ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
13 червня 2018 року о/об 10 год. 54 хв.Справа № 808/1508/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ВП АККУМПРОМ (69001, м.Запоріжжя, бул.ШевченкаАДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 39996257)
про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ВП АККУМПРОМ (надалі - позивач або ТОВ ВП АККУМПРОМ ) звернулося до суду із адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - відповідач або ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0030505001 від 14.03.2018, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість у вигляді штрафних (фінансових) санкцій на суму 37157 грн. 22 коп.
Позивачем у позові (а.с.4-6) зазначено, що за результатами камеральної перевірки позивача складено ОСОБА_1 №0246/08-01-50-01/39996257 від 25.01.2018, отриманий 23.02.2018, за яким зафіксовано порушення строку реєстрації податкових накладних за листопад 2017 року. Позивачем 01.03.2018 в наслідок незгоди з викладеним в ОСОБА_1 було складено та направлено відповідачу заперечення на ОСОБА_1. Наслідком розгляду заперечення позивача стало винесення відповідачем податкового повідомлення-рішення №0030505001 від 14.03.2018, з донарахуванням позивачу штрафу в розмірі 37157,22 грн., яке отримано 13.04.2018. Підстави для формування платником податкового кредиту: наявність господарської операції, сплата (нарахування) ПДВ, у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), факт сплати податку на додану вартість має підтверджуватися відповідними податковими накладними, використання придбаних товарів (робіт, послуг) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку і за відсутності реєстрації податкових накладних від постачальників позивача, а саме: ТОВ Альянс Дистрибьют (код ЄДРПОУ 41134216), ТОВ Іон Фінанс (код ЄДРПОУ 41235866), ТОВ Редвік Консалт (код ЄДРПОУ 41132753), ТОВ Монраліз Компані (код ЄДРПОУ 41130316), ТОІ Колліжн Пром (код ЄДРПОУ 41512446), ТОВ Бравіс Груп (код ЄДРПОУ 41128696), ТОВ Перший Будівельний Холдинг (код ЄДРПОУ 41482993), ТОВ Віенто Консалт (код ЄДРПОУ 41503101), ТОВ Діона Груп (код ЄДРПОУ 41806263), ТОВ Верон Прайм (код ЄДРПОУ 41477559), неможливо скористатися податковим кредитом від вказаних операцій. Так як власних грошових коштів на поточному рахунку підприємства було не достатньо для перерахування на електронний рахунок, а спроба отримати позику від залучення грошових коштів від сторонніх суб'єктів господарювання не принесла успіху, то обставини невчасної реєстрації податкових накладних знаходяться поза зоною контролю підприємства позивача і відсутність умислу на вчинення правопорушення має наслідком звільнення суб'єкта господарювання від відповідальності за його вчинення. Така ж позиція викладена в пп.1 п.22 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569. Адже визнання податкового правопорушення яке міститься в п.109.1 ст.109 ОСОБА_2 кодексу України зазначає, що це протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Законодавець передбачив можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених ст.120-1 ОСОБА_2 кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), лише за наявності його вини. Аналогічна правова позиція висловлена також Верховним Судом у постанові від 30.01.2018 у справі №815/2745/17 (провадження №К/9901/246/17).
Позивач підтримав позовні вимоги.
Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву (а.с.106), в якому зазначено, що ГУ ДФС у Запорізькій області проведено камеральну перевірку ТОВ ВП АККУМПРОМ з питання своєчасності реєстрації податкових накладних податкової звітності з податку на додану вартість за листопад 2017р. Перевіркою встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних, а саме: №12, №13, №14, виписаних 09.11.2017 та зареєстрованих в ЄРПН 15.12.2017 (на 15 день прострочення терміну реєстрації) на загальну суму ПДВ в розмірі 282922,40 грн.; №17, виписаної 13.11.2017 та зареєстрованої в ЄРПН 12.12.2017 (на 12 день прострочення терміну реєстрації) на загальну суму ПДВ в розмірі 13947,20 грн.; №20, виписаної 15.11.2017 та зареєстрованої в ЄРПН 15.12.2017 (на 15 день прострочення терміну реєстрації) на загальну суму ПДВ в розмірі 74702,60 грн. Враховуючи вищезазначене, по підприємству ТОВ ВП АККУМПРОМ складено ОСОБА_1 камеральної перевірки №0246/08-01-50-01/39996257 від 25.01.2018. ОСОБА_1 направлено засобами поштового зв'язку 26.01.2018 та вручено представнику позивача 23.02.2018. На підставі ОСОБА_1 перевірки ГУ ДФС у Запорізькій області було складено податкове повідомлення-рішення №0030505001 від 14.03.2018 про застосування штрафних санкцій у сумі 37157,22 грн. (10%) відповідно до пп.120-1.1 ст.120-1 ОСОБА_2 кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних, яке направлено засобами поштового зв'язку 14.03.2018 та вручено представнику за довіреністю 13.04.2018.
Відповідач проти позову заперечував.
Розглянувши матеріали справи, суд з'ясував наступне.
25.01.2018 головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Вознесенівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області ОСОБА_3 проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних податкової звітності з податку на додану вартість за жовтень 2017 року платника ТОВ ВП АККУМПРОМ , за результатами якої складений ОСОБА_1 №0246/08-01-50-01/39996257 від 25.01.2018 (а.с.108).
У висновку ОСОБА_1 перевірки №0246/08-01-50-01/39996257 від 25.01.2018 зазначено, що дані камеральної перевірки свідчать про порушення вимог, встановлених п.201.10 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України, а саме - перевищення 15-ти денного терміну реєстрації податкової накладної, що підлягає наданню покупцю - платнику ПДВ, в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Результатом розгляду ГУ ДФС у Запорізькій області ОСОБА_1 перевірки №0246/08-01-50-01/39996257 від 25.01.2018 стало прийняття 14.03.2018 відносно ТОВ ВП АККУМПРОМ податкового повідомлення-рішення №0030505001, яким застосовано до позивача штраф у сумі 37157 грн. 22 коп. - 10% від суми 371572 грн. 20 коп. податкових накладних зареєстрованих з перевищенням 15 денного терміну в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.18-19, 110).
З приводу калькуляцій сум у сторін зауважень немає.
За змістом ОСОБА_1 №0246/08-01-50-01/39996257 від 25.01.2018 перевіркою встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних, а саме: №12, №13, №14, виписаних 09.11.2017 та зареєстрованих в ЄРПН 15.12.2017 (на 15 день прострочення терміну реєстрації) на загальну суму ПДВ - 282922,40 грн.; №17, виписаної 13.11.2017 та зареєстрованої в ЄРПН 12.12.2017 (на 12 день прострочення терміну реєстрації) на загальну суму ПДВ - 13947,20 грн.; №20, виписаної 15.11.2017 та зареєстрованої в ЄРПН 15.12.2017 (на 15 день прострочення терміну реєстрації) на загальну суму ПДВ - 74702,60 грн.
Судом досліджено документи подані позивачем у підтвердження викладених в позовній заяві обставин про відсутність на банківських рахунках ТОВ ВП АККУМПРОМ вільних коштів, які б можна було використати для поповнення СЕА Рахунку з метою реєстрації податкових накладних, оскільки кошти які знаходились на рахунку ТОВ ВП АККУМПРОМ були в іноземній валюті та забезпечені договірними зобов'язаннями за контрактами перед контрагентами, у разі невиконання котрих ТОВ ВП АККУМПРОМ поніс би відповідальність перед своїми контрагентами включаючи штрафні санкції згідно законодавства (а.с.124-140).
Також, позивачем надано до суду Витяги щодо суми податку, на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з системи електронного адміністрування ПДВ (а.с.32, 34-40, 42-54).
Крім того, позивачем надано до суду відомості з його електронного кабінету платника податків (а.с.31, 33, 41).
У відповідача відсутні зауваження щодо оформлення податкових накладних: №12, №13, №14, виписаних 09.11.2017 та зареєстрованих в ЄРПН 15.12.2017 (на 15 день прострочення терміну реєстрації); №17, виписаної 13.11.2017 та зареєстрованої в ЄРПН 12.12.2017 (на 12 день прострочення терміну реєстрації); №20, виписаної 15.11.2017 та зареєстрованої в ЄРПН 15.12.2017 (на 15 день прострочення терміну реєстрації).
В обґрунтування наявності очевидних причин відсутності можливості реєстрації податкових накладних позивачем надано до суду листування з контрагентами з цього приводу (а.с.55-60, 63-100).
Вирішуючи по суті переданий на розсуд публічно-правовий спір суд з урахуванням викладеного вище виходить з наступного.
Відповідно до п.201.10 ст.201 ОСОБА_2 кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем. Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису. З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 цієї статті перебіг зазначеного строку переривається на період зупинення їх реєстрації та відновлюється з дня припинення процедури зупинення їх реєстрації згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті. Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов'язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією. Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.
У п.12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341) (надалі - Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ), зазначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: (…) наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; (…).
Як передбачено п.13-п.15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних : 13. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). 14. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. 15. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття. .
Згідно з п.200-1.3. ст.200-1 ОСОБА_2 кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою: SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах + SОвердрафт - SНаклВид - SВідшкод - SПеревищ; де: SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України; SПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200-1.2 цієї статті. Не враховуються в обрахунку показника SПопРах суми, зараховані на рахунки платників у системі електронного адміністрування податку з: а) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг (крім зернових та технічних культур та продукції тваринництва, визначених у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу); б) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання зернових та технічних культур, визначених у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу; в) рахунків у системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання продукції тваринництва, визначеної у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу. У разі проведення органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, розрахунків платника податку з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до закону України про Державний бюджет України в рахунок погашення заборгованості з податку, в поповнення рахунка в системі електронного адміністрування податку враховується в межах проведених розрахунків з податку сума зменшення залишку узгоджених податкових зобов'язань такого платника податку, не сплачених до бюджету, термін сплати яких настав, що обліковується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, до виконання в повному обсязі за коригуючими реєстрами. Порядок та строки врахування таких сум зменшення в поповнення рахунка в системі електронного адміністрування податку встановлюються Кабінетом Міністрів України. SОвердрафт - сума середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу. Показник SОвердрафт щокварталу (протягом перших шести робочих днів такого кварталу) підлягає автоматичному перерахунку з урахуванням показника середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців станом на дату такого перерахунку, були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу. Такий перерахунок здійснюється шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком. Платникам податку, які станом на 1 січня 2016 року зареєстровані платниками податку на додану вартість менш як 12 звітних (податкових) місяців, а також платникам, зареєстрованим платниками податку на додану вартість після 1 січня 2016 року, - таке збільшення здійснюється протягом перших шести робочих днів кварталу, що настає за кварталом, в якому строк такої реєстрації досягає 12 звітних (податкових) місяців. SНаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SВідшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок; SПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних. Показники формули, визначеної цим пунктом, обраховуються з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку показників SНаклОтр та SНаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку. Для обрахунку показників SНаклОтр, SНаклВид та SМитн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку суми SНакл також використовуються показники, визначені пунктами 34, 34-1 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу.
Аналогічні вимоги містяться і у п.9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість , затвердженого 16.10.2014 постановою Кабінету Міністрів України №569 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1177) (надалі - Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість ).
Як свідчать надані позивачем ОСОБА_4 щодо суми податку, на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, з системи електронного адміністрування ПДВ (а.с.32, 34-40, 42-54), сума, обчислена відповідно до п.200-1.3. ст.200-1 ОСОБА_2 кодексу України, п.9 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість , була меншою, ніж сума податку в податкових накладних (зазначених в ОСОБА_1 камеральної перевірки №0246/08-01-50-01/39996257 від 25.01.2018), які позивач, як платник податку повинен зареєструвати в ЄРПН.
Згідно з п.200-1.4. ст.200-1 ОСОБА_2 кодексу України на рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника зараховуються кошти: а) з поточного рахунку такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу (…).
Відповідно до п.12 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість якщо сума, обчислена відповідно до пункту 9 цього Порядку, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній, яку платник податку повинен зареєструвати в Реєстрі, такий платник перераховує необхідну суму коштів з поточного рахунка на електронний рахунок.
У п.22 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість зазначено, що у разі недостатності коштів на електронному рахунку платника податку для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань: 1) платник податку у строки, встановлені Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує на електронний рахунок необхідні кошти з власного поточного рахунка; 2) Казначейство перераховує кошти в межах їх залишку на такому рахунку. При цьому залишок узгоджених податкових зобов'язань платника податку, не сплачений до бюджету, обліковується Казначейством до виконання в повному обсязі шляхом перерахування до бюджету коштів, що перераховуються на електронний рахунок.
Органи Казначейства зобов'язані зараховувати на небюджетні рахунки клієнтів кошти, що надійшли за електронними розрахунковими документами протягом операційного дня, у день їх отримання (п.5 Порядку казначейського обслуговування небюджетних рахунків клієнтів , затвердженого 21.07.2014 наказом Міністерства фінансів України №770, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.08.2014 за №928/25705).
Отже, у разі недостатності коштів на електронному рахунку платника податку для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань, платник податку перераховує на електронний рахунок необхідні кошти з власного поточного рахунка, при цьому зазначені кошти мають бути зараховані на рахунок платника протягом операційного дня, у день їх отримання.
Позивачем надано до суду документи, які свідчать, що власних грошових коштів на поточному рахунку підприємства було не достатньо для перерахування на електронний рахунок, а спроба отримати позику шляхом залучення грошових коштів від сторонніх суб'єктів господарювання не принесла успіху (а.с.23-31).
З огляду на зазначене позивач не мав можливості подавати спірні податкові накладні для реєстрації без наявності відповідного ліміту, оскільки електронна система відхиляє такі податкові накладні з технічних причин.
У той же час, іншого механізму, ніж передбачено п.200-1.3. ст.200-1 ОСОБА_2 кодексу України, Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість для збільшення суми, обчисленої відповідно до пункту 9 цього Порядку, ніж перерахування необхідної суми коштів з поточного рахунка на електронний рахунок нормами права не передбачено.
Податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.109.1 ст.109 ОСОБА_2 кодексу України).
Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України (п.109.2 ст.109 ОСОБА_2 кодексу України).
Згідно з п.120-1.1 ст.120-1 податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
Відповідачем не доведено достатність у позивача власних грошових коштів на поточному рахунку для перерахування на електронний рахунок.
Також, відповідачем не доведено, що невдала спроба позивачем отримати позику шляхом залучення грошових коштів від сторонніх суб'єктів господарювання є фіктивною.
Матеріали справи свідчать про відсутність у діях позивача такої складової податкового правопорушення як вина.
ОСОБА_2 кодексу України не передбачають можливості притягнення платників податків за податкові правопорушення до юридичної відповідальності за відсутності вини.
На думку суду, контролюючий орган при вирішенні питання про притягнення платників податків до юридичної відповідальності повинен з'ясувати їх ступінь вини та, відповідно, довести її наявність у суді.
Таким чином, за відсутності вини позивача (яку відповідачем не доведено), він не може бути притягнутий до юридичної відповідальності.
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення №0030505001 прийнято 14.03.2018 відповідачем не обґрунтовано, без урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є протиправним.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як зазначено у ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ ВП АККУМПРОМ є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0030505001, прийняте 14.03.2018 Головним управлінням ДФС у Запорізькій області, яким Товариству з обмеженою відповідальністю ВП АККУМПРОМ збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість у вигляді штрафних (фінансових) санкцій на суму 37157 грн. 22 коп.
Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ВП АККУМПРОМ (69001, м.Запоріжжя, бул.ШевченкаАДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 39996257) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) судові витрати в сумі 1762 грн. 00 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 13.06.2018.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2018 |
Оприлюднено | 10.07.2018 |
Номер документу | 75169880 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні