ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОН СЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"22" червня 2006 р. Спр ава № 13/213-АП-06
Господарський суд Херсонс ької області у складі судді Закуріна М. К. при секр етарі Фінаровій О.Л., у відкри тому судовому засіданні розг лянувши справу
за позовом Генічеськ ої міжрайонної державної п одаткової інспекції
до суб'єкта підприємниц ької діяльності-фізичної осо би ОСОБА_1
за участю представників:
позивача - Большаков С.А . (представник за доручення м),
відповідача - не з' явивс я,
про стягнення з відпові дача нарахованих штрафних са нкцій в сумі 3776,5 грн.,
в с т а н о в и в:
Відповідно до позовно ї заяви вимоги ґрунтуються н а факті несплати відповідаче м зазначеної суми, котра нара хована позивачем у зв' язку із виявленими порушеннями по даткового законодавства.
Відповідачем зазначені ви моги не визнаються з посилан ням на неможливість притягне ння його до подвійної відпов ідальності за одне й те ж пору шення. Зокрема, відповідач по силається на застосування до нього штрафних санкцій в сум і 6800 грн. за рішенням Регіональ ного управління ДААК ДПА Укр аїни у Херсонській області в ід 28 липня 2003 року.
Згідно до положень статті 6 Прикінцевих та Перехідних по ложень Кодексу адміністрати вного судочинства України до початку діяльності окружног о адміністративного суду адм іністративні справи, підвідо мчі господарським судам відп овідно до Господарського про цесуального кодексу України 1991 року, вирішуються відповід ним господарським судом за п равилами Кодексу адміністра тивного судочинства України . У зв' язку з тим, що за пункто м 1 вказаних Прикінцевих поло жень КАС України набрав чинн ості з 1 вересня 2005 року, судове рішення за даною справою вин есено з дотриманням вимог КА С України, тобто винесення за результатами розгляду справ и відповідної постанови суду .
Розгляд справи проведено б ез участі представника відпо відача, оскільки від нього на дійшло клопотання про розгля д справи без його участі.
З матеріалів справи слідує , що позивачем за результатам и проведеної перевірки щодо контролю за здійсненням розр ахункових операцій у сфері г отівкового обігу складено ак т № 23-2/825-К від 17 липня 2003 року, в яко му зафіксовано допущені відп овідачем порушення: 1) реаліза ція алкогольних та тютюнових виробів без відповідних ліц ензій, зокрема реалізація 1 пл яшки горілки „Охота” вартіст ю 10 грн. та 1 пачки цигарок „ЛМ”, вартістю 2,5 грн., що є порушення м статті 15 Закону України „Про державне регулювання виробн ицтва і торгівлі спиртом ети ловим, коньячним і плодовим, а лкогольними напоями та тютюн овими виробами”; 2) проведення розрахункових операцій чере з реєстратор розрахункових о перацій без використання реж иму попереднього програмува ння найменування, цін товарі в (послуг) та обліку їх кількос ті, чим порушено пункт 11 статт і 3 Закону України „Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг”; 3) невідповідніс ть суми готівкових коштів су мі коштів за розрахунковими квитанціями на місці проведе ння розрахунків, а саме при пе ревірці виявлено 72 грн., з урах уванням проведеної закупки н а суму 12,5 грн., що вказана вище, а за розрахунковими квитанція ми, виданими з початку робочо го дня така сума є 25 грн., у зв' язку з чим невідповідність с тановить 47 грн. (з розрахунку 72 грн. - 25 грн. = 47 грн.).
За результатами цієї перев ірки на підставі рішень № 0001662330/ 2 та № 0001652330/2 від 10 вересня 2003 року д о відповідача застосовано шт рафні санкції відповідно за кожним з них 3400 грн. та 320 грн.
Станом на час розгляду спра ви відповідачем зазначена су ма штрафних санкцій не сплач ена, а тому за довідкою позива ча ним також нарахована пеня в сумі 56,5 грн.
За таких обставин позовні в имоги підлягають задоволенн ю в повному обсязі виходячи з наступного.
За змістом статті 15 Закону У країни „Про державне регулюв ання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними нап оями та тютюновими виробами” роздрібна торгівля алкоголь ними напоями або тютюновими виробами може здійснюватися суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власнос ті, в тому числі її виробникам и, за наявності у них ліцензій . В свою чергу за статтею 17 цьог о ж Закону до суб'єктів підпри ємницької діяльності застос овуються фінансові санкції у вигляді штрафу у випадку роз дрібної торгівлі спиртом ети ловим, коньячним і плодовим, с пиртом етиловим ректифікова ним виноградним, спиртом ети ловим ректифікованим плодов им, алкогольними напоями та т ютюновими виробами без наявн ості ліцензій в розмірі 200 від сотків вартості отриманої па ртії товару, але не менше 1700 гри вень.
В даному випадку відповіда чем допущено зазначені поруш ення, а тому фінансові санкці ї в розмірі 1700 грн. за реалізаці ю алкогольних виробів без лі цензії, а також в розмірі 1700 грн . за реалізацію тютюнових вир обів без ліцензії застосован о правомірно.
Крім того слід зазначити, що порядок застосування реєстр аторів розрахункових операц ій встановлений Законом Укра їни “Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг”. З окрема, відповідно до статті 1 якого реєстратори розрахун кових операцій застосовують ся фізичними особами - суб'єкт ами підприємницької діяльно сті або юридичними особами, я кі здійснюють операції з роз рахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із зас тосуванням платіжних карток , платіжних чеків, жетонів тощ о) при продажу товарів (наданн і послуг) у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг.
Відповідно до пункту 11 стат ті 3 названого Закону суб'єкти підприємницької діяльності , які здійснюють розрахунков і операції в готівковій та/аб о в безготівковій формі (із за стосуванням платіжних карто к, платіжних чеків, жетонів то що) при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов'язані проводити ро зрахункові операції через ре єстратори розрахункових опе рацій з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (по слуг) та обліку їх кількості.
Під час перевірки позиваче м встановлено допущене відпо відачем порушення цієї норми , що стало підставою за пункто м 5 статті 17 Закону, за яким у ра зі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без в икористання режиму попередн ього програмування найменув ання, цін товарів (послуг) та о бліку їх кількості нараховує ться штраф в розмірі п' яти н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян, нарахован і штрафні санкції в розмірі 85 грн. (з розрахунку 17 х 5 = 85 грн.).
За змістом пункту 13 статті 3 З акону суб'єкти підприємницьк ої діяльності, які здійснюют ь розрахункові операції в го тівковій та/або в безготівко вій формі (із застосуванням п латіжних карток, платіжних ч еків, жетонів тощо) при продаж у товарів (наданні послуг) у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг зобов'яз ані серед іншого також забез печувати відповідність сум г отівкових коштів на місці пр оведення розрахунків сумі ко штів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахунк ових операцій, а у випадку вик ористання розрахункової кни жки - загальній сумі продажу з а розрахунковими квитанціям и, виданими з початку робочог о дня.
Під час проведеної відпові дачем перевірки безпосередн ьо встановлено факт незабезп ечення позивачем відповідно сті сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а том у на підставі статті 22 Закону, за якою передбачено відпові дальність суб' єктів господ арювання у разі невідповідно сті суми готівкових коштів н а місці проведення розрахунк ів сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, у вигляді фін ансової санкції у п'ятикратн ому розмірі суми, на яку виявл ено невідповідність, нарахов ані штрафні санкції в розмір і 235 грн. (з розрахунку 47 х 5 = 235 грн.) .
Вказані обставини свідчат ь про обґрунтованість застос ованих до відповідача санкці й.
Поряд з цим пунктом 3.1.1. статт і 3 Закону України „Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами” активи платника под атків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу викл ючно за рішенням суду.
При цьому заперечення відп овідача щодо подвійного заст осування фінансових санкцій до уваги судом не приймаютьс я, оскільки за названим відпо відачем рішенням процедура с тягнення не відбувалась.
Оскільки позовні вимоги за доволенні судові витрати пок ладаються на відповідача.
На підставі зазначених пра вових норм і керуючись статт ями 87, 94, 158-163, пунктом 3 Прикінцеви х та Перехідних положень КАС України,
п о с т а н о в и в :
1. Позовні вимоги задовол ьнити.
2. Стягнути з суб' єкта підп риємницької діяльності - фі зичної особи ОСОБА_1 (прож иваючої за адресою: АДРЕСА_ 1; розрахунковий рахунок ві дсутній, ідентифікаційний но мер НОМЕР_1 на користь:
- Генічеської міжрайо нної державної податкової ін спекції (розташованої за адр есою: Херсонська область, м. Ге нічеськ, вул. Братів Коваленк о, 60; розрахунковий рахунок 61410100 0007 у ВДК у Генічеському районі , МФО 852010, код 22743457) - штрафні санк ції в сумі 3776,5 грн.;
- Державного бюджету У країни - 37,77 грн. державного м ита.
3. Роз' яснити сторонам, що д ана постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не буде подано. Якщо буде п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не буде подана у строк, вс тановлений цим Кодексом, пос танова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У ра зі подання апеляційної скар ги судове рішення, якщо його н е скасовано, набирає законно ї сили після закінчення апел яційного розгляду справи. За ява про апеляційне оскарженн я постанови суду подається п ротягом десяти днів з дня її п роголошення, а в разі складен ня постанови у повному обсяз і відповідно до статті 160 КАС У країни - з дня складення в повн ому обсязі. Апеляційна скарг а на постанову суду подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. Апеляційна с карга може бути подана без по переднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, вст ановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Дат а підпису постанови - 26 черв ня 2006 року.
Судд я М.К. Закурін
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2006 |
Оприлюднено | 30.03.2010 |
Номер документу | 7525689 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Закурін М. К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні