ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 липня 2018 р.м.ОдесаСправа № 814/1208/17
Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Гордієнко Т. О. Місце та час укладення судового рішення --- , м. Миколаїв
Повний текст судового рішення складений 02.03.2018 р.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Крусян А.В.
суддів: Градовського Ю.М. , Лук'янчук О.В.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 02 березня 2018 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю МАКТЕ до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області, Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради про визнання протиправними та скасування рішень,
В С Т А Н О В И В:
15.06.2017р. товариство з обмеженою відповідальністю МАКТЕ (надалі - ТОВ МАКТЕ ) звернулося до суду з позовом до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції України в Миколаївській області, Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради про визнання протиправними та скасування припису №58 від 25.05.2017 року та постанови по справі про накладення штрафу у сфері містобудівної діяльності №53/1014-3520-17 від 01.06.2017 року.
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 02.03.2018р. позов задоволено.
Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на порушення судом першої інстанції при вирішенні справи норм матеріального права, просить рішення суду скасувати та ухвалити нове про відмову у задоволенні позовних вимог.
Згідно із п.2 ч.1 ст.311 КАС України суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, в зв'язку з неприбуттям жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що ТОВ МАКТЕ на підставі свідоцтва про право власності від 08.07.2015 року належить нежитлове приміщення підвалу загальною площею 110,8кв.м. за адресою: вул. Чкалова, 33-а, м. Миколаїв. /а.с.63/
11.05.2017р. Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області було видано направлення для проведення позапланової перевірки №352 вказаного об'єкту будівництва. /а.с.51/
22.05.2017р. головним інспектором архітектурно-будівельної інспекції була проведена позапланова перевірка, за наслідками якої складений акт, яким встановлено порушення позивачем ст.34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ст.ст.7,9 Закону України Про архітектурну діяльність , а саме: в приміщенні 27-3 (згідно експлікації) виконуються будівельні роботи з монтажу перегородок з гіпсокартону, внаслідок чого змінюються техніко-економічні показники об'єкту; в приміщеннях влаштовані віконні та дверні прорізи, змонтовано електричні щитки та електропроводку; в приміщенні ведуться опоряджувальні роботи, влаштовано оздоблення стін та підвісна стеля, закритий віконний проріз, який виходить на вул. Дунаєва; в приміщенні влаштовано приміщення невизначеного призначення розмірами 1,5*2,0м та пробитий вентиляційний отвір в несучій стіні орієнтовним діаметром 1000мм, підведені інженерні комунікації щодо водопостачання та водовідведення; в приміщенні дверний проріз зі сходами відсутній, а саме: змонтовано металевий лист зі сторони суміжного приміщення та демонтовано сходи. /а.с.54-55/
22.05.2017р. Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області складений протокол, яким встановлено порушення позивачем ст.ст. 34, 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , ст.ст. 7,9 Закону України Про архітектурну діяльність , а саме здійснення реконструкції нежитлових приміщень підвалу за адресою: вул. Чкалова, 33-а, м.Миколаїв, без відповідних документів, які дають право виконувати такі роботи та без затвердженої проектної документації на об'єкті III категорії складності. /а.с.59-60/
Крім того, 22.05.2017р. Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області складений припис №58, яким зобов'язано ТОВ МАКТЕ зупинити будівельні роботи реконструкції нежитлових приміщень підвалу за адресою: вул. Чкалова, 33-а, м.Миколаїв, до усунення порушень вимог містобудівного законодавства; у термін до 22.08.2017р. усунути порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, на об'єкті з реконструкції нежитлових приміщень підвалу за адресою: вул. Чкалова, 33-а, м. Миколаїв, шляхом приведення об'єкту у відповідність до містобудівного законодавства. /а.с.58/
Постановою №53/1014-3520-17 від 01.06.2017 року, позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 4 п. 4 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф у сумі 151560грн. /а.с.61-62/
Не погоджуючись з вказаними приписом та постановою позивач звернувся до суду з даним позовом.
Перевіривши матеріали справи, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 7 Закону України Про основи містобудування (в редакції, чинній на момент виникнення спору) державне регулювання у сфері містобудування здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою та Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, а також спеціально уповноваженими органами з питань містобудування та архітектури, іншими органами в порядку, встановленому законодавством.
Згідно зі статтею 8 Закону України Про основи містобудування державне регулювання, зокрема, полягає в контролі за дотриманням законодавства у сфері містобудування, державних стандартів і норм, вимог вихідних даних, затвердженої містобудівної документації та проектів конкретних об'єктів, раціональним використанням територіальних і матеріальних ресурсів при проектуванні та будівництві.
Відповідно до ст.41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності визначена Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Порядок № 553), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553.
Згідно пункту 1 Порядку державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється Держархбудінспекцією.
Відповідно до Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за територіальним принципом (у межах областей) у порядку проведення планових та позапланових перевірок.
Пунктом 17 Порядку № 553 передбачено, що у разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, крім акта перевірки, складається протокол разом з приписом усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил або приписом про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (далі - припис)
Відповідно до статті 9 Закону України Про архітектурну діяльність будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Згідно ч.1 ст.34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) замовник має право виконувати будівельні роботи після: подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; реєстрації органом державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності; видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.
Відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держстандарту України від 17.08.2000р. №507, наведено тлумачення термінів: Будівлі - це споруди, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення устаткування, тварин, рослин, а також предметів. Термін несучі конструкції , огороджувальні конструкції застосовуються у багатьох нормативних документах (ДБН 13.2.6-31:2006 Теплова ізоляція будівель , ДБН В 2.6-33:2008 Конструкції зовнішніх стін із фасадною теплоізоляцією. Вимоги до проектування, улаштування та експлуатації ). Несучі конструкції - це будівельні конструкції, що становлять несучий остов будинку або споруди, забезпечуючи їх надійність і довговічність. Несучі конструкції сприймають основні навантаження і передають їх на основу.
Так, в Державному класифікаторі будівель та споруд ДК 018- 2000, який затверджено і введено в дію наказом Держстандарту України віл 17.08.2000р. №507, наведено тлумачення термінів: будівлі - це споруди, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених (несуче-огороджувальних) конструкцій, як утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення устаткування, тварин, рослин, а також предметів;
несучі конструкції - це будівельні конструкції, що становлять несучий остов (каркас) будинку або споруди, забезпечуючи їх надійність і довговічність. Несучі конструкції сприймають основні навантаження (власну масу, масу устаткування, людей, снігу, напір вітру, тиск ґрунту н підземні частини будинку або споруди тощо) і передають їх на основу.
Державним комітетом України з питань житлово-комунального господарства затверджений наказ №76 від 17.05.2005 Про затвердження правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій (надалі - Наказ № 76), згідно з яким, переобладнання жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень містить у собі - улаштування в окремих жилих будинках, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів; влаштування і переобладнання туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів.
Відповідно до п. 1.4.3 Наказу №76, до елементів перепланування жилих приміщень належать: перенесення і розбирання перегородок, перенесення і влаштування дверних прорізів, улаштування і переустаткування тамбурів, прибудова балконів на рівні перших поверхів багатоповерхових будинків.
Пунктом 1.4.4 Наказу № 76 встановлено, що переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень, що призводять до порушення тривкості або руйнації несучих конструкцій будинку, погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів, порушення вимог протипожежної безпеки та засобів протипожежного захисту, не допускається.
При переобладнанні і переплануванні приміщення не змінюються несучі конструкції.
Відповідно до ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво : реконструкція - перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об'єкта будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг (пункт 3.21).
Згідно з Порядком виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466, будівельні роботи - це роботи з нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення діючих підприємств, реставрації, капітального ремонту.
Таким чином, судова колегія вважає, що виконання робіт з монтажу перегородок з гіпсокартону, улаштування віконних та дверних прорізів в гіпсокартонні, опоряджувальні роботи, влаштування оздоблення стін та підвісна стеля не належать до реконструкції, оскільки не передбачають зміну геометричних розмірів та функціонального призначення нежитлового приміщення підвалу загальною площею 110,8кв.м. за адресою: вул. Чкалова, 33-а, м. Миколаїв, що належить на праві власності ТОВ МАКТЕ .
Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, стосовно інших порушень, які зазначені в акті перевірки відповідачем не доведено суду, що ці будівельні роботи виконувались позивачем з порушенням містобудівного законодавства, та змінили техніко-економічні показники об'єкту, а тому їх можна віднести до реконструкції об'єкту.
Крім того, відповідачем до суду не надано суду жодних обґрунтувань того, що нежитлове приміщення підвалу загальною площею 110,8кв.м. за адресою: вул. Чкалова, 33-а, м. Миколаїв, яке належить ТОВ МАКТЕ відноситься до ІІІ категорії складності.
З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому в порядку ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає його без змін.
Керуючись ст.ст. 311, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області залишити без задоволення, а рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 02 березня 2018 року залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення.
Головуючий суддя Крусян А.В. Судді Градовський Ю.М. Лук'янчук О.В.
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2018 |
Оприлюднено | 18.07.2018 |
Номер документу | 75325962 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Крусян А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні