Рішення
від 27.06.2018 по справі 810/3732/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 червня 2018 року № 810/3732/16

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лиска І.Г. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБ Бленд" до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області про визнання протиправним та скасування рішення в частині,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБ Бленд" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення від 17.08.2016 №0018541302 в частині нарахування штрафних санкцій та пені у розмірі 18694,92 грн. винесене Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішення відповідач в частині нарахованої суми в розмірі 18694,92 грн. за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки дана сума виникли не з вини позивача, а з вени банку. Крім того, відповідач був повідомлений про перешкоди з зарахуванням податків, належних до сплати позивачем, до бюджетів або державних цільових фондів з вини банку. Крім того, позивач зазначив, що рішенням Київського окружного адміністративного суду від 18.08.2015, яке набрало законної сили, скасовано рішення податкового органу яким нараховано у 2014 році штрафні санкції. Крім того, даним рішенням судом встановлено невиконання обслуговуючим банком позивача платіжних доручень та несвоєчасне зарахування коштів на рахунок органу доходів і зборів згідно з платіжних доручень, у зв'язку з чим, позивач звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18.11.2016 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 07.12.2016.

Відповідачем 05.12.2016 подано до суду заперечення в яких останній зазначив, що рішення прийнято відповідно до норм чинного законодавства.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.12.2016 провадження в даній справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі №810/5317/14 за позовом ТОВ "БМБ Бленд" до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області про скасування вимоги відповідача про сплату боргу (недоїмки) від 05.05.2014 № Ф-1189-25, оскільки предметом спору у справі №810/3732/16 є скасування рішення №0018541302 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату або несвоєчасну сплату єдиного податку, а предметом спору у справі №810/5317/14 є скасування вимоги по сплаті єдиного внеску, штрафів та пені на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 28051,03 грн., тому розгляд справи №810/3732/16 був неможливий до набрання законної сили судовим рішенням у справі №810/5317/14.

Судове засідання щодо поновлення провадження у справі було призначено на 08.05.2018, разом з тим, сторони в судове засідання не прибули, у зв'язку з чим, протокольною ухвалою відкладено розгляд питання про поновлення провадження у справі та наступне судове засідання призначено на 29.05.2018.

В судове засідання яке було призначено на 29.05.2018 сторони не прибули, повідомлені належним чином, жодних заяви чи клопотань до суду не надали, у зв'язку з чим, протокольною ухвалою відкладено розгляд питання про поновлення провадження у справі та наступне судове засідання призначено на 27.06.2018.

27.06.2018 представник позивача подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, без його участі та надав до суду постанову Київського окружного адміністративного суду від 13.02.2015 по справі №810/5317/14, яка набрала законної сили. Відповідач в судове засідання не прибув, повідомлений належним чином, жодних заяв чи клопотань до суду не надав.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.06.2018 поновлено провадження у справі та вирішено подальший розгляд справи здійснювати за правилами визначеними Кодексом адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів".

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

У зв'язку з чим, ухвалою від 27.06.2018 суд вирішив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Матеріалами справи встановлено, що ТОВ БМБ Бленд отримало рішення №0018541302 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 17.08.2016 року від Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області. Даним рішенням встановлено штрафні санкції позивача у розмірі 37206,12 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, з яких: 23808,35 грн. штрафу та 13397,77 грн. пені.

Вказані штрафні санкції виникли, у зв'язку з невиконанням ПАТ Банк Перший прийнятих до виконання платіжних доручень позивача, а саме: №332 від 17.04.2014 року на суму 19 000 грн. за березень та №355 від 20.05.2014 року на суму 23 000 грн. за квітень.

Листом-повідомленням №151 від 25.04.2014 відповідач був повідомлений про перешкоди з зарахуванням податків, належних до сплати позивачем, до бюджетів або державних цільових фондів з вини банку.

Також позивачем було направлено на адресу обслуговуючого банку - ПАТ Банк Перший листи - запити від 11.07.2014 №187 та №188, в яких просили повідомити причини не проведення платежів, прийнятих банком до виконання, однак, відповіді від банку позивач не отримав.

Позивачем до матеріалів справи додано виписки з особового рахунку позивача на підтвердження наявності коштів на його рахунку та відповідно відсутності будь-якої вини.

Також позивачем надано розрахунок сум, нарахованого відповідно до поданих звітів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з липня 2014 року по лютий 2016 року із зазначенням нарахованої суми єдиного внеску за кожний місяць з посиланням на дату і номер платіжного доручення та відповідні відомості з банку.

Суму єдиного внеску за липень 2014 року на загальну суму 45 703,99 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень, а саме: на суму 1 749,00 грн. №91 від 04.08.2014 року; на суму 75,99 грн. №96 від 07.08.2014 року; на суму 1 161,56 грн. №117 від 11.08.2014 року; на суму 2 789,00 грн. №120 від 15.08.2014 року; на суму 11 064,65 грн. №122 від 20.08.2014 року; на суму 500 грн. №1395 від 21.08.2014 року; на суму 9 500,00 №510 від 21.08.2014 року; на суму 1 040,00 №500 від 21.08.2014 рок; на суму 430 грн. №123 від 21.08.2014; на суму 3220,08 грн. №1417 від 21.08.2014; на суму 2826,00 грн. №124 від 28.08.2014 року. Суму єдиного внеску за серпень 2014 року на загальну суму 45 498,57 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень, а саме: на суму 2 545,61 грн. №1633 від 10.09.2014 року; на суму 6 966,29 грн. №129 від 12.09.2014 року; на суму 8 876,58 грн. №625 від 19.09.2014 року; на суму 6 900,00 грн. №135 від 24.09.2014 року; на суму 3 289,34 грн. №133 від 24.09.2014 року; на суму 671,31 грн. №1747 від 26.09.2014 року; на суму 6 933,12 грн. №136 від 26.09.2014 року. Суму єдиного внеску за вересень 2014 року на загальну суму 48 522,34 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень, а саме: на суму 6 691,14 грн. № 141 від 01.10.2014 року; на суму 6 127,31 грн. №147 від 21.10.2014 року; на суму 5 069,62 грн. №158 від 24.10.2014 року; на суму 3 146,30 грн. №161 від 24.10.2014 року; на суму 5 069,62 грн. №165 від 24.10.2014 року; на суму 5 069,62 грн. №172 від 28.10.2014 року; на суму 3 805,66 грн. №175 від 28.10.2014 року; на суму 625,58 грн. №186 від 29.10.2014 року; на суму 7 420,09 грн. №189 від 29.10.2014 року; на суму 6 880,86 грн. №204 від 31.10.2014 року. Суму єдиного внеску за жовтень 2014 року на загальну суму 45 151,84 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень, а саме: на суму 125,85 грн. №215 від 03.11.2014 року; на суму 2 089,04 грн. №218 від 03.11.2014 року; на суму 4 096,40 грн. №210 від 03.11.2014 року; на суму 812,00 грн. №223 від 04.11.2014 року; на суму 1 000,00 грн. №225 від 04.11.2014 року; на суму 1898,88 грн. №234 від 05.11.2014 року; на суму 1 476,04 грн. №236 від 05.11.2014 року; на суму 1 983,47 грн. №250 від 06.11.2014 року; на суму 149,16 грн. №257 від 06.11.2014 року; на суму 211,84 грн. №269 від 07.11.2014 року; на суму 885,40 грн. №266 від 07.11.2014 року; на суму 2 066,51 грн. №281 від 10.11.2014 року; на суму 1 928 грн. №285 від 11.11.2014 року; на суму 1500 грн. №301 від 17.11.2014 року; на суму 5 069,62 грн. №317 від 27.11.2014 року; на суму 6 238,67 грн. №329 від 28.11.2014 року. Суму єдиного внеску за листопад 2014 року на загальну суму 43 409,13 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень, а саме: на суму 10,80 грн. №334 від02.12.2014 року; на суму 15 208,85 №332 від 02.12.2014 року; на суму 2 534,81 грн. №338 від 03.12.2014 року; на суму 13 706,00 грн. №357 від 12.12.2014 року; на суму 10 000,48 грн. №356 від 12.12.2014 року; на суму 20 066,87 грн. №372 від 19.12.2014 року; на суму 10 236,06 грн. №371 від 19.12.2014 року; на суму 3 576,63 грн. №385 від 29.12.2014 року.

Суму єдиного внеску за грудень 2014 року на загальну суму 44 025,27 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 6 000,00 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 12.01.2015 року по 13.01.2015 року; на суму 8 000,00 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 13.01.2015 року по 14.01.2015 року; на суму 5 380,66 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 16.01.2015 року по 17.01.2015року; на суму 3 904,89 грн. №425 від 17.01.2015 року; на суму 6 261,90 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 21.01.2015 року по 22.01.2015року; на суму 732,79 грн. №430 від 22.01.2015 року;на суму 800,27 грн. №434 від 23.01.2015 року; на суму 8 793,94 грн. №2168 від 23.01.2015 року; на суму 1 213,08 грн. №2183 від 30.01.2015 року. Суму єдиного внеску за січень 2015 року на загальну суму 43 827,13 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 3 107,94 грн. ПАТ БАНК ВОСТОК №445 від 03.02.2015 року; на суму 8 000 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 12.02.2015 року по 13.02.2015 року; на суму 20 723,74 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 12.02.2015 року по 13.02.2015 року; на суму 530,14 грн. ПАТ БАНК ВОСТОК №470 від 16.02.2015 року; на суму 10 835,21 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 18.02.2015 року по 20.02.2015 на суму 1 191,15 грн. ПАТ БАНК ВОСТОК №488 від 23.02.2015 року; на суму 2807,63 грн. Суму єдиного внеску за лютий 2015 року на загальну суму 41 596,77 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 10 139,23 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 12.03.2015 року по 13.03.2015 року; на суму 10139,23 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 12.03.2015 року по 13.03.2015 року; на суму 6821,13 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 19.03.2015 року по 20.03.2015 року; на суму 2300 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 19.03.2015 року по 20.03.2015 року; на суму 10337,75 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 27.03.2015 року по 30.03.2015 року. Суму єдиного внеску за березень 2015 року на загальну суму 43 121,84 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 1 112,81 грн. ПАТ КБ фінансовий партнер №2333 від 10.04.2015 року; на суму 37 053 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 06.04.2015 року по 10.04.2015 року; на суму 1 968,27 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 22.04.2015 року по 23.04.2015 року; на суму 2 847,08 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 24.04.2015 року по 28.04.2015 року. Суму єдиного внеску за квітень 2015 року на загальну суму 43 970,03 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 23 462,62 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 06.05.2015 року по 14.05.2014 року; на суму 15 262,43 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 20.05.2015 року по 21.05.2015 року; на суму 1 697,54 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 20.05.2015 року по 21.05.2015 року; на суму 1 128,75 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 20.05.2015 року по 21.05.2015 року; на суму 473,16 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 20.05.2015 року по 21.05.2015 року; на суму 68 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 20.05.2015 року по 21.05.2015 року; на суму 45 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 20.05.2015 року по 21.05.2015 року. Суму єдиного внеску за травень 2015 року на загальну суму 38 211,25 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 19 876,01 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 03.06.2015 року по 05.06.2015 року; на суму 14 793,03 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 15.06.2015 року по 17.06.2015 року; на суму 129,77 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 15.06.2015 року по 17.06.2015 року; на суму 3367,44 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 15.06.2015 року по 17.06.2015 року. Суму єдиного внеску за червень 2015 року на загальну суму 40 497,17 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 16 415 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 03.07.2015 року по 08.07.2015 року; на суму 6 106,57 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 08.07.2015 року по 10.07.2015 року; на суму 8 316,23 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 15.07.2015 року по 16.07.2015 року; на суму 7 019,78 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 16.07.2015 року по 17.07.2016 року; на суму 2 107,50 грн. ПАТ БАНК ВОСТОК №574 від 20.07.2015 року. Суму єдиного внеску за липень 2015 року на загальну суму 40 661,42 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 4 083, 54 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 03.08.2015 року по 07.08.2015 року; на суму 20,60 грн. ПАТ БАНК ВОСТОК №580 від 07.08.2014 року; на суму 10 533,42 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 12.08.2015 року по 13.08.2015 року; на суму 2 454,96 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 13.08.2015 року по 14.08.2015 року; на суму 23 589,76 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 17.08.2015 року по 20.08.2015 року. Суму єдиного внеску за серпень 2015 року на загальну суму 37 814,20 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 5 572,36 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 01.09.2015 року по 04.09.2015 року; на суму 9 010,53 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 07.09.2015 року по 09.09.2015 року; на суму 3 405,78 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 10.09.2015 року по 11.09.2015 року; на суму 18 491,66 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 15.09.2015 року по 18.09.2015 року; на суму 1 845,28 грн. АТ ОТП БАНК №300 від 30.09.2015 року. Суму єдиного внеску за вересень 2015 року на загальну суму 45 350,13 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 10 172,52 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 01.10.2015 року по 08.10.2015 року; на суму 16 863,18 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 09.10.2015 року по 15.10.2015 року; на суму 14500 грн. виписка з ПАТ КБ фінансовий партнер №4072 від 20.10.2015; на суму 3814,39 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 15.10.2015 року по 21.10.2015 року. Суму єдиного внеску за жовтень 2015 року на загальну суму 46 871,50 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 10 500 грн. ПАТ КБ Фінансовий партнер №4331 від 11.11.2015 року; на суму 10 367,89 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 02.11.2015 року по 13.11.2015 року; на суму 12 660,08 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 17.11.2015 року по 19.11.2015 року; на суму 13 343,54 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 19.11.2015 року по 20.11.2015 року; на суму 2 432,20 грн. ПАТ КБ Фінансовий партнер №4532 від 30.11.2015 року. Суму єдиного внеску за листопад 2015 року на загальну суму 50 210,97 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 7 422,26 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 26.11.2015 року по 11.12.2015 року; на суму 9 632,53 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 11.12.2015 року по 14.12.2015 року; на суму 30 767,64 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 17.12.2015 року по 18.12.2015 року. Суму єдиного внеску за грудень 2015 року на загальну суму 48 955,63 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 3 720,55 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 05.01.2016 року по 13.01.2016 року; на суму 18 167,06 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 13.01.2016 року по 14.01.2016 року; на суму 11 734,82 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 15.01.2016 року по 19.01.2016 року; на суму 15 289,52 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 19.01.2016 року по 20.01.2016 року. Суму єдиного внеску за січень 2016 року на загальну суму 25 280,73 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 10 500 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 10.02.2016 року по 11.02.2016 року; на суму 14 324,54 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 17.02.2016 року по 18.02.2016 . Суму єдиного внеску за лютий 2016 року на загальну суму 26 654,62 грн. було сплачено відповідно до платіжних доручень та виписок з банків, а саме: на суму 13 181,37 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 09.03.2016 року по 11.03.2016 року; на суму 1 827,67 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 11.03.2016 року по 12.03.2016 року; на суму 498,64 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 09.03.2016 року по 12.03.2016 року; на суму 12 000 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 14.03.2016 року по 16.03.2016 року; на суму 5 000 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 14.03.2016 року по 16.03.2016 року; на суму 549,58 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 16.03.2016 року по 17.03.2016 року; на суму 958,24 грн. виписка з ПУАТ ФІДОБАНК з 17.03.2016 року по 18.03.2016 року.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 18.08.2015 року в адміністративній справі №810/65/15 за позовом ТОВ БМБ БЛЕНД до Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області позов задоволено і визнано протиправним та скасовано рішення Броварської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 29.08.2014 року №0015281703 в частині застосованих штрафних санкцій у розмірі 11643,56 грн. та пені на суму 4049,45 грн. на загальну суму 15693,01 грн. Судом в даному рішенні встановлено невиконання обслуговуючим банком позивача платіжних доручень від 17.04.2014 року №332 та від 20.05.2014 року №355 та несвоєчасне зарахування коштів на рахунок органу доходів і зборів згідно платіжних доручень від 18.04.2014 року №334, від 16.05.2014 року №351, від 20.05.2014 року №352, у зв'язку з цим платник податків, а саме: ТОВ БМБ БЛЕНД звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції, що встановлено цим рішенням суду і з чого утворились зазначені вище штрафні санкції нараховані податковою як незаконні. Дана постанова набрала законної сили.

Постановою Київського окружного адміністративного суду від 13.02.2015 в адміністративній справі №810/5317/14 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "БМБ Бленд" до Броварської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області про визнання протиправною та скасування вимоги відповідача від 05.05.2014 № Ю-1189-25 в частині сплати боргу (недоїмки) на суму 25937,61 грн. адміністративний позов задоволено та вимогу Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області від 05.05.2014 № Ю-1189-25 в частині сплати боргу (недоїмки) на суму 25937 грн. 61 коп. визнано протиправною та скасовано. Судом встановлено, що позивачем вжито усіх залежних від нього заходів щодо виконання обов'язку зі сплати єдиного внеску, а несвоєчасне перерахування таких сум на рахунки відповідача відбулося з вини обслуговуючого банку, таким чином вимога Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області від 05.05.2014 № Ю-1189-25 в частині сплати боргу (недоїмки) на суму 25937,61 грн. є протиправною та підлягає скасуванню. Дане рішення набрало законної сили.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначаються Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI).

Відповідно до частини першої статті 1 Закону № 2464-VI (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (частина четверта статті 8 Закону України № 2464-VI).

Платниками єдиного внеску, згідно з приписами статті 4 Закону № 2464-VI є, зокрема, роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою-підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з пунктом 1 частини другої статті 6 Закону № 2464-VI, платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Відповідно до абзацу 3 частини восьмої статті 9 Закону № 2464-VI, періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до органу доходів і зборів (звітним періодом), є календарний місяць.

Цією ж статтею передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 Закону України № 2464-VI, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку (частина сьома статті 9 Закону № 2464-VI).

Відповідно до частини другої статті 24 Закону № 2464-VI, банки приймають від платників єдиного внеску, зазначених у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, платіжні доручення та інші розрахункові документи на видачу (перерахування) коштів для виплати заробітної плати, на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок, та здійснюють видачу (перерахування) зазначених коштів лише за умови одночасного подання платником розрахункових документів про перерахування коштів для сплати відповідних сум єдиного внеску або документів, що підтверджують фактичну сплату таких сум у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Національним банком України та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення.

У свою чергу, розрахунковим документом, який містить доручення платника банку або іншій установі - члену платіжної системи, що його обслуговує, здійснити переказ визначеної в ньому суми коштів зі свого рахунка на рахунок отримувача є платіжне доручення (пункт 1.30 статті 1 Законом України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" від 05.04.2001 № 2346-III (далі - Закон № 2346-III).

Частиною десятою статті 9 Закону № 2464-VI встановлено, що днем сплати єдиного внеску у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів вважається день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Водночас, суд звертає увагу на положення пункту 8.1 статті 8 Закону № 2346-III, якими передбачено, що банк зобов'язаний виконати доручення клієнта, що міститься в розрахунковому документі, який надійшов протягом операційного часу банку, в день його надходження. У разі надходження розрахункового документа клієнта до обслуговуючого банку після закінчення операційного часу банк зобов'язаний виконати доручення клієнта, що міститься в цьому розрахунковому документі, не пізніше наступного робочого дня.

Відповідно до пункту 8.4 цієї ж статті, міжбанківський переказ виконується в строк до трьох операційних днів.

Згідно з приписами пункту 22.4 статті 22 Закону № 2346-III, під час використання розрахункового документа ініціювання переказу для платника є завершеним з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника, а для банку платника - з дати списання коштів з рахунка платника та зарахування на рахунок отримувача разі їх обслуговування в одному банку або з дати списання коштів з рахунка платника та з кореспондентського рахунка банку платника в разі обслуговування отримувача в іншому банку.

Цим же пунктом передбачено, що банки мають забезпечувати фіксування дати прийняття розрахункового документа на виконання.

За порушення строків, встановлених пунктами 8.1 та 8.2 цієї статті, банк, що обслуговує платника, несе відповідальність, передбачену цим Законом (пункт 8.3 статті 8 Закону Закон № 2346-III).

Крім того, в силу пункту 32.1 статті 32 цього ж Закону, банк, що обслуговує платника, та банк, що обслуговує отримувача, несуть перед платником та отримувачем відповідальність, пов'язану з проведенням переказу, відповідно до цього Закону та умов укладених між ними договорів.

Відповідно до частини дванадцятої статті 25 Закону № 2464-VI, органи доходів і зборів застосовують до банків фінансові санкції за несвоєчасне перерахування або несвоєчасне зарахування на рахунки органів доходів і зборів сум єдиного внеску, фінансових санкцій, зазначених у частині одинадцятій цієї статті, нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка зазначених сум, розрахована з кожний день прострочення їх перерахування (зарахування), та накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не зарахованих (неперерахованих) сум.

Аналогічні положення закріплені у пункті 129.6 статті 129 Податкового кодексу.

Так, за порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", з вини банку такий банк сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених цим Кодексом, а також несе іншу відповідальність, встановлену цим Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду.

Вказаним пунктом також передбачено звільнення платника податків від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції.

Аналізуючи наведені вище норми у сукупності, суд дійшов висновку, що момент списання коштів з банківського рахунку платника та їх зарахування на відповідний казначейський рахунок органу доходів і зборів знаходиться поза межами впливу такого платника, а отже належне виконання ним свого конституційного обов'язку зі сплати єдиного внеску пов'язане саме з моментом подання в банк платіжного доручення клієнтом - платником єдиного внеску на перерахування відповідних сум із рахунка платника у банку, за наявності у нього достатнього грошового залишку на день здійснення платежу.

За таких обставин, за наявності у платника єдиного внеску відповідних доказів, що підтверджують виконання усіх передбачених законодавством заходів для визнання його добросовісним платником, обов'язок зі сплати відповідної суми грошового зобов'язання слід вважати виконаним, незалежно від фактичного зарахування або не зарахування платежу на рахунки органів доходів і зборів.

Дані обставини також були встановлені постановами Київського окружного адміністративного суду від 18.08.2015 у справах №810/65/15 та від 13.02.2015 №810/5317/14. Дані постанови набрали законної сили.

Київський окружний адміністративний суд у постанові від 18.08.2015 по справі №810/65/15 суд дійшов до висновку, що невиконання обслуговуючим банком позивача платіжних доручень від 17.04.2014 року №332 та від 20.05.2014 року №355 та несвоєчасне зарахування коштів на рахунок органу доходів і зборів згідно платіжних доручень від 18.04.2014 року №334, від 16.05.2014 року №351, від 20.05.2014 року №352, у зв'язку з цим платник податків, а саме: ТОВ БМБ БЛЕНД звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції, що встановлено цим рішенням суду і з чого утворились зазначені вище штрафні санкції нараховані податковою як незаконні.

Також Київський окружний адміністративний суд у постанові від 13.02.2015 №810/5317/14 суд дійшов до висновку, що позивачем вжито усіх залежних від нього заходів щодо виконання обов'язку зі сплати єдиного внеску, а несвоєчасне перерахування таких сум на рахунки відповідача відбулося з вини обслуговуючого банку, таким чином вимога Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області від 05.05.2014 № Ю-1189-25 в частині сплати боргу (недоїмки) на суму 25937,61 грн. є протиправною та підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи те, що постановою Київського окружного адміністративного суду від 13.02.2015 у справі №810/5317/14 було встановлено, що позивачем вжито усіх залежних від нього заходів щодо виконання обов'язку зі сплати єдиного внеску, а несвоєчасне перерахування таких сум на рахунки відповідача відбулося з вини обслуговуючого банку, таким чином вимога Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Київській області від 05.05.2014 № Ю-1189-25 в частині сплати боргу (недоїмки) на суму 25937,61 грн. є протиправною та скасована, суд приходить до висновку, що рішення від 17.08.2016 №0018541302 в частині нарахування штрафних санкцій та пені у розмірі 18694,92 грн. винесене Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області є протиправним та підлягає скасуванню.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до ч.1ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

До позовної заяви позивачем додано докази сплати судового збору у розмірі 1378 грн.

Оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, відшкодуванню позивачу з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягають судові витрати у розмірі 1378 грн.

Керуючись статтями 77, 78, 242 - 246, 250, 255 КАС України, суд

в и р і ш и в:

адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення від 17.08.2016 №0018541302 в частині нарахування штрафних санкцій та пені у розмірі 18694,92 грн. винесене Броварською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.

Стягнути з Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБ Бленд" (код ЄДРПОУ 32277387) судові витрати в сумі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп..

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2018
Оприлюднено16.07.2018
Номер документу75299636
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3732/16

Рішення від 27.06.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 07.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 18.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні