ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
02 липня 2018 року Справа № 808/1745/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Садового І.В.,
за участю секретаря судового засідання - Вельможко К.С.,
представника позивача: не з'явився
представника відповідача: ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження матеріали адміністративної справи
за позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю «Проектно-виробнича фірма «Восток земресурс» (69035, м. Запоріжжя, вул. Леоніда Жаботинського, буд.45, код ЄДРПОУ 37891700)
до: Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд.8, код ЄДРПОУ 39292197)
про: визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
14.05.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "Проектно-виробнича фірма "Восток земресурс" (далі - позивач) звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 27.04.2018 №671529/37891700; зобов'язати відповідача зареєструвати податкову накладну від 02.04.2018 №2 на суму 711000 грн., в тому числі ПДВ 118500 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою суду від 30.05.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 20.06.2018 з повідомленням (викликом) сторін. У судових засіданнях оголошувалися перерви до 26.06.2018 та 02.07.2018.
У судовому засіданні 02.07.2018, на підставі ст.243 КАС України, судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Відповідно до ст. 229 КАС України, у судовому засіданні здійснювалось повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: звукозаписуючого пристрою "Акорд".
Позивач у судове засідання не з'явився. Обгрунтування позовних вимог зазначено у позовній заяві від 14.05.2018. Зокрема зазначено, що 17.04.2018 позивач намагався зареєструвати податкову накладну № 2 від 02.04.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Того ж дня позивачем отримано квитанцію від 17.04.2018 № НОМЕР_1 про зупинення реєстрації виписаної ним та направленої на реєстрацію податкової накладної від 02.04.2018 на загальну суму 711000,00грн., сума ПДВ 118500,00грн., на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. Як зазначено в квитанції, податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. 25.04.2018 позивачем були надані письмові пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення операції по податковій накладній. Проте, 29.04.2018 позивач отримав рішення комісії від 27.04.2018 № 671529/37891700 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.04.2018 № 2. Як зазначено в документі, дане рішення прийняте через ненадання платником податків копій складських документів (інвентаризаційних описів). Позивач з прийнятим рішенням не погоджується, вважає його помилковим, прийнятим відповідачем безпідставно і необгрунтовано, за відсутності об'єктивного розгляду наданих документів та пояснень, таким, що порушує його права, як платника податку на додану вартість. Просить задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог з підстав, зазначених у відзиві на адміністративний позов від 18.06.2018. Зокрема зазначив, що комісією ДФС прийнято рішення від 27.04.2018 № 671529/37891700 про відмову у реєстрації податкової накладної, оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію. Причинами відмови у реєстрації податкової накладної є те, що позивачем не надано копій складських документів (інвентаризаційних описів). Вважає, що рішення комісії ДФС є таким, що не може бути скасовано, так як було прийнято в межах діючого законодавства, а тому дії комісії є правомірними. Просить відмовити у задоволенні позову.
Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Проектно-виробнича фірма "Восток земресурс", заресетроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 05.10.2011. є платником податку на додану вартість (ІПН 378917008299), зареєстроване та перебуває на податковому обліку Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції головного управління державної фіскальної служби України у Запорізькій області. Одним із зареєстрованих видів діяльності підприємства є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (код КВЕД 46.73) (а.с.69-70).
02.04.2018 позивач, відповідно до умов договору постачання від 29.03.2018 № 2903/ 2018-01 поставив на адресу 'ТОВ "АВТО-М" (код ЄДРПОУ 31575976) будівельні матеріали- полімери в кількості 1.5 тони, на загальну суму 711 000.00 грн., в т.ч. 20 % ПДВ - 118 500.00 грн. Поставка товару документально оформлена видатковою накладною від 02.04.2018 № РН-0000009. Товар переданий покупцю через уповноважену особу - інженера з комплектації устаткування та матеріалів ОСОБА_2, за довіреністю від 02.04.2018 № 185. Транспортування товару здійснювалось автомобілем НОМЕР_2, перевізник ФОП ОСОБА_3, документально оформлене товарно-транспортною накладною від 02.04.2018 № 02042018-01.(а.с.11-18).
Реалізований на адресу ТОВ "АВТО-М" товар, був придбаний позивачем 02.04.2018 у продавця - ТОВ "КИЇВ-ЄВРО ОСОБА_4" (код ЄДРПОУ 41552562) відповідно до умов договору поставки від 29.03.2018 №2803/2018-01. Поставка товару документально оформлена видатковою накладною від 02.04.2018 № РН-06/04. Товар отриманий директором ТОВ "ПВФ "Восток Земресурс" ОСОБА_5 Транспортування товару здійснювалось автомобілем НОМЕР_2, перевізник ФОП ОСОБА_3, документально оформлене товарно-транспортною накладною від 02.04.2018 №06/04-2018/01. Продавцем товару - ТОВ "КИЇВ-ЄВРО ОСОБА_4", відповідно до вимог податкового законодавства, на покупця - ТОВ "ПВФ "Восток Земресурс" складено та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 02.04.2018 № 6 на загальну суму 707 445,00 грн., в тому числі ПДВ 117 907,50 грн. Жодних претензій щодо реальності та належності документильного оформлення даної господарської операції від контролюючих органів не надходило (а.с.19-23).
В свою чергу, за результатами господарської операції з постачання 02.04.2018 на адресу ТОВ "АВТО-М" товару на загальну суму 711 000,00 грн.. в тому числі ПДВ - 118 500,00 грн., відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпункту "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194. 201 Податкового кодексу України, позивачем належним чином складена податкова накладна від 02.04.2018 № 2 та 17.04.2018 направлена в електронному виді засобами телекомунікаційного зв'язку до ДФС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.47).
Того ж дня позивачем отримано квитанцію від 17.04.2018 № НОМЕР_1 про зупинення реєстрації виписаної ним та направленої на реєстрацію податкової накладної від 02.04.2018 на загальну суму 711000,00грн., сума ПДВ 118500,00грн., на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. Як зазначено в квитанції, податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН (а.с.47, зворот).
25.04.2018 позивачем були надані письмові пояснення та копії документів на підтвердження реальності здійснення операції по податковій накладній (а.с.59-60). Проте, 29.04.2018 позивач отримав рішення комісії від 27.04.2018 № 671529/37891700 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.04.2018 № 2. Як зазначено в документі, дане рішення прийняте через ненадання платником податків копій складських документів (інвентаризаційних описів) (а.с.62).
Позивач 04.05.2018 подав скаргу на рішення комісії від 27.04.2018 №671529/ 37891700 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.04.2018 №2, повторно надавши копії всіх докухіснтів та додаткові пояснення щодо обставин здійснення господарської операції, результати якої відображені в податковій накладній, реєстрація якої зупинена. що виключають потребу у складанні складських документів (інвентаризаційних описів), відсутністю яких відповідачем обгрунтоване оскаржуване рішення (а.с.63-64).
Комісією з питань розгляду скарг 08.05.2018 прийняте рішення № 4141/37891700/2, яким скаргу позивача від 04.05.2018 залишено без задоволення, рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної від 02.04.2018 №2 - без змін (а.с.65).
Позивач з прийнятим рішенням не погоджується, вважає його помилковим, прийнятим відповідачем безпідставно і необгрунтовано, за відсутності об'єктивного розгляду наданих документів та пояснень, таким, що порушує його права, як платника податку на додану вартість. У зв'язку з чим звернувся до суду за захистом своїх прав.
Всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, дослідивши надані позивачем та відповідачем докази, суд приходить до наступних висновків.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч.2 ст.2 КАС України, відповідно до яких у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21 грудня 2016 року №1797- VIII внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобовязаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Згідно п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних,встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до пп. 201.16.1. п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За приписами п.74.2, п. 74.3 ст. 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (п.74.2). Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п. 74.3).
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно п.12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених п.12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Зі змісту квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН по податковій накладній Товариства вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.п.1.6 пункту 1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567.
Зазначеним Наказом № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1.номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;
2.порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/ послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3.критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4.пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Реєстрі.
В порушення вимог підпункту 2 цього пункту, квитанція від 17.04.2018 № НОМЕР_1 про зупинення реєстрації податкової накладної від 02.04.2018 № 2 не містить номенклатури та коду товару згідно з УКТЗЕД, зазначених у податковій накладній, реєстрація яких зупинена.
Крім того, підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку передбачено декілька випадків, коли комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
-платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО. АР Крим);
-дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
-платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах. крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
-платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пунктів 46.2 статті 46 Податкового кодексу України;
-наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій.
Посилання відповідача у квитанції від 17.04.2018 № НОМЕР_1 про зупинення реєстрації податкової накладної від 02.04.2018 № 2 не містить інформації яка саме з вказаних в підпункті 1.6 обставин мала місце та стала підставою для встановлення ризиковості платника податків, що є порушенням вимог підпункту 3 пункту 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної.
25.04.2018 відповідно до пунктів 15, 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, позивач надав відповідачу копії документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, перелік яких міститься у пункті 14 цього Порядку: договір поставки від 29.03.18 № 2903 /2018-01 з покупцем ТОВ "АВТО-М"; видаткова накладна від 02.04.2018 № РН-0000009; довіреність від 02.04.2018 №185 на отримання товару; товарно-транспортна накладна від 02.04.2018 № 02042018-01; договір поставки від 29.03.2018 № 2803/2018-01 ч постачальником ТОВ "КИЇВ-ЄВРО ОСОБА_4"; видаткова накладна від 02.04.2018 № 0604; товарно-транспортна накладна від 02.04.2018 № 06/04-2018/01; журнали-ордери і відомості по рахунках 361, 631; довідку банку про наявність відкритого поточного рахунку; письмові пояснення від 24.04.2018 №24/04 про підтвердження реальності здійснення операцій.
Відповідно до пункту 21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Відповідно до пункту 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування є:
-ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній /розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
-ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього 1Порядку;
-надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
29.04.2018 позивачем отримано рішення комісії від 27.04.2018 № 671529/37891700 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.04.2018 № 2. Як зазначено в документі, дане рішення прийняте через ненадання платником податків копій складських документів (інвентаризаційнпх описів).
Позивач подав скаргу на рішення комісії від 27.04.2018 № 671529 37891700 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.04.2018 № 2, повторно надавши копії всіх документів та додаткові пояснення щодо обставин здійснення господарської операції, результати якої відображені в податковій накладній, реєстрація якої зупинена. Враховуючи, що формальною підставою для відмови в реєстрації податкової накладної відповідач зазначив ненадання копій складських документів (інвентаризаційних описів), у своїх додаткових поясненнях позивач акцентував увагу на тому, що придбання і реалізація товару відбувались в один день, перевезення товару здійснювалось зі складу продавця - ТОВ "КИЇВ-ЄВРО ОСОБА_4" (м. Дніпро, вул. Стартова. 3) безпосередньо на склад кінцевого покупця - ТОВ "АВТО-М" (м. Запоріжжя. Південне шосе. 71) одним вантажним автомобілем без розвантажепня на складі позивача, тому окремого складського обліку для цього товару не потребувалось, складські документи (інвентаризаційні описи) позивачем не складались. Облік товару здійснювався по журналах-ордерах і відомостях по рахунках 361 та 631 "Розрахунки з вітчизняними покупцями та продавцями". Вказане підтверджується наданими первинними та обліковими документами. Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної виключно з причини відсутності документів, складання яких за змістом господарської операції не передбачене, є помилковим.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" №190 від 29.03.2017 (далі - Постанова №190), комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Відповідно до п. 2 Постанови № 190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Таким чином, рішення Комісії ДФС України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Втім, рішення Комісії ДФС України про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН зазначеним вимогам не відповідає, оскільки не містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією ДФС України рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Частиною 1 ст.77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).
За таких обставин, виходячи з меж позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог. Доводи відповідача не приймаються судом до уваги виходячи з вищезазначеного.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, судовий збір у розмірі 3524,00 грн., сплачений квитанцією №0.0.1034476515.1 від 14.05.2018 підлягає відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Державної фіскальної служби України.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Проектно-виробнича фірма "Восток земресурс" (69035, м. Запоріжжя, вул. Леоніда Жаботинського, буд.45, код ЄДРПОУ 37891700) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд.8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 27.04.2018 №671529/37891700.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Проектно-виробнича фірма "Восток земресурс" від 02.04.2018 №2 на суму 711000 грн., в тому числі ПДВ 118500 грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, буд.8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Проектно-виробнича фірма "Восток земресурс" (69035, м. Запоріжжя, вул. Леоніда Жаботинського, буд.45, код ЄДРПОУ 37891700) судовий збір у розмірі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення
Рішення складено у повному обсязі та підписано 06.07.2018.
Суддя І.В.Садовий
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2018 |
Оприлюднено | 10.07.2018 |
Номер документу | 75170863 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Садовий Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні