Харківський окружний адміністративний суд
61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
10 липня 2018 р. № 820/2929/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі: Головуючого судді - Панченко О.В.
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ" (в'їзд Вологодський 2-й, буд. 6, к. 200/2,м. Харків,61033, код ЄДРПОУ39920649) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ39292197) про зобов'язання вчинити певні дії;-
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №25 від 24.11.2017р., складену Товариством з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ", код ЄДРПОУ 39920649, індивідуальний податковий номер платника ПДВ - 404952820318 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що ним своєчасно було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №25 від 24.11.2017р. Однак, зупинено реєстрацію податкової накладної, та в подальшому прийнято рішення Комісії ДФС від 05.01.2018р. №540154/39920649 про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач направив скаргу на зазначене рішення до відповідача, яку останній отримав 22.01.2018р., однак на момент подачі даного позову (19.04.2018р.) позивач не отримав жодного рішення щодо направленої скарги. Не погоджуючись з вищевикладенним, позивач звернувся до суду з данним позовом.
Представник позивача не прибув у судове засідання, надав до суду заяву про розгляд справи без участі представника.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений судом належним чином.
На виконання ухвали суду від 23.04.2018р. представник відповідача направив відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що ДФС України не приймало рішення про відмову у реєстрації податкової накладної. Крім того, відповідач посилається на положення Податкового кодекса України, якими передбачено, що у разі зупинення реєстрації накладної, платник податків надає пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної, протягом 365 днів до контролюючого органу. Внаслідок цього контролюючим органом приймається рішенняпро реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної, яке може оскаржуватись. Отже, відповідач вважає, що Товариством з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ" не дотримано процедури оскарження.
Оскільки визначене ч. 1 ст.2 КАС України завдання адміністративного судочинства залишається незмінним при розгляді будь-якої адміністративної справи, в тому числі і справи за позовом суб'єкта владних повноважень, і дотримання вказаного завдання є обов'язковим в силу приписів ч.2 ст.19 Конституції України, то з огляду на приписи ст.192, ч.3 ст.194, ч.4 ст. 243 КАС України, суд, зібравши докази, що в своїй сукупності повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин, доходить висновку, що справа має бути розглянута та вирішена на підставі наявних в ній доказів в порядку письмового провадження.
Суд, вивчивши доводи позову та відзиву проти нього, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 24.11.2017р. Товариством з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ" складено податкову накладну №25 щодо виникнення податкових зобов'язань з ПДВ у зв'язку з передплатою товаро-матеріальних цінностей з боку покупця, та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрацію податкової накладної №25 було зупинено, про що свідчить квитанція від 15.12.2017р., в якій зазначено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлені помилки: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового Кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунки коригування зупинена. Податкова накладна відповідачає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017р. №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:7502. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН відповідно до п."в" п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017р. №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п.4 цього наказу.
Позивачем надані докази щодо законності, обґрунтованості та підтвердження проведеної операції, а саме:
- договір поставки від 15.11.2017р. №283, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ" та Товариством з обмеженою відповідальністю "БУДЛІТ" (а.с.12-14);
- рахунок на оплату №283 від 15.11.2017р. на суму 38119,91 грн. (у тому числі ПДВ 6353,32 грн.) (а.с.15);
- платіжне доручення №75 від 24.11.2017р. на суму 38119,91 грн. (а.с.16)
Товариством з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ" 05.01.2018р. отримано рішення Комісії ДФС №540154/39920649 від 05.01.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 24.11.2017р. в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття рішення комісією ДФС про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації. (а.с.17-18)
Позивача повідомлено про можливість оскарження рішення про відмову в реєстрації в адміністративному або судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем 15.01.2018р. подано скаргу №7 на рішення Комісії ДФС №540154/39920649 від 05.01.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної №25 від 24.11.2017р. в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач наполягав на скасуванні рішення комісії від 05.01.2018р. та реєстрації податкової накладної №25 від 24.11.2017р. в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку з тим, що всі документи бухгалтерського обліку складені відповідно до вимог чинного законодавства, та немає жодних ознак незаконної діяльності позивача. (а.с.8-9)
Скарга отримана відповідачем 22.01.2018р. про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення. (а.с.11)
Станом на момент подачі адміністративного позову Товариством з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ" не отримано жодного рішення по вищевказаній скарзі, та податкова накладна №25 залишається не зареєстрованою.
Вважаючи бездіяльність відповідача незаконною та такою, що порушує інтереси позивача, останній звернувся за захистом до суду з данним позовом.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї до ЄРПН, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у ЄРПН регулюється Порядком ведення реєстру податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. №1246 (далі Порядок №1246).
Відповідно до пункту 2 Порядку №1246 внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до ЄРПН здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до ЄРПН. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Пунктом 9 Порядку №1246 визначено, що причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є:
1)наявність помилок під час заповнення податкової накладної;
2)відсутність в ЄРПН відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
3)факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
4)порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків
коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
5)порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.
Відповідно до п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно п.17 Порядку: у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
В матеріалах справи міститься квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної №25 від 15.12.2017р. з причинами відмови у реєстрації. А саме, зазначено: за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:7502. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН відповідно до п."в" п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017р. №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п.4 цього наказу.
На момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).
За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.
Пунктом 56.23. ст.56 Податкового кодексу України передбачено оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яке здійснюється у порядку, визначеному цією статтею з урахуванням таких особливостей:
Скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику;
Скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
Скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим.
Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.
На момент подачі позову - 19.04.2018р., позивачем не отримано відповіді на скаргу щодо оскарження рішення Комісії ДФС №540154/39920649 від 05.01.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної №25, що свідчить про порушення відповідачем норм податкового законодавства щодо розгляду таких скарг, а, отже, відповідно вимог п.п.56.23.4 п.56.23 ст.56 Податкового кодексу України, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.
Пунктом 19 Порядку встановлено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Відповідно до приписів ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Згідно з положеннями ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
З урахуванням викладеного, дослідивши матеріали справи, суд доходить висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог, оскільки позивачем здійсненні всі необхідні заходи для реєстрації податкової накладної в ЄРПН. Також суд зазначає, що, оскільки відповідач протягом десяти днів, як це передбачено законодавством, не дав ніякої відповіді на скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ" від 15.01.2018р., дану скаргу можна вважати повністю задоволеною на користь платника, а, отже, податкову накладну №25 від 24.11.2017р. такою, що підлягає реєстрації.
Керуючись ст. ст. 2, 3, 6, 8, 242, 243, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ" до Державної фіскальної служби України про зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №25 від 24.11.2017р., складену Товариством з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ", код ЄДРПОУ 39920649, індивідуальний податковий номер платника ПДВ - 404952820318 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 32867317), на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СХІДНА МЕТАЛУРГІЙНА КОМПАНІЯ" (код ЄДРПОУ 39920649) суму сплаченого судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду. Або в порядку, передбаченому п. 15.5 Розділу VII КАС України, а саме: до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.В. Панченко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2018 |
Оприлюднено | 12.07.2018 |
Номер документу | 75190886 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панченко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні