Рішення
від 05.07.2018 по справі 914/503/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.07.2018р. Справа №914/503/18

Господарський суд Львівської області у складі судді Запотічняк О.Д. за участю секретаря судового засідання Думин В.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Декада-2000» , м. Львів

до відповідача -1: Стрийської районної ради Львівської області, м.Стрий,

до відповідача -2: Стрийської центральної районної лікарні Львівської області, м.Стрий,

до відповідача -3: МКП «Фармако» , м.Дрогобич

про визнання конкурсу на право оренди частини приміщення загальною площею 18, 0 кв.м., розміщене на третьому поверсі Стрийської ЦРЛ недійсним

В судове засідання з'явились:

від позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2 - представники;

від відповідача-1: ОСОБА_3 - представник;

від відповідача-2: ОСОБА_4 - головний лікар;

від відповідача-3: ОСОБА_5 - представник, ОСОБА_6 - директор.

Суть спору та обставини справи: На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Декада-2000» до відповідача -1: Стрийської районної ради Львівської області, до відповідача-2: Стрийської центральної районної лікарні Львівської області, до відповідача-3: МКП «Фармако» про визнання конкурсу на право оренди частини приміщення загальною площею 18, 0 кв.м., розміщене на третьому поверсі Стрийської ЦРЛ недійсним.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в Стрийській районній газеті Рідне поле № 43 було опубліковано оголошення про проведення конкурсу Стрийською центральною районною лікарнею Львівської області на право оренди частини приміщення площею 18 кв. м. на третьому поверсі будівлі лікарні А-7 для розміщення аптечного пункту, що реалізує готові ліки. За результатами конкурсу 24.11.2017 р. між Стрийською центральною районною лікарнею Львівської області та ОСОБА_6 колективним підприємством Фармако укладено Договір оренди нерухомого майна, що належить до спільної комунальної власності територіальної громади Стрийського району, відповідно до умов якого відповідач-3 приймає у строкове платне користування нерухоме майно спільної комунальної власності територіальної громади Стрийського району, приміщення А-7 Стрийської центральної районної лікарні загальною площею 18,0 кв.м., розміщене на третьому поверсі лікарні за адресою: м. Стрий, вул. О.Бассараб, 15, що перебуває на балансі Стрийської центральної районної лікарні, вартість якого визначена згідно висновку про вартість майна Стрийського МБТІ від 27.09.2017 р.

Позивач стверджує, що зазначений конкурс було проведено із порушенням норм Закону України Про оренду державного та комунального майна , оскільки порушена процедура оприлюднення оголошення про проведення конкурсу на веб-сайті Орендарів. Зазначає, що оприлюднена в оголошенні інформація не містить відомостей про об'єкт, який Стрийська центральна районна лікарня має намір передати в оренду, зокрема не вказано індекс приміщення, його площу, тощо.

Також стверджує, що ТзОВ Декада-2000 орендує частину приміщення за індексом 327, розташованого на третьому поверсі Стрийської центральної районної лікарні, а саме орендована частина становить 17 кв. м. Враховуючи те, що згідно поверхового плану площа приміщення за індексом 327 на третьому поверсі Стрийської центральної районної лікарні становить 34 кв.м., а орендована позивачем частина цього приміщення становить 17 кв.м., то на конкурс могло бути виставлено не більше 17 кв.м. цього приміщення. Тому позивач вважає, що в оголошенні подана завідомо неправдива інформація стосовно площі об'єкту, виставленого на конкурс та приховано інформацію про індекс приміщення.

В позовній заяві позивач звертає увагу на те, що згідно умов Договору оренди передано в оренду приміщення за індексом цілої будівлі лікарні А-7 площею 17 кв.м., розташоване на третьому поверсі Стрийської центральної районної лікарні, а в оголошенні про проведення конкурсу на право оренди орендодавець затверджує намір передати в оренду лише частину приміщення.

Також позивач зазначає, що окрім зміни об'єкту оренди змінено і інші умови конкурсу, а саме: згідно оголошення про проведення конкурсу до істотних умов конкурсу належали, в тому числі, здійснення певних видів ремонтних робіт для утримання об'єкта оренди в належному стані, а у пункті 1.2. Договору оренди нерухомого майна, що належить до спільної комунальної власності територіальної громади Стрийського району від 24.11.2017 р., укладеному на підставі проведеного конкурсу, передбачено, що стан майна на момент укладення не потребує поточного або капітального ремонту. Відповідно змінено умову конкурсу щодо здійснення ремонтних робіт.

Ухвалою суду від 26.03.2018 року суд відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначив підготовче засідання на 26.04.2018 року.

Відповідачем-3 через канцелярію суду 17.04.2018 року подано відзив на позовну заяву (вх.№13607/18 від 17.04.2018 р.), в якому просить відмовити в задоволенні позову повністю. Зокрема у відзиві зазначає, що обставини, якими позивач обґрунтовує свої позовні вимоги, не підтверджують порушення жодних прав позивача, а тому позовні вимоги є безпідставними. Стверджує, що оскільки позивач не був учасником конкурсу та не користувався приміщенням, щодо якого проводився конкурс, його права не порушені. Вважає, що МКП Фармако було надано вичерпний перелік документів для участі у конкурсі, який був передбачений в оголошенні про проведення конкурсу, тому конкурс, який відбувся 15.11.2017 р., є правомірним. Вважає, що твердження позивача про неможливість ідентифікації майна - нежитлового приміщення, щодо якого проводився конкурс, є безпідставними, оскільки предмет Договору оренди нерухомого майна, що належить до спільної комунальної власності територіальної громади Стрийського району від 24.11.2017 року, укладеного за результатами конкурсу, співпадає з об'єктом, зазначеним в оголошенні про проведення конкурсу. Зазначає, що підставою для визнання конкурсу на право оренди частини приміщення недійсним має бути не лише порушення норм закону під час проведення конкурсу, а й порушення прав і законних інтересів особи, яка його оспорює. На думку МКП Фармако оспорюваний конкурс проведений у відповідності до Закону України Про оренду державного та комунального майна та Порядку проведення конкурсу на право оренди комунального майна територіальних громад Стрийського району, затвердженого рішенням VII сесії VI демократичного скликання Стрийської районної ради Львівської області від 24.11.2011 р. № 102.

Відповідачем-2 17.04.2018 р. через канцелярію суду подано відзив на позовну заяву (вх.№ 13596/18 від 17.04.2018 р.), в якому щодо задоволення позовних вимог заперечує повністю. Зокрема зазначив, що на адресу Стрийської центральної районної лікарні не надходило заяви від позивача про надання в оренду приміщення, щодо якого проводився конкурс, а згідно чинного законодавства відповідач-2 не зобов'язаний повідомляти особисто орендарів про проведення конкурсу оренди приміщення. Також зазначив, що відповідачем-2 не було оприлюднено оголошення про проведення оренди на веб-сайті у зв'язку з відсутністю веб-сайту.

Позивачем 24.04.2018 р. подано через канцелярію суду відповідь на відзив відповідача-3 (вх.№14516/18 від 24.04.2018 р.) та відповідь на відзив відповідача-2 (вх.№14515/18 від 24.04.2018 р.). Спростовуючи твердження відповідача-2 та відповідача-3 про можливість ідентифікації приміщення, щодо оренди якого оголошувався конкурс, зазначає, що на третьому поверсі Стрийської центральної районної лікарні відсутні як приміщення за індексом А-7 , так і приміщення площею 18 кв.м., що вбачається із копії технічного паспорту будівлі та споруди №15 по вул. О. Бассараб. Щодо тверджень відповідачів про відсутність в Стрийської центральної районної лікарні веб-сайту, зазначає, що конкурс на право оренди приміщення площею 18 кв.м., розміщене на третьому поверсі Стрийської центральної районної лікарні проводився спільно Стрийською центральною районною лікарнею та Стрийською районною радою Львівської області, а в мережі інтернет розміщений веб-сайт Стрийської районної ради, а сторінка Стрийської центральної районної лікарні розміщена на офіційному сайті Стрийської районної державної адміністрації. Порушення прав та інтересів позивача під час проведення конкурсу обґрунтовує тим, що ТзОВ Декада теж зацікавлене в оренді об'єкта конкурсу, проте в результаті незаконних дій відповідачів 2, 3 та у зв'язку з недотриманням відповідачами процедури передачі нерухомого майна територіальної громади в оренду, а саме: порушення порядку оголошення про конкурс; відсутності належної інформації про об'єкт оренди; зміни умов проведення конкурсу після опублікування оголошення про конкурс, позивач не мав можливості взяти участь у конкурсі та подати свою цінову пропозицію. Крім того зазначив, що на підтвердження недостовірності в оголошення про конкурс інформації щодо площі об'єкта оренди, є факт проведення МКП Фармако реконструкції орендованого приміщення шляхом здійснення прибудови для збільшення площі.

Ухвалою суду від 26.04.2018 р. підготовче засідання відкладено на 15.05.2018 р., з підстав, викладених в ухвалі.

Стрийською центральною районною лікарнею 10.05.2018 р. подано заперечення відповіді на відзив (вх.№16436/18 від 10.05.2018 р.), в якому зазначено, що відповідно до Порядку проведення конкурсу на право оренди комунального майна територіальних громад Стрийського району відповідачем-2 подано оголошення про проведення конкурсу в місцевій газеті, де зазначено площу частини приміщення, яке Стрийська ЦРЛ мала намір передати в оренду, 18 кв.м. на підставі висновку про вартість майна об'єкта оцінки частини нежитлового приміщення № 327 від 29.09.2017 року, виданого Стрийським МБТІ.

Відповідачем-3 10.05.2018 р. подано заперечення щодо відповіді на відзив (вх.№16420/18 від 10.05.2018 р.), в якому вказано, що позивач безпідставно покликається на ту обставину, що відповідач-2 мав намір передати в оренду не ідентифіковане приміщення, оскільки вважає, що інформація про об'єкт, яка міститься в оголошенні про конкурс, відповідає вимогам чинного законодавства.

На адресу суду 11.05.2018 р. від відповідача-1 надійшли заперечення на позовну заяву (вх.№16699/18 від 11.05.2018 р.), в яких просить відмовити в задоволенні позовних вимог та зазначає, що в Стрийської районної ради не було обов'язку оприлюднювати оголошення про проведення конкурсу на своєму веб-сайті, оскільки конкурс на право оренди оголошується орендодавцем, яким в даному випадку є Стрийська центральна районна лікарня, яка є юридичною особою та відповідно до Статуту має відокремлене майно на правах оперативного управління.

Позивачем 14.05.2018 р. подано через канцелярію суду відповідь на відзив відповідача-1 (вх.№16881/18 від 14.05.2018 р.), в якому зазначено, що Договір оренди від 24.11.2017 р., який був укладений за результатами проведеного конкурсу, укладався за погодженням Стрийської районної ради Львівської області, а Стрийська центральна районна лікарня Львівської області є балансоутримувачем приміщення, який уповноважений радою на укладення договору оренди.

Підготовче засідання відкладено на 22.05.2018 р.

Позивачем через канцелярію суду 22.05.2018 р. подано додаткові пояснення (вх.№ 18245/18 від 22.05.2018 р.), в яких зазначено, що на третьому поверсі будівлі Стрийської центральної лікарні за індексом А-7 (який вказаний в оголошенні про проведення конкурсу) розміщено більше 26 приміщень, а в оголошенні не було вказано яке з них буде передане в оренду. Отже, стверджує, що оприлюднена в оголошенні інформація не містила відомостей про назву та місцезнаходження об'єкта оренди.

Ухвалою суду від 22.05.2018 р. продовжено строк на 30 днів та відкладено підготовче засідання.

Позивачем 05.06.2018 р. подано клопотання про долучення до матеріалів справи документів (вх.№20098/18 від 05.06.2018 р.), згідно якого долучено: копію Договору оренди нерухомого майна, що належить до спільної комунальної власності територіальної громади Стрийського району від 05.01.2017 р.; копію висновку про вартість майна від 05.12.2016 р. та копію звіту про оцінку майна від 05.12.2016 р.

Ухвалою від 19.06.2018 р. суд закрив підготовче засідання у даній справі та перейшов до розгляду справи по суті. Розгляд справи по суті відкладено на 05.07.2018 р. відповідно до ухвали суду від 19.06.2018 р.

В судове засідання 05.07.2018р. з'явилися представники сторін.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, відповідях на відзиви та заперечення, додаткових поясненнях та матеріалах справи.

Представник відповідача-1 в судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечив повністю з підстав, викладених у запереченнях на позовну заяву та матеріалах справи.

Представник відповідача-2 в судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечив повністю з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, запереченні на відповідь на відзив та матеріалах справи.

Представник відповідача-3 в судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечив повністю з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, запереченні на відповідь на відзив та матеріалах справи.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, об'єктивно дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з огляду на наступне:

Статтею 55 Конституції України встановлено, що кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Згідно частин 1, 2 статті 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Згідно зі статтею 20 Цивільного кодексу України , право на захист особа здійснює на свій розсуд.

Статтею 4 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.

Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням (ч.ч. 1, 2 ст. 4 ГПК України ).

Відповідно до статті 5 ГПК України встановлено, що здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси фізичних і юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного права чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону.

Згідно з статтею 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Згідно положень статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен, чиї права та свободи, визнані в цій конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

У рішенні від 15 листопада 1996 року у справі Чахал проти Об'єднаного Королівства Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ) зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Суть цієї статті зводиться до вимоги надати людині такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист, хоча держави - учасники Конвенції мають деяку свободу розсуду щодо того, яким чином вони забезпечують при цьому виконання своїх зобов'язань. Крім того, Суд указав на те, що за деяких обставин вимоги ст. 13 Конвенції можуть забезпечуватися всією сукупністю засобів, що передбачаються національним правом (пункт 145 рішення ЄСПЛ у справі Чахал проти Об'єднаного Королівства від 15.11.1996).

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, в Стрийській районній газеті Рідне поле № 43 від 26.10.2017 р. було опубліковано оголошення про проведення конкурсу Стрийською центральною районною лікарнею Львівської області на право оренди частини приміщення площею 18 кв. м. на третьому поверсі будівлі лікарні А-7 для розміщення аптечного пункту, що реалізує готові ліки.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно Протоколу №5 засідання конкурсної комісії Стрийської центральної районної лікарні від 15.11.2017 р. вирішено надати право оренди МКП Фармако для розміщення аптечного пункту, що реалізує готові ліки, на третьому поверсі лікарні площею 18 кв.м. з орендною платою 3500,00 грн. за дану площу без врахування ПДВ та індексу інфляції та виконання додаткових пропозицій.

Позивач стверджує, що оскільки вказаний конкурс було проведено з порушенням норм чинного законодавства, зокрема з порушенням процедури оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, та порушенням щодо відображення неповної інформації в оголошенні про об'єкт оренди, він був позбавлений можливості взяти участь в конкурсі і подати свою цінову пропозицію.

Суд звертає увагу, що наведеним спростовуються твердження відповідачів про те, що у позивача не було підстав звернення з відповідним позовом про визнання конкурсу на право оренди частини приміщення загальною площею 18,0 кв.м., розміщене на третьому поверсі Стрийської центральної районної лікарні, оскільки право позивача не порушене.

Відповідно до ч.1 ст.11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.

Організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна установ та організацій, підприємств, що перебуває у комунальній власності, їх структурних підрозділів та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в комунальній власності врегульовано Цивільним кодексом України , Господарським кодексом України та Законом України "Про оренду державного та комунального майна" .

Частиною 2 статті 2 Закону "Про оренду державного та комунального майна" встановлено, що державну політику у сфері оренди щодо майна, яке перебуває в комунальній власності здійснюють органи місцевого самоврядування.

У відповідності до ст. 19 Конституції України , органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 19 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до повноважень районних і обласних рад віднесено вирішення питань про продаж, передачу в оренду, концесію або під заставу об'єктів комунальної власності, які забезпечують спільні потреби територіальних громад і перебувають в управлінні районних, обласних рад.

У відповідності до ст. 761 Цивільного кодексу України , право передання майна у найм має власник речі або особа, якій належать майнові права. Наймодавцем може бути також особа, уповноважена на укладання договору найму.

Як вбачається з матеріалів справи, Стрийська центральна районна лікарня є балансоутримувачем приміщення лікарні за адресою: Львівська область, м. Стрий, вул. О.Басараб, 15.

Відповідно до пунктів 1.3., 1.4. Статуту Стрийської центральної районної лікарні Стрийська центральна районна лікарня є об'єктом права спільної комунальної власності територіальних громад Стрийського району Львівської області. Засновником Стрийської центральної лікарні є Стрийська районна рада. Стрийська центральна районна лікарня є юридичною особою. Пунктом 2.3. Статуту визначено, що Стрийська центральна районна лікарня здійснює свої відносини з іншими установами, підприємствами, організаціями на договірній основі в межах чинного законодавства України. Згідно п.4.1.8. Статуту Стрийській центральній районній лікарні надається право будувати, набувати, брати і здавати в оренду приміщення для забезпечення своєї діяльності.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 06.09.2017 р. МКП Фармако звернулося до Стрийської центральної районної лікарні листом вих.№93 з проханням надати в оренду приміщення, площею 18 кв.м., розташованого на третьому поверсі Стрийської ЦРЛ, для здійснення підприємницької діяльності. Стрийська центральна районна лікарня листом №770 від 08.09.2017 р. звернулася до Стрийського МБТІ з проханням провести експертну оцінку приміщення на четвертому поверсі будівлі лікарні площею 22,3 кв.м. та на третьому поверсі площею 18 кв.м. по вул. О.Басараб, 15, м. Стрий, з метою оренди (а.с.112). Стрийським МБТІ надано висновок про вартість майна від 29.09.2017 р., в якому надано оцінку об'єкту: частині нежитлового приміщення №327 площею 18,0 кв.м. на третьому поверсі будівлі лікарні А-7 (а.с. 118).

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України Про оренду державного та комунального майна , за ініціативою фізичних або юридичних осіб, які можуть бути орендарями відповідно до ст. 6 цього Закону , орендодавець може оголосити про передачу майна в оренду в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно п. 6 ст. 9 Закону України Про оренду державного та комунального майна порядок проведення конкурсу визначається: Кабінетом Міністрів України - для об'єктів, що перебувають у державній власності; органами, визначеними Верховною ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, - для об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим; органами місцевого самоврядування - для об'єктів, що перебувають у комунальній власності.

Рішенням Стрийської районної ради Львівської області від 24.11.2011 року №102 затверджено Порядок проведення конкурсу на право оренди комунального майна територіальних громад Стрийського району (далі - Порядок), який визначає процедуру проведення конкурсу на право оренди комунального майна територіальних громад району, зокрема цілісних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів (філій, цехів, дільниць), нерухомого майна (будівель, споруд, нежитлових приміщень) та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває у комунальній власності (п.1. Порядку).

Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку конкурс на право оренди об'єкта (далі - конкурс) оголошується орендодавцем. Конкурс проводить конкурсна комісія (далі - комісія), що утворюється орендодавцем. Комісія може бути утворена для проведення конкурсу щодо групи об'єктів, які належать до комунальної власності територіальних громад району.

Пунктом 4 Порядку визначено, що оголошення про конкурс щодо цілісних майнових комплексів підприємств, організацій, їх структурних підрозділів та нерухомого майна публікується в місцевих засобах масової інформації та за рішенням орендодавця в інших виданнях. Оголошення про конкурс також оприлюднюється на веб-сайтах орендодавців.

Як вбачається з матеріалів справи, в Стрийській районній газеті Рідне поле № 43 від 26.10.2017 р. було опубліковано оголошення про проведення конкурсу Стрийською центральною районною лікарнею Львівської області на право оренди частини приміщення площею 18 кв. м. на третьому поверсі будівлі лікарні А-7 для розміщення аптечного пункту, що реалізує готові ліки (далі - Оголошення). В даному оголошенні зазначено, що конкурс буде проведено 15.11.2017 р. та вказано, що пропозиції учасників будуть прийматися до 10.11.2017 р.

Позивач стверджує, що розміщення оголошення про проведення конкурсу лише в місцевій газеті суперечить вимогам Закону України Про оренду державного та комунального майна .

Відповідно до ч.4 статті 9 Закону України Про оренду державного та комунального майна орендодавець протягом п'яти днів після погодження умов договору оренди з органом, уповноваженим управляти відповідним майном (у випадках, передбачених цим Законом, - органом Антимонопольного комітету України), а в разі якщо заява про оренду майна не потребує узгодження (щодо оренди окремого індивідуально визначеного майна, крім нерухомого), протягом 15 днів після дати її реєстрації розміщує в офіційних друкованих засобах масової інформації та на веб-сайтах орендодавців оголошення про намір передати майно в оренду або відмовляє в укладенні договору оренди і повідомляє про це заявника. Протягом 10 робочих днів після розміщення оголошення орендодавець приймає заяви про оренду відповідного майна.

Суд зазначає, що сторонами не надано та в матеріалах справи відсутні докази розміщення оголошення про проведення конкурсу Стрийською центральною районною лікарнею Львівської області на право оренди частини приміщення площею 18 кв. м. на третьому поверсі будівлі лікарні на веб-сайті орендодавця.

Щодо тверджень відповідача-2 про те, що Стрийською центральною районною лікарнею не було оприлюднено оголошення про проведення оренди на веб-сайті у зв'язку з відсутністю веб-сайту, суд зазначає таке.

Відповідно до пункту 1.4. Статуту Стрийської центральної районної лікарні засновником Стрийської центральної лікарні є Стрийська районна рада. Проведення конкурсу на право оренди приміщення площею 18 кв.м., розміщене на третьому поверсі Стрийської центральної районної лікарні погоджене Стрийською районною радою Львівської області, а в мережі інтернет розміщений веб-сайт Стрийської районної ради. Крім того, сторінка Стрийської центральної районної лікарні розміщена на офіційному сайті Стрийської районної державної адміністрації, про що є також посилання на офіційному сайті Департаменту охорони здоров'я Львівської обласної державної адміністрації в розділі Мережа медичних закладів &gр; Заклади охорони здоров'я районів Львівщини &?о; Медицина Стрийського району та м. Стрий .

Позивач також стверджує, що з вказаного оголошення в Стрийській районній газеті Рідне поле № 43 від 26.10.2017 р. про проведення конкурсу Стрийською центральною районною лікарнею Львівської області на право оренди частини приміщення неможливо ідентифікувати об'єкт, який Стрийська центральна районна лікарня має намір передати в оренду, зокрема не вказано індекс приміщення, його конкретне місцезнаходження та площу, тощо.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до п.4 Порядку Оголошення публікується не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати проведення конкурсу і повинно містити такі відомості: - інформація про об'єкт (назва, місцезнаходження, у разі оренди цілісного майнового комплексу - також кількість і склад робочих місць, рівень прибутковості об'єкта за останні три роки, розмір дебіторської та кредиторської заборгованості, наявність майна в заставі, податковій заставі, в оренді); - умови конкурсу; - дата, час і місце проведення конкурсу; - кінцевий строк прийняття пропозицій від претендентів (не більш як три робочих дні до дати проведення конкурсу); - перелік документів, які подаються претендентами для участі в конкурсі.

З долученої до матеріалів справи копії технічного паспорту будівлі та споруди Стрийської центральної районної лікарні за адресою: Львівська область, м. Стрий, вул. О.Басараб, 15 та поверхового плану зазначеної будівлі, вбачається, що на третьому поверсі даної будівлі відсутні як приміщення за індексом А-7 , так і приміщення площею 18 кв.м.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно Протоколу №5 засідання конкурсної комісії Стрийської центральної районної лікарні від 15.11.2017 р. вирішено надати право оренди МКП Фармако для розміщення аптечного пункту, що реалізує готові ліки, на третьому поверсі лікарні площею 18 кв.м. з орендною платою 3500,00 грн. за дану площу без врахування ПДВ та індексу інфляції та виконання додаткових пропозицій.

Судом встановлено, що за результатами конкурсу 24.11.2017 р. між Стрийською центральною районною лікарнею Львівської області та ОСОБА_6 колективним підприємством Фармако укладено Договір оренди нерухомого майна, що належить до спільної комунальної власності територіальної громади Стрийського району (далі - Договір), відповідно до умов якого відповідач-3 приймає у строкове платне користування нерухоме майно спільної комунальної власності територіальної громади Стрийського району, приміщення А-7 Стрийської центральної районної лікарні загальною площею 18,0 кв.м., розміщене на третьому поверсі лікарні за адресою: м. Стрий, вул. О.Бассараб, 15, що перебуває на балансі Стрийської центральної районної лікарні, вартість якого визначена згідно висновку про вартість майна Стрийського МБТІ від 27.09.2017 р.

Суд вважає за необхідне зазначити, що згідно висновку про вартість майна, наданого Стрийським МБТІ від 29.09.2017 р. (а.с.118) вбачається, що індекс А-7 , вказаний в Оголошенні та в Договорі, є індексом цілої будівлі Стрийської центральної районної лікарні, а конкурс оголошувався щодо частини приміщення, розташованого на третьому поверсі лікарні.

Суд зазначає, що твердження відповідача-2 про те, що відповідно до Порядку проведення конкурсу на право оренди комунального майна територіальних громад Стрийського району відповідачем-2 подано оголошення про проведення конкурсу в місцевій газеті, де зазначено площу частини приміщення, яке Стрийська ЦРЛ мала намір передати в оренду, 18 кв.м. на підставі висновку про вартість майна об'єкта оцінки частини нежитлового приміщення № 327 від 29.09.2017 року, виданого Стрийським МБТІ, спростовуються тим, що в оголошенні, розміщеному у місцевій газеті вказано лише площу приміщення 18,0 кв.м., яке розміщене на третьому поверсі будівлі лікарні А-7 та в даному оголошенні немає жодної інформації чи посилання на висновок про вартість майна. Тому неможливо ідентифікувати приміщення, щодо оренди якого оголошено конкурс та приміщення, щодо якого Стрийським МБТІ надано висновок про вартість майна від 29.09.2017 р.

З огляду на викладене, суд дійшов до висновку, що твердження позивача про неповноту на недостовірність інформації, розміщеної в Оголошенні, що завадило йому взяти участь в оспорюваному конкурсі, підтверджені матеріалами справи та не спростовані відповідачами належними та допустимими доказами в розумінні положень Господарського процесуального кодексу.

Крім того, в п.1.1. Договору вказано, що вартість майна, переданого в строкове платне користування відповідно до даного Договору, визначена згідно висновку про вартість майна Стрийського МБТІ від 27.09.2017 року.

Як вбачається з висновку Стрийського МБТІ про вартість майна від 29.09.2017 р., датою оцінки є 27 вересня 2017 р. Об'єктом оцінки є частина нежитлового приміщення №327 площею 18,0 кв.м. на третьому поверсі будівлі лікарні А-7 , за адресою: Львівська область, м. Стрий, вул. О.Басараб, 15.

Враховуючи наведене та твердження відповідача-2 про те, що Стрийська центральна районна лікарня, як орендодавець, мала намір за результатами оголошеного конкурсу, передати в оренду саме частину приміщення №327, розташованого на третьому поверсі будівлі лікарні А-7 за адресою: Львівська область, м. Стрий, вул. О.Басараб, 15, об'єктом, щодо оренди якого оголошувався конкурс та щодо якого укладено Договір оренди є саме частина приміщення № 327.

Суд звертає увагу на те, що, як вбачається з копії технічного паспорту будівлі та споруди Стрийської центральної районної лікарні за адресою: Львівська область, м. Стрий, вул. О.Басараб, 15 та поверхового плану зазначеної будівлі, площа приміщення № 327 на третьому поверсі вказаної будівлі становить 34 кв.м.

Судом встановлено, що 05.01.2017 р. між Стрийською центральною районною лікарнею (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Декада-2000 (Орендар) укладено Договір оренди нерухомого майна, що належить до спільної комунальної власності територіальної громади Стрийського району, відповідно до умов якого Орендар приймає у строкове платне користування нерухоме майно спільної комунальної власності територіальної громади Стрийського району, приміщення Стрийської центральної районної лікарні загальною площею 17,0 кв.м., розміщені на третьому поверсі за адресою: м. Стрий, вул. О.Бассараб, 15, що перебувають на балансі Стрийської центральної районної лікарні, вартість яких визначена згідно висновку про вартість майна Стрийського МБТІ від 05 грудня 2016 р.

Як вбачається з висновку Стрийського МБТІ про вартість майна від 15.12.2017 р., датою оцінки є 05 грудня 2017 р. Об'єктом оцінки є частина нежитлового приміщення №327 площею 17,0 кв.м. на третьому поверсі будівлі лікарні А-7 , за адресою: Львівська область, м. Стрий, вул. О.Басараб, 15.

З огляду на викладене, беручи до уваги фактичну площу приміщення № 327 (34 кв.м.), розташованого на третьому поверсі будівлі лікарні А-7 за адресою: Львівська область, м. Стрий, вул. О.Басараб, 15, на конкурс могло бути виставлено не більше 17 кв.м. цього приміщення. Таким чином, в оголошенні подана завідомо неправдива інформація стосовно площі об'єкту, виставленого на конкурс та приховано інформацію про індекс приміщення, що є порушенням норм Закону України Про оренду державного та комунального майна та положень Порядку проведення конкурсу на право оренди комунального майна територіальних громад Стрийського району, затвердженого Рішенням Стрийської районної ради Львівської області від 24.11.2011 року №102.

Також суд звертає увагу на те, що на конкурс було виставлено частину приміщення № 327 (34 кв.м.), розташованого на третьому поверсі будівлі лікарні А-7 за адресою: Львівська область, м. Стрий, вул. О.Басараб, 15, іншу частину якого орендує позивач , що зокрема вбачається з висновків Стрийського МБТІ про вартість майна від 27.09.2017 р., долученого позивачем до позовної заяви, на підставі якого оголошувався конкурс та укладався Договір оренди між відповідачем-2 та відповідачем-1 та від 05.12.2016 р., долученого до матеріалів справи позивачем згідно клопотання вх.№20098/18 від 05.06.2018 р., на підставі якого укладено Договір оренди між позивачем та відповідачем-2. Враховуючи наведене, не заслуговують на увагу суду твердження відповідачів про те, що право позивача не порушено.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що згідно оголошення про проведення конкурсу до істотних умов конкурсу належали, в тому числі, здійснення певних видів ремонтних робіт для утримання об'єкта оренди в належному стані, а у пункті 1.2. Договору оренди нерухомого майна, що належить до спільної комунальної власності територіальної громади Стрийського району від 24.11.2017 р., укладеному на підставі проведеного конкурсу, передбачено, що стан майна на момент укладення не потребує поточного або капітального ремонту.

Щодо тверджень позивача про здійснення МКП Фармако реконструкцій орендованого приміщення шляхом здійснення прибудови для збільшення площі, таким не надається оцінка судом в межах даної справи, оскільки дані твердження та подані на їх підтвердження документи не є належними доказами в розумінні Господарського процесуального кодексу України щодо встановлення обставин, які є предметом доказування даного спору.

З огляду на викладене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги про визнання конкурсу на право оренди частини приміщення загальною площею 18, 0 кв.м., розміщене на третьому поверсі Стрийської ЦРЛ недійсним є обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи, не спростовані відповідачами належними та допустимими доказами в розумінні положень Господарського процесуального кодексу України, та підлягають до задоволення.

Статтею 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Відповідно до ст.77 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Відповідно до ст.86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи наведене, суд прийшов до висновку, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Відповідно до положень ст. 129 ГПК України, судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Оскільки позовні вимоги задоволено повністю, витрати по сплаті судового збору суд покладає на відповідачів.

Керуючись ст.ст. 13, 74, 76, 77, 78, 86, 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

В И Р І Ш И В :

1. Позовні вимоги задоволити.

2. Визнати недійсним конкурс на право оренди частини приміщення загальною площею 18 кв. м., розміщене на третьому поверсі Стрийської центральної районної лікарні за адресою: м. Стрий, вул. О. Басараб, 15, від 15.11.2017 р.

3. Стягнути з Стрийської районної ради Львівської області (82400, Львівська область, м. Стрий, вул. С. Бандери, 28, код ЄДРПОУ 23952855) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Декада-2000 (79020, м. Львів, вул. П. Панча, 10/54, код ЄДРПОУ 30478073) 587,33 грн. судового збору.

4. Стягнути з Стрийської центральної районної лікарні Львівської області (82400, Львівська область, м. Стрий, вул. О. Басараб, 15, код ЄДРПОУ 13802089) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Декада-2000 (79020, м. Львів, вул. П. Панча, 10/54, код ЄДРПОУ 30478073) 587,33 грн. судового збору.

5. Стягнути з Малого колективного підприємства Фармако (82100, Львівська область, м. Дрогобич, вул. Шевченка, 33, код ЄДРПОУ 25545159) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Декада-2000 (79020, м. Львів, вул. П. Панча, 10/54, код ЄДРПОУ 30478073) 587,33 грн. судового збору.

6. Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України.

7. Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Львівського апеляційного господарського суду в порядку, встановленому розділом IV ГПК України.

Повне рішення складено 13.07.2018р.

Суддя Запотічняк О.Д.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення05.07.2018
Оприлюднено13.07.2018
Номер документу75269652
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/503/18

Постанова від 12.11.2018

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Ухвала від 22.10.2018

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Ухвала від 27.09.2018

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Ухвала від 21.08.2018

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Ухвала від 13.08.2018

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Ухвала від 03.08.2018

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Кордюк Галина Тарасівна

Рішення від 05.07.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Рішення від 19.06.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 19.06.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

Ухвала від 04.06.2018

Господарське

Господарський суд Львівської області

Запотічняк О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні