Постанова
від 24.11.2009 по справі 2а-16925/09/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 листопада 2009 р. справа № 2а-16925/09/0570

час прийняття постанови : 09-30

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Стирана В.В.

при секретарі Цургановій Г .В.

представника позивача - Рибачук Н.А.,

представника відповідача - не з' явився,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні у за лі суду адміністративну спра ву за позовом Державної пода ткової інспекції у Ленінсько му районі міста Донецька до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Магнат компані» про припинення юридичної ос оби, скасування державної ре єстрації, визнання недійсним и з моменту реєстрації фінан сово - господарських докумен тів, податкової та іншої звіт ності,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція у Ленін ському районі міста Донецьк а, звернулася до суду з позово м до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Магнат ком пані» про припинення юридич ної особи, скасування держав ної реєстрації, визнання нед ійсними з моменту реєстрації фінансово - господарських до кументів, податкової та іншо ї звітності.

В обґрунтування сво їх вимог вказав, що 15.03.2007 року ви конавчим комітетом Донецько ї міської ради зареєстровано ТОВ «Магнат компані» як юрид ичну особу. 23.06.2007 року ТОВ «Магн ат компані» було взято на под атковий облік до ДПІ у Ленінс ькому районі міста Донецька. 06.04.2007 року та 18.09.2007 року у АКІБ «Ук рсіббанк» міста Харків підпр иємством були відкриті банк івські рахунки.

В ході проведення сл ідчих дій працівниками подат кової міліції громадянина ОСОБА_1 Було допитано в якос ті свідка, при проведенні яко го ОСОБА_1 заперечував фа кт реєстрації ним ТОВ «Магна т компані», реєстрації його я к єдиного засновника та приз начення директором, не підпи сував заяву про взяття на под атковий облік не подавав, зві ти не складав, рахунки у банку не відкривав. На питання слі дчого він пояснив, що у листоп аді 2006 року він втратив паспор т, про що було подано заяву до Жовтневого РВ УМВС України у Запорізькій області.

Тобто, громадянин ОСОБА_1 не мав наміру займат ися підприємництвом, фактичн о не займався ним, його докуме нтами скористалися інші особ и для проведення незаконної діяльності, що суперечить чи нному законодавству.

Кім того, підприємст во з дати реєстрації не подає податкову звітність та не зн аходиться за юридичною адрес ою.

Простив припинити ю ридичну особу ТОВ «Магнат ко мпані» у зв' язку із порушен ням закону, допущеному при ст воренні юридичної особи, які не можна усунути, скасувати з апис про державну реєстрацію юридичної особи, визнати нед ійсною фінансово господарсь кі документи, податкову та ін шу звітність ТОВ «Магнат ком пані», підписану від імені ОСОБА_1 з моменту реєстраці ї.

Представник позивач а у судовому зсіданні наполя гала на задоволенні позову,с вої вимоги мотивувала аналог ічно викладеному у позовні з аяві. Просила позов задоволь нити.

Представник відпові дача до судового засідання н е прибув.

Відповідно до вимог с т. 39 КАС України, якщо місце фак тичного проживання (перебува ння) відповідача, третіх осіб , свідків невідоме, суд може зд ійснити їх виклик через засо би масової інформації за ост аннім відомим місцем їхнього проживання (перебування) на т ериторії України.

Виклик публікується в друкованому засобі масово ї інформації не пізніше ніж з а сім днів до дати призначено го судового розгляду справи.

Таким чином, оскільки відпо відач повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи оголошенням через засіб мас ової інформації, а саме газет у «АЛЕнаТВ» № 110, випуск від 16-22 л истопада 2009 року, суд вважає, що відповідач був належним чин ом повідомлений, та вважає мо жливим розглянути справу у в ідсутність представника від повідача на підставі наявних у справі доказів.

Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача, дослі дивши матеріали справи, вваж ає встановленим наступне.

ТОВ «Магнат компані» зареєстрована за юридичною адресою: місто Донецьк, вул. Ку йбишева, буд. 69 та перебуває на обліку в ДПІ у Ленінському р айоні міста Донецька з 26.03.2007 рок у.

Підприємство зареєс троване виконавчим комітето м Запорізької міської ради 15 .03.2007 року (код ЄДРПОУ 34975955).

Установчим документ ом підприємства ТОВ «Магнат компані» є Статут, затвердже ний загальними зборами товар иства протоколом № 2 від 01.10.2007. Ві дповідно до розділу 2 статуту його учасником є ОСОБА_1 ( адреса: АДРЕСА_1; паспорт НОМЕР_1, виданий Токмакськи м РВ УМВС України у Запорізьк ій області 30.03.2000; ідентифікацій ний номер НОМЕР_2).

Згідно ч.1 ст.43 ГК Украї ни підприємці мають право бе з обмежень самостійно здійсн ювати будь-яку підприємницьк у діяльність, яку не забороне но законом.

У відповідності до ч .1 ст. 71 КАС України кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її вим оги та заперечення.

Суд вважає, що предс тавником позивача доведено суду обставини, на яких ґрунт уються його вимоги за наступ них обставин.

Позивачем заявлені вимоги про припинити юридич ну особу ТОВ «Магнат компані » у зв' язку із порушенням за кону, допущеному при створен ні юридичної особи, які не мож на усунути, скасувати запис п ро державну реєстрацію юриди чної особи, визнати недійсно ю фінансово господарські док ументи, податкову та іншу зві тність ТОВ «Магнат компані» , підписану від імені ОСОБА _1 з моменту реєстрації.

У відповідності до ч ч. 1, 2 ст. 87 ЦК України для створен ня юридичної особи її учасни ки (засновники) розробляють у становчі документи, які викл адаються письмово і підписую ться всіма учасниками (засно вниками), якщо законом не вста новлений інший порядок їх за твердження. Установчим докум ентом товариства є затвердже ний учасниками статут або за сновницький договір між учас никами, якщо інше не встановл ено законом. Товариство, ство рене однією особою, діє на під ставі статуту, затвердженого цією особою.

Також, ч.1 ст. 56, ч. 1 ст. 57 Г К України передбачено, що суб 'єкт господарювання може бут и утворений за рішенням вла сника (власників) майна або уп овноваженого ним (ними) орган у, а у випадках, спеціально п ередбачених законодавством , також за рішенням інших ор ганів, організацій і громадя н шляхом заснування нового, р еорганізації (злиття, приєд нання, виділення, поділу, пер етворення) діючого (діючих ) суб'єкта господарювання з додержанням вимог законода вства. Установчими документа ми суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір , а у випадках, передбачених з аконом, статут (положення) суб 'єкта господарювання.

За змістом ч. 6 ст. 59 ГК У країни суб'єкт господарюванн я ліквідується, у тому числі, у разі скасування його держа вної реєстрації у випадках , передбачених законом.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 110 ЦК У країни юридична особа ліквід ується за рішенням суду про в изнання судом недійсною держ авної реєстрації юридичної о соби через допущені при її ст воренні порушення, які не мож на усунути, а також в інших вип адках, встановлених законом.

Стаття 11 Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» передбачає право податкового органу зве ртатися у передбачених закон ом випадках до судових орган ів із заявою (позовною заявою ) про скасування державної ре єстрації суб'єкта підприємни цької діяльності (п. 17 ч. 1 ст. 11).

При цьому ч. 2 ст. 38 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців» роз ширює підстави для постанов лення судового рішення щод о припинення юридичної особ и, що не пов'язано з банкрут ством юридичної особи, зокре ма, такими підставами є:

визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;

провадження нею діяльнос ті, що суперечить установ чим документам, або такої, що з аборонена законом;

невідповідність мінімальн ого розміру статутного ф онду юридичної особи вимогам закону;

неподання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності відповідно до закону; наявність в Єдиному державн ому реєстрі запису про відсу тність юридичної особи за вк азаним її місцезнаходженням .

У судовому засіданн і встановлено та підтверджен о окрім пояснень представник а позивача, іншими доказами у їх сукупності, а саме, пояснен нями ОСОБА_1 від 11.06.2008 року, к опією постанови про відмову у порушенні кримінальної сп рави від 08.07.2008 року, що ОСОБА_1 фактично обов' язки керівн ика підприємства ТОВ «Магнат -компані» не виконував, фінан сово - господарську діяльні сть не вів, його документами с користувалися інші особи для проведення незаконної діяль ності.

Зазначене є доказо м того, що діяльність ТОВ «Маг нат-компані» здійснювалася п оза межами правової відповід альності, що є порушенням Кон ституції і діючого законодав ства України та суперечить і нтересам держави та суспільс тва, а саме, при створенні юри дичної особи допущені поруш ення закону, які не можна усун ути.

Крім того, відповід но до довідки ДПІ у Ленінсько му районі міста Донецька № 820/25- 1/34975955 від 07.06.2009 року ТОВ «Магат-ком пані» податкову звітність д о податкового органу не нада вала більше року.

Із акту № 3464/15-34975955 від 30. 07.2009 року ДПІ у Ленінському рай оні міста Донецька вбачаєтьс я, що ТОВ «Магнат-компані» за ю ридичною адресою або фактичн ому місцезнаходженню, вказан ій в обліковій справі, не знах одиться.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги щодо припинення юридичної о соби та скасування державн ої реєстрації юридичної особ и ТОВ «Магнат - компані» ґрунт уються на діючому законодавс тві України та підлягають за доволенню.

Крім того, вимогою поз ивача є також визнання недій сною фінансово - господарсь ких документів, податкової т а іншої звітності ТОВ «Магна т-компані» з моменту реєстра ції.

Аналіз положень п. 4 ч. 1 ст. 17, ч. 1 ст. 104 КАС України свідчить, щ о суб' єкт владних повноваже нь може звернутись до суду з а дміністративним позовом лиш е у випадках, передбачених за конодавством.

Пунктом 3 частини 1 статті 10 цього Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні» встановлено, що держа вні податкові інспекції в ра йонах, містах без районного п оділу, районах у містах, мі жрайонні та об`єднані держа вні податкові інспекції конт ролюють своєчасність пода ння платниками податків бух галтерських звітів і бала нсів, податкових деклараці й, розрахунків та інших до кументів, пов'язаних з обчис ленням податків, інших плате жів, а також перевіряють дост овірність цих документів що до правильності визначення об'єктів оподаткування і обч ислення податків, інших плат ежів.

У відповідності до ст. 11 цьог о Закону органи державної по даткової служби у випадках, в межах компетенції та у поряд ку, встановлених законами Ук раїни, мають право: звертатис я у передбачених законом вип адках до судових органів із з аявою (позовною заявою) про ск асування державної реєстрац ії суб'єкта підприємницької діяльності; звертатися у пер едбачених законом випадках д о судових органів із заявою (п озовною заявою) про застосув ання санкцій, пов'язаних із за бороною організації і провед ення азартних ігор на терито рії України.

Виходячи зі змісту повнова жень податкового органу, суд приходить до висновку, що він передбачає вичерпний перелі к випадків звернення до суду , серед яких відсутнє звернен ня з позовними вимогами про в изнання недійсними фінансо во - господарських документ ів, податкової та іншої звітн ості з моменту реєстрації.

Слід зазначити, що ви моги, пред'явлені інспекцією за даним позовом щодо визнан ня недійсними фінансово - г осподарських документів, под аткової та іншої звітності з моменту реєстрації, стосуют ься безпосередньо прав і обо в'язків інших суб'єктів підпр иємницької діяльності, оскіл ьки правовим наслідком цих в имог у разі їх задоволення є в трата даним підприємством св ого юридичного статусу.

Відповідно до частин и другої статті 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Отже, оскільки в позивача бу ли відсутні передбачені зако ном підстави для звернення д о адміністративного суду з д аними позовними вимогами, су д приходить до висновку, що у з адоволенні позову у цій част ині необхідно відмовити.

Таким чином, суд част ково задовольняє позовні ви моги позивача.

На пдстав викладеного, керу ючись ст.ст. 2-15, 17-18, 33-35, 45-46, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87 , 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 160, 162, 163, 167, 185-186, 254 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Позов Державної п одаткової інспекції у Ленінс ькому районі міста Донецька до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Магнат-ком пані» про припинення юридич ної особи, скасування держав ної реєстрації, визнання нед ійсними з моменту реєстрації фінансово - господарських до кументів, податкової та іншо ї звітності, задовольнити ча стково.

Припинити юридичну о собу - Товариство з обмеженою відповідальністю «Магнат-к омпані» (83045, місто Донецьк, вул . Куйбишева, буд.69, ЄДРПОУ 34975955).

Скасувати державну р еєстрацію суб' єкта підпри ємницької діяльності - Това риства з обмеженою відповіда льністю «Магнат-компані» (ре єстраційний номер юридичної особи ЄДР - 10001770205, дата реєстраці ї - 15.03.2007 року).

У задоволенні інших в имог позову відмовити.

Вступну та резолютив ну частини постанови проголо шено 24 листопада 2009 року у прис утності представника позива ча.

Постанова у повному о бсязі виготовлена та підписа на 30 листопада 2009 року.

Заява про ап еляційне оскарження постано ви суду подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі - з дня ск ладення в повному обсязі - до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецький окружний адміністрат ивний суд.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.

Суддя Стиран В.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2009
Оприлюднено14.06.2010
Номер документу7512877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16925/09/0570

Постанова від 24.11.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стиран В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні