Постанова
від 21.01.2010 по справі 2а-1141/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія № 6.11

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 січня 2010 року Справа № 2а-1141/10/12 70

Луганський окружний адмін істративний суд у складі:

судді: Островської О.П.,

при секретарі: Кір' ян О.С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом про курора Луганського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів до прив атного підприємця ОСОБА_1 про стягнення коштів за неви конання 4% нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів, -

ВСТАНОВИВ:

02 грудня 2009 року Луганськ е обласне відділення Фонду с оціального захисту інваліді в звернулося до суду з позово м до відповідача ПП ОСОБА_1 , в обґрунтування якого вказа в наступне. Відповідно до ст. 1 9 Закону України «Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні» для всіх підп риємств, установ та організа цій, у тому числі підприємств , організацій громадських ор ганізацій інвалідів, фізични х осіб, які використовують на йману працю, встановлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі 4% від середньообліко вої чисельності штатних прац івників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осі б, - у кількості одного робочог о місця. Підприємства, устано ви і організації, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу , встановленого частиною пер шою цієї статті, і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів. ПП ОСОБА_1 у порушення з азначеного закону не працевл аштувала необхідну кількіст ь інвалідів і тому підлягає в ідповідальності за порушенн я чинного законодавства. Від повідач не інформував Брянкі вський міський центр зайнято сті про наявність вільних по сад для забезпечення працевл аштування інвалідів. Замість 1 інваліда у відповідача не пр ацювало жодного. За 2007 рік підп риємцем не було перераховано 2425,05 грн. адміністративно-госп одарських санкцій. За поруше ння строків сплати адміністр ативно-господарських санкці й відповідачеві було нарахов ано пеню в сумі 363,94 грн. Позивач просить стягнути з відповід ача на користь Державного бю джету України несплачені адм іністративно-господарські с анкції за невиконання 4% норма тиву робочих місць для праце влаштування інвалідів у 2007 ро ці в розмірі 2061,11 грн. та пеню за порушення терміну сплати сан кції в розмірі 363,94 грн., всього - 2425,05 грн.

Представник позивача в с удове засідання не з' явився , до його початку надав суду за яву, в якій підтримав позовні вимоги в повному обсязі та пр осив розглянути справу без й ого участі.

Відповідач у судове засі дання не з' явився, про причи ни неявки суду не повідомив, п ро дату, час та місце розгляду справи був повідомлений нал ежним чином, заперечень прот и позову не надав.

Дослідивши надані докази , суд приходить до наступного .

Справи за участю відділе нь Фонду є адміністративними , оскільки відповідають вимо гам пункту 1 частини першої ст атті 3 КАС стосовно визначенн я поняття адміністративної с прави.

Відповідно до покладених на нього завдань Фонд здійсн ює контроль за своєчасним пе рерахуванням сум штрафних са нкцій, що надходять від робот одавців за невиконання ними нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштува ння інвалідів (підпункт 3 пунк ту 4 Положення про Фонд соціа льного захисту інвалідів).

Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцям, зокрема у зв ' язку із здійсненням контро лю за перерахуванням штрафни х санкцій, передбачених стат тею 20 Закону, реалізують владн і управлінські функції, а пра во відділень Фонду на зверне ння до суду у відповідних від носинах визначено в законода вчому порядку (частина 9 статт і 20 Закону).

Пункт 4 частини першої ст атті 17 КАС визначає, що до комп етенції адміністративних су дів відносяться спори за зве рненнями суб' єкта владних п овноважень у випадках, встан овлених законом.

Окрім того, такі справи не підпадають під перелік публ ічно-правових справ, визначе них частиною другою статті 17 К АС, на які не поширюється комп етенція адміністративних су дів.

За таких обставин, суд вва жає, що справа підлягає розгл яду в порядку адміністративн ого судочинства.

Статтею 43 Конституції Укр аїни задекларовано право кож ного на працю, що включає можл ивість заробляти собі на жит тя працею, яку він вільно обир ає або на яку вільно погоджує ться. Виконання та реалізаці я зазначеної конституційної норми забезпечується закона ми України, підзаконними акт ами та актами ненормативного характеру, які встановлюють механізм реалізації права н а працю.

Відповідно до частини во сьмої статті 69 Господарськог о Кодексу України підприємст во з правом найму робочої сил и забезпечує визначену відпо відно до закону кількість ро бочих місць для працевлаштув ання, в тому числі й інвалідів . Відповідальність підприємс тва за невиконання даної вим оги встановлюється законом.

Спеціальним законом, яки й визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні і гарантує їм рівні з усі ма іншими громадянами можлив ості для участі в економічні й, політичній і соціальній сф ерах життя суспільства, ство рення необхідних умов, які да ють можливість інвалідам вес ти повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними зді бностями та інтересами, є Зак он України «Про основи соціа льної захищеності інваліді в в Україні» від 21.03.1991 року № 875-ХІ І зі змінами та доповненнями .

Одним із аспектів соціал ьної захищеності інвалідів, відповідно до частини першої статті 17 цього Закону, є право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а т акож займатися підприємниць кою та іншою трудовою діяльн істю, яка не заборонена закон ом.

Відповідно до ст. 19 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств (об ' єднань), установ і організа цій незалежно від форми влас ності і господарювання встан овлюється норматив робочих м ісць для забезпечення працев лаштування інвалідів у розмі рі чотирьох відсотків від за гальної чисельності працююч их, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця, якщо інше не передбаче но законом.

Виходячи з цієї норми, на п ідприємства (об' єднання), ус танови та організації поклад ено обов' язок самостійно вс тановлювати норматив робочи х місць для забезпечення пра цевлаштування інвалідів від повідно до законодавства. Но рматив створення робочих міс ць для інвалідів встановлюєт ься щорічно на весь рік, який є звітним періодом.

Згідно положень цієї ж ст атті Відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів з ме тою контролю за виконанням н ормативу робочих місць, пере дбаченого частиною першою ці єї статті, мають право в поряд ку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, здійснюва ти перевірки підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, щ одо реєстрації у Фонді соціа льного захисту інвалідів, по дачі ними звітів про зайняті сть та працевлаштування інва лідів, виконання нормативу р обочих місць, призначених дл я працевлаштування інваліді в, у тому числі шляхом зарахув ання, та сплати ними адмініст ративно-господарських санкц ій.

Підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, в яких за осно вним місцем роботи працює 8 і б ільше осіб, реєструються у ві дповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалід ів за своїм місцезнаходження м і щороку подають цим відділ енням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів .

Статтею 20 вказаного Закон у передбачено, що підприємст ва (об' єднання), установи і ор ганізації, де кількість прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, зобов' язані щорічно сплачувати від діленням Фонду України соціа льного захисту інвалідів штр афні санкції, сума яких визна чається у розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві за кожне робоче місце, не зайнят е інвалідом.

При цьому адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону.

Відповідно до Порядку сп лати підприємствами (об' єдн аннями), установами і організ аціями штрафних санкцій до в ідділень Фонду соціального з ахисту інвалідів, акумуляції , обліку і використання цих ко штів, затвердженому постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 28.12.2001 за № 1767 (далі - Порядок), с ума штрафних санкцій дорівню є розміру середньої річної з аробітної плати на даному пі дприємстві, установі, органі зації за кожне робоче місце, н е зайняте інвалідом, а для під приємств з чисельністю працю ючих від 8 до 15 осіб - розміру по ловини такої середньої річно ї плати, при цьому зазначено, щ о штрафні санкції сплачуютьс я підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що на стає за звітним, контроль за с воєчасним і повним надходжен ням штрафних санкцій від під приємств, які не забезпечуют ь нормативу робочих місць, зд ійснюють відділення Фонду со ціального захисту інвалідів відповідно до законодавства , у разі несплати штрафних са нкцій в установлений термін, відділення Фонду вживають з аходів щодо їх стягнення у су довому порядку.

Відповідно до Наказу Мін праці України № 223 від 15 травня 2007 року та Постанови КМУ № 70 від 31 жовтня 2007 року, за порушення строків сплати зазначеної санкції нараховується пеня у розмірі 120% річних облікової с тавки Нацбанку України, що ді яла на момент сплати, нарахов аної на повну суму недоїмки з а весь її строк.

Судом встановлено, що від повідач є особою, яка повинна вживати заходи до створення робочих місць для інвалідів , за даними позивача, виходячи з кількості працюючих у відп овідача 9 осіб, у нього в 2007 році повинен працювати 1 інвалід.

Згідно листа Брянківсько го міського центру зайнятост і від 01.09.2008 № 04-3/2144 (а.с. 6), ПП ОСОБА_1 звітів про наявність вільни х робочих місць та вакантних посад, на яких може застосову ватися праця інвалідів, не на давала.

Таким чином, відповідач п овинен був сплатити штрафні санкції у встановленому зако ном розмірі та строк, який у да ному випадку становить 2061,11 грн ., згідно наданому позивачем р озрахунку (а.с. 7).

Оскільки відповідач вказ аних штрафних санкцій добров ільно не сплатив у встановле ні строки, тому він має також с платити пеню за порушення ст років сплати, розмір якої ста новить 363,94 грн., згідно наданом у позивачем розрахунку (а.с. 7, 8) .

За таких обставин, суд вва жає, що вимоги позивача підля гають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 11, 71, 159-163 КАС У країни, Законом України «Про основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні», суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Луганськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з приватного пі дприємця ОСОБА_1 на корист ь Державного бюджету України (ід. код НОМЕР_1, АДРЕСА_1 ) несплачені штрафні санкції за невиконання 4% нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у 2007 році в сумі 2061 грн. 11 коп. та пеню за порушен ня строків сплати цих санкці й у сумі 363 грн. 94 коп., а всього - 2425 грн. 05 коп. (дві тисячі чотири ста двадцять п' ять грн. 05 коп .).

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня п роголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протяг ом 20 днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього пода ння заяви про апеляційне оск арження, якщо скарга подаєть ся у строк, встановлений для п одання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння.

Повний текст постанови скл адено 21 січня 2010 року.

Суддя О.П.Остр овська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2010
Оприлюднено13.12.2010
Номер документу7525053
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1141/10/1270

Постанова від 02.03.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Солоніченко Оксана Вікторівна

Постанова від 21.01.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Островська Олена Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні