РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 липня 2018 року Справа № 804/4051/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу №804/4051/18 за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Ребус Україна" про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ :
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Ребус Україна" (далі- ПАТ "Ребус-Україна", підприємство, відповідач), у якому позивач просить суд стягнути з ПАТ "Ребус Україна" до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України, у Соборному районі м.Дніпро, № 31115106700005, відкритий в ГУДКС України у Дніпропетровській області, за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, МФО 805012, код УДКСУ 37989269, штраф в сумі 17 000,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку зазначає, що ПАТ "Ребус Україна" не виконало винесене у відношенні підприємства розпорядження позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери за №38-СХ-2-Е від 08.07.2016р. у встановленний у даному розпорядженні термін, у зв'язку з чим позивачем винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №58-СХ-2-Е від 22.02.2018р., а саме штраф у розмірі 17 000, 00 грн., який станом на момент звернення до суду відповідачем сплачено не було.
Справі за даним адміністративним позовом присвоєно єдиний унікальний номер №804/4051/18.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.06.2018 р. відкрито провадження по справі №804/4051/18 за вищезазначеним позовом та ухвалено здійснювати розгляд даної справи за правилами спрощеного позовного провадження згідно ч. 2 ст. 257 та ч.1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України у письмовому провадженні.
Згідно ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України сторони були належним чином повідомлені про розгляд справи №804/3392/18 у спрощеному провадженні з урахуванням положень ст. 269 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою про відкриття провадження в адміністративній справі №804/3392/18 судом встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов в порядку ч. 1 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України протягом 15-ти днів з моменту отримання відповідачем ухвали суду від 12.06.2018р.
Вищезазначену ухвалу суду разом із супровідним листом було направлено на юридичну адресу відповідача, зазначену позивачем у позовній заяві та наявну у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: 49094, м.Дніпро, вул. Набережна Перемоги, буд. 58-А, блок 3..
09.07.2018р. на виконання вимог ст. 116 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку» №270 від 05 березня 2009 року працівниками УДППЗ "Укрпошта" було повернуто вищезазначене поштове відправлення суду із відміткою про повернення із відміткою "За закінеченням терміну зберігання" та відбитком штепеля поштової служби, що датований 04.07.2018р.
Таким чином, ухвалу суду про відкриття спрощеного позовного провадження від 12.06.2018р. разом супровідним листом було направлено на юридичну адресу ПАТ "Ребус Україна" та згідно із приписами статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України вважається врученою, оскільки поштове відправлення повернуто до суду поштовою службою та не вручено адресату з незалежних від суду причин.
Станом на 12.07.2018р. відзив ПАТ "Ребус Україна" на позов у встановлений судом строк відповідачем до суду не надано.
Згідно із ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За приписами статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.
Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 18.01.2018р. відповідно до якої порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів щодо відповідача та зобов'язано керівника (повноважного представника) з'явитися на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень на 30.01.2018р.
Вищезазначена постанова була направлена на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку рекомендованих листів, відправлених відділом нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Дніпропетровській області та представництва в судах Департаменту НКЦПФР у Східному регіоні з Головпоштамту від 18.01.2018р. та копією квитанції з Укрпошти від 18.01.2018р.
30.01.2018р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено акт №58-СХ-2-Е в якому зазначено про те, що у відношенні ПАТ "Ребус Україна" було винесено Східним територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №38-СХ-2-Е від 08.07.2016р., відповідно до якого підприємство повинно було у термін до 30.04.2017р. розкрити регулярну річну інформацію за 2015 рік (зокрема, шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_1 України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та розміщення на власному веб-сайті) у термін до 30.04.2017р. та повідомити Східне територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання даного розпорядження з наданням підтверджуючих документів.
Проте, відповідачем відомості щодо виконання підприємством даного розпорядження до Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та позивача станом на 30.01.2018р. не надано.
Отже, позивач зазначає, що видане ним розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, яке згідно п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", є обов'язковим ПАТ "Ребус Україна" не виконано.
Вищезазначений акт направлено на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку №1475 згрупованих поштових відправлень листів.
12.02.2017р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів в якій зазначено, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача відбудеться 22.02.2018р. у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності.
Вищезазначену постанову направлено на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку №1 листів рекомендованих.
22.02.2018р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції за порушення на ринку цінних паперів №58-СХ-2-Е, в якій зазначено, що за невиконання розпорядження Уповноваженої особи Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів до відповідача підлягає застосуванню санкція у вигляді штрафу у розмірі 17 000, 00 грн., який необхідно перерахувати на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцезнаходженням платника протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови.
Копію розрахункового документу, який буде підтверджувати виконання цієї постанови, направити до департаменту правозастосування Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Вищезазначені документи були направлені разом із супровідним листом від 22.02.2018р. за вих. №23/02/5619 були направлені на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку №2 листів рекомендованих та квитанцією з Укрпошти від 22.02.2018р.
Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, керуючись положеннями ст.11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісіїз цінних паперів та фондового ринку, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30.10.1996р. №448/96-ВР.
Статтею 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п. 10, 14 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» , Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Як зазначено у п. 1 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011р. №1063/2011, НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів (далі - Положення про НКЦПФР).
У відповідності до п.п. 64 п. 6 Положення про НКЦПФР, Комісія для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право накладати на осіб, винних у порушенні вимог законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафні та інші санкції аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив суму штрафу визначену постановою №58-Сх-2-Е від 22.02.2018р., Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку.
Порядок та строки розгляду НКЦПФР справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167. (далі - Правила № 1470)
Пунктом 3 розділу XVIII Правил № 1470, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження постанов позивача або сплати суми штрафу суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та законними, надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі.
Згідно з ч. 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Судом встановлено, загальна сума заборгованості ПАТ "Ребус-Україна" у вигляді штрафних санкцій перед державним бюджетом становить 17 000, 00 грн., однак відповідачем до суду не надано відзиву на позов або доказів сплати підприємством відповідної суми штрафу, у зв'язку з чим суд вважає правомірним стягнення з відповідача вищезазначеної суми штрафу.
Вирішуючи питання про розподіл між сторонами судових витрат в порядку ст.ст. 143 та 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає наступне.
Згідно із приписами ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
Частиною 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Водночас, суд зазначає, що під час розгляду адміністративної справи №804/4051/18 позивач, як суб'єкт владних повноважень, не мав судових витрат, пов'язаних із залученням свідків та/ або проведенням експертиз, що виключає підстави для присудження таких витрат на користь позивача.
На підставі вищевикладеного, з урахуванням відсутності відзиву на позов та з огляду на відсутність доказів остаточної сплати узгоджених зобов'язань, суд доходить висновку, що позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Ребус Україна" про стягнення штрафу - підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 9, 77, 78, 143, 241-246, 250, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (місцезнаходження: 01010, м.Київ, вул. Московська, буд. 8, корп. 30; код ЄДРПОУ 37956207) до Публічного акціонерного товариства "Ребус Україна" (місцезнаходження: 49094, м.Дніпро, вул. Набережна Перемоги, буд. 58-а, блок 3; код ЄДРПОУ 33770879) про стягнення штрафу - задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Ребус Україна" (код ЄДРПОУ 33770879) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України у Соборному районі м.Дніпро №31115106700005, відкритого в ГУДКС України у Дніпропетровській області за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106, МФО 805012, код УДКСУ 37989269) штраф за правопорушення на ринку цінних паперів в сумі 17 000, 00 грн. (сімнадцять тисяч гривень).
Копію рішення суду направити учасникам справи.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2018 |
Оприлюднено | 14.07.2018 |
Номер документу | 75276306 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Барановський Роман Анатолійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Барановський Роман Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні