Постанова
від 27.06.2018 по справі 822/216/18
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 822/216/18

Головуючий у 1-й інстанції: Майстер П.М.

Суддя-доповідач: Смілянець Е. С.

27 червня 2018 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Смілянця Е. С.

суддів: Залімського І. Г. Сушка О.О. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Охримчук М.Б.,

представника позивача: Штогрин І.Ю.,

представника позивача: Березюка О.М.,

представника відповідача: Дмитрієвої А.Л.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2018 року (повне рішення складене 03 березня 2018 року) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Мальта Лтд" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним і скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

В січні 2018 року позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Мальта Лтд" звернулось до Хмельницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним і скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.12.2017 року №486649/2322398 про відмову у реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року; зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року, поданого Товариством з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД".

Хмельницький окружний адміністративний суд рішенням від 27 лютого 2018 року адміністративний позов задовольнив у повному обсязі. Судове рішення мотивоване тим згідно квитанції від 13.12.2017 року про зупинення реєстрації податкової накладної про зупинення реєстрації податкової накладної №146 від 28.11.2017 відповідачем сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, проте, рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації щодо причин і підстав для його прийняття, не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, оскільки з його змісту неможливо встановити конкретну модель поведінки платника податків.

Не погоджуючись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити.

Аргументами на підтвердження вимог скарги відповідач вказує, що 27.12.2017 ДФС України прийнято рішення про відмову в реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 до податкової накладної №91 від 07.07.2017 в зв'язку з наданням платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію РК в ЄРПН відповідно до п "в" пп.201.16.1 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена п.4 цього наказу. Судом не звернуто увагу, що в даному випадку реєстрацію зупинено на підставі пп.1 п .6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних та запропоновано надати пояснення та документи на виконання вимог пп. в п.201.16.1 ПК України. При цьому, жоден нормативний документ не зобов'язує орган фіскальної служби вказати платнику податків, який саме документ необхідно надати в тій чи іншій ситуації.

У відзиві на позовну заяву позивач зазначив, що відповідно до квитанції про реєстрацію ПН/РК кількісних і вартісних показників до ПН в ЄРПН від 13.12.2017 (додаток №30) та протоколу перевірки цієї квитанції від 13.12.2017 (Додаток №31), реєстрація розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 до податкової накладної №91 від 07.07.2017 зупинена на підставі підпункту 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567.‚ а не підпункту 1 пункту 6 Критеріїв, як вказує ДФС. Перекручуючи факти, ДФС навмисно наголошує про підпункт 1 пункту 6 Критеріїв, так як для даного критерію дійсно передбачений перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПК/РК, чого не визначено для критерію, передбаченого підпунктом 3 пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків. Враховуючи те, що на момент спірних правовідносин, зміни та доповнення до Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН були внесені наказом МФУ від 21.07.2017 №654, згідно якого існує тільки два переліки документів для критеріїв за п.п.1 п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків та пп.2 п.6 Критеріїв, а пп.3 п.6 Критеріїв було додано пізніше наказом МФУ від 09.11.2017 №926, на даний час вичерпного переліку документів для критерію, зазначеного у пп.3 п.6 Критеріїв просто не існує.

В судовому засіданні представники позивача заперечували проти задоволення апеляційної скарги відповідача та просили суд залишити її без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2018 року - без змін.

Представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги та просив суд задовольнити її.

Згідно з положеннями ч. 3 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства (далі-КАС України), суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.

Заслухавши доповідь судді, пояснення представників сторін, які прибули в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що згідно довідки АА № 753088 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України Товариство з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" ідентифікаційний номер 32342398 має статус суб'єкта - юридична особа. Основним з видів діяльності позивача є неспеціалізована оптова торгівля.

24.04.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" (постачальник) та ТОВ "Сіріус Екстружен" (покупець) було укладено договір №040970 на поставку товару.

В зв'язку з неможливістю виконання умов Договору поставки ТОВ "Сіріус Екстружен" №040970 від 24.04.2017, а саме поставки оплаченого згідно Специфікації №2 від 12.05.2017 товару, згідно додаткової угоди від 17.10.2017 до договору поставки від 24.04.2017 року №040970 суму предоплати товару 3 315 000,00грн. повернено покупцю на поточний рахунок.

ТОВ "Мальта Лтд" було здійснено повернення коштів ТОВ "Сіріус Екстружен": 03.11.2017, в сумі 1 294 704,00 грн; 08.11.2017, в сумі 1 598 400,00 грн; 28.11.2017, в сумі 421 896,00 грн.

Після повернення ТОВ "Сіріус Екстружен" предоплати у сумі 1 294 704,00 грн. 03.11.2017 позивачем було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування №128 від 03.11.2017 до податкової накладної №83 від 01.06.2017 та розрахунок коригування №129 від 03.11.2017 до податкової накладної №84 від 07.06.2017. Реєстрація розрахунків коригувань в ЄРПН пройшла успішно, без заперечень органів ДФС.

Після повернення ТОВ "Сіріус Екстружен" предоплати у сумі 1 598 400,00 грн 08.11.2017 ТОВ "Мальта ЛТД" було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування №130 від 08.11.2017 до податкової накладної №84 від 07.06.2017 та розрахунок коригування 131 від 08.11.2017 до податкової накладної №91 від 07.07.2017. Реєстрація розрахунків коригувань в ЄРПН пройшла успішно, без заперечень органів ДФС.

В подальшому у зв'язку з поверненням ТОВ "Сіріус Екстружен" предоплати у сумі 421 896,00грн 28.11.2017 року ТОВ "Мальта ЛТД" було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування №84 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.06.2017 та розрахунок коригування № 146 від 28.11.2017 до податкової накладної №91 від 07.07.2017. Згідно з отриманою квитанцією про реєстрацію ПН/РК кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 13.12.2017 розрахунок коригування було прийнято, але реєстрацію зупинено.

Позивачем надано документи, які підтверджують реальність здійснення операцій, а саме: копію банківської виписки за 07.07.2017, копію договору №040970 від24.04.2017, копію податкової накладної №91 від 07.07.2017, копію розрахунку коригування №131 від 08.11.2017, копію розрахунку коригування №146 від 28.11.2017, копію банківської виписки за 28.11.2017, копію додаткової угоди від 17.10.2017 до договору №040970 від 24.04.2017, копію пояснення від 19.12.2017, копію специфікації №2 від 12.05.2017 та таблицю даних платника податку від 20.12.2017. Рішенням комісії ДФС від 27.12.2017 №486649/32342398 було відмовлено у реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 до податкової накладної №91 від 07.07.2017.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів враховує наступне.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України (у редакції Закону, що діяв на момент виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з положеннями п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 49.13 ст. 49 ПК України у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.

Згідно з п. 7 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (п. 13 Порядку).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (п. 14 Порядку).

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (п. 15 Порядку).

Як встановлено судом першої інстанції 24.04.2017 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Мальта ЛТД" (постачальник) та ТОВ "Сіріус Екстружен" (покупець) було укладено договір №040970 на поставку товару.

В зв'язку із неможливістю виконання умов Договору поставки ТОВ "Сіріус Екстружен" №040970 від 24.04.2017 року, а саме поставки оплаченого згідно Специфікації №2 від 12.05.2017 року товару, згідно додаткової угоди від 17.10.2017 року до договору поставки від 24.04.2017 року №040970 суму предоплати товару 3 315 000,00грн. повернено покупцю на поточний рахунок.

ТОВ "Мальта Лтд" було здійснено повернення коштів ТОВ "Сіріус Екстружен": 03.11.2017 - в сумі 1 294 704,00грн; 08.11.2017 - в сумі 1 598 400,00грн; 28.11.2017 - в сумі 421 896,00грн.

В подальшому у зв'язку з поверненням ТОВ "Сіріус Екстружен" предоплати у сумі 421 896,00 грн 28.11.2017 року ТОВ "Мальта ЛТД" було складено та направлено для реєстрації в ЄРПН розрахунок коригування №84 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.06.2017 року та розрахунок коригування № 146 від 28.11.2017 року до податкової накладної №91 від 07.07.2017 року. Згідно з отриманою квитанцією про реєстрацію ПН/РК кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН від 13.12.2017 року розрахунок коригування було прийнято, але реєстрацію зупинено.

Позивачем надано документи, які підтверджують реальність здійснення операцій, а саме: копію банківської виписки за 07.07.2017, копію договору №040970 від24.04.2017, копію податкової накладної №91 від 07.07.2017, копію розрахунку коригування №131 від 08.11.2017 , копію розрахунку коригування №146 від 28.11.2017, копію банківської виписки за 28.11.2017 року, копію додаткової угоди від 17.10.2017 до договору №040970 від 24.04.2017, копію пояснення від 19.12.2017, копію специфікації №2 від 12.05.2017 та таблицю даних платника податку від 20.12.2017.

Рішенням комісії ДФС від 27.12.2017 №486649/32342398 було відмовлено у реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 до податкової накладної №91 від 07.07.2017.

Також, з матеріалів справи встановлено, що підставою для відмови є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідач протиправно відмовив йому в реєстрації розрахунку коригування №146 від 28.11.2017 року на підставі його відповідності підпункту 3 пункту 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПК/РК в ЄРПН, оскільки рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації щодо причин і підстав для його прийняття, не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, з його змісту неможливо встановити конкретну модель поведінки платника податків.

Разом з тим, відповідачем не вказано, які саме документи позивача складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відносно доводів відповідача про те, що реєстрацію податкової накладної зупинено на підставі пп.3 п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної та запропоновано надати пояснення та документи на виконання п. 201.16.1 ПК України, колегія суддів зазначає наступне.

Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Однак, згідно квитанції від 13.12.2017 року про зупинення реєстрації податкової накладної про зупинення реєстрації податкової накладної №146 від 28.11.2017 відповідачем сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, проте, конкретного критерію не зазначено, хоча п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом №567 містить визначення лише двох критеріїв.

В доводах апеляційної скарги зазначено, що судом першої інстанції не звернуто увагу, що в даному випадку реєстрацію зупинено на підставі пп.1 п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних та запропоновано надати пояснення та документи на виконання вимог пп. в п.201.16.1 ПК України, що свідчить про перекручування фактів, так як для даного критерію дійсно передбачений перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПК/РК, чого не визначено для критерію, передбаченого підпунктом 3 пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, оскільки на момент спірних правовідносин документів для критерію, зазначеного у пп. 3 п.6 Критеріїв просто не існувало.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що відповідачем не визначено у квитанції від 13 грудня 2017 року конкретних критеріїв ризику які прямо впливають на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься наказі №567, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. При цьому, відповідачем порушено норми пп. 201.16.1 II. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки ним у квитанції № 1 лише процитовано зміст пункту "в" пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, але конкретні пропозиції щодо необхідних документів відсутні.

Отже, рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкових накладних не містять конкретної інформації щодо причин і підстав для його прийняття, не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, оскільки з його змісту неможливо встановити конкретну модель поведінки платника податків.

Відповідно до положень, закріплених частиною 1 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Як зазначено частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В той же час згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 09 липня 2018 року.

Головуючий Смілянець Е. С. Судді Залімський І. Г. Сушко О.О.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2018
Оприлюднено10.07.2018
Номер документу75174479
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/216/18

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 19.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 10.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 17.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні