС України від 22.12.2017 № 475594/38965689, № 475595/38965689, № 475593/38965689, № 475596/38965689, вважає їх незаконними та необґрунтованими, оскільки у рішеннях чітко не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію спірних ПН, а подані платником пояснення та документи підтверджують факт здійснення господарської операції, по яких були складені ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102, у реєстрації в ЄРПН яких безпідставно відмовлено оскаржуваними рішеннями.

Позивач просить визнати протиправними та скасувати рішення Комісії ДФС України від 22.12.2017 № 475594/38965689, № 475595/38965689, № 475593/38965689, № 475596/38965689 та зобов'язати ДФС України зареєструвати у ЄРПН подані ТзОВ Євротон-Ексклюзив ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102.

В поданому до суду відзиві від 14.06.2018 (а. с. 71-73) представник відповідача ОСОБА_1 позов не визнав та просить відмовити в його задоволенні з тих підстав, що Комісією ДФС України правомірно були винесені оскаржувані рішення від 22.12.2017 № 475594/38965689, № 475595/38965689, № 475593/38965689, № 475596/38965689 про відмову в реєстрації ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102, поданих позивачем, оскільки ТзОВ Євротон-Ексклюзив не було надано копії всіх необхідних документів (відсутні документи на придбання), що підтверджують реальність вчинення господарських операцій, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.3017 № 567.

У поданій до суду відповіді на відзив (заперечення на відзив) від 18.06.2018 № 62 (а. с. 86-87) позивач заперечив доводи відзиву.

Станом на 04.07.2018 заперечень на відповідь на відзив відповідач не подав.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 23.05.2018 прийнято дану позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за цим позовом та на підставі частини п'ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів від 03.10.2017 № 2147-VIII, який набрав чинності 15.12.2017; далі - КАС України) ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше (а. с. 1).

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 19.06.2018 відмовлено в задоволенні клопотання про розгляд даної справи в судовому засіданні (а. с. 83).

Згідно із частиною другою статті 262 КАС України якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п'ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Відтак, судовий розгляд справи проведено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши письмові докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ Євротон-Ексклюзив зареєстроване як юридична особа, основним видом діяльності якого є 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням , перебуває на податковому обліку в Луцькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Волинській області, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 26.05.2015 (а. с. 61), зареєстроване платником ПДВ, що підтверджується витягом з Реєстру платників ПДВ від 28.05.2015 № 1503184500363 (а. с. 62).

При здійсненні операцій з постачання будівельних матеріалів в асортименті (цегла) на адресу Спеціалізованого будівельного управління СПЕЦБУД Товариства з обмеженою відповідальністю Тернопільбуд ТзОВ Євротон-Ексклюзив склало такі ПН: від 02.11.2017 № 37 на загальну суму 34292,16 грн. (в т. ч. ПДВ 5715,36 грн.) (а. с. 19), від 06.11.2017 № 53 на загальну суму 51187,68 грн. (в т. ч. ПДВ 8531,28 грн.) (а. с. 20), від 07.11.2017 № 63 на загальну суму 34292,16 грн. (в т. ч. ПДВ 5715,36 грн.), від 15.11.2017 № 102 на загальну суму 34292,16 грн. (в т. ч. ПДВ 5715,36 грн.) (а. с. 22), які надіслало для реєстрації в ЄРПН (а. с. 23-26).

Як вбачається із квитанцій від 29.11.2017, реєстрація вказаних ПН була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), оскільки ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 2309, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу (а. с. 23-26).

18.12.2017 ТзОВ Євротон-Ексклюзив надіслало пояснення та копії документів на підтвердження операцій, щодо яких зупинено реєстрацію зазначених ПН (а. с. 27-60).

22.12.2017 Комісія ДФС України прийняла рішення № 475594/38965689, яким відмовлено у реєстрації ПН від 06.11.2017 № 53 (а. с. 17), № 475595/38965689, яким відмовлено у реєстрації ПН від 07.11.2017 № 63 (а. с. 16), № 475593/38965689, яким відмовлено у реєстрації ПН від 02.11.2017 № 37 (а. с. 18), № 475596/38965689, яким відмовлено у реєстрації ПН від 15.11.2017 № 102 (а. с. 15) в ЄРПН з підстави: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно із пунктом 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду, відповідач не довів правомірність оскаржуваних рішень від 22.12.2017 № 475594/38965689, № 475595/38965689, № 475593/38965689, № 475596/38965689, з огляду на таке.

При вирішенні даного публічно-правового спору суд враховує положення таких нормативно-правових актів.

За правилами пункту 201.10 статті 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI (з наступними змінами та доповненнями, тут і надалі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин та прийняття оскаржуваних рішень) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

За приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (з наступними змінами та доповненнями, далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Як передбачено пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

Згідно із пунктом 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13.06.2017 № 567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 573/30621 (чинного у редакції на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Наказ № 567), передбачено, що моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

За приписами підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом № 567, визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом № 567:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до підпунктів 201.16.2, 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до абзацу першого постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації № 190 від 29.03.2017 (чинної на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Постанова № 190) встановлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови № 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 566, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 752/30620 (далі - Порядок № 566), цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), а також права та обов'язки її членів. Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .

Згідно із пунктом 16 Порядку № 566 Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.

За приписами пункту 19 Порядку № 566 розгляд питання на засіданні Комісії включає такі етапи: 1) доповідь секретаря Комісії; 2) доповідь члена Комісії, співдоповіді (у разі потреби); 3) внесення пропозицій членами Комісії, їх обговорення; 4) оголошення головою Комісії рішення про припинення обговорення питання; 5) голосування; 6) оголошення головою Комісії результатів голосування; 7) оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання. Протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.

Як передбачено пунктами 20, 21 Порядку № 566, рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним. Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу II Кодексу, протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

З оскаржуваних рішень Комісії ДФС України від 22.12.2017 № 475594/38965689, № 475595/38965689, № 475593/38965689, № 475596/38965689 про відмову у реєстрації ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102 в ЄРПН відповідно вбачається, що вони прийняті з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування (а. с. 15-18).

Суд звертає увагу, що вказані рішення від 22.12.2017 № 475594/38965689, № 475595/38965689, № 475593/38965689, № 475596/38965689 про відмову в реєстрації ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102 в ЄРПН відповідно формально містять підставу для їх прийняття, що зазначена у Постанові № 190, а саме: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Разом з тим, у зазначених рішеннях взагалі не вказано, які саме надані платником податків копії документів складені з порушенням законодавства та якими мотивами керувалася Комісія ДФС України, вважаючи, що надані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних.

При вирішенні даного спору суд також виходить з того, що мало місце порушення вимог підпункту 201.16.1 пункту 201 статті 201 ПК України, оскільки в квитанціях від 29.11.2017 (а. с. 23-26) чітко не вказано, на підставі якого саме критерію оцінки ступеня ризиків було здійснено зупинення реєстрації ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102 в ЄРПН, та не вказано, які саме копії документів (за вичерпним переліком) пропонується надати позивачу, які були б достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію вказаних ПН в ЄРПН.

На думку суду, наявні у позивача документи (а. с. 39-60) підтверджують здійснення господарських операцій, по яких складено ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102, ознак порушення вимог законодавства щодо їх складення вони не містять та є достатніми для прийняття Комісією ДФС України рішення про реєстрацію вказаної ПН, виходячи з такого.

Так, з матеріалів справи вбачається, що ТзОВ Євротон-Ексклюзив зареєстроване як юридична особа, до видів діяльності якого належить 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням , що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 26.05.2015 (а. с. 61).

03.01.2017 між ТзОВ Євротон-Ексклюзив (продавець) та СБУ СПЕЦБУД ТзОВ Тернопільбуд укладено договір купівлі-продажу № 53, за умовами якого продавець передає у власність покупцю будівельні матеріали в асортименті (товар), а покупець зобов'язується прийняти товар від продавця, та оплатити вартість товару. Згідно з пунктом 1.2 вказаного договору асортимент, загальна кількість товару, що є предметом даного договору буде обумовлена сторонами додатково та визначається в рахунках, що виставляються покупцю до оплати. Кількість частини поставленого товару встановлюється сторонами за даними, що зазначені і товарно-супровідному перевізному документі - накладній. В пункті 2.4 даного договору передбачено, що розрахунки за кожну партію товару проводяться покупцем шляхом проведення 100% передоплати за кожну обумовлену сторонами партію товару згідно виставленого рахунку. Поставка товару здійснюється протягом 10 календарних днів з моменту зарахування коштів в рахунок оплати на розрахунковий рахунок продавця, або протягом 10 календарних днів з моменту отримання замовлення покупця на партію товару, якщо поставка здійснюється на умовах відстрочення оплати (пункт 3.1). Даний договір діє до 31.12.2017, але в будь-якому випадку до повного виконання зобов'язань сторонами по даному договору (пункт 8.1) (а. с. 47-48).

На виконання умов вказаного договору купівлі-продажу № 53 від 03.01.2018 позивачем реалізовано цеглу лицеву червону на загальну суму 165438,72 грн., господарські операції підтверджується такими первинними документами, як видаткові накладні від 06.11.2017 № 2416, від 07.11.201 № 2429, від 08.11.2017 № 2439, від 16.11.2017 № 2492 (а. с. 39-42), товарно-транспортні накладні від 06.11.2017 № 2416, від 07.11.2017 № 2429, від 08.11.2017 № 2439, від 16.11.2017 № 2492 (а. с. 43-46), виписки з банківських рахунків ТзОВ Євротон-Ексклюзив від 02.11.2017, від 06.11.2017, від 07.11.2017, від 15.11.2017 (а. с. 49-52), ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102 (а. с. 19-22).

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд приходить до висновку, що оскаржувані рішення від 22.12.2017 № 475594/38965689, № 475595/38965689, № 475593/38965689, № 475596/38965689 про відмову в реєстрації ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102 в ЄРПН відповідно прийняті з порушенням вимог зазначених вище нормативно-правових актів, без зазначення у ньому мотивів його прийняття, відтак, з наведених вище підстав, виходячи з наданих суду статтею 245 КАС України повноважень, позовні вимоги про визнання його протиправним та скасування підлягають до задоволення.

Крім того, підлягають до задоволення позовні вимоги про зобов'язання вчинити дії, виходячи з такого.

За приписами частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваних рішень від 22.12.2017 № 475594/38965689, № 475595/38965689, № 475593/38965689, № 475596/38965689 про відмову в реєстрації ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102 в ЄРПН відповідно, а подані позивачем 18.12.2017 копії документів (а. с. 27-60), на думку суду, підтверджують здійснення господарських операцій, по яких складено ПН від 06.11.2017 № 53, від 07.11.2017 № 63, 02.11.2017 № 37, від 15.11.2017 № 102, ознак порушення вимог законодавства щодо їх складення вони не містять та є достатніми для прийняття Комісією ДФС України рішення про реєстрацію вказаних ПН, тому позовну вимогу про зобов'язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН подані ТзОВ Євротон-Ексклюзив вказані ПН належить задовольнити.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 7048,00 грн., сплачений платіжним дорученням від 14.05.2018 № 314 (а. с. 2) та який згідно із випискою був зарахований до спеціального фонду Державного бюджету України (а. с. 66).

Керуючись статтями 243-246, 250, 262 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22 грудня 2017 року № 475594/38965689, № 475595/38965689, № 475593/38965689, № 475596/38965689.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04655, м. Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю Євротон-Ексклюзив (43023, Волинська область, м. Луцьк, вул. Єршова, буд. 11, офіс 7, ідентифікаційний код 38965689) податкові накладні від 02 листопада 2017 року № 37, від 06 листопада 2017 року № 53, від 07 листопада 2017 року № 63, від 15 листопада 2017 року № 102.

Стягнути з Державної фіскальної служби (04655, м. Київ, Львівська площа, 8, ідентифікаційний код 39292197) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Євротон-Ексклюзив (43023, Волинська область, м. Луцьк, вул. Єршова, буд. 11, офіс 7, ідентифікаційний код 38965689) судові витрати в розмірі 7048 гривень 00 копійок (сім тисяч сорок вісі гривень нуль копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.М.Валюх

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2018
Оприлюднено05.07.2018
Номер документу75109676
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/903/18

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 16.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 25.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 05.07.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

Ухвала від 23.05.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Валюх Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні