Рішення
від 11.07.2018 по справі 805/2531/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 липня 2018 р. Справа№805/2531/18

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття рішення: 16 год.10 хв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кочанової П.В., при секретарі судового засідання Притулі С.С., розглянувши у судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Приватного акціонерного товариства Страхова компанія Форте про стягнення штрафу в сумі 8500,00 грн.,-

за участю представників сторін:

від позивача - не з'явився

від відповідача - не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного акціонерного товариства Страхова компанія Форте , в якому просить суд стягнути з відповідача до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 8 500,00 грн.

Доводи позовної заяви обґрунтовує тим, що ПАТ Страхова компанія Форте має заборгованість зі сплати штрафу в розмірі 8500,00 грн., вжиті органом, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходи щодо стягнення боргу з суб'єкта господарювання до погашення такого боргу не привели, вважає, що він правомірно, в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством, звернувся до адміністративного суду з позовною заявою про стягнення суми штрафу.

Враховуючи викладене, просить стягнути з ПАТ Страхова компанія Форте суму штрафу в розмірі 8500,00 грн.

На підставі протоколу автоматичного розподілу судової справи між суддями, вказану справу було передано для розгляду судді Кониченко О.М.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2018 року позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу семиденний строк з дня отримання цієї ухвали на усунення недоліків шляхом надання суду доказів сплати судового збору належного зразка та у належному розмірі.

Відповідно до пункту 19 Розділу VIII Положення про автоматизовану систему документообігу суду, на підставі розпорядження керівника апарата Донецького окружного адміністративного суду від 04 травня 2018 року № 161, у зв'язку з перебуванням судді Кониченко О.М. у відпустці, призначено повторний автоматичний розподіл справи № 805/2531/18-а.

На підставі повторного автоматичного розподілу справ, вказану справу було передано для розгляду судді Кочановій П.В.

На виконання вимог ухвали Донецького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2018 року, позивач усунув недоліки позовної заяви у повному обсязі.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 08 травня 2018 року прийнято справу №805/2531/18-а за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Приватного акціонерного товариства "Страхова компанія "Форте" про стягнення штрафу в сумі 8500,00 грн. суддею Кочановою П.В. до свого провадження, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання по справі № 805/2531/18-а на 31 травня 2018 року.

У судовому засіданні, 31 травня 2018 року розгляд справи №805/2531/18-а відкладено на 21 червня 2018 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 21 червня 2018 року закрито підготовче провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 11 липня 2018 року.

У судове засідання, призначене на 11 липня 2018 року повноважні представники сторін не з'явились, про дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Між цим, суд зазначає, що 29 травня 2018 року від позивача до суду надійшло клопотання про розгляду справи за його відсутності.

Також, суд зазначає, що відповідачем по справі не було надано до суду відзив на позовну заяву. При цьому, суд зазначає, що поштова кореспонденція суду була надіслана на юридичну адресу ПАТ Страхова компанія Форте вказану у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а саме: Донецька область, м. Маріуполь, Приморський район, вул. Зелінського, буд. 41/41А, та отримана особою за довіреністю, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення 17.05.2018 року.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними в справі матеріалами.

Згідно з вимогами ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наступне.

ПАТ Страхова компанія Форте зареєстроване в якості юридичної особи, включене до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (ЄДРПОУ 34615026), місцезнаходження: 87548, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський р-н, вул. Зелінського, буд. 41/41А.

14.11.2017 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складений акт № 2046/13-2/14 про правопорушення, вчинені ПАТ Страхова компанія Форте на ринку фінансових послуг, а саме:

- п. 5.9 розділу V Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 року № 2319, зареєстрованим в Міністерстві юстиції Україні 18.12.2012 року за № 2112/22424, яким визначено, що рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів випливу після набрання ним чинності є обов'язковими для виконання учасниками ринку фінансових послуг.

Листом від 15.11.2017 року № 8247/13-8/6 вказаний акт направлений позивачем на адресу відповідача, що підтверджується відомістю відправлень простої письмової кореспонденції та списком згрупованих відправлень від 20.11.2017 року.

01.12.2017 року Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийняла постанову № 1261/2047/13-2/П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно якої, до ПАТ Страхова компанія Форте застосована штрафна санкція у розмірі 8 500,00 грн.

Вказана постанова надіслана на адресу відповідача 06.12.2017 року, що підтверджується відомістю відправлень простої письмової кореспонденції та списком згрупованих відправлень на адресу ПАТ Страхова компанія Форте .

На час звернення до суду сума боргу ПАТ Страхова компанія Форте у встановлений строк у добровільному порядку не погашена.

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, позивач просить стягнути з відповідача суму штрафу в розмірі 8 500,00 грн.

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку субєктів владних повноважень.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Указом Президента України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 23.11.2011 року №1070/2011, на виконання Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Згідно пунктів 1, 2 Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції у сфері державного регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг .

Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Згідно п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Відповідно ч.ч. 1, 2 статті 39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Пунктом 2 частини 1 статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ч. 1 ст. 42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, постанова № 1261/2047/13-2/П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно якої, до ПАТ Страхова компанія Форте застосована штрафна санкція у розмірі 8 500,00 грн. у добровільному порядку відповідачем не виконана.

При цьому, суд зазначає, що предметом розгляду даної справи є встановлення факту наявності підстав для стягнення з позивача штрафу накладеного на нього постановою від 01.12.2017 року № 1261/2046/13-2/14/П, а не правомірність прийняття позивача вказаного розпорядження та постанови.

До того ж, доказів на підтвердження факту оскарження постанови від 01.12.2017 № 1261/2046/13-2/14/П позивачем суду надано не було, як і не було зазначено про наявність відповідного факту.

Також, до суду від Нацкомфінпослуг та від відповідача не надходило документів щодо оскарження зазначеної Постанови про застосування до ПАТ Страхова компанія Форте заходу впливу.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи те, що відповідачем штраф не сплачений, доказів, які підтверджують зворотне до суду не надано, відповідачем не оскаржена постанова про його накладення, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та наявність підстав для стягнення з ПАТ Страхова компанія Форте штрафу у судовому порядку.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

В контексті викладеного, зважаючи на встановлені обставини та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, здійснені позивачем з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг (ЄДРПОУ 38062828, юридична адреса: 01001, м. Київ, вул. Б.Грінченка, 3) до Приватного акціонерного товариства Страхова компанія Форте (ЄДРПОУ 34615026, юридична адреса: 87548, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський р-н, вул. Зелінського, буд. 41/41А) про стягнення штрафу в сумі 8 500,00 грн. задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства Страхова компанія Форте (ЄДРПОУ 34615026, юридична адреса: 87548, Донецька область, м. Маріуполь, Приморський район, вул. Зелінського, буд. 41/41А) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 8 500 (вісім тисяч п'ятсот ) грн. 00 коп.

Вступну та резолютивну частину рішення складено у нарадчій кімнаті 11 липня 2018 року.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 13 липня 2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя Кочанова П.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2018
Оприлюднено17.07.2018
Номер документу75299064
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2531/18-а

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Рішення від 11.07.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 21.06.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні