Справа № 815/2821/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2018 року м. Одеса
У залі судових засідань № 25
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Свиди Л.І.
при секретарі судового засідання - Донець В.Р.
за участю сторін:
представника позивача - Полтавець С.В. (за випискою з ЄДР)
представника позивача - Нагуш О.М. (по довіреності)
представника відповідача - Тарановського Р.В. (по довіреності)
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовною заявою Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шевченківський - 8 до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шевченківський - 8 з позовною заявою до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0044531204 від 15.03.2018 року.
За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу відповіді на відзив.
Представники позивача в судове засідання з'явилися, позовні вимоги підтримали в повному обсязі. Позов обґрунтований позивачем тим, що право власності або користування земельною ділянкою виникає з моменту державної реєстрації таких прав та підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру, однак, оскільки позивачем не оформлено користування земельною ділянкою, він не є платником плати за землю та не має подавати податкову звітність з земельного податку, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Представник відповідача в судове засідання з'явився. З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки позивач користується земельною ділянкою та є платником земельного податку у відповідності до норм Податкового кодексу України, а також має подавати звітність з цього податку. В рішенні Одеської міської ради, яке є обов'язковим до виконання, визначена ставка податку для використання земель без належним чином оформлених документів, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним та скасуванню не підлягає.
Заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги позивача та відзив відповідача, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шевченківський - 8 є юридичною особою, створеною в 2004 році як неприбуткова організація.
ГУ ДФС в Одеській області проведена камеральна перевірка податкової звітності з плати за землю за 2018 рік платника земельного податку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шевченківський - 8 , за результатами якої складений акт №3807/15-32-12-04/32933143 (аркуші справи 39-40).
Зазначеною перевіркою встановлено не подання позивачем податкової декларації з плати за землю за 2018 рік.
На підставі виявленого порушення, ГУ ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення №0044531204 від 15.03.2018 року, яким до позивача застосований штраф у розмірі 170 грн.
Позивач не погодився з правомірність зазначеного податкового повідомлення-рішення та оскаржив його в адміністративному порядку до ДФС України, однак скарга позивача залишена без задоволення, а податкове повідомлення-рішення без змін.
Зазначені обставини стали підставою для звернення позивач до суду з цим позовом.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Відповідно до п. п. 14.1.72, 14.1.73, 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю це обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Земельний податок це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Землекористувачі це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Відповідно до положень ст. 269, 270, 286, ч. 1 ст. 287 Податкового кодексу України платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі. Об'єктом оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Згідно з п. 14.1.42 п. 14.2 ст. 14 Податкового кодексу України дані державного земельного кадастру це сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону.
Таким чином, нормами податкового законодавства чітко визначено, що для цілей оподаткування земельним податком особа має набути статусу землевласника або землекористувача у відповідності до вимог законодавства та дані про землекористувачів або землевласників повинні міститися в Державному земельному кадастрі.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Оскільки позивач не зареєстрував право власності або право користування земельною ділянкою, суд вважає, що він не має подавати звітність із земельного податку.
Будь-яких доказів, які б спростували ці твердження та свідчили про належне оформлення позивачем прав на земельну ділянку до суду не надано.
Суд звертає увагу на ту обставину, що належне оформлення земельної ділянки позбавляє можливості позивача розрахувати земельний податок, визначити площу, з якої податок має сплачуватися.
При цьому, сам податковий орган в листі від 28.02.2018 року за №2840/10/15-32-12-04-21 на адресу позивача зазначив про наявну судову практику стягнення на користь органів місцевого самоврядування плати за використання земель, але це стягнення відбувається як стягнення майнової шкоди, завданої органу місцевого самоврядування та ця практика не свідчить про обґрунтованість позиції податкового органу в цій справі.
Посилання відповідача на рішення Одеської міської ради від 10.06.2015 року №6762-VІ щодо встановлення ставок земельного податку, в тому числі, для осіб, що використовують земельні ділянки без належним чином оформлених документів, також не свідчить про обґрунтованість доводів відповідача, оскільки норми Податкового кодексу України чітко встановлюють, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, яке виникає з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, однак суд вважає, що відповідач не довів правомірність оскаржуваного рішення, що є підставою для його скасування.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шевченківський-8 обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шевченківський-8 (пр-т. Шевченка, буд. 8/13, м. Одеса, 65058, код ЄДРПОУ 32933143) до Головного управління ДФС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0044531204 від 15.03.2018 року - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області №0044531204 від 15.03.2018 року.
Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Шевченківський-8 (код ЄДРПОУ 32933143) сплачений судовий збір у розмірі 1762 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 16.07.2018 року
Суддя Л.І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2018 |
Оприлюднено | 17.07.2018 |
Номер документу | 75323470 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні