Справа № 522/9477/18
Провадження№ 1-«кс»/ 522/11869/18
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 червня 2018 року м.Одеса
Слідчий суддяПриморського районногосуду м.Одеси ОСОБА_1 ,розглянувши клопотання слідчого СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_2 , яке погоджене з прокурором Одеської місцевої прокуратури №3 ОСОБА_3 про призначення перевірки, у кримінальному провадженні №12018160500003116, внесеного 29.05.2018до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 382 КК України -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_2 звернувся до слідчого судді з клопотанням, про призначення перевірки в рамках кримінального провадження №12018160500003116, внесеного 29.05.2018до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 382 КК України, мотивуючи свої вимоги наступним.
Так, ТОВ"Альвєнта" (ЄДРПОУ 40653415) зареєстровано та перебуває на обліку ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Головного управління Державної Фіскальної Служби в Одеській області (далі - ДПІ) та фактично здійснює свою фінансово-господарську діяльність за адресою: Одеська обл., місто Одеса, вул. Миколи Боровського 33, на другому поверсі офісного приміщення.
Платником податків до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області засобами електронного зв`язку було надіслано декларацію з податку на додану вартість від 19.06.2017 року №9116551905 із додатком заявою на відшкодування від`ємного значення ПДВ.
У порушені норм законодавства на підставі наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 01.08.2017 року №3181 співробітниками ГУ ДФС в Одеській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Альвєнта» з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість на поточний рахунок платника податку за травень 2017 року.
За результатами цієї перевірки складено Акт від 08.08.2017 року № 990/15-32-12-03/40653415. Акт містить висновок, що ТОВ «Альвєнта» порушило пп.14.1.36 п.14.1 ст.14, п.185.1 ст.185, ст.198, ст.201, абзацу б) п.200.4 ст.200 ПК України та Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 року №21 встановлено, що підприємство ТОВ «Альвєнта» не має права на отримання бюджетного відшкодування заявленого на рахунок платника у банка у банку у розмірі 11240283 грн.
ГУ ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення № 0040851204 від 18.08.2017 р, яким повідомлено ТОВ «Альвєнта», що на підставі Акту перевірки від 08.08.2017 р. №990/15-32-12-03/40653415 та пп.14.1.36 п.14.1 ст.14, п.185.1 ст.185, ст.198, ст.201, абзацу б) п.200.4 ст.200 ПК України та Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 року №21 виявлено відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за період травень 2017 року та відсутність права на врахування такої суми від`ємного значення при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість у розмірі 11240283 грн.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 15.11.2017 року по справі №815/4320/17 скасовано як неправомірне податкове повідомлення-рішення №0040851203 від 18.08.2017 р. Головного управління ДФС в Одеській області.
Одеським апеляційним адміністративним судом вказану постанову залишено в силі 20 лютого 2018 року та відповідно рішення набрало законної силі.
Конституція України встановлює, що судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.
21.02.2018 року ГУ ДФС в Одеській області відповідно до ПК України зобов`язане було внести дані про узгодження відшкодування ПДВ в Реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.
На цей час в Реєстрі заповнено дані про суму податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню, узгоджену за результатами оскарження.
Однак не заповнено інші розділи, а саме «Інформація про узгодження органом ДФС суми бюджетного відшкодування», в якому не вказано дані про суму та дату узгодження органом ДФС суми бюджетного відшкодування. Вказана бездіяльність блокує автоматичне відшкодування.
Відповідно до п. 200.12. ст.200 ПК України зазначена у заяві сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування з однієї із таких дат, зокрема відповідно до абз.ґ) з дня визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-рішення.
У випадках, передбачених підпунктами "а", "г" і "ґ" цього пункту, інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування контролюючим органом на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
Таким чином, 21.02.2018 року до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податковий орган зобов`язаний був внести дані про узгодження суми бюджетного відшкодування, що здійснено не було, та такі дані відсутні в Реєстрі.
Пунктом 7 порядку ведення реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ затвердженого постановою КМУ №26 від 25.01.2017 року встановлено що інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі органом ДФС на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
У разі коли за результатами перевірки даних податкової декларації або уточнюючого розрахунку платник податку розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, орган ДФС не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника податку або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов`язаний внести відповідні дані до Реєстру.
Після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду орган ДФС на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов`язаний внести до Реєстру дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника податку.
На даний час, для встановити, істину по кримінальному провадженню, необхідно неупереджене проведення перевірки виконання службових обов`язків співробітників ГУ ДФС в Одеській області при роботі з реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ службовими особами Міністерства Фінансів України.
Відповідно до постанову №26 КМУ від 25.01.2017 року Міністерство фінансів України адмініструє реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість як окремий інформаційний ресурс та забезпечує захист інформації відповідно до законодавства у сфері захисту державних інформаційних ресурсів, формування реєстру здійснюється автоматично на підставі баз даних ДФС та Казначейства, Орган ДФС вносить до реєстру дані, інформацію про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі органом ДФС.
23.05.2018 року з метою уникнення блокування з боку Міністерства Фінансів України будь-яких ініціатив щодо проведення перевірок рішенням уряду ДФС України було перепідпорядкована Кабінету Міністрів України.
В ході досудового розслідування встановлено, що співробітниками УВБ ТО ДФС в Одеській області було проведено перевірку викладених фактів, але не встановлено жодного порушення чинного законодавства співробітниками ГУ ДФС в Одеській області.
Однак, УВБ ТО ДФС в Одеській області діє за однією ж територіальною юрисдикцією що і ГУ ДФС в Одеській області, у зв`язку з чим може мати місце упередженість проведення службового розслідування в інтересах ГУ ДФС в Одеській області.
На теперішній час, в ході досудового розслідування, для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні у винуватості службових осіб ГУ ДФС в Одеській області, форми, вини і мети вчинення кримінального правопорушення, а також обставин, які впливають на ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, встановлення особи, дати, часу вчинення правопорушення виникла необхідність у проведенні перевірки виконання службових обов`язків співробітників ГУ ДФС в Одеській області, які на теперішній час підпорядковані Кабінету Міністрів України при роботі з реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ, з метою повного, всебічного, неупередженого дослідження обставин вчинення кримінального правопорушення.
Документи перевірки, використовуватимуться, як доказ факту вчинення кримінального правопорушення.
А також зазначена інформація має значення для встановлення істини по кримінальному провадженню.
До судового засідання слідчий чи прокурор не з`явився, про час, дату та місце судового розгляду був повідомлений належним чином.
Слідчий суддя, розглянувши клопотання із додатками, вважає, що клопотання про призначенняперевірки задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Відповідно до ч. 2 ст. 1 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.
Узагальненням стандартів етичної поведінки, доброчесності та запобігання конфліктуінтересів у діяльності державних службовців та способів урегулювання конфлікту інтересів є Загальні правила поведінки державних службовців, затверджені Рішенням Ради суддівУкраїни від 6 лютого 2009 року № 33.
Ці загальні правила встановлюють основні вимоги до етики працівників органівдержавної влади. Зокрема, у п.2.4. даних Правил зазначено: «Державний службовець повинен сумлінно виконувати свої посадові обов`язки, дотримуватись високої культури спілкування, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, інших осіб, з якими у нього виникають відносини під час виконання своїх посадових обов`язків не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам суспільства та держави чи негативно вплинути на його репутацію».
Крім того, громадяни України, які вперше зараховуються на державну службу, приймають Присягу такого змісту: «Повністю усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити народові України, суворо дотримуватись Конституції та законів України, сприяти втіленню їх у життя, зміцнювати їх авторитет, охороняти права, свободи і законні інтереси громадян, з гідністю нести високе звання державного службовця, сумлінно виконувати свої обов`язки».
Стаття 30 Закону України «Про державну службу» передбачає, крім загальних підстав, передбачених КЗпП України, додаткові підстави припинення державної служби державними службовцями, зокрема, порушення умов реалізації права на державну службу; недотримання вимог, пов`язаних із проходженням державної служби; відмови державного службовця від прийняття або порушення Присяги тощо.
Для встановлення всіх обставин справи, причин та умов, що призвели до порушення та прийняття відповідного рішення відносно посадової особи може бути проведено службову перевірку або службове розслідування (проводиться лише щодо державних службовців).
Службова перевірка проводиться за рішенням керівника органу, підприємства, установи, організації. Під час такої перевірки досліджуються відповідні факти, що мали місце. Наприклад, щодо втрати працівником службового посвідчення, службових документів, відсутності на робочому місці, поява на роботі в нетверезому стані, заподіяння працівником шкоди підприємству, установі, організації тощо.
Підставою проведення службової перевірки має бути наказ керівника, виданий на підставі доповідної записки його заступника або керівника структурного підрозділу тощо. У наказі визначається тривалість службової перевірки, склад комісії або зазначається конкретний працівник, який буде проводити перевірку. За результатами службової перевірки оформляється доповідна записка (акт), яка подається на розгляд керівнику. За результатами службової перевірки керівником приймається відповідне рішення.
На даний час законодавством не визначено чіткий порядок проведення службових перевірок.
Порядок проведення службового розслідування щодо державних службовців визначається Порядком проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування, затвердженого постановою КМ України
В даному випадку, у клопотанні слідчим не зазначено вказаних у законі обставин, та не надано відповідних документів, які б слугували підставою для призначення службової перевірки виконання службових обов`язків співробітниками ГУ ДФС в Одеській області за фактами умисному невиконанні службовими особами ГУ ДФС в Одеській області Постанови Одеського окружного адміністративного суду по справі №815/3086/17 від 04.08.2017 року та перевірки виконання службових обов`язків співробітників ГУ ДФС в Одеській області при роботі з реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ, тому клопотання слідчого задоволенню не підлягає.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.324, 372 КПК України, слідчий суддя , -
У Х В А Л И В:
В задоволенні клопотання слідчого СВ Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_2 про призначення перевірки, у кримінальному провадженні №12018160500003116, внесеного 29.05.2018до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 382 КК України -відмовити.
Ухвала оскарденню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
27.06.2018
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2018 |
Оприлюднено | 24.02.2023 |
Номер документу | 75122015 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Приморський районний суд м.Одеси
Попревич В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні