Постанова
від 04.07.2018 по справі 826/10281/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/10281/17 Суддя (судді) першої інстанції: Смолій І.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 липня 2018 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Кузьмишиної О.М.,

Суддів: Глущенко Я.Б.

Пилипенко О.Є.,

за участю секретаря судового засідання Пушенко О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 жовтня 2017 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Аутстаффінг бізнес груп до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 08.06.2017 року, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю Аутстаффінг бізнес груп до Окружного адміністративного суду м.Києва звернулось з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у м.Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 08.06.2017 року.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 жовтня 2017 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення про відмову в задоволені адміністративного позову в повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що ГУ ДФС на підставі наказу від 02.03.2017 року №1432, повідомлення від 02.03.2017 року №4568/10/26-15-14-03-02, проведено документальну планову перевірку ТОВ Аутстаффінг бізнес груп з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 року по 31.12.2016 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 року по 31.12.2016 року.

За результатами проведеної перевірки, податковим органом складено акт перевірки від 04.05.2017р. №138/1-26-15-14-03-02/37119033, яким встановлено наступні порушення:

пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, п.5,7,10 П(С)БО 15 Дохід в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток в загальній сумі 2854467грн., в тому числі: 1кв. 2016р. в сумі 238050грн., півріччя 2016р. в сумі 839101грн., 9 місяців 2016р. в сумі 2854467грн.;

п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого, встановлено заниження податку на додану вартість на загальну суму 3076825 грн., в тому числі: лютий 2016 року на суму 86642 грн., березень 2016 року на суму 232158 грн., квітень 2016 року на суму 153400 грн., травень 2016 року на суму 206917 грн., червень 2016 року на суму 249228 грн., липень 2016 року на суму 12317430 грн., серпень 2016 року на суму 511900 грн., вересень 2016р. на суму 355983 грн., жовтень 2016 року на суму 63167 грн.

Податковим органом винесено податкові повідомлення-рішення:

№0976140302 від 08.06.2017 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на суму 3568084грн.;

№0977140302 від 08.06.2017 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 3846301 грн.

Позивач вважає протиправними винесення зазначених податкових повідомлень-рішень щодо встановлених порушень та не погоджується з оскаржуваними рішенням, в зв'язку з чим подано адміністративний позов.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів виходить з наступного.

У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

У відповідності до підпункту 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначає витрати як суму будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Згідно пункту 138.1 статті 138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Згідно з підпунктом 138.1.1 пункту 138.1 статті 138 Податкового кодексу України витрати операційної діяльності включають: собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2 - 140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.

Пунктом 138.2 статті 138 Податкового кодексу України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

У відповідності до пунктів 138.4 та 138.5 статті 138 Податкового кодексу України передбачено, що витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподільних постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг; інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку.

Згідно з пунктом 138.6 статті 138 Податкового кодексу України собівартість придбаних та реалізованих товарів формується відповідно до ціни їх придбання з урахуванням ввізного мита і витрат на доставку та доведення до стану, придатного для продажу.

У відповідності до норм підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Отже, визначальною умовою правомірності формування витрат, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, є їх здійснення для провадження господарської діяльності платника податку, та підтвердження відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Відповідно до ст. 1 розділу І Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

У відповідності до п.1 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Тобто, відповідно до вимог Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підтвердженням здійснення господарської операції є належним чином оформлені первинні документи, що містять дані про зміст господарських операцій.

Колегією суддів встановлено, що ТОВ Аутстаффінг бізнес груп , мало взаємовідносини з ТОВ Курсверх , ТОВ Престиж Консалт ЛТД , ТОВ Апекстрейд ЛТД , ТОВ Ламан Ардо , ТОВ Улта Ком , ТОВ Валід Стайт , ТОВ Плутос Груп Компані , ТОВ Дакстер Трен , ТОВ Дервік Капітал , ТОВ Алекрі , ТОВ Ойл Пром Альянс , ТОВ БК Альтор .

Між позивачем та ТОВ Курсверх укладено договори про надання інформаційно-консультаційних послуг, послуг з ведення кадрової документації, підбору персоналу та з ведення та формування документації від 15.04.2016р. №15-04/3, від 13.05.2016р. №13-05/16, від 15.04.2016р. №15-04/2, від 15.04.2016р. №15-04/1.

На виконання зазначених договорів складено акти здачі-приймання робіт, а саме: №20 від 26.04.2016р., №21 від 26.04.2016р., №71 від 26.04.2016р., №31 від 18.04.2016р., №39 від 20.05.2016р., №80 від 23.05.2016р., №90 від 21.06.2016р., № 91 від 22.06.2016р., №92 від 22.06.2016р., №112 від 22.06.2016р., №113 від 22.06.2016р, №68 від 13.07.2016р., №69 від 15.07.2016р., №132 від 19.07.2016р., №77 від 10.08.2016р., №15 від 03.08.2016р., №14 від 03.08.2016р., №13 від 03.08.2016р., №12 від 03.08.2016р., №77 від 15.09.2016р, №13 від 01.07.2016р., №67 від 12.07.2016р., №66 від 11.07.2016р., №14 від 01.07.2016р.

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ Курсверх грошові кошти в сумі 3244710грн., що підтверджується виписками з банку від 27.04.2016р. №АБГ00000584, від 05.05.2016р. №АБГ00000609, від 05.05.2016р. №АБГ00000610, від 06.0.52016р. №АБГ00000631, від 23.05.2016р. №АБГ00000709, від 10.06.2016р. №00000812, від 23.06.2016р. №АБГ00000918, від 23.06.2016р. №АБГ000000919, від 23.06.2016р. №АБГ00000920, від 24.06.2016р. №00000935, від 06.07.2016р. №АБГ00001006, від 14.07.2016р. №АБГ00001061, від 20.07.2016р. №АБГ00001096, від 20.07.2016р. №АБГ00001097, від 27.07.2016р. №АБГ00001160, від 10.08.2016р. №АБГ00001290, від 10.08.2016р. №АБГ00001291, від 10.08.2016р. №АБГ00001292, від 10.08.2016р. №АБГ00001293, від 18.08.2016р. №АБГ00001348, від 30.08.2016р. №АБГ00001394, від 30.08.2016р. №АБГ00001395, від 30.08.2016р. №АБГ00001396, від 30.08.2016р. №АБГ00001398, від 30.08.2016р. №АБГ00001399, від 20.09.2016р. №АБГ00001546, а також виписано емітовані прості векселі: АА№2552913 від 05.072016р., АА№2552916 від 15.08.2016р., АА№2552915 від 15.08.2016р., АА№2552914 від 05.07.2016р.

Між позивачем та ТОВ Престиж Консалт ЛТД укладено договори про надання інформаційно-консультаційних послуг, послуг з ведення кадрової документації, підбору персоналу та з ведення та формування документації від 29.04.2016р. №29-04/16, від 29.04.2016р. №29-16, від 02.06.2016р. №02-06/16.

На виконання зазначених договорів складено акти здачі-приймання робіт, а саме: №143 від 22.09.2016р., №144 від 23.09.2016р., №145 від 26.09.2016р., №146 від 26.09.2016р., №154 від 27.09.2016р., №104 від 15.08.2016р., №105 від 16.08.2016р., №106 від 26.08.2016р., №107 від 26.08.2016р., №108 від 26.08.2016р., №109 від 26.08.2016р., №148 від 30.08.2016р., №170 від 25.08.2016р., №206 від 29.08.2016р., №171 від 25.08.2016р., №2015 від 26.08.2016р., №152 від 25.07.2016р., №2 від 05.07.2016р., №119 від 25.07.2016р., №120 від 22.07.2016р., №121 від 22.07.2016р., №123 від 25.07.2016р., №124 від 25.07.2016р., №137 від 20.07.2016р., №138 від 19.07.2016р., №139 від 23.07.2016р., №140 від 23.07.2016р., №40 від 03.06.2016р., №202 від 29.06.2016р., №131 від 29.06.2016р., №130 від 29.06.2016р., №129 від 24.06.2016р., №128 від 24.06.2016р., №61 від 17.06.2016р., №108 від 30.05.2016р., №73 від 27.05.2016р., №72 від 27.05.2016р., №71 від 27.05.2016р., №74 від 27.05.2016р., №81 від 22.06.2016р.

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ Престиж Консалт ЛТД грошові кошти в сумі 4057200грн., що підтверджується виписками з банку від 14.06.2016р. №АБГ00000845, від 14.06.2016р. №АБГ00000846, від 14.06.2016р. №АБГ00000847, від 14.06.2016р. №АБГ00000848, від 14.06.2016р. №АБГ00000849, від 21.06.2016р. №АБГ00000887, від 30.06.2016р. №АБГ00000941, від 30.06.2016р. №АБГ00000942, від 05.07.2016р. №АБГ00000998, від 06.07.20156р. №АБГ00001009, від 06.07.2016р. №АБГ00001010, від 06.07.2016р. №АБГ00001011, від 06.07.2016р. №АБГ00001012, від 06.07.2016р. №АБГ00001013, від 20.07.2016р. №АБГ00001099, від 21.07.2016р. №АБГ00001135, від 26.07.2016р. №АБГ00001158, від 27.07.2016р. №АБГ00001163, від 27.07.2016р. №АБГ00001164, від 27.07.2016р. №АБГ00001165, від 27.07.2016р. №АБГ00001166 від 27.07.2016р. №АБГ00001167, від 04.08.2016р. №АБГ00001213, 04.08.2016р. №АБГ00001214, від 04.08.2016р. №АБГ00001215, від 08.08.2016р. №АБГ00001275, від 08.08.2016р. №АБГ00001276, від 08.08.2016р. №АБГ00001277, від 30.08.2016р. №АБГ00001404, від 01.09.2016р. №АБГ00001419, від 02.09.2016р. №АБГ00001420, від 05.09.2016р. №АБГ00001435, від 05.09.2016р. №АБГ00001436, від 05.09.2016р. №АБГ00001437, від 07.09.2016р. №АБГ00001475, від 07.09.2016р. №АБГ00001476, від 07.09.2016р. №АБГ00001477, від 07.09.2016р. №АБГ00001478, від 07.09.2016р. №АБГ00001479, від 07.09.2016р. №АБГ00001480., від 28.09.2016р. №АБГ00001602, від 06.10.2016р. №АБГ00001676, від 06.10.2016р. №АБГ00001677, від 07.10.2016р. №АБГ00001709, від 07.10.2016р. №АБГ00001710, а також виписано емітований простий вексель АА№2552910.

Між позивачем та ТОВ БК Альтор укладено договори про надання інформаційно-консультаційних послуг, послуг з ведення кадрової документації, підбору персоналу та з ведення та формування документації від 27.05.2016р. №27/05-16, від 29.04.2016р. №29-16/4, від 29.04.2016р. №29-04/02, від 29.04.2016р. №29-04/1.

На виконання зазначених договорів складено акти здачі-приймання робіт, а саме: №135 від 13.07.2016р., №134 від 12.07.2016р., №133 від 12.07.2017р., №131 від 11.07.2016р., №4 від 01.07.2016р., №156 від 17.06.2016р., №239 від 22.06.2016р., №240 від 22.06.2016р., №62 від 24.05.2016р., №51 від 23.05.2016р., №83 від 27.05.2016р., №52 від 23.05.2016р., №114 від 11.08.2016р., №3 від 01.07.2016р., №2 від 01.07.2016р., №132 від 11.07.2016р., №215 від 22.07.2016р.

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ БК Альтор грошові кошти в сумі 1376700грн., що підтверджується виписками з банку від 31.05.2016р. №АБГ00000726, від 31.05.2016р. №АБГ00000727, від 31.05.201р. №АБГ00000728, від 06.06.2016р. №АБГ00000779, від 24.06.2016р. №АБГ00000934, від 05.07.2016р. №АБГ00000982, від 06.07.2016р. №АБГ00001004, від 06.07.2016р. №АБГ00001005, від 20.07.2016р. №АБГ00001008, від 20.07.2016р. №АБГ00001089, від 20.07.2016р. №АБГ00001090, від 20.07.2016р. №АБГ00001091, від 04.08.2016р. №АБГ00001088, від 10.08.2016р. №АБГ00001089, від 19.08.2016р. №АБГ00001091, від 19.08.2016р. №АБГ00001371, від 19.08.2016р. №АБГ00001372, від 19.08.2016р. №АБГ00001090, а також виписано емітовані прості векселі: АА№2552918, АА№2552911, АА№2552915, АА№2552912, АА№2552919.

Між позивачем та ТОВ Ламан Ардо укладено договори про надання послуг з ведення кадрової документації, послуг з підбору персоналу від 22.01.2016р. №22-01/16, від 29.01.2016р. №29-01/16.

На виконання зазначених договорів складено акти здачі-приймання робіт, а саме: №108 від 16.02.2016р., №109 від 16.02.2016р., №88 від 18.02.2016р,, №193 від 26.02.2016р., №194 від 26.02.2016р.

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ Улта Ком грошові кошти в сумі 51275грн., що підтверджується виписками з банку від 19.02.2016р. №АБГ00000197, від 04.03.2016р. №АБГ00000287, від 04.03.2016р. №АБГ00000288, від 09.03.2016р. №АБГ00000310, від 09.03.2016р. №АБГ00000311.

Між позивачем та ТОВ Улта Ком укладено договори про надання інформаційно-консультаційних послуг, послуг по дослідженню кон'юнктури ринку від 10.02.2016р. №10-02/1, від 25.01.2016р. №25/01-16.

На виконання зазначених договорів складено акти здачі-приймання робіт, а саме: від 01.03.2016р. №1, від 01.03.2016р. №2, від 01.03.2016р. №3, від 31.03.2016р. №18, від 31.03.2016р. №19, від 14.03.2016р. №58, від 10.02.2016р. №74, від 16.02.2016р. №75, від 21.03.2016р. №103.

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ Улта Ком грошові кошти в сумі 119508,3грн., що підтверджується виписками з банку від 02.03.2016р. №АБГ00000263, від 02.03.2016р. №АБГ00000265, від 09.03.2016р. №АБГ00000322, від 09.03.2016р. №АБГ00000321, від 23.02.2016р. №АБГ00000225, від 02.03.2016р. №АБГ00000264, від 04.03.2016р. №АБГ00000305, від 29.03.2016р. №АБГ00000393, від 07.04.2016р. №АБГ00000504.

Між позивачем та ТОВ Валід Стайт укладено договори про надання послуг з підбору персоналу та формування кредитного резерву, послуг ведення кадрової документації, послуг з організації та проведення тренінгу.

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ Валід Стайт грошові кошти в сумі 100800грн., що підтверджується виписками з банку від 14.03.2016р. №АБГ00000327, від 17.03.2016р. №АБГ00000337, від 18.03.2016р. №АБГ00000331, від 29.03.2016р. №АБГ00000389.

Між позивачем та ТОВ Плутос Груп Компані укладено договори про надання інформаційно-консультаційних послуг, послуг з ведення та формування документації, послуг по дослідженню кон'юнктури ринку від 17.02.2016р. 17-02/02, від 18.02.2016р. №18-02/1, від 18.02.2016р. №18/02-2.

На виконання зазначених договорів складено акти здачі-приймання робіт, а саме: від 01.04.2016р. №1, від 21.03.2016р. №38, від 21.03.2016р. №39, від 28.03.2016р. №40, від 24.03.2016р. №60.

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ Плутос Груп Компані грошові кошти в сумі 530400грн., що підтверджується виписками з банку від 07.04.2016р. №АБГ00000485, від 29.03.2016р. №АБГ00000391, від 01.04.2016р. №АБГ00000415, від 07.04.2016р. №00000484 від 01.04.2016р. №АБГ00000416.

Між позивачем та ТОВ Дакстер Трен укладено договір про надання інформаційно-консультаційних послуг від 06.05.2016р. №06-05/1.

На виконання зазначених договорів складено акти здачі-приймання робіт, а саме: від 11.10.2016р. №11, від 24.05.2016р. №33, від 13.10.2016р. №38.

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ Дакстер Трен грошові кошти в сумі 384800грн., що підтверджується виписками з банку від 31.05.2016р. №АБГ00000730, від 11.10.2016р. №АБГ00001728, від 18.10.2016р. №АБГ00001743, від 25.10.2016р. №АБГ00001806, від 28.10.2016р. №АБГ00001813.

Між позивачем та ТОВ Дервік Капітал укладено договори про надання інформаційно-консультаційних послуг, послуг по дослідженню кон'юнктури ринку від 13.04.2016р. №13-04/1, від 13.04.2016р. №13-04/2.

На виконання зазначених договорів складено акти здачі-приймання робіт, а саме: від 13.04.2016р. №10, від 20.04.2016р. №43, від 25.04.2016р. №43.

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ Дервік Капітал грошові кошти в сумі 489000грн., що підтверджується виписками з банку від 25.04.2016р. №АБГ00000580, від 05.05.2016р. №АБГ00000603, від 27.04.2016р. №АБГ00000583, від 05.0.52016р. №АБГ00000604.

Між позивачем та ТОВ Алекрі укладено договори про надання інформаційно-консультаційних послуг, послуг по підбору персоналу від 02.09.2016р. №02-09/16, від 02.09.2016р. №02-09/3.

На виконання зазначених договорів складено акти здачі-приймання робіт, а саме: від 27.09.016р. №79, від 27.09.2016р. №80, від 27.09.2016р. №81, від 27.09.2016рю. №82, від 27.09.2016р. №83, від 27.09.2016р. №84, від 27.09.2016р. №85, від 27.09.2016р. №86, від 27.09.2016р. №87, від 27.09.2016р. №88, від 27.09.2016р. №89, від 27.09.2016р. №90, від 27.09.2016р. №91, від 13.10.2016р. №159.

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ Алекрі грошові кошти в сумі 1037700грн., що підтверджується виписками з банку від 07.10.2016р. №АБГ00001689, від 07.10.2016р. №АБГ00001690, від 07.10.2016р. №АБГ00001691, від 07.10.2016р. №АБГ00001692, від 07.10.2016р. №АБГ00001693, від 07.10.2016р. №АБГ00001694, від 07.10.2016р. №АБГ00001695, від 07.10.2016р. №АБГ00001696, від 07.10.2016р. №АБГ00001697, від 07.10.2016р. №АБГ00001698, від 10.10.2016р. №АБГ00001717, від 10.10.2016р. №АБГ00001718, від 10.10.2016р. №АБГ00001719, від 21.10.2016р. №АБГ00001793, від 20.10.2016р. №АБГ00001766.

Між позивачем та ТОВ Ойл Пром Альянс укладено договори про надання інформаційно-консультаційних послуг, послуг по дослідженню кон'юнктури ринку від 02.09.2016р. №02-09/16, від 02.09.2016р. №02-09/3.

На виконання зазначених договорів складено акти здачі-приймання робіт, а саме: від 01.07.2016р. №2, від 01.07.2016р. №3, від 01.07.2016р. №4, від 01.07.2016р. №5, від 06.07.2016р. №8, від 11.07.2016р.№24, від 11.07.2016р. №25, від 11.07.2016р. №26, від 10.08.2016р. №27, від 22.07.2016р. №53, від 22.07.2016р. №54, від 22.07.2016р. №55, від 25.07.2016р. №56, від 25.07.2016р. №62, від 20.09.2016р. №63, від 19.08.2016р. №64, від 22.09.2016р. №64, від 22.08.2016р. №65, від 24.06.2016р. №79, 24.06.2016р. №80, від 25.07.2016р. №96, від 25.07.2016р. №97, від 25.07.2016р. №108, від 28.07.2016р. №126

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ Ойл Пром Альянс грошові кошти в сумі 3293440грн., що підтверджується виписками з банку від 05.07.2016р. №АБГ00000993, від 05.07.2016р. №АБГ00000994, від 05.07.20016р. №АБГ00000995, від 05.07.2016р. №АБГ00000991, від 05.07.2016р. №АБГ00000992, від 06.07.2016р. №АБГ00001007, від 06.07.2016р. №АБГ00001008, від 18.07.2016р. №АБГ00001077, від 18.07.2016р. №АБГ00001077, від 19.07.2016р. №АБГ00001068, від 27.07.2016р. №АБГ00001162, від 27.07.2016р. №АБГ00001161, від 29.07.2016р. №АБГ00001179, від 03.08.2016р. №АБГ00001205, від 08.08.2016р. №АБГ00001270, від 08.08.2016р. №АБГ00001271, від 08.08.2016р. №АБГ00001272, від 08.08.2016р. №АБГ00001273, від 10.08.2016р. №АБГ00001294, від 10.08.2016р. №АБГ00001295, від 18.08.2016р. №АБГ00001349, від 19.08.2016р. №АБГ00001377, від 19.08.2016р. №АБГ00001378, від 19.08.2016р. №АБГ00001376, від 30.08.2016р. №АБГ00001401, від 30.08.2016р. №АБГ00001402, від 30.08.2016р. №АБГ00001403, від 27.09.2016р. №АБГ00001599, від 27.09.2016р. №АБГ00001600, від 27.09.2016р. №АБГ00001601, від 18.07.2016р. №АБГ00001075, від 08.08.2016р. №АБГ00001274, від 07.09.2016р. №АБГ00001467, від 07.09.2016р. №АБГ00001468, від 07.10.2016р. №АБГ00001703, від 07.10.2016р. №АБГ00001704.

Між позивачем та ТОВ Будівельна К укладено договори про надання інформаційно-консультаційних послуг, послуг з підбору персоналу від 03.03.2016р. №03-03/5, від 09.03.2016р. №09-03/1.

На виконання зазначених договорів складено акти здачі-приймання робіт, а саме: від 22.03.2016р. №101, від 22.03.2016р. №102, від 22.03.2016р. №103, від 25.03.2016р. №104, від 25.03.2016р. №105.

Для розрахунку по вищезазначеним актам позивачем перераховано ТОВ Будівельна К грошові кошти в сумі 318700грн., що підтверджується виписками з банку від 07.04.2016р. №АБГ0000462, від 07.04.2016р. №АБГ0000463, від 07.04.2016р. №АБГ0000464, від 07.04.2016р. №АБГ0000464, від 07.04.2016р. №АБГ0000465, від 07.04.2016р. №АБГ0000466.

Як вбачається податковим органом зазначено, всі здійсненні господарські операції не носять реального характеру. Оскільки всі контрагенти позивача мають ознаки фіктивності та були створенні для отримання прибутку в односторонньому порядку, що підтверджується актом перевірки.

Копії договорів поставок, видаткові накладні, платіжні доручення містяться в матеріалах справи.

Однак, як вбачається зі змісту акту перевірки свідчить, що відповідачем не встановлено відсутність на момент перевірки у позивача відповідних розрахункових, платіжних та інших первинних документів, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

З наданих документів не встановлено, що первинні документи, складені у межах спірних господарських операцій, не відповідають вимогам статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні ; не доведено таких обставин і в акті перевірки.

Судом першої інстанції вірно не прийнято до уваги посилання відповідача на невідповідність первинних документів вимогам ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , адже самі по собі порушення норм податкового законодавства іншими, аніж позивач особами, в розумінні ч.4 ст. 70 КАС України, не можуть бути доказом протиправної поведінки позивача.

Статтею 16 Податкового кодексу України, навіть за умови допущення попередніми постачальниками у ланцюгу постачання товару/надання послуг певних порушень податкового законодавства, дані обставини тягнуть негативні наслідки саме для таких постачальників та не впливають на право позивача (добросовісного платника податку) на віднесення відповідних сум до витрат.

Отже, не прийняття до уваги змісту та обсягу господарських операцій, вказаних в наданих до перевірки документах, як наслідок, твердження про відсутність об'єктів оподаткування по спірним господарським операціям, ґрунтується виключно на припущені порушень норм податкового законодавства контрагентами позивача, внаслідок чого, на думку податкового органу, первинні документи не спричиняють змін в бухгалтерському та податковому обліку позивача, а останній позбавлений законного права на віднесення сум по документам до витрат.

Згідно пп. а п.198.1, п.198.2, п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п.193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду, зокрема, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Приписами п.198.6. ст.198 Податкового кодексу України визначено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з п.201.11 ст.201 Кодексу). У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Відповідно до п.201.10. ст.201 Кодексу, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, суми ПДВ, віднесеного позивачем до податкового кредиту при здійсненні операцій з придбання товару у контрагентів, повністю підтверджуються податковими накладними, виданими контрагентами.

Пункт 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України визначає перелік обов'язкових реквізитів податкової накладної.

Судом встановлено, що усі податкові накладні, що були виписані контрагентами для позивача, містять усі необхідні реквізити, передбачені п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України.

Крім того, встановлено та підтверджується матеріалами справи, що товар, придбаний позивачем у контрагентів, був використаний у подальшому в власній господарській діяльності позивача.

Доводи, викладені в акті перевірки спростовуються належними та допустимими доказами, що наявні в матеріалах справи, а обставини, на які посилається представник відповідача, не можуть бути достатніми підставами для визнання правочинів між позивачем та контрагентом недійсними та не можуть одночасно бути достатніми доказами безтоварності /неможливості фактичного здійснення господарських взаємовідносин між позивачем та контрагентом.

Акт перевірки не містить, на момент вчинення господарських правовідносин між позивачем та контрагентами і на момент фактичного виконання даних господарських відносин, контрагенти позивача, як юридичні особи були внесені в Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та були зареєстрованими платниками податків на додану вартість.

Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, на момент вчинення господарських операцій, ТОВ Курсверх , ТОВ Престиж Консалт ЛТД , ТОВ Апекстрейд ЛТД , ТОВ Ламан Ардо , ТОВ Улта Ком , ТОВ Валід Стайт , ТОВ Плутос Груп Компані , ТОВ Дакстер Трен , ТОВ Дервік Капітал , ТОВ Алекрі , ТОВ Ойл Пром Альянс , ТОВ БК Альтор не ліквідовані, не перебували у стані ліквідації, наявна вся необхідна інформація про керівників даних товариств.

Таким чином, під час апеляційного розгляду справи, колегією суддів не встановлено обставин які б не дозволяли задовольнити позовні вимоги та визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення.

Доводи апеляційної скарги спростовуються встановленими судом першої інстанції обставинами, наявними в матеріалах справи доказами та нормами права, зазначеними в мотивувальній частині оскаржуваного рішення суду.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право, зокрема, залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 229, 242, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 жовтня 2017 року залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя: О.М. Кузьмишина

Судді: Я.Б.Глущенко

О.Є.Пилипенко

Повний текст постанови виготовлено 04 липня 2018 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2018
Оприлюднено08.07.2018
Номер документу75143631
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10281/17

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 27.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 03.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 04.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні