Рішення
від 11.07.2018 по справі 815/1550/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1550/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 липня 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - Гурської Н.О. (за довіреністю), представника відповідача - Бутрик А.О. (за довіреністю), розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧАРІВНИЙ СВІТ ІГРАШОК" до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Чарівний світ іграшок" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкового повідомлення рішення №0126521212 від 20.12.2017 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ Чарівний світ іграшок перебуває на обліку в ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області. Посадовими особами ГУ ДФС в Одеській області було проведено камеральну перевірку податкової звітності ТОВ Чарівний світ іграшок з податку на додану вартість за звітний (податковий) період - вересень 2017 року. За результатами перевірки складено акт №12879/15-32-12-12/40291453 від 20.11.2017 року, згідно якого встановлено порушення норм п.п. 192.1.1, 192.1.2 п.192.1 ст.192, п.200.1, п.200.2, п.200.4 ст.200, п.201.10, п.201.14, п.201.15 ст.201 Податкового кодексу України та Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ від 28.01.2016 року №21, що виразилось у заниженні податкових зобов'язань (р. 9) по декларації з ПДВ за вересень 2017 року на суму ПДВ 58906 грн., і призвело до завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р. 19) у розмірі 58906 грн. На підставі акту перевірки Головним управлінням ДФС в Одеській області було прийнято податкове повідомлення-рішення №0126521212 від 20.12.2017 року, яким позивачу зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за звітний період "вересень 2017 року" на 58906 грн.

Позивач зазначив, що ТОВ Чарівний світ іграшок 11.01.2017 року був укладений договір №110120172 із ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області про визнання електронних документів, який був зареєстрований належним чином, підтвердженням чого є квитанція №2. У відповідності з положеннями договору, платником податків подавалась до контролюючого органу податкова звітність в установлені податковим кодексом строки. Платником податків в електронному вигляді було подано ДПІ податкову декларацію з ПДВ від 04.10.2017 року №9203562352 за звітний (податковий) період - вересень 2017 року, яка за формою та змістом відповідає вимогам Податкового кодексу України.

Окрім цього, як вказав позивач, за результатами здійснення фінансово-господарських операцій протягом вказаного звітного періоду, TOB Чарівний світ іграшок були виписані та зареєстровані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно зі встановленими строками та вимогами податкового законодавства.

Також позивач зазначив, що ТОВ Чарівний світ іграшок була складена та надіслана для реєстрації до ДПІ за місцем обліку податкова накладна №117 із зазначенням суми ПДВ в розмірі 58905,86 грн., проте контролюючим органом була зупинена її реєстрація, підтвердженням чого є квитанція №1 та запропоновано надати пояснення для прийняття рішення про реєстрацію. Підприємством письмові пояснення не надавались та відповідно рішення про реєстрацію податкової накладної до платника податків не надходило. TOB Чарівний світ іграшок не відображало суму ПДВ в розмірі 58905,86 грн., що вказана в податковій накладній №117 від 20.09.2017 року у складі податкових зобов'язань в податковій декларації з ПДВ за звітний (податковий) період - вересень 2017 року, а покупець в свою чергу не включав суму ПДВ в розмірі 58905,86 грн. за вказаною накладною до складу податкового кредиту, так як ця податкова накладна була сформована та надіслана на реєстрацію помилково.

Позивач вважав, що в акті камеральної перевірки містяться недостовірні відомості щодо необхідності відображення суми ПДВ, що вказана в податковій накладній №117, у складі податкових зобов'язань в податковій декларації з ПДВ за звітний (податковий) період - вересень 2017 року.

У випадку якщо платником на операцію з постачання товарів/послуг, яка фактично не відбулась, помилково складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна, то платник податку з метою виправлення допущеної помилки має право згідно з п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України скласти розрахунок коригування до такої помилково складеної податкової накладної.

Оскільки податкова накладна №117 від 20.11.2017 року не була зареєстрована в ЄРПН, розрахунок коригування до цієї податкової накладної також може не бути зареєстровано.

Дані, наведені в податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника. Таким чином, у податковій декларації з ПДВ платником податку зазначаються дані про обсяги фактично здійснених операцій у відповідності з даними первинних документів і бухгалтерського обліку, тому обсяги постачання товарів/послуг та сума ПДВ, вказані у зайво складеній податковій накладній та/або розрахунку коригування, не підлягають відображенню в декларації.

Позивач зазначив, що TOB Чарівний світ іграшок було в повному обсязі відображено податкові зобов'язання за звітний період та правильно задекларовано всі показники у поданій до контролюючого органу податковій декларації за вересень 2017 року.

Ухвалою від 10.05.2018 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

У судове засідання, призначене на 06 липня 2018 року на 11:30 год., з'явились представник позивача та представник відповідача.

Під час судового розгляду представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити з викладених у позові підстав.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, 18.06.2018 року надав до суду письмовий відзив, в якому зазначив, що ГУ ДФС в Одеській області було проведено камеральну перевірку податкової звітності TOB Чарівний світ іграшок з податку на додану вартість за звітний (податковий) період - вересень 2017 року, за наслідками якої складено акт перевірки від 21.08.2017 року №12879/15-32-12-12/40291453.

Представник відповідача вказав, що фахівцями ГУ ДФС в Одеській області встановлено, що TOB Чарівний світ іграшок було виписано податкові накладні за звітний (податковий) період вересень 2017 року, які повинні бути включені до сум податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Позивач склав податкову накладну №117 на підставі первинних документів, що свідчать про факт здійснення господарсько-фінансової операції. Оскільки TOB Чарівний світ іграшок виписало податкову накладну, воно зобов'язано було включити в податкові зобов'язання суми податку на додану вартість податкову накладу №117 незалежно від її реєстрації.

Також представник відповідача зазначив, що TOB Чарівний світ іграшок знехтувало своїм правом на захист своїх інтересів шляхом надання пояснень та/або копій документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, тобто дії TOB Чарівний світ іграшок не відповідають алгоритму дій платника податку, у разі зупинення податкової накладної, який чітко визначений законодавством (ст. 201 Податкового кодексу України).

Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що на підставі п.20.1.4 ст.20 розділу І Податкового кодексу України та у порядку пунктів 76.1, 76.3 ст.76 глави 8 розділу ІІ Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку податкової звітності TOB Чарівний світ іграшок з податку на додану вартість за звітний (податковий) період - вересень 2017 року.

За результатами перевірки відповідачем складено акт від 20 листопада 2017 року №12879/15-32-12-12/40291453 "Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість TOB Чарівний світ іграшок , код ЄДРПОУ 40291453, за звітний (податковий) період вересень 2017 року" (а.с. 8-13, т. 1).

Відповідно до висновку акту, встановлено наступне порушення позивача: порушення норм п.п.192.1.1, п.п.192.1.2 п.192.1 ст.192, п.200.1, п.200.2, п.200.4 ст.200, п.201.10, п.201.14, п.201.15 ст.201 Податкового кодексу України та Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ від 28.01.2016 року №21, що виразилось в заниженні податкових зобов'язань (р. 9) по декларації з ПДВ за вересень 2017 року на суму ПДВ 58906 грн., і призвело до завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р. 19) у розмірі 58906 грн.

На підставі висновків акту перевірки від 20 листопада 2017 року №12879/15-32-12-12/40291453, 20 грудня 2017 року Головним управлінням ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0126521212 за платежем "Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)", яким позивачу зменшено суму від'ємного значення за період "вересень 2017 року", що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 58906 грн. (а.с. 14);

Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням, 23.01.2018 року позивач подав скаргу до ДФС України про скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області від 20.12.2017 року №0126521212 (а.с. 66-70).

За результатами розгляду скарги TOB Чарівний світ іграшок рішенням ДФС України від 20.03.2018року №9681/6/99-99-11-01-02-25 податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області від 20.12.2017 року №0126521212 залишено без змін, а скарга TOB Чарівний світ іграшок - без задоволення (а.с. 72-74).

Як вбачається з матеріалів справи, у вересні 2017 року TOB Чарівний світ іграшок мало взаємовідносини з постачання товарів на користь контрагента ТОВ РСВ ПАК .

Взаємовідносини позивача з даним контрагентом відображені у декларації з ПДВ за вересень 2017 року (а.с. 19-20).

У вересні 2017 року серед інших позивачем була складена та надіслана на реєстрацію податкова накладна №117 від 20.09.2017 року, покупцем зазначено ТОВ "РСВ ПАК".

Реєстрація цієї податкової накладної була зупинена контролюючим органом, що підтверджується квитанцією №1 та запропоновано надати пояснення та/або документи, достатні для прийняття рішення про її реєстрацію (а.с. 26, 27).

Пояснень т/або документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН позивачем не подавалося.

На підтвердження взаємовідносин з ТОВ "РСВ ПАК", позивачем надано на вимогу суду первинну документацію, а саме: договір поставки від 24.08.2017 року (а.с. 97-99), форму заявки від 19.09.2017 року та від 20.09.2017 року (а.с. 110, 114), видаткові накладні за 19 та 20 вересня 2017 року (а.с. 111-113, 115-121).

Наданими документами підтверджено, що товар, зазначений у податковій накладній №117 від 20.09.2017 року, позивачем контрагенту ТОВ "РСВ ПАК" не відпускався, тобто господарська операція з постачання цього товару не відбулася, і відповідно, первинні документи щодо такої господарської операції відсутні.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно приписів п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Відповідно до п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Відповідно до п.п.192.1.1 та п.п.192.1.2 п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України, якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то: а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок; б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв'язку з отриманням таких товарів/послуг.

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов'язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається збільшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то: а) постачальник відповідно збільшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок; б) отримувач відповідно збільшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення перерахунку.

Отримувач має право збільшити суму податкового кредиту лише після реєстрації постачальником в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.

Згідно п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України, при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку до бюджету.

Згідно п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200- 1 .3 статті 200- 1цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200- 1 .3 статті 200- 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200- 1 .3 статті 200- 1 цього Кодексу протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 цієї статті перебіг зазначеного строку переривається на період зупинення їх реєстрації та відновлюється з дня припинення процедури зупинення їх реєстрації згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200- 1 .3 статті 200- 1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов'язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов'язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Відповідно до пунктів 201.14 та 201.15 ст.201 Податкового кодексу України, платники податку зобов'язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об'єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.

Зведені результати такого обліку відображаються в податкових деклараціях, форма яких встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Суд зазначає, що камеральною перевіркою було встановлено відхилення обсягу постачання товарів без урахування ПДВ на суму 294529 грн., сума ПДВ - 58906 грн., загальний розмір з урахуванням ПДВ - 353435 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, дане відхилення виникло внаслідок безпідставного направлення ТОВ "Чарівний світ іграшок" на реєстрацію податкової накладної №117 від 20.09.2017 року щодо операції з постачання товару, яка не відбулася, із контрагентом ТОВ РСВ ПАК на загальну суму з урахуванням ПДВ - 353435 грн.

Однак, виявивши розбіжності даних податкової декларації та даних ЄРПН відповідач в супереч приписам абз. 23 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, документальну позапланову виїзну перевірку продавця не призначив та не провів.

Виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, за умов визначених п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, також є підставою для здійснення документальної позапланової перевірки платника податків.

У разі ж проведення документальної перевірки, контролюючий орган міг би достеменно встановити, чи відбулася господарська операція з ТОВ "РСВ ПАК", на яку виписана податкова накладна №117 від 20.09.2017 року та чи підтверджується ця господарська операція первинними документами.

Проте, як зазначено вище, відповідач документальну перевірку не провів.

Реєстрація помилково складеної ТОВ "Чарівний світ іграшок" податкової накладної №117 від 20.09.2017 року у ЄРПН була зупинена, що підтверджується квитанцією №1 про її блокування з боку ДФС України, наявною в матеріалах справи.

Нормами податкового законодавства не передбачено реєстрація розрахунку коригування до податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, оскільки відсутність в ЄРПН відомостей про податкову накладну, яка коригується, - одна з підстав для неприйняття до реєстрації розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної.

Таким чином, з одного боку, позивач, подавши на реєстрацію податкову накладну, реєстрацію якої зупинено, не має можливості подати до неї розрахунок коригування, а з іншого боку, не може подати контролюючому органу документи, які б підтверджували реальність господарської операції за цією податковою накладною для її розблокування та реєстрації, через відсутність таких документів, оскільки господарська операція фактично не відбулася і податкова накладна виписана помилково.

З метою підтвердження обставин помилкового складання податкової накладної №117 від 20.09.2017 року щодо неіснуючої господарської операції із контрагентом TOB РСВ ПАК на загальну суму з урахуванням ПДВ 353435 грн. (сума ПДВ - 58905,86 грн.), позивачем було надано заявки на придбання товару за 19 та 20 вересня 2017 року, видаткові накладні за цей період, в якому позивачем виписувалися податкові накладні №№ 114-124.

Суд вважає, що надані позивачем докази у повній мірі підтверджують дійсний обсяг господарських операцій із зазначеним контрагентом.

З огляду на зазначене, суд погоджується з доводами позивача відносно того, що у ТОВ "Чарівний світ іграшок" відсутні підстави для відображення податкових зобов'язань з ПДВ в податковій звітності у вересні 2017 року по помилково складеній податковій накладній №117 від 20.09.2017 року у розмірі 58905,86 грн.

Суд зазначає, що за відсутності події (дати оприбуткування коштів або відвантаження товарів), відсутності первинної документації на підтвердження реальності господарської операції, складання податкових накладних заборонено, а при помилковому складенні такої накладної - відсутні підстави для її відображення у декларації з ПДВ.

Такий висновок підтверджується і змістом абз.1 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, згідно якого обов'язок скласти у встановлені терміни податкову накладну та зареєструвати її в ЄРПН виникає у продавця товарів/послуг при здійсненні операцій з постачання цих товарів/послуг.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що позивач правомірно не включив до податкової декларації за податковий період - вересень 2017 року помилково складену податкову накладну №117 від 20.09.2017 року, за якою господарські операції не відбувались, а висновки акту камеральної перевірки від 20 листопада 2017 року №12879/15-32-12-12/40291453 є безпідставними, тому податкове повідомлення-рішення №0126521212 від 20.12.2017 року - підлягає скасуванню.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

З огляду на зазначене, оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 20.12.2017 року №0126521212 є протиправним та підлягає скасуванню, а адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧАРІВНИЙ СВІТ ІГРАШОК" підлягає задоволенню в повному обсязі.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧАРІВНИЙ СВІТ ІГРАШОК" - задовольнити повністю.

Податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області № 0126521212 від 20.12.2017 року - скасувати.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: 65044, м.Одеса, вул..Семінарська, буд.5, код ЄДРПОУ 39398646) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧАРІВНИЙ СВІТ ІГРАШОК" (адреса: 65078, м. Одеса, вул. Космонавтів, 36, код ЄДРПОУ 40291453) судові витрати у розмірі 1762 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасним поданням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 11 липня 2018 року.

Суддя В.В. Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2018
Оприлюднено13.07.2018
Номер документу75248909
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1550/18

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Ухвала від 06.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 14.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 11.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні