Ухвала
від 06.07.2018 по справі зд/1740/20/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

з питань забезпечення позову

06 липня 2018 року м. Рівне №ЗД/1740/20/18

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Дорошенко Н.О., розглянувши заяву Комунального закладу "Сарненська районна лікарня" Сарненської районної ради з питань забезпечення позову, подану до пред'явлення адміністративного позову по справі, можливими учасниками якої зазначено:

Комунальний заклад "Сарненська районна лікарня" Сарненської районної ради до Сарненської районної ради В С Т А Н О В И В :

04.07.2018 до Рівненського окружного адміністративного суду надійшла заява Комунального закладу "Сарненська районна лікарня" Сарненської районної ради про забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення Сарненської районної ради №670 від 22.06.2018 "Про реорганізацію комунального закладу "Сарненська районна лікарня" Сарненської районної ради".

Обґрунтовуючи подану заяву, Комунальний заклад "Сарненська районна лікарня" Сарненської районної ради (далі - КЗ "Сарненська РЛ" Сарненської районної ради) зазначає, що рішенням Сарненської районної ради від 22.06.2018 №670 вирішено реорганізувати КЗ "Сарненська РЛ" Сарненської районної ради шляхом її приєднання до Комунального закладу "Сарненська районна центральна лікарня" Сарненської районної ради (далі - КЗ "Сарненська ЦРЛ" Сарненської районної ради). Заявник стверджує, що дане рішення є необґрунтованим, очевидно містить всі ознаки його протиправності. Крім того, вважає, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду, а також унеможливити ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав та інтересів працівників лікарні, а також спецпацієнтів лікарні. Вказує, що спірне рішення порушує гарантоване Конституцією України право на працю, охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування, оскільки трудова діяльність лікарні пов'язана з доступом до медичної допомоги спецпацієнтів, а тому, у випадку не зупинення дії вказаного рішення, позивач буде позбавлений можливості здійснювати свою діяльність, що завдасть непоправної шкоди, в тому числі матеріального характеру. Вважає, що спірним рішенням позивача фактично позбавлено можливості отримувати дохід від своєї діяльності, при цьому, у лікарні є зобов'язання перед пацієнтами у вигляді договірних відносин. Також зазначає, що є підстави для забезпечення адміністративного позову, оскільки оскаржуване рішення може бути виконано негайно, що значно ускладнить відновлення порушених прав та інтересів позивача у справі. Протиправність оскаржуваного рішення, на думку заявника, є очевидною, оскільки таке рішення постановлено з порушенням процедури прийняття. Також стверджує, що оскарженим рішенням порушено трудові права працівників Комунального закладу, оскільки реорганізація закладу призведе до втрати посади керівника та інших спеціалістів, а тому, вказане також свідчить про наявність підстав для забезпечення позову.

Вказана заява подана до пред'явлення до суду позовної заяви. При цьому, заявник вказує, що має на меті оскаржити рішення Сарненської районної ради від 22.06.2018 №670 шляхом подання позовної заяви протягом десяти днів з дня постановлення ухвали про забезпечення позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Дослідивши заяву про забезпечення позову, з урахуванням наведених заявником підстав для вжиття таких заходів, та доказів, наданих на підтвердження наведених заявником обставин, суд встановив та врахував таке.

Судом встановлено, що відповідно до відомостей з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України від 03.03.6016 №21-15-09/06 КЗ "Сарненська РЛ" Сарненської районної ради, ідентифікаційний код 01111003, зареєстрований як юридична особа 15.04.1993. Організаційно-правова форма: Комунальна організація (установа, заклад). Види діяльності за КВЕД-2010: 86.10 діяльність лікарняних закладів; 86.23 стоматологічна практика.

Відповідно до Статуту КЗ "Сарненська РЛ" Сарненської районної ради, затвердженого рішенням Сарненської районної ради від 07.12.2015 №25, лікарня заснована на спільній власності територіальних громад Сарненського району. Власником Лікарні є територіальні громади сіл, селищ, міста Сарненського району. Управління Лікарнею здійснює Сарненська районна державна адміністрація, яка уповноважена на це згідно з рішенням Сарненської районної ради.

З наданих заявником письмових доказів встановлено, що Рішенням Сарненської районної ради від 22.06.2018 №670 вирішено:

1) Реорганізувати комунальний заклад "Сарненська районна лікарня" Сарненської районної ради шляхом приєднання до комунального закладу "Сарненська центральна районна лікарня" Сарненської районної ради;

2) Встановити, що комунальний заклад "Сарненська центральна районна лікарня" Сарненської районної ради є правонаступником усього майна, прав та обов'язків комунального закладу "Сарненська районна лікарня" Сарненської районної ради;

3) Створити комісію з реорганізації КЗ "Сарненська РЛ" Сарненської районної ради шляхом приєднання до КЗ "Сарненська ЦРЛ" Сарненської районної ради та затвердити її склад згідно з додатком;

голові комісії з реорганізації ОСОБА_1:

повідомити державного реєстратора щодо реорганізації КЗ "Сарненська РЛ" Сарненської районної ради шляхом приєднання до КЗ "Сарненська ЦРЛ" Сарненської районної ради та подати в установленому законодавством порядку необхідні документи для внесення до Єдиного державного реєстру відповідних записів;

попередити в установленому чинним законодавством України порядку працівників КЗ "Сарненська РЛ" Сарненської районної ради про реорганізацію шляхом приєднання до КЗ "Сарненська РЦЛ" Сарненської районної ради. Забезпечити дотримання соціально-правових гарантій працівників КЗ "Сарненська РЛ" Сарненської районної ради у порядку та на умовах, визначених чинним законодавством України;

провести інвентаризацію майна КЗ "Сарненська РЛ" Сарненської районної ради;

скласти передавальний акт після закінчення строку пред'явлення вимог кредиторами до КЗ "Сарненська РЛ" Сарненської районної ради;

доручити голові Сарненської районної ради затвердити передавальний акт;

встановити строк заявлення вимог кредиторів - два місяці з дня оприлюднення повідомлення про прийняття цього рішення;

контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії районної ради з питань охорони здоров'я, материнства і дитинства та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та економічних питань, підприємництва, залучення інвестицій та комунальної власності.

За приписами частини першої статті 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Відповідно до частини другої статті 150 КАС України, забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

За правилами частини першої статті 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Вирішуючи заяву про забезпечення позову, суд з урахуванням доказів, наданих позивачем (заявником) на підтвердження своїх вимог, пересвідчується, зокрема, в тому, чи існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання рішення суду про задоволення позову. Основним завданням процесуальних норм, які регламентують вжиття судом заходів забезпечення позову, є досягнення балансу між правом позивача на захист свого порушеного права та правом відповідача заперечувати проти адресованих йому вимог у будь-який дозволений законом спосіб.

Отже, метою забезпечення позову є вжиття судом заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій з боку відповідача, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, в тому числі з метою запобігання потенційним труднощам у подальшому виконанні такого рішення.

Забезпечення позову по суті - це обмеження суб'єктивних прав, свобод та інтересів відповідача або пов'язаних з ним інших осіб з метою забезпечення реалізації в майбутньому актів правосуддя і задоволених вимог позивача (заявника).

Перевіряючи обгрунтованість заяви про забезпечення позову, суд відхиляє доводи заявника щодо очевидної протиправності рішення. Суд зазначає, що такі обставини, на які вказує заявник, як наявність процедурних порушень при прийнятті рішення, а саме: без заслуховування керівника про фінансово-економічну діяльність лікарні, без економічного обгрунтування доцільності проведення реорганізації, нерозгляд проекту постійною комісією тощо, - входять до предмета доказування в даному публічному спорі, а тому можуть бути встановлені виключно під час судового розгляду справи по суті.

Надання правової оцінки зазначеним обставинам до відкриття провадження у справі є неприпустимим, оскільки буде свідчити про передчасність висновку суду щодо правомірності/протиправності рішення суб'єкта владних повноважень до розгляду справи в порядку, встановленому законом, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.

Окрім цього, суд зазначає, що заявник, покликаючись на те, що невжиття таких заходів може унеможливити виконання рішення суду або суттєво його ускладнити, не надає жодного доказу та не наводить жодного обгрунтованого доводу на підтвердження таких обставин.

За наведених обставин, суд дійшов висновку про відсутність належних доказів того, що до моменту ухвалення рішення в справі невжиття забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він має намір звернутися до суду, а також, що очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Таким чином, суд вважає відсутніми підстави для забезпечення позову Комунального закладу "Сарненська районна лікарня" Сарненської районної ради з мотивів, наведених в заяві про забезпечення позову.

Керуючись статтями 150-157, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В :

В забезпеченні позову Комунальному закладу "Сарненська районна лікарня" Сарненської районної ради відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її складення. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Повну ухвалу складено 06.07.2018.

Суддя Дорошенко Н.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2018
Оприлюднено08.07.2018
Номер документу75140975
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —зд/1740/20/18

Ухвала від 06.07.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Дорошенко Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні