Постанова
від 22.12.2009 по справі 2а-10723/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИ ВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

№ 2а-10723/09/2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого судді Донця В.А. пр и секретарі судового засідан ня Білову М.В. вирішив адміні стративну справу

за позовом Виконавча дирекція Київс ького міського відділення Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності

до Приватне підприємство "На дійний бухоблік"

про стягнення заборгованост і в розмірі 4 992,72грн.

Виконавча дирекція Київ ського міського відділення Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності (далі - Позивач) зве рнулася з позовом до Приватн ого підприємства "Надійний б ухоблік" (далі - Відповідач) з позовом про стягнення забор гованості в розмірі 4992,72 грн.

В обґрунтування позову пре дставник Позивача зазначив, що Відповідачем порушено вим оги статті 20 Закону України "П ро загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втра тою працездатності та витрат ами, зумовленими народженням та похованням" та пункту 6.5 "Інс трукції про порядок надходже ння, обліку та витрачання кош тів Фонду соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності" в частині вико ристання коштів Фонду не за ц ільовим призначенням, а на оп лату податків, послуг банку т а оформлення грошової чеково ї книжки, у зв'язку з чим не бул о прийнято до заліку витрати в сумі 3328,48 грн. та застосовано ш трафні санкції у розмірі 50 від сотків від вказаної суми. У су довому засіданні Позивач поз овні вимоги підтримав у повн ому обсязі.

Відповідач позовні вимоги не визнав, зазначивши, що кошт и, які надішли до нього від Поз ивача є власністю підприємст ва, тому ці кошти були викорис тані на сплату податків. Окрі м цього, представник Відпові дача пояснила, що кошти, які на дійшли для оплати лікарняних в повному обсязі були виплач ені працівникам підприємств а.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріалами справи судом вс тановлено наступне.

Приватне підприємство "Над ійний бухоблік" взяте на облі к як платник внесків до Фонду соціального страхування з т имчасової втрати працездатн ості, зареєстрований в Поділ ьській міжрайонній виконавч ій дирекції Київського міськ ого відділення Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності за р еєстраційним кодом страхува льника №43586.

Подільською міжрайонною в иконавчою дирекцією Київськ ого міського відділення Фонд у соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності 16.03.2009р. проведена докумен тальна ревізія Відповідача п о коштах Фонду за 2007р. та 2008 р., на підставі якої складено акт р евізії від 16.03.2009 року №300.

Ревізією встановлено пору шення Відповідачем пункту 1 ч астини 1 статті 20 Закону Украї ни "Про загальнообов' язкове державне соціальне страхува ння у зв' язку з тимчасовою в тратою працездатності та вит ратами, зумовленими народжен ням та похованням" та пункту 6. 5 "Інструкції про порядок надх одження, обліку та витрачанн я коштів Фонду Соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності " в частині використання коштів Фонду н е за цільовим призначенням - на оплату податків, послуг ба нку та оформлення грошової ч екової книжки, у зв'язку з чим не було прийнято до заліку ви трати в сумі - 3328,48 грн.

Відповідачем подано запер ечення від 20.03.2009 р. на акт ревізі ї. У відповіді Подільської мі жрайонної виконавчої дирекц ії зазначено, що висновки вик ладені в акті ревізії відпов ідають вимогам чинного закон одавства.

За результатами ревізії По зивачем винесено рішення про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціальног о страхування з тимчасової в трати працездатності, відобр аження у звіті (Ф4-ФССзТВП) сум фінансових (штрафних) санкці й, неправомірних витрат, дона рахованих сум внесків та пен і за порушення законодавства про загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я від 03.04.2009 р. №94 на загальну суму 4992,72 грн., з яких 3328,48 грн. витрати н е прийняті до зарахування, 1664,24 грн. - штрафні санкції (50 відс отків від суми, не прийнятої д о зарахування).

Як свідчать матеріали спра ви, лист від 01.12.2008 р. №0111, акт ревіз ії Відповідач звернувся до П одільської міжрайонної ВД КМ В ФСС ТВП з проханням відшкод увати заборгованість Фонду в сумі 34922,69 грн., яка виникла в зв' язку з лікарняними та відпус ткою по вагітності та полога х.

В акті ревізії зазначено, що згідно з бухгалтерським обл іком допомога по вагітності та пологах проведена 30.11.2008 р., пр оте станом на 05.12.2008 р. відповідн і суми застрахованій особі н е виплачені. Відповідно до ви писки банку станом на 12.12.2008 р. за лишок на особовому ранку Від повідача складав 112,61 грн. Також в акті ревізії зауважено, що к ошти для відшкодування витра т на оплату допомоги від Фонд у надійшли 12.12.2008 р., а частина доп омоги по вагітності та полог ах виплачена 16.12.2008 р., в цей же ден ь за рахунок коштів фонду спл ачені податки, послуги банку , оформлена грошова чекова кн ижка на суму 5941,00 грн.

У судовому засіданні предс тавник Відповідача підтверд ив обставини, викладені в акт і, зазначивши, що кошти, витрач ені на потреби підприємства були його власними коштами, о скільки надійшли на відшкоду вання заборгованості, які ра хувались за фондом у зв' язк у зі сплатою лікарняних. На пі дтвердження, витрачених кошт ів на оплату лікарняних Відп овідачем надано платіжну від омість за жовтень 2008 р. № ВЗП-000010, дата підпису зазначена 24.11.2008 р. Однак на вимогу суду Відпові дачем не надано доказів на пі дтвердження фактичної сплат и 6218,24 грн. у жовтні чи листопаді 2008 року. Судом встановлено, під тверджено сторонами та актом ревізії, що допомога по вагіт ності та пологах сплачувалас ь ОСОБА_1. частинами - 16.12.2008 р. у сумі 4500,00 грн., 17.12.2008 р. - 29201,59 грн.

Вирішуючи спір, суд виходит ь з такого.

Органи Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності у своїй ді яльності керуються Законом У країни "Про загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування у зв' язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими пох ованням" від 18.01.2001 р. №2240 (з наступн ими змінами та доповненнями) (далі - Закон). Відповідно до частини 1 статті 9 Закону Фонд соціального страхування з т имчасової втрати працездатн ості є органом, який здійснює керівництво та управління з агальнообов'язковим державн им соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими похованням, про вадить збір і акумуляцію стр ахових внесків та інших кошт ів, призначених для фінансув ання матеріального забезпеч ення та соціальних послуг, ви ди яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює к онтроль за використанням цих коштів. Фонд належить до ціль ових позабюджетних страхови х фондів.

Статтею 28 Закону визначені права та обов'язки страховик а, зокрема страховик має прав о: здійснювати перевірку обґ рунтованості видачі та продо вження листків непрацездатн ості застрахованим особам; о держувати безоплатно від дер жавних органів, підприємств, установ, організацій (у тому ч ислі від державних податкови х органів, банківських, інших фінансово-кредитних установ ) та громадян - суб'єктів підп риємницької діяльності відо мості, щодо сплати страхових внесків та використання стр ахових коштів; здійснювати п еревірку правильності нарах ування і повноти сплати стра хових внесків та використанн я страхових коштів на підпри ємствах, в установах, організ аціях незалежно від форми вл асності, виду діяльності та г осподарювання, у фізичних ос іб, які використовують працю найманих працівників; одерж увати необхідні пояснення (у тому числі письмові) з питань , що виникають під час перевір ок; накладати фінансової сан кції та адміністративні штра фи, передбачені цим Законом т а іншими актами законодавств а; порушувати відповідно до з аконодавства питання про при тягнення посадових осіб до в ідповідальності за порушенн я законодавства у сфері зага льнообов'язкового державног о соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими похованням, вим агати надання інформації про вжиті заходи.

Одним з принципів загально обов'язкового державного соц іального страхування у зв'яз ку з тимчасовою втратою прац ездатності та витратами, зум овленими похованням є цільов е використання коштів (пункт 6 статті 5 Закону). Згідно з пунк том 4 статті 13 Закону до повнов ажень виконавчої дирекції Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності належить здійснення контролю за правильним нара хуванням, своєчасною сплатою страхових внесків, а також за безпечує цільове використан ня коштів загальнообов'язков ого державного соціального с трахування у зв'язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами, зумовленими по хованням. Кошти загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування у зв'язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами, зумовлен ими похованням, спрямовуютьс я, зокрема, на виплату застра хованим особам допомоги по т имчасовій непрацездатності , вагітності та пологах, на пох овання (пункт 1 частини першої статті 20 Закону).

Пунктом 3.4 "Інструкції про по рядок проведення ревізій та перевірок по коштах Фонду со ціального страхування з тимч асової втрати працездатност і", затвердженої постановою п равління Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності від 19 верес ня 2001 р. №38 (далі - Інструкція №3 8 ) встановлено, що у разі виявл ення нецільового або незакон ного витрачання коштів Фонду фахівець, який проводить рев ізію, з'ясовує розмір грошово го (матеріального) збитку, зав даного Фонду, та за чиїм розпо рядженням вони витрачались.

Відповідно до пункту 6.5 "Інст рукції про порядок надходжен ня, обліку та витрачання кошт ів Фонду соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності", затвердженої п остановою правління Фонду со ціального страхування з тимч асової втрати працездатност і від 26 червня 2001 р. №16, погоджено ї Національним банком Україн и 2 жовтня 2001 р. (далі - Інструк ція №16) відповідальність за не цільове використання коштів , недостовірність бухгалтерс ького обліку, розрахункових документів, несвоєчасність в несення коштів до Фонду, а так ож за недостовірність даних у звітах по коштах Фонду покл адається на платників страхо вих внесків та отримувачів к оштів Фонду. Окрім цього пунк том 3.3 Інструкції №16 передбаче но, що страхувальники, крім ст рахових внесків, зараховують до Фонду та відображають у зв іті Ф4-ФСС з ТВП суми не прийня тих до зарахування витрат ст рахувальника, що були віднес ені за рахунок коштів Фонду, в тому числі, суми витрат на вип лату допомоги з тимчасової н епрацездатності.

Як встановлено судом та під тверджується матеріалами сп рави, Відповідач використав кошти Фонду на сплату податк ів, послуги банку, оформлення чекової книжки на суму 5941,09 грн . Таким чином, кошти Фонду в су мі 3328,48 грн. (5941,09 грн. за вирахуванн ям суми 112,61 грн. - залишок на ра хунку та 2500 грн. - сплаченої ч астково допомоги по вагітнос ті) були використані не за ціл ьовим призначенням, а тому не підлягали до зарахування.

Згідно з пунктом 13.1 Інструкц ії №38 результати комплексної ревізії оформляються актом, в якому факти порушень викла даються із посиланням на від повідні нормативні документ и, постанови правління Фонду , інструкції і положення, вимо ги яких порушено. Кінцевою да тою написання акта, як правил о, є останній день проведення ревізії. За матеріалами акта ревізії протягом 20 календарн их днів керівники виконавчої дирекції Фонду або його відд ілень, їх заступники приймаю ть рішення про застосування фінансових та штрафних санкц ій до страхувальника. Рішенн я приймається за встановлено ю формою (додаток 1) відповідно до статей 28, 30 Закону України "П ро загальнообов'язкове держа вне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами , зумовленими народженням та похованням". У рішенні вказую ться суми фінансових санкцій , які належить зарахувати до б юджету Фонду, шляхом відобра ження у звіті страхувальника по коштах Фонду (за формою Ф4-Ф СС з ТВП) (підпункт 15.14.5 пункту 15.14 Інструкції №38).

Відповідно до абзацу п' ят ого частини першої статті 30 За кону за порушення порядку ви трачання страхових коштів на кладається штраф у розмірі 50 в ідсотків належної до сплати суми страхових внесків. Абза цом другим частини другої вк азаної статті Закону встанов лено, що строк давності в разі стягнення страхових внесків , пені та фінансових санкцій, п ередбачених цією статтею, не застосовується.

Враховуючи наведені полож ення Закону, Інструкції №38 Поз ивачем правомірно застосова но 50 відсотків штрафу від суми 3328,48 грн. в розмірі 1664,24 грн. Відтак , суд дійшов висновку, що позов ні вимоги є обґрунтованими т а підлягають задоволенню в п овному обсязі.

Оскільки позивачем у справ і є суб' єкт владних повнова жень, то відповідно до частин и 4 статті 94 Кодексу адміністр ативного судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.

Керуючись статтями 69-71, 94, 160-163, 167 , 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позо в задовольнити повністю.

Стягнути Приватного підпр иємства "Надійний бухоблік" (04 053, м. Київ, вул. Глибочицька, 53, оф .501, код ЄДРПОУ 33501775, р/р 2600100520376 в АКБ П равекс-Банк м. Київ, МФО 321983) на к ористь Подільської міжрайон ної виконавчої дирекції Київ ського міського відділення Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності (03113, м. Київ, вул. Дегтяр івська, 53-А, код ЄДРПОУ 26079364, р/р 2560951 2023328 в КРД "Райфайзен банк Аваль ", МФО 322904) 4992,72 грн. (чотири тисячі д ев' ятсот дев' яносто дві гр ивні 72 коп.).

Відповідно до статті 254 КА С України постанова або ухва ла суду першої інстанції, якщ о інше не встановлено цим Код ексом, набирає законної сили після закінчення строку под ання заяви про апеляційне ос карження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не б уло подано. Якщо було подано з аяву про апеляційне оскаржен ня, але апеляційна скарга не б ула подана у строк, встановле ний цим Кодексом, постанова а бо ухвала суду першої інстан ції набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з а правилами, встановленими с таттями 185-187 КАС України, шляхо м подання через суд першої ін станції заяви про апеляційне оскарження з наступним пода нням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляцій на скарга може бути подана бе з попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, я кщо скарга подається у строк , встановлений для подання за яви про апеляційне оскарженн я.

Суддя Донець В.А.

Постанова виготовлена в повному обсязі 28.12.2009 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.12.2009
Оприлюднено16.06.2010
Номер документу7516942
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10723/09/2670

Постанова від 22.12.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні