Рішення
від 05.07.2018 по справі 825/2400/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 липня 2018 року Чернігів Справа № 825/2400/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Баргаміної Н.М.,

при секретарі Вершняк Л.Л.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури до Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Радгоспівський дошкільний навчальний заклад Седнівської селищної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Чернігівської місцевої прокуратури звернувся до суду з позовом до Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Радгоспівський дошкільний навчальний заклад Седнівської селищної ради про визнання бездіяльності відповідача щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Радгоспівського дошкільного навчального закладу Седнівської селищної ради протиправною, зобов'язавши відповідача вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Радгоспівським дошкільним навчальним закладом Седнівської селищної ради, площею 0,5 га, що розташована в межах населеного пункту с. Нове, Чернігівського району, Чернігівської області.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що відповідачем в порушення вимог Закону України Про охорону дитинства та Земельного кодексу України не оформлено правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 0,5 га, на якій розташовано Радгоспівський дошкільний навчальний заклад Седнівської селищної ради, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження вказаною земельною ділянкою та ризики для нормального функціонування закладу, зокрема, безпечного навчального процесу.

В судове засідання учасники справи не з'явилися, на адресу суду надіслали заяви про розгляд справи без їх участі, відповідач та третя особа у своїх заявах позов визнали.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно до статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, не здійснювалося.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Радгоспівський дошкільний навчальний заклад Седнівської селищної ради (код ЄДРПОУ 33392434) зареєстрований в якості юридичної особи 06.05.2005, що підтверджується копією виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 13-14).

Відповідно до пунктів 1.3, 9.1 Статуту Радгоспівського дошкільного навчального закладу Седнівської селищної ради (а.с. 15-21) засновником дошкільного закладу є відповідач, який здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей. Дошкільному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, транспорті засоби, спортивні та ігрові майданчики, м'який, твердий інвентар.

Прокурором під час вивчення стану додержання земельного законодавства встановлено, що у користуванні Радгоспівського дошкільного навчального закладу Седнівської селищної ради перебуває земельна ділянка орієнтовною площею 0,5 га, проте правовстановлюючі документи на земельну ділянку під будівлями та спорудами даного закладу не оформлені (а.с. 22-23).

Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов'язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти, врегульовані Законом України Про освіту .

Статтею 80 Закону України Про освіту визначено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об'єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об'єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Згідно частини першої статті 38 Закону України Про дошкільну освіту матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти (абзац другий частини другої статті 19 Закону України Про дошкільну освіту ).

Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені статтею 12 Земельного кодексу України до, яких, зокрема, належать: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до пункту г частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.

Приписами статей 125, 126 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

З аналізу викладених норм слідує, що органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень повинні забезпечувати реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розташовані дошкільні заклади освіти, з метою нормального їх функціонування.

Як вбачається з копій листа Міжрайонного управління у Ріпкинському та Чернігівському районах Головного управління Держгеокадасту у Чернігівській області від 07.06.2018 № 10-25-0.212-2106/118-18 земельна ділянка, на якій розташований навчальний заклад, не сформована, кадастровий номер не визначений, правовстановлюючі документи на земельну ділянку не видавались (а.с. 22).

З копії листа Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області від 14.06.2018 № 223 встановлено, що сільською радою не вживались заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований Радгоспівський дошкільний навчальний заклад Седнівської селищної ради (а.с. 23).

Отже, суд приходить до висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права постійного користування на земельну ділянку, на якій розташований дошкільний заклад освіти, що свідчить про протиправну бездіяльність з боку відповідача.

У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позов Заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до частини першої статті 142 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Враховуючи визнання відповідачем позову до початку розгляду справи по суті, підлягає поверненню позивачу з Державного бюджету України судовий збір в розмірі 881,00 грн.

Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Заступника керівника Чернігівської місцевої прокуратури (вул. Шевченка, буд. 1, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 02910114) до Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області (вул. ОСОБА_1, б. 21, с. Седнів, Чернігівський район, Чернігівська область, 15522, код ЄДРПОУ 04412550), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Радгоспівський дошкільний навчальний заклад Седнівської селищної ради (вул. Центральна, 3, с. Нове, Чернігівський район, Чернігівська область, 15552, код ЄДРПОУ 33392434) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Седнівської селищної ради Чернігівського району Чернігівської області щодо неоформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Радгоспівського дошкільного навчального закладу Седнівської селищної ради.

Зобов'язати Седнівську селищну раду Чернігівського району Чернігівської області вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Радгоспівським дошкільним навчальним закладом Седнівської селищної ради, площею 0,5 га, що розташована в межах населеного пункту с. Нове, Чернігівського району, Чернігівської області.

Повернути Чернігівській місцевій прокуратурі з Державного бюджету України судовий збір в розмірі 881,00 грн., сплачений відповідно до платіжного доручення № 1450 від 20.06.2018.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 05 липня 2018 року.

Суддя Н.М. Баргаміна

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2018
Оприлюднено05.07.2018
Номер документу75111602
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/2400/18

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Рішення від 05.07.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні