Яготинський районний суд Київської області
Справа № 382/1142/18
Провадження № 1-кс/382/208/18
У Х В А Л А
Іменем України
10.07.2018 року м. Яготин
Слідчий суддя Яготинського районного суду Київської області ОСОБА_1 за участю сторони кримінального провадження - слідчого СВ ФР Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області - ОСОБА_2 , при секретарі ОСОБА_3 , розглянувши усудовому засіданнів м.Яготин клопотанняслідчого СВФР БроварськоїОДПІ ГУДФС у Київськійобласті - ОСОБА_2 про надання дозволу на обшук у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32018110130000026 від 02.07.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.212 КК України,
В с т а н о в и в :
Слідчий СВ ФР Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області ОСОБА_2 , звернувся до слідчого судді Яготинського районного суду з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку, в котрому зазначено, що слідчим відділом фінансових розслідувань Броварської ОДПІ головного управління ДФС у Київській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.07.2018 р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 212 КК України (ухилення від сплати податків, доходів, зборів, обов`язкових платежів). У ході досудового розслідування встановлено, що 30.06.2018 року о 20 год. 10 хв. під час проведення вибіркового митного контролю багажу та ручної поклажі громадян на каналі «зелений коридор» залу «Приліт» термінала «D» ДП МА «Бориспіль», після перетину громадянином України ОСОБА_4 «білої лінії», яка позначає закінчення зони спрощеного митного контролю «зелений коридор», інспектором Київської митниці ДФС було виявлено ювелірні вироби із золота з прозорим білим та кольоровим камінням та без нього 585 проби загальною вагою 51 600 грам з урахуванням упаковки загальною вартістю 33 899 406 гривень 07 коп. На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації ОСОБА_4 не надав, до моменту перетину ним «білої лінії» до інспекторів митниці з приводу декларування переміщуваних товарів не звертався. Відповідно до ч. 8 ст. 374 МК України товари (крім підакцизних), сумарна фактурна вартість яких перевищує еквівалент 10 000 євро, що переміщуються на митну територію України у ручній поклажі, підлягають декларуванню та митному оформленню з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств, а також дозволів (ліцензій), сертифікатів відповідності чи свідоцтв про визнання відповідності у випадках, установлених законодавством України для суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, та оподатковуються ввізним митом за повними ставками Митного тарифу України і податком на додану вартість за ставкою, встановленою Податковим кодексом України. У зв`язку із відсутністю митної декларації на бланку єдиного адміністративного документу на підставі уніфікованих митних квитанцій форми МД - 1 серії КВ № 046709 від 30.06.2018 весь вищевказаний товар було вилучено інспектором Київської митниці ДФС та прийнято на зберігання. Частиною 2 статті 366 МК України передбачено, що канал, позначений символами зеленого кольору («зелений коридор»), призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які перемішують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню. Таким чином, громадянин України ОСОБА_4 своїми діями під час проходження митного контролю в залі «Приліт» терміналу «Б» ДПМА «Бориспіль» порушив встановлений ст. 366 МК України порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю. За оперативною інформацією ОСОБА_4 працює менеджером підприємства молочних продуктів ФОП ОСОБА_5 у м. Житомир та за період часу з серпня 2017 року по липень 2018 року перетинав державний кордон України 48 разів лише в одному напрямку, а саме до Республіки Туреччина, що може свідчити про налагоджений канал з незаконного переміщення на територію Держави золота та ювелірних виробів. Також, згідно огляду АІС «Податковий Блок», встановлено, що видом діяльності ФОП ОСОБА_4 являється роздрібна торгівля годинниками та ювелірними виробами в спеціалізованих магазинах, що свідчить про його умисел ввезення вищевказаних товарів на територію України без сплати митних платежів та подальшої реалізації. Окрім цього, встановлено, що незаконно ввезенні на територію України ювелірні вироби та годинники ОСОБА_4 реалізовує через мережу магазинів під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Згідно загальнодоступної інформації, що знаходиться у відкритому доступі в мережі Інтернет встановлено, що магазин, який працює під брендом «Столична ювелірна фабрика» та здійснює роздрібну реалізацію ювелірних виробів незаконно ввезених на територію України розташований за адресою: м. Київ, вул. Павла Тичини, 1в, (ТРЦ "Silver Breeze"). Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 129847126 право власності за вказаною адресою належить одноособово ТОВ "Голдфіш-Інвестед-Буд" (код ЄДР 35383493). Слідчий зазначав, що в ході досудового розслідування для проведення повного, всебічного та неупередженого дослідження обставин у кримінальному провадженні виникла необхідність в проведенні обшуку за адресою розташування приміщення, яке використовує магазин « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у своїй незаконній діяльності з реалізації незаконно ввезених на територію України ювелірних виробів, з метою відшукання та вилучення документів щодо походження ювелірних виробів, а саме: бухгалтерські документи, податкові накладні, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, доручення на отримання матеріальних цінностей, товарів (послуг), документи, які підтверджують якість (безпечність) продукції, сертифікати, вантажно-митні декларації, інвойси та додатки до них, комп`ютерна техніка, на магнітних носіях якої містяться сформовані в електронному вигляді вище вказані документи та інформація, що підтверджує обсяги реалізованих та отриманих ювелірних виробів, документи, що підтверджують подальше використання, списання чи реалізацію незаконно ввезених на територію України ювелірних виробів, а також продукція (ювелірні вироби, прикраси та годинники) походження яких невідоме та не підтверджується документально або такі незаконне ввезення на територію яких буде підтверджено іншим чином, у тому числі в ході проведення обшуку.
Під час розгляду клопотання слідчий СВ ФР Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області - ОСОБА_2 його підтримав.
Перевіривши матеріали, додані до клопотання, заслухавши думку слідчого СВ ФР Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області - ОСОБА_2 , вважаю, що в задоволенні клопотання необхідно відмовити.
В силу ч.1, ч. 2 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.
В силу п.4, 5 ч.2 ст. 235 КПК ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи повинна відповідати загальним вимогам до судових рішень, передбачених цим Кодексом, а також містити відомості про: житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, які мають бути піддані обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.
В підтвердження обставин, викладених у поданні у частині здійснення реалізації ОСОБА_4 незаконно ввезених в Україну ювелірних виробів та годинників, а також через мережу магазинів під назвою "Столична ювелірна фабрика" наданий рапорт старшого оперуповноваженого ОВС УЗЕ Київської області ДЗЕ НП України майора поліції ОСОБА_6 , з котрого вбачається, що компанія з торговим найменуванням "Столична ювелірна фабрика" займається роздрібним продажем ювелірних виробів через спеціалізовані магазини у різних містах України ... Також компанія має власні потужності із виробництв та переробки ювелірних виробів. "Столична ювелірна фабрика" не є самостійною юридичною особою, та об`єднує ряд фізичних осіб підприємців, від імені яких здійснюється роздрібний продаж, а також юридичних осіб, які здійснюють діяльність з виготовлення та переробки виробів з дорогоціннях металів. ФОП ОСОБА_4 належать два магазини " ІНФОРМАЦІЯ_1 " за адресою: м. Суми та м. Прилуки Чернігівської області. Центральний офіс компанії "Столична ювелірна фабрика" знаходиться за адресою: м. Київ проспект Бандери 23-Г. За встановленими даними кінцевим бенефіціаром є ОСОБА_7 , який є фізичною особою- підприємцем, а також директором та засновником товариства "Столична плюс", яка входить в структуру "Столичної ювелірної фабрики".
З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань (а.с.4) вбачається, що правова кваліфікація злочину, в якому підозрюється ОСОБА_4 - ч.1 ст. 212 КК Укрїни. Фабула злочину: ФОП ОСОБА_4 під час проходження митного контролю зали "Приліт" термінала "D" ДП МА "Бориспіль" здійснив переміщення ювелірних виробів, без декларування, митного оформлення та подання митної декларації, чим ухилився від сплати податку у значних розмірах.
В судовому засіданні слідчий також пояснив, що за оперативною інформацією, ОСОБА_4 є також власником підприємства "Укрзолото" та ОСОБА_7 має ліцензію на виробництво та реалізацію ювелірних виробів та може закупати золото за кордоном для реалізації його на Україні. Вважає, що ОСОБА_4 може бути поставщиком золота із Туреччини для магазинів, які торгують під маркою "Столична ювелірна фабрика", в тому числі через магазин, який належить ОСОБА_7 за вказаною у клопотанні адресою, оскільки останні, як фізичні особи-підпріємці зареєстровані за одною адресою: Житомирська область, Ружинський район, с. Городок. ОСОБА_7 на інтернет сторінці "Фейсбук" Союз ювелірів України афішує себе як директор столичної ювелірної фабрики. Сестра ОСОБА_7 - ОСОБА_8 в мережі інтернет представляється як комерційний директор компанії "Столична ювелірна фабрика", в зв"язку з чим вважає, що ОСОБА_4 може здійснювати реалізацію незаконно ввезеного на територію України золота через магазини, які працюють під маркою "Столична ювелірна фабрика".
З матеріалів клопотання вбачається, що будь-які інші належні докази стосовно того, що саме ОСОБА_7 орендує приміщення під магазин " ІНФОРМАЦІЯ_1 " за адресою: м. Київ, вул. Павла Тичини, 1в, (ТРЦ "Silver Breeze"), що ОСОБА_4 за допомогою останнього використовує вказаний магазин для реалізації незаконно ввезеного ним золота, та що відшукуване майно, речі та документи можуть знаходитися у вказаному магазині, відсутні.
Таким чином, клопотання про надання дозволу на обшук грунтується лише на оперативній інформації, яка на думку слідчого судді не є належним чином перевіреною, кримінального провадження стосовно реалізації незаконно ввезених на Україну виробів відносно буь-якої особи, на даний час не порушено.
При цьому слід звернути увагу, що за даними оперативної інформації, ОСОБА_4 має два магазини для реалізації ювелірних виробів, є власником підприємства " ІНФОРМАЦІЯ_2 ", отже реалізація незаконно ввезеного золота могла здійснюватися через вказані магазини та підприємства. ОСОБА_7 має відповідну ліцензію та має можливість на законних підставах ввозити аналогічні ювелірні вироби для реалізації на території України.
Відповідно до ч. 5 ст. 234 КК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий, не доведе наявність достатніх підстав вважати, що 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
В межах кримінального провадження, що розслідується та яке порушене за ч.1 ст. 212 КПК України за ухилення ФОП ОСОБА_4 від сплати податків, слідчий не довів наявність достатніх підстав для того, щоб вважати, що до вчинення вказаного кримінального правопорушення причетні інші особи, що відшукувані речі і документи, мають значення для вказаного досудового розслідування та відомості, які містяться у речах та документах, можуть бути доказами, а документи, речі в підтвердження вчинення ФОП ОСОБА_4 кримінального правопорушення, знаходяться у приміщенні магазину, який за оперативними даними орендується ОСОБА_7 .
Керуючись ст.ст. 234, 235 КПК України,
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання слідчого СВФР БроварськоїОДПІ ГУДФС у Київськійобласті - ОСОБА_2 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32018110130000026 від 02.07.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 212 КК України відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Яготинський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2018 |
Оприлюднено | 24.02.2023 |
Номер документу | 75216544 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Яготинський районний суд Київської області
Литвин Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні