ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
======================================================================
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2018 року Справа № 915/985/17
м.Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області, у складі судді Семенчук Н.О.,
за участю секретаря судового засідання Мавродій Г.В.
за участю прокурора - Григорян Е.Р. - посвідчення №035059 від 13.08.2015
представник 1-го відповідача в судове засідання не з'явився
за участю представника 2-го відповідача - ОСОБА_1 - дов. №б/н від 30.10.2017
в засідання приймає участь судовий експерт - ОСОБА_2- посвідчення №010/22 від 01.02.2012
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в порядку загального позовного провадження справу
за позовом: Першого заступника прокурора Миколаївської області в інтересах держави, вул. Спаська, 28, м. Миколаїв, 54030
до 1-го відповідача: Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20, м.Миколаїв, 54001,
до 2-го відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» , вул. Шнеєрсона, 4/4, м. Миколаїв, 54001
про: - визнання незаконним та скасування пунктів 1, 1.3 розділу 1 рішення Миколаївської міської ради від 25.05.2017 №20/18, якими затверджено проект землеустрою та надано в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» земельну ділянку площею 3971 кв.м. з кадастровим номером 4810136900:02:002:0032 по вул. Будівельників, 2б у місті Миколаєві для обслуговування нежитлового об'єкта торгівельного комплексу;
- визнання недійсним на майбутнє укладений 03.08.2017 між Миколаївською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» договір оренди землі №11428, на підставі якого передано в оренду товариству земельну ділянку з кадастровим номером 4810136900:02:002:0032, зі змінами та доповненнями та стягнення судового збору у розмірі 3600,00 грн.
Перший заступник прокурора Миколаївської області в інтересах держави звернувся до Господарського суду Миколаївської області з позовною заявою №05-2111вих.17 від 28.09.2017 в якій просить суд:
- визнати незаконним та скасувати пункти 1, 1.3 розділу 1 рішення Миколаївської міської ради від 25.05.2017 №20/18, якими затверджено проект землеустрою та надано в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» земельну ділянку площею 3971 кв.м. з кадастровим номером 4810136900:02:002:0032 по вул. Будівельників, 2б у місті Миколаєві для обслуговування нежитлового об'єкта торгівельного комплексу;
- визнати недійсним на майбутнє укладений 03.08.2017 між Миколаївською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» договір оренди землі №11428, на підставі якого передано в оренду товариству земельну ділянку з кадастровим номером 4810136900:02:002:0032, зі змінами та доповненнями.
Позовна заява прокурора обґрунтована тим, що усупереч вимогам ст.ст.124, 134 Земельного кодексу України, Миколаївською міською радою здійснено розпорядження, а ТОВ Побутсервіс - Плюс набуто право оренди на земельну ділянку площею 3971 кв.м., розташовану по вул.Будівельників, 2б у м.Миколаєві, без проведення земельних торгів. Вказує, що п.1., 1.3 розділу 1 рішення Миколаївської міської ради від 25.05.2017 №20/18 затверджено проект землеустрою та надано в оренду ТОВ Побутсервіс Плюс земельну ділянку площею 3971 з кадастровим номером 4810136900:02:002:0032 по вул. Будівельників, 2б у місті Миколаєві для обслуговування не житловового об'єкта торговельного комплексу. На підставі вказаного рішення з ТОВ Побутсервіс - Плюс укладено договір оренди землі від 03.08.2017 №11428. Зазначені пункти рішення Миколаївської міської ради прийнято з порушенням вимог законодавства, у зв'язку з чим підлягають визнанню незаконними та скасуванню, оскільки попри вимогам ст.124, 134, Земельного кодексу України оскаржуваними пунктами рішення Миколаївської міської ради від 25.05.2017 №20/18 товариству надано в оренду у поза конкурентному порядку вільну від забудови земельну ділянку площею 2245 кв.м., яка у його користуванні або у користуванні інших фізичних та юридичних осіб не перебувала. На підставі незаконних пунктів рішення між Миколаївською міською радою та ТОВ Побутсервіс Плюс 03.08.2017 укладено договір оренди землі №11428, зі змінами та доповненнями, то відповідно до ст.16, 203, 215 Цивільного кодексу України, ст.ст.20, 207 Господарського кодексу України, ст.152 Земельного кодексу України, підлягає визнанню недійними. Вказує, що аналіз ст. 10 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , ст. 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» дає підстави стверджувати, що реконструкція об'єктів будівництва включається до поняття будівництва. Згідно з абз. 1 ст.134 ЗК України не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що не перебувають у власності фізичних або юридичних осіб. Як вбачається зі свідоцтва про право власності від 26.04.2010 у приватній власності підприємства перебувають нежитлові будівлі торгівельних павільйонів по вул.Будівельників, 2б у м.Миколаєві. Відповідно до матеріалів інвентарної справи на об'єкт нерухомого майна по вул. Будівельників, 2б у м.Миколаєві станом на 23.04.2014 нежитлові будівлі розташовані на земельній ділянці площею 1726 кв.м. з кадастровим номером 4810136900:02:009:0001, яка на підставі договору оренди землі від 29.10.2008 №6049 та договору про зміни від 19.10.2009 перебувала у користуванні підприємства. Для обслуговування об'єктів нерухомості належних на праві власності ТОВ «Побутсервіс - Плюс» , товариством використовувалась земельна ділянка площею 1726 кв.м., надана в оренду до 2025 року. Об'єкти нерухомості товариства розташовані на земельній ділянці площею 1726 кв.м., яка на час прийняття оскаржуваного рішення та укладення договору оренди вже перебувала у користуванні товариства, а тому, відповідно до положень ст. 134 ЗК України, у Миколаївській міській ради відсутні підстави для надання спірної земельної ділянки для обслуговування без проведення земельних торгів.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 02.10.2017 позовну заяву прийнято до розгляду та порушено провадження у справі. Розгляд справи призначено на 31 жовтня 2017 року об 11 год. 30 хв.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 31.10.2017 розгляд справи відкладено на 14 листопада 2017 року об 11 год.00 хв.
У наданому до суду відзиві на позовну заяву (т.1 а.с. 106-109) 2-й відповідач просить у задоволенні позову відмовити з наступних підстав.
Прокурором у позові не зазначено, яким нормам законів та інших нормативно-правових актів не відповідає проект землеустрою, затверджений спірним рішенням Миколаївської міської ради.
Спірна земельна ділянка площею 2245 кв.м. надана в оренду ТОВ «Побутсервіс - Плюс» для обслуговування належного йому на праві власності об'єкту торгівельного комплексу, а тому у відповідності до ч. 2 ст. 134 Земельного кодексу України у Миколаївської міської ради були відсутні правові підстави для продажу права оренди спірної земельної ділянки за результатами земельних торгів.
Відповідач також звертає увагу на те, що прокурор просить визнати недійсним договір оренди в цілому, хоча 1726 кв.м. земельної ділянки раніше перебували в оренді у ТОВ «Побутсервіс - Плюс» і лише 2245 кв.м. земельної ділянки було надано за рахунок земель міста, не наданих у власність та користування.
Прокурором не доведено порушення прав територіальної громади м. Миколаєва, оскільки всупереч вимогам ст. 33 ГПК України прокурором не надано доказів проведення маркетингових досліджень, інвестиційної привабливості, наявності звернень інших громадян та юридичних осіб щодо намірів забудови спірної земельної ділянки.
13.11.2017 від 2-го відповідача до суду надійшли письмові пояснення (а.с. 111), в яких зазначено наступне.
На спірній земельній ділянці розташовані лише ті об'єкти нерухомого майна, право власності на які набуло товариство на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 27.05.2014 № 22220217 та зареєстровано у встановленому порядку, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 02.06.2014 № 22452780. Після укладення з Миколаївською міською радою договору оренди від 03.08.2017 ТОВ «Побутсервіс - Плюс» не зверталось до компетентних органів місцевого самоврядування з заявами про отримання вихідних даних, технічних умов, розробленням проектної документації та отриманням дозвільних документів на виконання підготовчих та будівельних робіт щодо будівництва нових або реконструкції існуючих об'єктів нерухомості на земельній ділянці по вул. Будівельників, 2-б у м. Миколаєві.
14.11.2017 до суду від 2-го відповідача надійшло клопотання про призначення комплексної судової земельно-будівельно-технічної експертизи, проведення якої просить доручити Миколаївському відділенню Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України (54038, м. Миколаїв, вул. Генерала Карпенка, 27).
На розгляд та вирішення експертів 2-й відповідач просить поставити наступне питання:
- Яка площа та конфігурація земельної ділянки необхідна для обслуговування нежитлового об'єкту торгівельного комплексу по вул. Будівельників, 2-б у м. Миколаєві згідно матеріалів проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для обслуговування нежитлового об'єкту торгівельного комплексу по вул. Будівельників, 2-б в Інгульському районі міста Миколаєва із земель комунальної власності Миколаївської міської ради?
Ухвалою суду від 14.11.2017 розгляд справи продовжений на 15 днів на підставі ст. 69 ГПК України (редакція ГПК до 15.12.2017) та оголошено перерву в судовому засіданні на 07.12.2017.
У судовому засіданні 07.12.2018 оголошено перерву до 11.12.2017 об 11 год.00 хв.
08.12.2017 ТОВ «Побутсервіс - Плюс» до відділу документального забезпечення господарського суду Миколаївської області надало письмові пояснення в яких зазначило, що п.3 розділу 1 рішення Миколаївської міської ради від 04.09.2009 №36/57 було продовжено ТОВ «Побутсервіс - Плюс» на 15 років термін оренди земельної ділянки площею 1726 кв.м., залишивши їх в землях поточного будівництва, а після введення до експлуатації зарахувати до земель комерційного користування для закінчення будівництва та подальшого обслуговування муніципального торгового комплексу по вул.Будівльників, у районі тролейбусного парку. У 2009 році ТОВ «Побутсервіс - Плюс» звернулось до Миколаївської міської ради з заявою про продовження терміну оренди земельної ділянки для закінчення будівництва та обслуговування торгового комплексу. Первісна земельна ділянка площею 1726 кв.м. була надана в оренду ТОВ «Побутсервіс - Плюс» на підставі пунктів 22 та 22.1 рішення Миколаївської міської ради від 13.03.2008 №22/55, якими було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 1726 кв.м., за рахунок земель міста, не наданих у власність або користування, зарахувавши її до земель поточного будівництва, для будівництва муніципального торгового комплексу по вул. Будівельників, у районі тролейбусного парку; передано ТОВ «Побутсервіс - Плюс» в оренду строком на 2 роки земельну ділянку площею 1726 кв.м. для будівництва муніципального торгового комплексу по вул. Будівельників, у районі тролейбусного парку. Площа земельної ділянки - 1726 кв.м. була розрахована саме для будівництва торгівельного комплексу. Проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 1726 кв.м. обґрунтовано лише розмір земельної ділянки, необхідної для будівництва торгівельного комплексу, та не могло бути обґрунтовано розмір земельної ділянки, необхідної для обслуговування торгівельного комплексу. Надання земельної ділянки для обслуговування об'єктів нерухомості, будівництво яких не було закінченим, було передчасним, оскільки виходячи з положень ст. 51 Закону України «Про землеустрій» (в редакції, чинній протягом 2008-2009 років), визначення розміру земельної ділянки, необхідної для обслуговування торгівельного комплексу, було можливим шляхом складання проекту землеустрою, з урахуванням правовстановлювального документу та технічної документації на об'єкт нерухомості - технічного паспорту на новозбудований торгівельний комплекс.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 11.12.2017 зупинено провадження у справі №915/985/17, призначено комплексу судову земельно-будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручено Миколаївському відділенню Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України. Перед експертом поставлено наступне питання:
- яка площа та конфігурація земельної ділянки необхідна для обслуговування
нежитлового об'єкту торгівельного комплексу по вул. Будівельників, 2-б у м. Миколаєві згідно правовстановлюючих документів (свідоцтво про право власності на нерухоме майно №22220217 від 27.05.2014 року серія САК №423907, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №22452780 від 02.06.2014)?
07.05.2018 на адресу господарського суду Миколаївської області надійшов висновок експерта №17-1438 від 27.04.2018 в якому визначено, що для обслуговування нежитлового об'єкту торгівельного комплексу по вул.Будівельників, 2-б у м.Миколаєві згідно правовстановлюючих документів (свідоцтво про право власності на нерухоме майно №22220217 від 27.05.2014 серія САК №423907, витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №22452780 від 02.06.2014) необхідна земельна ділянка площею 0,3971 га (3971 кв.м.) на якій вказаний комплекс фактично розміщений станом на дату огляду.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 14.05.2018 сторін було повідомлено, що відповідно до Закону України № 2147-VII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 03.10.2017, Господарський процесуальний кодекс України викладено в новій редакції, яка набрала чинності з 15.12.2017 року.
При здійсненні правосуддя суд має виходити з необхідності дотримання основних засад господарського судочинства, зазначених в статтях 2, 4 Господарського процесуального кодексу України стосовно забезпечення права сторін на розгляд справ у господарському суді після їх звернення до нього у встановленому порядку, гарантованому чинним законодавством та всебічно забезпечити дотримання справедливого, неупередженого та своєчасного вирішення судом спорів з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.
Відповідно до підпункту 9 пункту 1 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України справи у судах першої інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Беручи до уваги, що матеріали справи №915/985/17 повернулись до господарського суду Миколаївської області разом з висновком експерта №17-1438,
вказаною ухвалою провадження у справі було поновлено та продовжено розгляд справи зі стадії розгляду справи по суті.
23.05.2018 ТОВ «Побутсервіс - Плюс» до відділу документального забезпечення господарського суду Миколаївської області надало письмові пояснення з урахуванням висновку експерта. У наданих поясненнях вказує, що з аналізу ст.19, ч.1 ст.136, ст.38, ст.39 Земельного кодексу України, ст.24, ст. 25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» вбачається, що спірна земельна ділянка, площею 3971 кв.м., по вул.Будівельників, 2-б у м.Миколаєві могла бути надана лише для здійснення громадської забудови, відповідно до містобудівної документації, з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм. Розрахунок площі наведено у проекті землеустрою, складеному у відповідності до ст.50 Закону України «Про землеустрій» . Виходячи з положень ст.ст.38, 39, 134, 136 Земельного Кодексу, ст.25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , продаж права оренди на земельну ділянку площею 2245 кв.м. за процедурою земельних торгів, можливий за умови наявності реальної можливості здійснення житлової або громадської забудови, з дотриманням вимог містобудівної та землевпорядної документації, а також державних будівельних норм і правил. За таких обставин, у розумінні приписів ст.73, 76 ГПК України, висновок експерта є належним доказом у справі, який спростовує доводи прокурора щодо обставин справи, відносно обов'язковості продажу права оренди спірної земельної ділянки на земельних торгах.
24.05.2018 прокурор до відділу документального забезпечення господарського суду Миколаївської області надав письмові пояснення з урахуванням висновку експерта. Вказує, що висновок експерта є необґрунтованим та суперечить вимогам законодавства.
08.06.2018 ТОВ «Побутсервіс - Плюс» до відділу документального забезпечення господарського суду Миколаївської області надало клопотання в якому просить суд викликати в судове засідання експерта Миколаївського відділення Одеського науково - дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України ОСОБА_2 для дачі пояснень щодо висновку експерта від 27.04.2018 №17-1438. В обґрунтування клопотання зазначає, що в судовому засіданні 30.05.2018 у сторін виникли питання щодо повноти змісту висновку експерта на питання поставлені експерту в ухвалі суду про призначення експертизи.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 08.06.2018 розгляд справи відкладено на 05 липня 2018 року о 14 год. 00 хв. Викликано в судове засідання судового експерта Миколаївського відділення Одеського науково - дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України ОСОБА_2 для дачі пояснень щодо висновку експерта від 27.04.2018 №17-1438.
У наданих до суду поясненнях судовий експерт вказав, що ухвалою господарського суду Миколаївської області від 11.12.2017 у справі №915/985/17 призначено комплексну судову земельно - будівельно- технічну експертизу, яка виконувалась судовим експертом ОСОБА_2 особисто, як земельно - технічна, оскільки виходячи з поставлених судом питань по суті поставленого завдання, для її виконання потрібні спеціальні знання в одному напрямку знань - геодезія, землеустрій та кадастр, тобто по суті не є комплексною та відповідно до п.4.2 Інструкції виконується як звичайна земельно - технічна.
Представник Миколаївської міської ради в судове засідання 05.07.2018 не з'явився, причини неявки не повідомив, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення №54001 33397970 (т.2 а.с.58).
Розглянувши матеріали справи, заслухавши прокурора, представника 2-го відповідача та судового експерта, дослідивши та оцінивши усі подані у справу докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд встановив наступне.
Рішенням Миколаївської міської ради за №22/55 від 13.03.2008 вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 1726 кв.м., за рахунок земель міста, не наданих у власність та користування, зарахувавши її до земель іншого призначення, для будівництва муніципального торгового комплексу по вул. Будівельників, у районі тролейбусного парку. Передати ТОВ Побудсервіс-плюс в оренду строком на 2 роки земельну ділянку площею 1726 кв.м. для будівництва муніципального торгового комплексу по вул. Будівельників, у районі тролейбусного парку (п.22, п.22.1).
Вказаним рішенням, зокрема зобов'язано ТОВ «Побутсервіс-Плюс» після закінчення будівництва або реконструкції та введення об'єкта в експлуатацію виконати інвентаризацію земельної ділянки згідно з генпланом та звернутись до міської ради з клопотанням про надання земельної ділянки в користування для обслуговування об'єкта. (т.1 а.с.225).
29.10.2008 року між Миколаївською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс-Плюс» (орендар) був укладений договір оренди землі № 6049 (далі - Договір № 6049), відповідно до п.1.1 якого Миколаївська міська рада на підставі рішення від 13.03.2008 року № 22/55 передає, а ТОВ «Побутсервіс-Плюс» приймає в оренду земельну ділянку для будівництва муніципального торгового комплексу по вул. Будівельників у районі тролейбусного парку (Ленінський (Інгульський) район).
Відповідно до п. 2.1 Договору № 6049 в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1726 кв.м. без права передачі її в суборенду.
Відповідно до пунктів 2.2, 2.3 Договору №6049 земельна ділянка вільна від забудови, земельна ділянка передається в оренду без будинків, будівель, споруд та інших об'єктів.
Відповідно до п. 3.1 Договору №6049 він діє протягом 2 років з дати його державної реєстрації. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
Договір №6049 зареєстрований у Миколаївській регіональній філії ДП «Центр ДЗК» , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 18.11.2008 року за № 040800101291.
Відповідно до п. 4.1 Договору №6049 за оренду земельної ділянки орендар сплачує орендну плату у грошовій формі.
Відповідно до п. 5.1 Договору №6049 земельна ділянка передається в оренду на період будівництва муніципального торгового комплексу.
Відповідно до п. 5.2 Договору №6049 цільове призначення земельної ділянки (1.21 УКЦВЗ) - землі іншого призначення (поточного будівництва).
Відповідно до п. 6.1 Договору №6049 передача земельної ділянки в оренду здійснюється з розробленням проекту її відведення, за актом приймання-передачі земельної ділянки в день державної реєстрації цього договору.
Відповідно до п. 6.2 Договору №6049 право на оренду земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього договору.
29.10.2008 року сторонами був складений та підписаний акт про перенесення меж земельної ділянки на місцевість з прив'язкою кутів поворотів ділянки до планової основи (т.1 а.с. 31).
На виконання умов договору №6049 Миколаївська міська рада передала, а ТОВ Побутсервіс-плюс прийняло в оренду земельну ділянку по вул. Будівельників, у районі тролейбусного парку для будівництва муніципального торгового комплексу, про що між сторонами підписаний акт приймання - передачі земельної ділянки (т.1 а.с.221).
Рішенням Миколаївської міської ради за №36/57 від 04.09.2009 вирішено ТОВ Побудсервіс-плюс продовжити на 15 років термін оренди земельної ділянки площею 1726 кв.м. залишивши їх в землях поточного будівництва, а після введення до експлуатації зарахувати до земель комерційного користування для закінчення будівництва та подальшого обслуговування муніципального торгового комплексу по вул. Будівельників, у районі тролейбусного парку.
Вказаним рішенням, зокрема зобов'язано ТОВ «Побутсервіс-Плюс» після закінчення будівництва або реконструкції та введення об'єкта в експлуатацію виконати інвентаризацію земельної ділянки згідно з генпланом та звернутись до міської ради з клопотанням про надання земельної ділянки в користування для обслуговування об'єкта . (т.1 а.с.216).
19.10.2009 року сторонами був підписаний договір про зміни до Договору №6049, відповідно до якого Миколаївська міська рада на підставі рішення №36/57 від 04.09.2009 року продовжила Товариству з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс-Плюс» термін оренди земельної ділянки, яка була надана рішенням міської ради від 13.03.2008 року № 22/55, для закінчення будівництва та подальшого обслуговування муніципального торгового комплексу по вулиці Будівельників у районі тролейбусного парку (Ленінський (Інгульський) район). Даний договір про зміни діє до 18.11.2015 року. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку дії договору звернутись письмово до орендодавця з проханням щодо продовження строку дії договору. Підставою для поновлення буде відповідне рішення міської ради. (т.1 а.с. 33-35)
24.09.2009 року сторонами був складений та підписаний акт про перенесення меж земельної ділянки на місцевість з прив'язкою кутів поворотів ділянки до планової основи (т.1 а.с. 36).
Згідно свідоцтва про право власності від 26.04.2010 року (т.1 а.с. 26) Товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) «Побутсервіс-Плюс» на підставі рішення Виконкому Миколаївської міської ради № 518 від 21.04.2010 року є власником нежитлової будівлі торговельних павільйонів за адресою: м. Миколаїв, вул. Будівельників, 2б, об'єкт складається з основних будівель літ. А загальною площею 46,0 кв.м., літ. Б загальною площею 11,6 кв.м. та споруд.
Рішенням Миколаївської міської ради №9/24 від 12.10.2016 року «Про надання дозволів на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок юридичним особам, громадянам та внесення змін до рішень міської ради по Інгульському (Ленінському) району м. Миколаєва» Товариству з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс-Плюс» надано дозвіл для складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 4000 кв.м., з яких 0,1726 га за рахунок земель ТОВ «Побутсервіс-Плюс» та 0,2274 га за рахунок земель комунальної власності), з метою передачі в оренду для обслуговування нежитлового об'єкта торговельного комплексу по вул. Будівельників, 2б в Інгульському районі м. Миколаєва (т.1 а.с.118).
Згідно довідки Управління Держгеокадастру у Миколаївському районі Миколаївської області № 34-14.03-0.3-2392/27-16 від 16.11.2016 року (т.1 а.с. 17) земельна ділянка орієнтовною площею 0,4000 га (з яких 0,1726 га за рахунок земель ТОВ «Побутсервіс-Плюс» та 0,2274 га за рахунок земель комунальної власності), яку намічено для передачі в оренду ТОВ «Побутсервіс-Плюс» для обслуговування нежитлового об'єкта торговельного комплексу по вул. Будівельників, 2б в Інгульському районі м. Миколаєва, відноситься до земель комунальної власності.
28.12.2016 Товариством з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» на підставі вищезазначеного рішення Миколаївської міської ради №9/24 від 12.10.2016 року було здійснено замовлення на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для обслуговування нежитлового об'єкта торговельного комплексу із земель комунальної власності Миколаївської міської ради по вул. Будівельників, 2б в Інгульському районі м. Миколаєва (т.1 а.с. 17).
Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_3 на замовлення Товариства з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» був розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для обслуговування нежитлового об'єкта торговельного комплексу по вул. Будівельників, 2б в Інгульському районі м. Миколаєва із земель комунальної власності Миколаївської міської ради (т.1 а.с. 15).
Управлінням містобудування та архітектури Миколаївської міської ради та Управлінням земельних ресурсів погоджено відведення в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» земельної ділянки площею 0,3971 га за рахунок земель міста, не наданих у власність та користування, у тому числі за рахунок земельної ділянки площею 0,1726 га - землекористування ТОВ «Побутсервіс - Плюс» , для обслуговування нежитлового об'єкта торговельного комплексу по вул. Будівельників, 2б в Інгульському районі м. Миколаєва (т.1 а.с. 22, 25).
На підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для обслуговування нежитлового об'єкта торговельного комплексу по вул. Будівельників, 2б в Інгульському районі м. Миколаєва Управлінням Держгеокадастру у Миколаївському районі Миколаївської області здійснена державна реєстрація земельної ділянки (кадастровий номер 4810136900:02:002:0032) (т.1 а.с. 23).
Рішенням Миколаївської міської ради №20/18 від 25.05.2017 року «Про вилучення, надання, передачу за фактичним землекористуванням земельних ділянок для будівництва та обслуговування капітальних будівель, припинення права користування земельними ділянками юридичним особам, фізичним особам - підприємцям та внесення змін до договорів оренди землі, рішень міської ради по Інгульському району м. Миколаєва» затверджено документацію із землеустрою юридичним особам, з метою вилучення, припинення права користування, надання земельних ділянок для будівництва, обслуговування капітальних будівель, внести зміни до рішень міської ради:
пунктом 1: затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер 4810136900:02:002:0032) площею 3971 кв.м., з них 1726 кв.м. за рахунок земель ТОВ «Побутсервіс-Плюс» , 2245 кв.м. за рахунок земель комунальної власності, зарахувавши її до земель громадської забудови (за функціональним призначенням - до земель комерційного використання), для обслуговування нежитлового об'єкта торговельного комплексу по вул. Будівельників, 2б;
пунктом 1.3: передано Товариству з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» в оренду на 15 років земельну ділянку площею 3971 кв.м. для обслуговування нежитлового об'єкта торговельного комплексу по вул. Будівельників, 2б (п. 1.3). Зазначеним рішенням зобов'язано землекористувачів виконувати обов'язки землекористувача відповідно до вимог ст. 96 Земельного кодексу України; у разі необхідності проведення реконструкції чи встановлення нового об'єкта, який відповідає цільовому використанню земельної ділянки, питання оформлення дозвільної та проектно-кошторисної документації вирішувати в порядку, визначеному законом. Після завершення реконструкції або будівництва, введення об'єкта до експлуатації та реєстрації права власності в установленому законом порядку виготовити та здати до управління земельних ресурсів Миколаївської міської ради відповідну документацію із землеустрою (т.1 а.с. 14).
03.08.2017 року між Миколаївською міською радою (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс-Плюс» (орендар) був укладений договір оренди землі № 11428 (далі - Договір № 11428), відповідно до п.1.1 якого Миколаївська міська рада на підставі рішення від 25.05.2017 року №20/18 передає, а ТОВ «Побутсервіс-Плюс» приймає в оренду земельну ділянку для обслуговування нежитлового об'єкта торгового комплексу по вул. Будівельників, 2б (Інгульський район) (т.1 а.с. 38-39).
Відповідно до п. 2.1 Договору №11428 в оренду передається земельна ділянка загальною площею 3971 кв.м. без права передачі її в суборенду (кадастровий номер 4810136900:02:002:0032).
Відповідно до пунктів 2.2, 2.3 Договору №11428 на земельній ділянці знаходиться торговельний комплекс. Об'єктом оренди є тільки земельна ділянка.
Відповідно до п. 3.1 Договору №11428 він діє протягом 15 років з дати його укладення (до 03.08.2032 року). Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний письмово повідомити про це орендодавця за шість місяців до спливу строку цього договору. Підставою для укладення договору на новий строк буде відповідне рішення орендодавця.
Відповідно до п. 4.1 Договору №11428 за оренду земельної ділянки орендар сплачує орендну плату у грошовій формі.
Відповідно до п. 5.1 Договору №11428 земельна ділянка передається в оренду для обслуговування нежитлового об'єкта торговельного комплексу.
Відповідно до п. 5.2 Договору №11428 цільове призначення земельної ділянки: 03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Відповідно до п. 6.1 Договору №11428 об'єкт за цим договором вважається переданим орендодавцем орендарю з моменту укладення цього договору.
Відповідно до п. 6.2 Договору №11428 право на оренду не може бути відчужено орендарем іншим особам, внесено до статутного фонду, передано у заставу.
12.09.2017 року сторонами був підписаний договір про зміни №350-17 до Договору 11428, відповідно до якого у зв'язку з технічною помилкою в частині строку оренди пункт 3.1 Договору 11428 викладено в наступній редакції: « 3.1 Договір діє протягом 5 років з дати його укладення (до 05.08.2022 року). Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний письмово повідомити про це орендодавця за шість місяців до спливу строку цього договору. (т.1 а.с. 42)
Відповідно до інформації, наданої Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області у листі № 1014-5579-17 від 31.08.2017 року (т.1 а.с. 48), в базах даних документів дозвільного та декларативного характеру, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів є наступні документи:
- декларація про початок виконання будівельних робіт МК 08311110887 від 21.12.2011 року «Реконструкція нежитлових приміщень торгових павільйонів по вул. Будівельників, 2-б з будівництвом павільйонів для реалізації м'ясної і рибної продукції в м. Миколаєві» , замовник - ТОВ «Побутсервіс-Плюс» ;
- декларація про готовність до експлуатації об'єкта МК 143141330570 від 13.05.2014 року «Реконструкція нежитлових приміщень торгових павільйонів по вул. Будівельників, 2-б з будівництвом павільйонів для реалізації м'ясної і рибної продукції в м. Миколаєві» , замовник - ТОВ «Побутсервіс-Плюс» .
Декларація про готовність до експлуатації об'єкта МК 143141330570 від 13.05.2014 року «Реконструкція нежитлових приміщень торгових павільйонів по вул. Будівельників, 2-б з будівництвом павільйонів для реалізації м'ясної і рибної продукції в м. Миколаєві» , замовник - ТОВ «Побутсервіс-Плюс» (т.1 а.с. 49-51) містить наступні дані:
дата початку будівництва - 21.12.2011 р.;
дата закінчення будівництва - 05.05.2014 р.;
строк введення об'єкта в експлуатацію - травень 2014 р.;
площа забудови складає 649,1 кв.м., загальна площа складає 634,5 кв.м.
Відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно № 22220217 від 27.05.2014 року за ТОВ «Побутсервіс-Плюс» зареєстровано право власності на нежитловий об'єкт - торговельний комплекс по вул. Будівельників, 2б у м. Миколаєві, який складається з будівель:
літ. А-1 площею 46 кв.м.,
літ. В-1 площею 4,8 кв.м.,
літ. Г-1 площею 212,3 кв.м.,
літ. Д-1 площею 53,9 кв.м.,
літ. Е-1 площею 61,3 кв.м.,
літ. Ж-1 площею 115,6 кв.м.,
літ. З-1 площею 81,6 кв.м.,
літ. К-1 площею 11,5 кв.м.,
літ. Л-1 площею 20,0 кв.м.,
літ. М-1 площею 61,3 кв.м.,
літ. Н-1 площею 12,2 кв.м.,
замощення І, огорожа № 1.
Предметом спору у даній справі є вимога першого заступника прокурора Миколаївської області про визнання незаконним та скасування пунктів 1, 1.3 розділу 1 рішення Миколаївської міської ради від 25.05.2017 №20/18, якими затверджено проект землеустрою та надано в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» земельну ділянку площею 3971 кв.м. з кадастровим номером 4810136900:02:002:0032 по вул. Будівельників, 2б у місті Миколаєві для обслуговування нежитлового об'єкта торгівельного комплексу; визнання недійсним на майбутнє укладеного 03.08.2017 року між Миколаївською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» договору оренди землі №11428, на підставі якого передано в оренду товариству земельну ділянку з кадастровим номером 4810136900:02:002:0032, зі змінами та доповненнями.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Одним з основних принципів діяльності органів місцевого самоврядування є законність, що визначено ст. 4 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Відповідно до ч.3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної ОСОБА_1 і ОСОБА_1 міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключною компетенцією міських рад є вирішення питань регулювання земельних відносин.
У відповідності до частин 1, 2 ст.124 Земельного кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Згідно ч.1 ст. 123 Земельного Кодексу України, рішення міської ради про надання земельної ділянки приймається на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі формування нової земельної ділянки
У відповідності до ч.3 ст. 123 Земельного Кодексу України, рішенням Миколаївської міської ради від 12.10.2016 №9/24 (яке у подальшому не було оскаржене та скасоване), було надано дозвіл ТОВ "Побутсервіс-Плюс" для складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 4000 кв.м, 1726 кв.м за рахунок земель ТОВ "Побутсервіс-Плюс", 2274 кв.м за рахунок земель комунальної власності, з метою передачі в оренду для обслуговування нежитлового об'єкта торговельного комплексу по вул. Будівельників, 2-б.
У порядку, встановленому ст.50 Закону України Про землеустрій , ФОП ОСОБА_3 було складено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, для обслуговування нежитлового об'єкта торговельного комплексу по вул. Будівельників, 2-б в Інгульському районі м. Миколаєва, у якому було обґрунтовано розмір площі, необхідної для обслуговування належних товариству об'єктів нерухомості.
Згідно вимог ч.4 ст. 123 та ст. 186 1 ЗК України, проект землеустрою був погоджений відділом Держгеокадастру у Миколаївському районі, а також управлінням містобудування та архітектури Миколаївської міської ради.
Згідно ч. 13 ст. 123 Земельного Кодексу України, підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Миколаївської міської ради за №22/55 від 13.03.2008 ТОВ Побутсервіс- Плюс було вирішено затвердити проект землеустрою та надати земельну ділянку загальною площею 1726 кв.м., за рахунок земель міста, не наданих у власність та користування, зарахувавши її до земель іншого призначення саме для будівництва муніципального торгового комплексу по вул. Будівельників, у районі тролейбусного парку.
Тобто, проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 1726 кв.м. обґрунтовувся лише розмір земельної ділянки необхідної для будівництва торгівельного комплексу та не було обґрунтовано розмір земельної ділянки необхідної для обслуговування торгівельного комплексу.
У подальшому, рішенням Миколаївської міської ради від 04.09.2009 №36/57 було продовжено ТОВ Побутсервіс-Плюс на 15 років термін оренди земельної ділянки площею 1726 кв.м, залишивши їх в землях поточного будівництва, а після введення до експлуатації зарахувати до земель комерційного користування для закінчення будівництва та подальшого обслуговування муніципального торгового комплексу по вул. Будівельників, у районі тролейбусного парку.
Як зазначає відповідач - 1, вказане рішення було прийнято на підставі: заяви ТОВ Побутсервіс-Плюс , позитивного висновку постійної комісії міської ради з питань архітектури, будівництва та регулювання земельних відносин (протокол № 33 від 07.07.2009), а також листа управління містобудування та архітектури Миколаївської міської ради (від 17.07.2009 №17-2367), при цьому новий проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, необхідної для обслуговування торговельного комплексу ТОВ Побутсервіс-Плюс не надавався, площа земельної ділянки - 1726 кв.м була зазначена згідно пунктів 22 та 22.1. рішення Миколаївської міської ради від 13.03.2008 № 22/55, якими було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки загальною площею 1726 кв.м, за рахунок земель міста, не наданих у власність або користування, зарахувавши її до земель поточного будівництва, саме для будівництва муніципального торгового комплексу по вул. Будівельників, у районі тролейбусного парку, що також підтверджено в судовому засіданні представником відповідача - 2 та не спростовано позивачем.
Згідно положень ст.51 Закону України Про землеустрій (редакції чинній на 2009 рік), визначення розміру земельної ділянки, необхідної для обслуговування торгівельного комплексу було можливим шляхом складання проекту землеустрою, з урахуванням правовстановлюючого документу та технічної документації на об'єкт нерухомості - технічного паспорту на новозбудований торгівельний комплекс.
Відповідач - 2 є власником нерухомого майна: нежитлового об'єкта торгівельний комплекс за адресою: Миколаївська область, м.Миколаїв, вул.Будівельників 2б, що підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 27.05.2014 №22220217.
Відповідно до ч.2 ст. 134 Земельного Кодексу України, не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.
Таким чином, однією з підстав для передачі земельних ділянок державної або комунальної власності у позаконкурентний спосіб є розміщення на них об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.
Згідно наявних в матеріалах справи документів:
- свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 27.05.2014р.
№22220217
- витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про
реєстрацію права власності від 02.06.2014р. №22452780
- технічного паспорту, складеному ВКПП Делен станом на 23.06.2016р.
ТОВ Побутсервіс-Плюс є власником нежитлового об'єкта - торгівельного комплексу по вул. Будівельників,2-б у м. Миколаєві, який складається з будівель: літ. А-1 площею 46 м 2 , літ. В-1 площею 4,8 м 2 , літ. Г-1 площею 212,3 м 2 , літ. Д-1 площею 53,9 м 2 , літ. Е-1 площею 61,3 м 2 , літ. Ж-1 площею 115,6 м 2 , літ З-1 площею 81,6 м 2 , літ. К-1 площею 11,5 м 2 , літ. Л-1 площею 20,0 м 2 літ. М-1 площею 61,3 м 2 , літ. Н-1 площею 12,2 м 2 , замощення І, огорожа №1.
У висновку експерта №17-1438 від 27.04.2018, який проведений з урахуванням чинних нормативних документів у галузі будівництва, санітарних норм та правил зазначено, що для обслуговування нежитлового об'єкту торгівельного комплексу по вул.Будівельників, 2-б у м.Миколаєві згідно правовстановлюючих документів (свідоцтво про право власності на нерухоме майно №22220217 від 27.05.2014 серія САК №423907, витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №22452780 від 02.06.2014) необхідна земельна ділянка площею 0,3971 га (3971 кв.м.) на якій вказаний комплекс фактично розміщений станом на дату огляду (т. 2 а.с.16 - 23).
Заперечення позивача щодо необґрунтованості висновку експерта судом відхиляються з огляду на наступне.
Ухвалою господарського суду Миколаївської області від 11.12.2017 у справі №915/985/17 на підставі ст.41, 79, 86 ГПК України (в редакції яка діяла до 15.12.2017) призначено комплексу судову земельно-будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручено Миколаївському відділенню Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.
У відповідності до п.1.2.11 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, комплексною є експертиза, що проводиться із застосуванням спеціальних знань різних галузей науки, техніки або інших спеціальних знань (різних напрямів у межах однієї галузі знань) для вирішення одного спільного (інтеграційного) завдання (питання). До проведення таких експертиз у разі потреби залучаються як експерти експертних установ, так і фахівці установ та служб (підрозділів) інших центральних органів виконавчої влади або інші фахівці, що не працюють у державних спеціалізованих експертних установах.
Пунктом 1.4 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, під час проведення експертиз (експертних досліджень) з метою виконання певного експертного завдання експертами застосовуються відповідні методи дослідження, методики проведення судових експертиз, а також нормативно-правові акти та нормативні документи (міжнародні, національні та галузеві стандарти, технічні умови, правила, норми, положення, інструкції, рекомендації, переліки, настановчі документи Держспоживстандарту України), а також чинні республіканські стандарти колишньої УРСР та державні класифікатори, галузеві стандарти та технічні умови колишнього СРСР, науково-технічна, довідкова література, програмні продукти тощо.
Визначення способу проведення експертизи (вибір певних методик, (методів дослідження)) належить до компетенції експерта.
Згідно п.4.2 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, у разі коли призначена первинна, додаткова, повторна або комплексна експертиза за процесом дослідження чи наданими об'єктами не є такою по суті, керівник експертної установи організовує проведення відповідної експертизи, а у вступній частині висновку зазначаються мотиви зміни її процесуального визначення відповідно до законодавства.
У наданих поясненнях в судовому засіданні 05.07.2018 судовий експерт вказав, що ним помилково на виконання п.4.2 Інструкції у вступній частині висновку не зазначено мотивів зміни процесуального визначення експертизи, при цьому, в судовому засіданні він підтверджує, що виходячи з поставлених судом питань на експертизу, для її виконання потрібні спеціальні знання в одному напрямку знань - геодезія, землеустрій та кадастр, тобто по суті вона не є комплексною та відповідно до письмової вказівки керівника, згідно п.4.2 Інструкції було прийнято рішення про зміну її процесуального визначення та здійснено проведення земельно - технічної експертизи з урахуванням чинних нормативних документів, методик, державних будівельних норм.
Як вбачається з матеріалів справи, спірна земельна ділянка була надана в оренду ТОВ Побутсервіс-Плюс саме для обслуговування об'єкту торгівельного комплексу, а отже, виходячи з положень ч.2 ст.134 Земельного кодексу України, у Миколаївської міської ради були відсутні правові підстави для продажу права оренди спірною земельною ділянкою за результатами земельних торгів.
Згідно зі ст. 73, 74 Господарського процесуального кодексу, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Позивачем в порушення ст.73, 74 не доведено належними засобами доказування невідповідність проекту землеустрою вимогам чинного законодавства та невідповідність розміру земельної ділянки необхідної для обслуговування належного на праві власності ТОВ Побутсервіс - Плюс нежитлового об'єкту - торгівельного комплексу по вул.Будівельників 2б у м.Миколаєві.
Враховуючи викладене, позовні вимоги прокурора щодо визнання незаконним та скасування пунктів 1, 1.3 розділу 1 рішення Миколаївської міської ради від 25.05.2017 №20/18, якими затверджено проект землеустрою та надано в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» земельну ділянку площею 3971 кв.м. з кадастровим номером 4810136900:02:002:0032 по вул. Будівельників, 2б у місті Миколаєві для обслуговування нежитлового об'єкта торгівельного комплексу задовленню не підлягають.
Враховуючи, що позовні вимоги про визнання недійсним на майбутнє укладений 03.08.2017 між Миколаївською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Побутсервіс - Плюс» договір оренди землі №11428, на підставі якого передано в оренду товариству земельну ділянку з кадастровим номером 4810136900:02:002:0032, зі змінами та доповненнями, є похідними від вимоги про визнання недійсними пунктів рішення міської ради, на підставі якого спірна земельна ділянка передана в оренду відповідачу-2, у задоволенні позовних вимог в цій частині також слід відмовити.
Судовий збір, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладається на позивача.
Керуючись ст.ст. 2, 11, 73, 74, 76-79, 86, 91, 104, 123, 129, 195, 196, 210, 214, 220, 233, 238, 240, 241 ГПК України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. У задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Рішення суду, у відповідності до ст.241 Господарського процесуального кодексу України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно ч.1 ст.254 Господарського процесуального кодексу України, учасники справи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції.
Згідно ч.ч.1, 2 ст.256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно ст.257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до пп.17.5) п.17) ч.1 Розділу XI «Перехідні положення» ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Вступна і резолютивна частина рішення проголошені в судовому засіданні 05.07.2018, повний текст рішення складено та підписано 16.07.2018 .
Суддя Н.О. Семенчук
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2018 |
Оприлюднено | 17.07.2018 |
Номер документу | 75322161 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Семенчук Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні