Рішення
від 05.07.2018 по справі 826/7111/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 липня 2018 року № 826/7111/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Патратій О.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС"

до Державної фіскальної служби України

про визнання протиправним та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просило суд:

- визнати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 29.03.2018 року №621644/39238779, від 29.03.2018 року №621645/39238779, від 07.03.2018 року №610551/39238779, від 06.03.2018 року №609476/39238779, від 01.03.2018 року №605767/39238779, від 07.03.2018 року №610552/39238779, від 06.03.2018 року №609477/39238779, від 07.03.2018 року №610553/39238779, від 14.03.2018 року №611866/39238779, від 14.03.2018 року №611867/39238779, від 14.03.2018 року №611868/39238779, від 14.03.2018 року №611870/39238779 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправними та скасувати їх;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України здійснити реєстрацію податкових накладних: від 01.11.2017 року №22, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 714 544,20 грн., в т.ч. ПДВ 119 090,70 грн., днем її фактичного подання - 28.11.2017 року; від 01.11.2017 року №24, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 168186,48 грн., в т.ч. ПДВ 28031,08 грн., днем її фактичного подання - 28.11.2017 року; від 16.11.2017 року №26, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 410744,70 грн., в т.ч. ПДВ 68457,45 грн., днем її фактичного подання - 11.12.2017 року; від 16.11.2017 року №27, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 206420,64 грн., в т.ч. ПДВ 34403,44 грн., днем її фактичного подання - 12.12.2017 року; від 16.11.2017 року №28, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 223111,68 грн., в т.ч. ПДВ 37185,28 грн., днем її фактичного подання - 12.12.2017 року; від 16.11.2017 року №29, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 74205,30 грн., в т.ч. ПДВ 12367,55 грн., днем її фактичного подання - 12.12.2017 року; від 16.11.2017 року №30, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 366757,20 грн., в т.ч. ПДВ 61126,20 грн., днем її фактичного подання - 12.12.2017 року; від 16.11.2017 року №32, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 164392,80 грн., в т.ч. ПДВ 27398,80 грн., днем її фактичного подання - 12.12.2017 року; від 08.12.2017 року №48, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 81646,50 грн., в т.ч. ПДВ 13607,75 грн., днем її фактичного подання - 29.12.2017 року; від 08.12.2017 року №49, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 82196,40 грн., в т.ч. ПДВ 13699,40 грн., днем її фактичного подання - 29.12.2017 року; від 13.12.2017 року №50, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 38030,40 грн., в т.ч. ПДВ 6338,40 грн., днем її фактичного подання - 29.12.2017 року; від 18.12.2017 року №52, виписану постачальником ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС покупцю ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ на суму 6323,40 грн., в т.ч. ПДВ 1053,90 грн., днем її фактичного подання - 29.12.2017 року;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України подати суду звіт про виконання судового рішення протягом одного тижня з дня набрання законної сили судовим рішенням.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог чинного податкового законодавства України при прийнятті оскаржуваних рішень. В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, з підстав наведених у позовній заяві.

Відповідач, будучи належним чином повідомленим про день та час розгляду справи, в судові засідання 12 червня та 21 червня 2018 року не з'явився, відзив на позовну заяву не подав, тому суд відповідно до частини 5 статті 77, пункту 1 частини 3 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України вирішує справу за відсутності представника відповідача на підставі наявних у ній доказів.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги, надав пояснення аналогічні викладеним вище та просив подальший розгляд справи проводити за його відсутності, у зв'язку з чим на підставі частини 3 статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд приходить до наступних висновків.

Як вбачається з матеріалів справи, між ТОВ "ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС" (Позивач, Постачальник) та ПАТ УКРЗАЛІЗНИЦЯ (Замовник) було укладено договори поставки від 21.08.2017 №ОД/НХ-17-1057-НЮ, від 21.08.2017 №ОД/НХ-17-1058-НЮ, від 21.08.2017 №ОД/НХ-17-1056-НЮ, від 01.08.2017 №ОД/НХ-17-988-НЮ, від 21.08.2017 №ОД/НХ-17-1059-НЮ, від 01.08.2017 №ОД/НХ-17-985-НЮ, згідно з п. 1.1 яких Постачальник передає у власність Замовника, а Замовник оплачує товар, визначений в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у специфікації (Додаток №1), що додається до договору про закупівлю і є його невід'ємною частиною. Постачальник передає у власність Замовника товар на умовах, зазначених в договорі.

Згідно Додатку №1 до договору поставки від 21.08.2017 №ОД/НХ-17-1057-НЮ Специфікація №1 сторони узгодили постачання наступних товарів: костюм утеплений Зима - 1187 шт.

Згідно Додатку №1 до договору поставки від 21.08.2017 №ОД/НХ-17-1058-НЮ Специфікація №1 сторони узгодили постачання наступних товарів: костюм утеплений Зима - 328 шт.

Згідно Додатку №1 до договору поставки від 21.08.2017 №ОД/НХ-17-1057-НЮ Специфікація №1 сторони узгодили постачання наступних товарів: костюм утеплений Зима - 1187 шт.

Згідно Додатку №1 до договору поставки від 21.08.2017 №ОД/НХ-17-1056-НЮ Специфікація №1 сторони узгодили постачання наступних товарів: костюм утеплений Зима - 600 шт.

Згідно Додатку №1 до договору поставки від 01.08.2017 №ОД/НХ-17-988-НЮ Специфікація №1 сторони узгодили постачання наступних товарів: костюм утеплений Гудок - 331 шт.

Згідно Додатку №1 до договору поставки від 21.08.2017 №ОД/НХ-17-1059-НЮ Специфікація №1 сторони узгодили постачання наступних товарів: костюм утеплений Зима - 267 шт.

Згідно Додатку №1 до договору поставки від 01.08.2017 №ОД/НХ-17-985-НЮ Специфікація №1 сторони узгодили постачання наступних товарів: костюм утеплений Гудок - 719 шт.

В Додатках №2 до Договорів сторони узгодили Графіки поставки товару.

Як свідчать обставини справи, на виконання п.1.1, 9.1 Договорів і на підставі заявок Замовника на постачання товару (продукції) від 11.08.2017, від 31.08.2017, від 03.10.2017 ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС здійснено постачання товару, про що було складено наступні видаткові накладні: від 01.11.2017 №21 на загальну суму 714544 грн., в т.ч. ПДВ 119090 грн. (костюм утеплений Зима в загальній кількості 565 штук); від 16.11.2017 №29 на загальну суму 366757 грн., в т.ч. ПДВ 61126 грн. (костюм утеплений Зима в загальній кількості 290 штук); від 18.12.2017 №55 на загальну суму 6323,4 грн., в т.ч. ПДВ 1053,9 грн. (костюм утеплений Зима в загальній кількості 5 штук); від 01.11.2017 №23 на загальну суму 168186,48 грн., в т.ч. ПДВ 28031,08 грн. (костюм утеплений Зима в загальній кількості 133 штуки); від 16.11.2017 №31 на загальну суму 164392,8 грн., в т.ч. ПДВ 27398,8 грн. (костюм утеплений Зима в загальній кількості 130 штук); від 08.11.2017 №51 на загальну суму 82196,40 грн., в т.ч. ПДВ 13699,4 грн. (костюм утеплений Зима в загальній кількості 65 штук); від 16.11.2017 №25 на загальну суму 410744,70 грн., в т.ч. ПДВ 68457,45 грн. (костюм утеплений Зима в загальній кількості 327 штук); від 08.12.2017 №50 на загальну суму 81646,50 грн., в т.ч. ПДВ 13607,75 грн. (костюм утеплений Зима в загальній кількості 65 штук); від 16.11.2017 №26 на загальну суму 206420,64 грн., в т.ч. ПДВ 34403,44 грн. (костюм утеплений Гудок в загальній кількості 146 штук); від 16.11.2017 №27 на загальну суму 223111,68 грн., в т.ч. ПДВ 37185,28 грн. (костюм утеплений Зима в загальній кількості 176 штук); від 13.12.2017 №52 на загальну суму 38030,4 грн., в т.ч. ПДВ 6338,4 грн. (костюм утеплений Зима в загальній кількості 30 штук); від 16.11.2017 №28 на загальну суму 74205,30 грн., в т.ч. ПДВ 12367,55 грн. (костюм утеплений Гудок в загальній кількості 53 штук).

Окрім цього, на виконання п.9.1 Договорів Позивачем складено рахунки на оплату товару від 01.11.2017 №21 на загальну суму 714544 грн., в т.ч. ПДВ 119090 грн.; від 16.11.2017 №29 на загальну суму 366757 грн., в т.ч. ПДВ 61126 грн.; від 18.12.2017 №55 на загальну суму 6323,4 грн., в т.ч. ПДВ 1053,9 грн.; від 01.11.2017 №23 на загальну суму 168186,48 грн., в т.ч. ПДВ 28031,08 грн.; від 16.11.2017 №31 на загальну суму 164392,8 грн., в т.ч. ПДВ 27398,8 грн.; від 08.11.2017 №51 на загальну суму 82196,40 грн., в т.ч. ПДВ 13699,4 грн.; від 16.11.2017 №25 на загальну суму 410744,70 грн., в т.ч. ПДВ 68457,45 грн.; від 08.12.2017 №50 на загальну суму 81646,50 грн., в т.ч. ПДВ 13607,75 грн.; від 16.11.2017 №26 на загальну суму 206420,64 грн., в т.ч. ПДВ 34403,44 грн.; від 16.11.2017 №27 на загальну суму 223111,68 грн., в т.ч. ПДВ 37185,28 грн.; від 13.12.2017 №52 на загальну суму 38030,4 грн., в т.ч. ПДВ 6338,4 грн.; від 16.11.2017 №28 на загальну суму 74205,30 грн., в т.ч. ПДВ 12367,55 грн.

Приймання товару від імені Замовника здійснювалося на підставі довіреностей від 01.11.2017 №771, від 15.11.2017 №826, від 18.12.2017 №958, від 15.11.2017 №146, від 11.12.2017 №162, від 15.11.2017 №248, від 08.12.2017 №273, від 15.11.2017 №207, від 15.11.2017 №208, від 13.12.2017 №231, від 15.11.2017 №816.

Якість продукції, що постачалася, підтверджується сертифікатом експертизи типу (модуль В), зареєстрованому в Реєстрі органу оцінки відповідності за №UA.ST.087.0014-17 з додатком, термін дії з 09.06.2017 до 08.06.2018 (продукція (тип: засоби індивідуального захисту - одяг робочий захисний: Костюм утеплений Гудок тип Б, ГОСТ 29335-92, код ДКПП 14.12); протоколом випробувань №УПС 61/393-9-17 від 09.06.2017 (відповідність технічним регламентам костюму утепленого для захисту від знижених температур Гудок тип Б ); сертифікатом експертизи типу (модуль В), зареєстрованих в Реєстрі органу оцінки відповідності за №UA.ST.087.0016-17 з додатком, термін дії з 09.06.2017 до 08.06.2018 (тип: засоби індивідуального захисту - одяг робочий захисний: Костюм утеплений Зима , ГОСТ 29335-92, код ДКПП 14.12); протоколом випробувань №УПС 63/393-9-17 від 09.06.2017 (відповідність технічним регламентам костюму утепленого для захисту від знижених температур Зима тип Б ); висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 08.06.2017 №05.03.02-04/1342; декларацією про відповідність №UA.TR.087.0196-17, термін дії з 09.06.2017 до 08.06.2018; технічний опис продукції, виріб: костюм утеплений Зима , затверджений директором ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС 09.06.2017; технічний опис продукції, виріб: костюм утеплений Гудок , затверджений директором ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС 20.06.2017; сертифікатами якості ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС від 13.11.2017 №42, №41; зразками ярликів, затвердженими директором ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС .

Перевезення товарів в рамках наведених поставок здійснювалося:

- на підставі договору про надання послуг по організації перевезення вантажу від 13.09.2017 №121 укладеного між ТОВ КОНВОЙ ТРАНС (Виконавець) та ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС (Замовник). Надання транспортних послуг підтверджується рахунком на оплату №1023 від 15.11.2017 на загальну суму 10000 грн., актом надання послуг від 16.11.2017 №1023 на загальну суму 10000 грн., товарно-транспортними накладними від 16.11.2017 №22, від 16.11.2017 №23, від 16.11.2017 №24, від 16.11.2017 №25, від 18.12.2017 №39, податковою накладною від 16.11.2017 №707, витягом з ЄРПН №34, випискою по банківському рахунку 26001000024811.980 за 20.12.2017;

- на підставі договору про надання послуг по організації перевезення вантажу №041017/03 від 04.10.2017 укладеного між ТОВ УКРТРАНС-ГАРАНТ (Виконавець) та ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС (Замовник). Надання транспортних послуг підтверджується рахунком на оплату №1604 від 14.11.2017 на загальну суму 5000 грн., актом надання послуг від 15.11.2017 №1587 на загальну суму 5000 грн., товарно-транспортними накладними від 16.11.2017 №21, від 16.11.2017 №27, податковою накладною від 15.11.2017 №167, витягом з ЄРПН №2, банківською випискою по рахунку 26001000024811.980 в АТ Укрексімбанк за 15.11.2017;

- компанією Нова Пошта, що підтверджується експрес-накладними від 08.12.2017 №59998056021915, від 08.12.2017 №59998056022087, від 12.12.2017 №59998056027679, від 14.12.2017 №59998056021692;

- перевізником ФОП ОСОБА_2 Надання транспортних послуг підтверджується товарно-транспортною накладною від 01.11.2017 №16; перевізником ФОП ОСОБА_3 Надання транспортних послуг підтверджується товарно-транспортною накладною від 01.11.2017 №18.

У зв'язку зі здійсненням поставок, відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України Позивачем було складено податкові накладні від 01.11.2017 року №22, від 01.11.2017 року №24, від 16.11.2017 року №26, від 16.11.2017 року №27, від 16.11.2017 року №28, від 16.11.2017 року №29, від 16.11.2017 року №30, від 16.11.2017 року №32, від 08.12.2017 року №48, від 08.12.2017 року №49, від 13.12.2017 року №50, від 18.12.2017 року №52 та направлено їх для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманими квитанціями податкові накладні прийнято, але реєстрацію їх зупинено.

На виконання діючого на момент подання на реєстрацію податкових накладних пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України ТОВ ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС було направлено на адресу ДФС повідомлення від 03.03.2018р. №3, від 03.03.2017р. №4, від 05.03.2018р. №9, від 03.03.2018р. №5, від 22.02.2018р. №2, від 05.03.2018р. №10, від 03.03.2018р. №8, від 06.03.2018р. №11, від 07.03.2018р. №17, від 07.03.2018р. №18, від 07.03.2018р. №19, від 07.03.2018р. №20 щодо подання документів про підтвердження реальності здійснення операцій щодо відмовлених ПН/РК з поясненнями, а також копії підтверджуючих фінансово-господарські операції документів.

Однак рішеннями комісії Державної фіскальної служби України №621644/39238779 від 29.03.2018р., №621645/39238779 від 29.03.2018р., №610551/39238779 від 07.03.2018р., №609476/39238779 від 06.03.2018р., №605767/39238779 від 01.03.2018р., №610552/39238779 від 07.03.2018р., №609477/39238779 від 06.03.2018р., №610553/39238779 від 07.03.2018р., №611866/39238779 від 14.03.2018р., №611867/39238779 від 14.03.2018р., №611868/39238779 від 14.03.2018р., №611870/39238779 від 14.03.2018р. було відмовлено у реєстрації податкових накладних №22 від 01.11.2017 р., №24 від 01.11.2017р., №26 від 16.11.2017 р., №27 від 16.11.2017р., №28 від 16.11.2017р., №29 від 16.11.2017р., №30 від 16.11.2017р., №32 від 16.11.2017р., №48 від 08.12.2017р., №49 від 08.12.2017р., №50 від 13.12.2017р., №52 від 18.12.2017р.

Підставою даних рішень зазначено подання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".

Не погоджуючись з такими діями відповідача позивач і звернувся з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пп. 201.16.1-201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Даний Наказ втратив чинність згідно з наказом Міністерства фінансів України від 6 квітня 2018 року № 409, однак на час прийняття спірних рішень та складання і реєстрації податкових накладних був чинним.

Відповідно до п.6. зазначеного Критерію моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р.№ 567:

- для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

- для критерію, зазначеного в пп.2 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З системного аналізу наведених вище положень вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:

реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Згідно до ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1,4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно до ст.76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно до п.п.1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку. У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних №22 від 01.11.2017 р., №24 від 01.11.2017р., №26 від 16.11.2017 р., №27 від 16.11.2017р., №28 від 16.11.2017р., №29 від 16.11.2017р., №30 від 16.11.2017р., №32 від 16.11.2017р., №48 від 08.12.2017р., №49 від 08.12.2017р., №50 від 13.12.2017р., №52 від 18.12.2017р. вказано наступне: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 6203. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

У той же час, як зазначалось вище, пункт 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків Наказу №567 містить у собі визначення трьох різних критеріїв, що є підставою для зупинення реєстрації податкової накладної.

Отже, у Квитанціях №1 відповідачем не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику, ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом №567 (пункт 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику).

Крім того, вказані відповідачем підстава зупинення реєстрації податкових накладних -невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД - взагалі не передбачений наведеними вище Критеріями оцінки ступеня ризиків. У чому саме полягає невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 6203 , при фактичному постачанні позивачем товарів відповідач документально суду не довів.

Товариством з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС" були надані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства.

За результатами розгляду документів комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для відмови є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

При цьому, в оскаржуваних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкових накладних.

Відповідачем в рішеннях не зазначено, що саме стало підставою для винесення вказаних рішень - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства чи недостатність поданих документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Також, податковим органом не вказано, які саме документи платника податків складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Таким чином, рішення Державної фіскальної служби України не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесені відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені законодавством, але не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

Вказаними рішеннями були порушені права позивача щодо реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС" в Єдиному реєстрі податкових накладних та позбавляє права його контрагентів на включення відповідних сум ПДВ до складу податкового кредиту. Відповідно до п. 201.10 ст. 210 ПК України відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Враховуючи викладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС" є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 77, 139, 241-246, 250, 255, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №621644/39238779 від 29.03.2018р., №621645/39238779 від 29.03.2018р., №610551/39238779 від 07.03.2018р., №609476/39238779 від 06.03.2018р., №605767/39238779 від 01.03.2018р., №610552/39238779 від 07.03.2018р., №609477/39238779 від 06.03.2018р., №610553/39238779 від 07.03.2018р., №611866/39238779 від 14.03.2018р., №611867/39238779 від 14.03.2018р., №611868/39238779 від 14.03.2018р., №611870/39238779 від 14.03.2018р. про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС (02095, м. Київ, вул. Княжий Затон, будинок 9 А, офіс 369, код ЄДРПОУ 39238779) №22 від 01.11.2017р. на суму 714544,20 грн. днем її фактичного подання - 28.11.2017р., №24 на суму 168186,48 грн. днем її фактичного подання - 28.11.2017р., №26 від 16.11.2017р. на суму 410744,70 грн. днем її фактичного подання - 11.12.2017 року, №27 від 16.11.2017р. на суму 206420,64 грн. днем її фактичного подання - 12.12.2017р., №28 від 16.11.2017р. на суму 223111,68 грн. днем її фактичного подання - 12.12.2017р., №29 від 16.11.2017р. на суму 74205,30 грн. днем її фактичного подання - 12.12.2017р., №30 від 16.11.2017р. на суму 366757,20 грн. днем її фактичного подання - 12.12.2017р., №32 від 16.11.2017р. на суму 164392,80 грн. днем її фактичного подання - 12.12.2017р., №48 від 08.12.2017р. на суму 81646,50 грн. днем її фактичного подання - 29.12.2017р., №49 від 08.12.2017р. на суму 82196,40 грн. днем її фактичного подання - 29.12.2017р., №50 від 13.12.2017р. на суму 38030,40 грн. днем її фактичного подання - 29.12.2017р., №52 від 18.12.2017 року на суму 6323,40 грн. днем її фактичного подання - 29.12.2017 року.

4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ВОСТОК-ІНВЕСТ ПЛЮС (02095, м. Київ, вул. Княжий Затон, будинок 9 А, офіс 369, код ЄДРПОУ 39238779) судові витрати за сплату судового збору в загальному розмірі 42 288,00 грн (сорок дві тисячі двісті вісімдесят вісім гривень 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України з урахуванням пункту 15 статті 1 Перехідних положень. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу - через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя О.В. Патратій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.07.2018
Оприлюднено05.07.2018
Номер документу75111791
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7111/18

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 23.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 23.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Рішення від 05.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні