Ухвала
від 03.07.2018 по справі 922/1790/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-21-42, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"03" липня 2018 р. Справа № 922/1790/17

вх. № 1790/17

Суддя господарського суду Швидкін А.О.

при секретарі судового засідання Трофименко С.В.

за участю сторін:

представників ліквідатора - Босої О.О., Ляшенка Ю.О., довіреність від 05.03.2018 р.

представника Головного управління ДФС у Харківській області - Швед А.В., довіреність № 3497/9/20-40 від 19.02.2018 р.

Розглянувши скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора

по справі за заявою ТОВ "Сегіна", м. Харків

до ТОВ "Сегіна", м. Харків

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Харківської області від 26.06.2017 р. ТОВ "Сегіна" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором Ніколайчука О.М.

21.05.2018 р. до суду від Головного управління ДФС у Харківській області надійшла скарга на дії (бездіяльність) ліквідатора, в якій скаржник просив суд: визнати бездіяльність ліквідатора ТОВ "Сегіна" Ніколайчука О.М. неправомірною; зобов'язати ліквідатора - Ніколайчука О.М. надати звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище та майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також пояснення з питання ненадання до контролюючого органу первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для призначення та проведення податкової перевірки; зобов'язати ліквідатора - Ніколайчука О.М. забезпечити можливість проведення Головним управлінням ДФС у Харківській області позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) ТОВ "Сегіна" (для чого: узгодити з Головним управлінням ДФС у Харківській області термін проведення позапланової виїзної перевірки підприємства; забезпечити доступ посадових осіб Головного управління ДФС у Харківській області, які уповноважені здійснювати документальну позапланову перевірку підприємства, до відповідних первинних фінансово-господарських документів); у разі невиконання вимог суду на підставі ч. 12 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визнати таку бездіяльність Ніколайчука О.М. неправомірною, а роботу - незадовільною та припинити його повноваження, призначивши нового ліквідатора; не допустити ліквідацію боржника - ТОВ "Сегіна" без проведення Головним управлінням ДФС у Харківській області відповідної перевірки достеменності даних (інформації) про наявність у підприємства активів, дебіторської та/або кредиторської заборгованості, стан розрахунків з бюджетів всіх рівнів, а також дійсний стан платоспроможності.

Ухвалою суду від 23.05.2018 р. скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора було призначено до розгляду на 11.06.18 р.

11.06.2018 р., у зв'язку з хворобою судді Швидкіна А.О., учасників у справі про банкрутство було повідомлено про перенесення судового засідання з розгляду, зокрема, скарги Головного управління ДФС у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора з 11.06.2018 р. на 03.07.2018 р.

Присутній у судовому засіданні представник Головного управління ДФС у Харківській області надану скаргу підтримав у повному обсязі.

Представники ліквідатора у судовому засіданні проти скарги Головного управління ДФС у Харківській області заперечували з підстав, викладених у відзиві на скаргу.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив.

Постановою господарського суду Харківської області від 26.06.2017 р. ТОВ "Сегіна" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором Ніколайчука О.М., якого зобов'язано в строк до 26.06.2018 р. виконати ліквідаційну процедуру відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", надати суду звіт про виконану роботу, всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури.

Відповідно до ч. 4 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) учасників ліквідаційної процедури та здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з ч. 11 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю).

21.05.2018 р. до суду від Головного управління ДФС у Харківській області надійшла скарга, в обґрунтування якої скаржник посилався на ненадання ліквідатором документів банкрута, необхідних для проведення перевірки; зазначив, що посадовими особами контролюючого органу було здійснено виїзд за адресами підприємства (61001, м. Харків, проспект Московський, 53) та ліквідатора (61068, м. Харків, проспект Московський, буд. 96-А, оф. 188), але, у зв'язку з відсутністю банкрута та Ніколайчука О.М. за вказаними адресами та неможливістю вручення наказу про проведення документальної позапланової перевірки, розпочати відповідну перевірку не виявилося можливим, про що був складений акт від 03.11.2017 р.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 78.1.7 ст. 78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється, у разі, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Відповідно до п. 78.4. ст. 78 Податкового кодексу України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Судом 27.06.2017 р. на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України було оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, зазначено відомості про ліквідатора банкрута - Ніколайчука О.М., зокрема, вказано його адресу та окремо - адресу для листування.

Таким чином встановлено, що податковий орган був повідомлений про ліквідацію підприємства та адресу ліквідатора.

Згідно з п. 85.2 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки (п.78.4 Податкового кодексу України).

Згідно з ч. 2 ст. 38 та ч. 3 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом, з дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута.

Враховуючи, що постановою господарського суду Харківської області від 26.06.2017 р. ліквідатором ТОВ "Сегіна" призначено Ніколайчука О.М., суд зазначає, що з 26.06.2017 р. до нього перейшли права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута, а тому контролюючий орган зобов'язаний про проведення документальної позапланової перевірки та необхідність надання документів для її проведення повідомити саме ліквідатора.

Відповідно до п. 42.2 Податкового кодексу України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Разом з тим, Головним управлінням ДФС у Харківській області доказів надіслання заздалегідь, до початку проведення перевірки, наказу від 27.10.2017 р. № 6163 та направлень від 03.11.2017 р. № 9167, № 9168, № 9169, № 9170 рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу ліквідатора ТОВ "Сегіна" не надано, тобто, скаржником не надано доказів вчинення усіх можливих дій щодо повідомлення ліквідатора про проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до п. 11.5 Розділу XI Порядку обліку платників податків та зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів і зборів України від 09.12.2011 р. №1588, у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): заяви за формою № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2-11.4 цього розділу; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про припинення (закриття) відокремленого підрозділу; судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Згідно з п. 11.9 Порядку обліку платників податків та зборів, у разі отримання документів згідно з пунктами 11.1-11.4 цього розділу та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення за підставами, встановленими пунктами 11.11 та 11.12 цього розділу) документальної позапланової перевірки платника податків, який перебуває на обліку в такому органі.

Призначається перевірка у такі строки: не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; протягом десяти робочих днів після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.

Слід також зазначити, що на час звернення з відповідною скаргою на дії ліквідатора сплив строк на проведення документальної позапланової перевірки платника податків, передбачений п. 11.9 вищезазначеного, оскільки оприлюднення повідомлення про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи - ТОВ "Сегіна" відбулося ще 15.02.2017 р., тоді як наказ № 6163 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Сегіна" був виданий лише 27.10.2017 р.

Крім того, надана скаржником копія листа-запиту "Про надання документів" також не містить доказів його надіслання на адресу ліквідатора рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Окремо, суд зазначає, що чинне законодавство не зобов'язує ліквідатора самостійно подавати документи до податкового органу для проведення перевірки в процедурі ліквідації підприємства. Обов'язок щодо проведення перевірки покладається саме на контролюючий орган, а не на платника податків.

Згідно з ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд у встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне у задоволенні скарги Головного управлінню ДФС у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора відмовити в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 37 - 48, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 233-235 ГПК України, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області на дії (бездіяльність) ліквідатора (вх. № 14703 від 21.05.2018 р.) в повному обсязі.

Ухвала набирає законної сили 03 липня 2018 року.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги в строки, передбачені ст. 256 ГПК України.

Копію ухвали направити ліквідатору, скаржнику.

Повний текст ухвали складено 09 липня 2018 року.

Суддя А.О. Швидкін

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення03.07.2018
Оприлюднено09.07.2018
Номер документу75164242
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/1790/17

Ухвала від 14.05.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 23.01.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 17.12.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 13.11.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 16.10.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 14.09.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 20.08.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 30.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 10.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

Ухвала від 03.07.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Швидкін А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні