Ухвала
від 17.07.2018 по справі 185/5560/18
ПАВЛОГРАДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 185/5560/18

Провадження № 1-кс/185/1325/18

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 липня 2018 року м. Павлоград

Слідчий суддя Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ 2 управління (з дислокацією у м. Маріуполь Донецької області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_3 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22018050000000091, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.05.2018 року, у відношенні ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України,

В С Т А Н О В И В:

09 липня 2018 року слідчий СВ 2 управління (з дислокацією у м. Маріуполь Донецької області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях старший лейтенант юстиції ОСОБА_3 звернувся до Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області з клопотанням, погодженим з прокурором відділу нагляду за додержанням законів органами СБУ та державної прикордонної служби прокуратури Донецької області радником юстиції ОСОБА_6 , про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22018050000000091, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.05.2018 року, у відношенні ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України.

З клопотання вбачається, що 07.04.2014 року у м. Донецьку Донецької області створено терористичну організацію «Донецька народна республіка» (далі «ДНР»). Координація діяльності цієї терористичної організації, як і її фінансове, матеріальне забезпечення, у тому числі зброєю, боєприпасами, військовою технікою, здійснюється невстановленими на цей час окремими іноземними громадянами, зокрема Російської Федерації, а також окремими суб`єктами господарської діяльності та громадянами України, лояльно налаштованими до ідей та діяльності «ДНР».

Вказана терористична організація має: конкретних лідерів, які підтримують між собою тісні взаємозв`язки; чітку ієрархію та структуру, яка складається з політичного та силового блоків, керівники та учасники яких підпорядковуються лідерам організацій; а також розподіл функцій між її учасниками, на яких покладені відповідні обов`язки згідно з єдиним планом спільних злочинних дій.

Так, на учасників силового блоку терористичної організації «ДНР» покладаються наступні обов`язки:

- систематична організація та здійснення актів застосування збройної сили проти держави України у особі представників сил АТО, зокрема ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних Сил України та інших військових формувань, задіяними у проведенні антитерористичної операції;

- створення не передбачених законом озброєних підрозділів та участь у їх діяльності;

- вербування нових учасників до складу силового блоку терористичних організацій «ДНР» та, організація їх у групи, навчання, озброєння та керівництво їхніми діями;

- захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Донецької області;

- вчинення терористичних актів та диверсій на інший території України;

- захоплення чи заволодіння у інший спосіб зброєю, боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльності осіб, задіяних у ході проведення АТО та забезпечення власної злочинної діяльності;

- викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу владу в Україні;

- силова підтримка учасників політичного блоку незаконних утворень «ДНР», захоплення, а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд;

- організація поставок зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичної організації.

Водночас на учасників політичного блоку терористичної організації «ДНР» покладаються обов`язки:

- створення так званих «органів державної влади «ДНР» та організація їх діяльності;

- видача документів, які мають ознаки нормативно-правових актів, від імені нелегітимних «органів державної влади «ДНР»;

- організація та проведення незаконних референдуму та виборів на територіях, підконтрольних «ДНР»;

- проведення агітаційної роботи серед населення Донецької області щодо діяльності терористичної організації «ДНР» з метою схиляння їх до участі у вказаній терористичній організації та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України;

- організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до їх діяльності, а також її розподілу;

- налагодження взаємодії між лідерами «ДНР», представниками влади та ЗС РФ з метою координації дій щодо застосування актів збройної сили проти держави України, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;

- налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності, що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для здійснення актів застосування збройної сили проти держави України, зокрема протидії правоохоронним органам та силам АТО;

- налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітацій, висвітлення діяльності «ДНР», дискредитації діяльності органів державної влади України і осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції, та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;

- надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам силового блоку «ДНР» та для забезпечення їх протиправної діяльності;

- забезпечення учасників «ДНР» транспортом, символікою та агітаційними матеріалами.

На керівників блоків покладається керівництво, організація дій та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що входять до складу вказаних блоків.

Одним із основних завдань учасників вказаної терористичної організацій є зміна меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, вплив на прийняття рішень, вчинення та не вчинення дій органами державної влади України, шляхом застосування зброї, вчинення обстрілів, вибухів, підпалів та інших дій, які створюють небезпеку для життя та здоров`я людини, заподіяння значної майнової шкоди та настання інших тяжких наслідків.

Враховуючи викладене, так звана «Донецька народна республіка» є стійким об`єднанням невизначеної кількості осіб (більше трьох), яка створена з метою здійснення терористичної діяльності, у межах яких здійснено розподіл функцій, встановлено правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів, а тому відповідно до ст. 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» є терористичною організацією.

При цьому, терористична діяльність відповідно до статті 1 Закону охоплює зокрема фінансування тероризму - тобто надання чи збір активів будь-якого роду з усвідомленням того, що їх буде використано повністю або частково для будь-яких цілей окремим терористом, терористичною групою або терористичною організацією, а також для створення терористичної групи чи терористичної організації, сприяння вчиненню терористичного акту, будь-якої іншої терористичної діяльності, а також спроби здійснення таких дій.

07.04.2014року заподанням керівникаАнтитерористичного центрупри Службібезпеки України,погодженим ізГоловою Службибезпеки України,на територіїДонецької іЛуганської областейрозпочато проведенняантитерористичної операції(далі АТО)із залученнямЗбройних СилУкраїни таінших військовихформувань. Також, Указом Президента України № 116/2018 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30.04.2018 «Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях», яким формат проведення АТО змінено на операцію Об`єднаних сил із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації на території Донецької та Луганської областей.

З квітня 2014 року по теперішній час учасниками терористичної організації «ДНР», реалізуючими злочинний умисел щодо досягнення вищезазначених завдань, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади і місцевого самоврядування, зокрема щодо визнання легітимності діяльності «ДНР» та влади її керівників, здійснюються захоплення адміністративних будівель і ключових об`єктів інфраструктури на території Донецької області, акти застосування збройної сили проти держави України, чиниться збройний опір правоохоронним органам України та іншим представникам сил антитерористичної операції у відновленні територіальної цілісності України та забезпеченні правопорядку, вчиняються інші злочини.

Як наслідок, під контролем терористичної організації «ДНР» опинилась частина території Донецької області, визначена постановою Верховної Ради України № 254-VIII від 17.03.2015 «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», постановою Верховної Ради України № 252-VIII від 17.03.2015 «Про визначення окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування», Законом України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» тимчасово окупованою територією.

Чисельні злочини, вчинені представниками терористичної організації «ДНР» або за їх участі визнані у зверненнях Верховної Ради України до міжнародних організацій та іноземних держав щодо визнання «ДНР» терористичною організацією. Зокрема, у Зверненні ВРУ до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженому Постановою Верховної Ради України від 27 січня 2015 року за № 129-VIII, та Зверненні до Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, національних парламентів держав-членів ЄС, США, Канади, Японії та Австралії щодо масового розстрілу людей під Волновахою в Україні, затвердженому Постановою ВРУ від 14.01.2015 за № 106-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Щодо протидії поширенню підтриманого Російською Федерацією міжнародного тероризму» від 22.07.2014 за № 1597-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків» від 21.04.2015 за № 337-VIII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про трагічну загибель людей внаслідок терористичного акту над територією України» від 22.07.2014 за № 1596-VII, Постанові ВРУ «Про Заяву Верховної Ради України «Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів проти людяності та воєнних злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організації «ДНР» та «ЛНР», які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян» від 04.02.2015 за № 145-VIIІ. Факт створення «ДНР» за підтримки та під контролем Російської Федерації визнано Резолюцією ПАРЕ від 12.10.2016. При цьому в Резолюції зазначено, що «ДНР» та всі її «установи» не мають будь-якої легітимності у відповідності з українським або міжнародним правом.

Утримання окупованої частини території Донецької області та досягнення завдання щодо зміни меж території та державного кордону України в спосіб, що суперечить порядку, встановленому Конституцією України, потребує значних активів будь-якого роду, зокрема фінансових та матеріальних, тобто забезпечення функціонування на цій території фінансової системи. Отримання вказаних активів відбувається за рахунок окремих суб`єктів господарської діяльності та громадян України, лояльно налаштованих до ідей та діяльності «ДНР», невстановлених на цей час іноземних громадян тощо.

Вказане, в свою чергу, та намагання досягти однієї з цілей, а саме створення в очах міжнародної спільноти та місцевих мешканців образу «ДНР» як легітимного державного утворення, надання легітимності процесу обігу фінансових активів, зокрема їх збору, на тимчасово окупованій території Донецької області, призвело до прийняття ватажками «ДНР» рішення щодо створення та функціонування окремих так званих «установ фінансового сектору «ДНР», які б виконували функції зі збору, розподілу, перерозподілу та використання фондів грошових коштів.

Так, в політичному блоці «ДНР» постановою № 32-3 від 08.09.2014 року створено «Министерство финансов «ДНР» (керівник ОСОБА_7 , стосовно якої матеріали кримінальних проваджень за ч. 2 ст. 258-5, ч. 3 ст. 110-2, ч. 1 ст. 258-3 КК України перебувають на розгляді судів) та постановою № 37-8 від 06.10.2014 - «Министерство доходов и сборов «ДНР» (керівник ОСОБА_8 , стосовно якого матеріали кримінальних проваджень за ч. 1 ст. 258-3, ч. 3 ст. 27 та ч. 3 ст. 258-5, ч. 3 ст. 27 та ч. 4 ст. 110-2 КК України перебувають на розгляді суду).

03.10.2014 року прийнято та введено в дію «Временное Положение о налоговой системе Донецкой народной республики», яким визначено податкову систему «ДНР», введено реєстрацію підприємств та підприємців в так званих «податкових органах «ДНР», порядок сплати ними податків та інших обов`язкових платежів. Також, 07.10.2014 року «Министерством финансов «ДНР» створено так званий «Центральный Республиканский Банк «ДНР» (керівник ОСОБА_9 , стосовно якої на розгляді в судах перебувають кримінальні провадження за ч. 2 ст. 258-5, ч. 1 ст. 258-3 КК України), який відповідно до «Положения о Центральном Республиканском Банке «ДНР» виконує функції розрахунково-касового центра «ДНР» та здійснює діяльність з надання банківських, фінансових та інших послуг, визначених Положенням.

Крім того, утримання тимчасово окупованої території Донецької області, крім фінансових, потребує людських ресурсів, військової техніки, озброєння тощо. З цією метою у складі «силового блоку ДНР» створено ряд формувань (зокрема військового типу): «Республиканская гвардия ДНР», «Донецкое высшее общевойсковое командное училище ДНР», «Министерство внутренних дел ДНР», «Министерство по делам гражданской обороны, чрезвычайным ситуациям и ликвидации последствий стихийных бедствий ДНР», «Министерство государственной безопасности ДНР» тощо.

Питання матеріально-технічного забезпечення учасників терористичної організації «ДНР» речовим майном (військовою та спеціальною формою одягу й взуття, засобами індивідуального захисту, посудом) вирішується її керівниками в тому числі шляхом його оплатного отримання від окремих суб`єктів господарської діяльності, розташованих на тимчасово окупованій території Донецької області.

У 1995 році ОСОБА_10 заснував ТОВ «ТРАНССТРОЙ» (ЄДРПОУ 22021706), юридичною адресою якого до грудня 2014 року була Донецька обл., м. Донецьк, Куйбишевський район, вул. Куйбишева, 165. Після створення на території Донецької області терористичної організації «ДНР» та окупації частини Донецької області, у грудні 2014 року керівництвом ТОВ «ТРАНССТРОЙ» прийнято рішення щодо перереєстрації підприємства на території, підконтрольній державній владі України: спочатку у м. Волноваха Донецької області, а потім у м. Маріуполі Донецької області.

Одним з основних видів діяльності вказаного Товариства є неспеціалізована оптова торгівля, будівництво житлових і нежитлових будівель, виробництво готових текстильних виробів, роздрібна торгівля текстильними товарами в спеціалізованих магазинах. Директором структурного підрозділу ТОВ «ТРАНССТРОЙ» - дизайн-студії «Мішель» з 2008 року (точна дата в ході досудового розслідування не встановлена) призначено ОСОБА_5 , який також за деякий час до цього (точна дата в ході досудового розслідування не встановлена) обіймав посаду інженера комерційного відділу ТОВ «ТРАНССТРОЙ».

Водночас, у кінці 2014 року - на початку 2015 року (точна дата та час органом досудового розслідування не встановлені) ОСОБА_5 , достовірно усвідомлюючи, що «ДНР» є терористичною організацією, будучи лояльно налаштованим до її злочинної діяльності та обізнаним про існування у складі її «політичного» блоку так званих «Министерства финансов ДНР», «Министерства доходов и сборов ДНР», «Центрального Республиканского Банка ДНР» та так званих «установ силового блоку ДНР», усвідомлюючи, що грошові активи, збір та обіг яких відбувається на тимчасово окупованій території Донецької області, буде використано для цілей вказаної терористичної організації, зокрема щодо насильницької зміни меж території та державного кордону України, перебуваючи на території м. Донецька Донецької області (точне місце досудовим розслідуванням не встановлено), діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою фінансового та матеріального забезпечення терористичної організації «ДНР», а також отримання незаконних доходів на тимчасово окупованій території Донецької області від діяльності підприємства, в якому він займав одну з керівних посад, прийняв рішення щодо продовження діяльності ТОВ «ТРАНССТРОЙ» на тимчасово окупованій території Донецької області під своїм особистим керівництвом.

З цією метою та корисливого мотиву, реалізуючи свій злочинний намір, у кінці 2014 року - на початку 2015 року (точна дата та час органом досудового розслідування не встановлені) ОСОБА_5 , перебуваючи на території міста Донецька Донецької області, діючи умисно, зареєстрував ТОВ «ТРАНССТРОЙ» (ЄДРПОУ 22021706) під назвою «Общество с ограниченной ответственностью «ТРАНССТРОЙ» (далі «ООО «ТРАНССТРОЙ») в так званому «податковому органі» - «департаменте государственной регистрации Министерства доходов и сборов ДНР», визначивши основною юридичною адресою підприємства Донецьку область, м. Донецьк, Куйбишевський район, вул. Куйбишева, буд. 165, та офісом за адресою: Донецька область, м. Донецьк, вул. Куйбишева, буд. 143Е, а також відкрив рахунок підприємства в «Центральном Республиканском Банке ДНР».

З моменту утворення та по теперішній час під керівництвом ОСОБА_5 «ООО «ТРАНССТРОЙ», основним видом діяльності якого є пошив форменого й спеціального одягу на тимчасово окупованій території у м. Донецьку Донецької області, приймає участь у так званих «тендерах» щодо конкурсних закупівель форменого статутного одягу для силових та збройних підрозділів, які входять до складу терористичної організації «ДНР», виконання замовлень представників силового блоку «ДНР» на виготовлення та постачання армійського та спеціального одягу, спальних мішків, взуття, знаків розрізнення та шевронів. Зокрема, з кінця 2014 року - початку 2015 року по теперішній час «ООО «ТРАНССТРОЙ» виконує замовлення так званих «Министерства доходов и сборов ДНР», «Республиканской гвардии ДНР», «Министерства внутренних дел ДНР» (зокрема «Донецкой академии МВД ДНР»), «Донецкого высшего общевойскового командного училища ДНР», «Министерства по делам гражданской обороны, чрезвычайным ситуациям и ликвидации последствий стихийных бедствий ДНР», «Министерства государственной безопасности ДНР» на пошив та реалізацію речового майна: форменого одягу та взуття військового та спеціального призначення, засобів індивідуального захисту, посуду, забезпечуючи тим самим фінансування діяльності терористичної організації «ДНР» шляхом її матеріального забезпечення.

У 2016-2017 роках «ООО «ТРАНССТРОЙ» під керівництвом ОСОБА_5 включено представниками терористичної організації «ДНР» до так званого «официального каталога «Промышленный потенциал Донецкой народной республики» як одного з найбільш великих у м. Донецьку постачальників спецформи (костюми, куртки, парадна форма, головні убори тощо), взуття (берци зимові та демісезонні, туфлі статутні, кросівки тощо) та шкіргалантереї (ремені, сумки, кобури, чохли тощо).

Протягом вказаного періоду керівник «ООО «ТРАНССТРОЙ» ОСОБА_5 , отримуючи доходи від вищезазначеної діяльності, здійснює сплату так званих «налогов и сборов» до так званого «бюджета «ДНР», які надалі використовуються представниками «ДНР» для втілення злочинних цілей вказаної терористичної організації. При цьому ОСОБА_5 , як керівник, вирішує питання виробничого процесу, обліку, систематизації звітних документів щодо фінансово-господарської діяльності «ООО «ТРАНССТРОЙ», документів, що підтверджують фактичну передачу матеріальних цінностей та грошових коштів до структурних підрозділів терористичної організації «ДНР», питання подання звітності до «Республиканской налоговой инспекции Куйбышевского района г. Донецка Министерства доходов и сборов ДНР» та до так званих «органов статистики ДНР».

Таким чином, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у фінансуванні тероризму, тобто вчиненні дій з метою фінансового та матеріального забезпечення терористичної організації, з корисливих мотивів, а саме у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчиненні вказаного тяжкого злочину підтверджується зібраними матеріалами кримінального провадження:

- матеріалами, зібраними оперативними підрозділами, що є відповідно до ч. 2 ст. 99 КПК України доказом, а саме - рапортами та повідомленнями оперативного підзрозділу, відповідно до яких ОСОБА_5 причетний до фінансування тероризму з корисливих мотивів та на даний час перебуває на тимчасово окупованій території Донецької області;

- протоколом огляду Інтернет-сайтів, згідно з яким підтверджується інформація щодо причетності ОСОБА_5 до фінансування тероризму з корисливих мотивів, а також інформація щодо використання останнім мобільного номеру телефону НОМЕР_1 та електронної пошти ІНФОРМАЦІЯ_1 ;

- протоколом тимчасового доступу до речей і документів, в ході якого встановлено, що ОСОБА_5 як користувач абонентського номеру мобільного телефону НОМЕР_1 з 30.05.2015 року та по теперішній час перебуває на тимчасово окупованій території Донецької області, а саме у м. Донецьку;

- протоколами допиту свідків, які надали показання щодо причетності ОСОБА_5 до фінансування тероризму з корисливих мотивів;

- протоколами впізнання ОСОБА_5 свідками за фотознімками;

- висновками проведених експертиз та протоколами проведених обшуків, відповідно до яких встановлено причетність ОСОБА_5 до фінансування тероризму з корисливих мотивів;

- матеріалами негласних слідчих (розшукових) заходів, відповідно до яких також встановлено причетність ОСОБА_5 до фінансування тероризму з корисливих мотивів.

Також, вказані матеріали містять достатні фактичні відомості про те, що місцем вчинення підозрюваним ОСОБА_5 інкримінованого йому злочину є Куйбишевський район м. Донецька Донецької області.

14.05.2017 року, відповідно до вимог ст. ст. 276, 277, 278 КПК України, відносно ОСОБА_5 складено повідомлення про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України, та відповідно до положень ст. ст. 111, 135, 278 КПК України вказане письмове повідомлення про підозру відправлено підозрюваному за допомогою мобільного додатку «Viber», який прив`язаний до його особистого номеру мобільного оператора зв`язку «ВФ Україна» НОМЕР_1 та на його електронну поштову скриньку ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Крім того, повідомлення ОСОБА_5 про підозру вручено захиснику останнього.

На адресу проживання підозрюваного неодноразово направлялись повістки про виклик до слідчого на 07.05.2018 року, 10.05.2018 року, 11.05.2018 року, 18.05.2018 року, 21.05.2018 року, 22.05.2018 року, однак ОСОБА_5 у визначений час не з`являвся та не повідомляв причини не явки. Крім того, вказані повістки розміщено на офіційному сайті СБ України.

Також, відповідно до вимог ст. ст. 111, 135 КПК України підозрюваний викликався за допомогою мобільного додатку «Viber», який прив`язаний до його особистого номеру мобільного оператора зв`язку «ВФ Україна» НОМЕР_1 .

22.05.2018 року підозрюваний оголошений у регіональний, державний (міждержавний), міжнародний розшук, проведення якого 22.05.2018 року доручено оперативним співробітникам ГВ КЗЕ 2 управління.

24.05.2018 року отримано ухвалу слідчого судді Жовтневого районного суду

м. Маріуполя про дозвіл на затримання підозрюваного ОСОБА_5 з метою приводу для обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Станом на 05.07.2018 року підозрюваний ОСОБА_5 переховується від органів досудового розслідування суду та згідно з отриманою інформацією перебуває на території Донецької області, зокрема у м. Донецьку, яка відповідно до Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях», постанов Верховної Ради України № 254-VIII від 17.03.2015, № 252-VIII від 17.03.2015 (з додатком), Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей" є тимчасово окупованою територією, та водночас відповідно до Указу в.о. Президента України від 14.04.2014 за № 405/2014 та наказу керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 07.10.2014 за № 33/6/9 була територією проведення антитерористичної операції, формат якої 30.04.2018 змінено на операцію Об`єднаних сил із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації на території Донецької та Луганської областей.

Свідки, яких необхідно допитати під час розгляду даного клопотання відсутні.

Беручи до уваги викладене, зважаючи на наявність достатніх доказів вчинення підозрюваним ОСОБА_5 інкримінованого йому злочину, зокрема під час перебування на непідконтрольній українській владі території в м. Донецьку, а також враховуючи, що останній є повнолітньою особою, переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності, оголошений у розшук та перебуває на території окремих районів Донецької області, що контролюються терористичною організацією «Донецька народна республіка», тобто в районі проведення антитерористичної операції, з метою виконання завдань кримінального судочинства, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, необхідно застосувати процедуру спеціального досудового розслідування відносно підозрюваного ОСОБА_5 .

У судовому засіданні слідчий СВ 2 управління (з дислокацією у м. Маріуполь Донецької області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях старший лейтенант юстиції ОСОБА_3 зазначене клопотання підтримав та просив його задовольнити повністю.

Захисник підозрюваного - адвокат ОСОБА_4 не заперечував проти задоволення клопотання слідчого.

Розглянувши клопотання, вивчивши додані до нього документи, з`ясувавши думку слідчого та обґрунтування останнього, щодо вмотивованості поданого до суду клопотання, захисника, приходжу до наступного висновку.

Згідно ч. 2 ст. 297-1 КПК України спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115, 116, 118, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 364-1, 365, 365-2, 368, 368-2, 368-3, 368-4, 369, 369-2, 370, 379, 400, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності або оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цій частині, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 297-3 КПК України клопотання про здійснення спеціального досудового розслідування розглядається слідчим суддею не пізніше десяти днів з дня його надходження до суду за участі особи, яка подала клопотання, та захисника.

Так, із матеріалів наданих до клопотання вбачається, що СВ 2 управління (з дислокацією у м. Маріуполь Донецької області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 22018050000000091 відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.05.2018 року.

В рамках даного провадження слідчий звернувся до суду з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування.

Зі змісту ст. 297-1 КПК України вбачається, що є дві основні вимоги за яких можливе спеціальне розслідування: особа повинна мати статус підозрюваного, переховуватися від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та бути оголошеною у міждержавний та/або міжнародний розшук.

ОСОБА_5 набув статусу підозрюваного у скоєні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України.

14.05.2017 року, відповідно до вимог ст. ст. 276, 277, 278 КПК України, відносно ОСОБА_5 складено повідомлення про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України, та відповідно до положень ст. ст. 111, 135, 278 КПК України вказане письмове повідомлення про підозру відправлено підозрюваному за допомогою мобільного додатку «Viber», який прив`язаний до його особистого номеру мобільного оператора зв`язку «ВФ Україна» НОМЕР_1 та на його електронну поштову скриньку ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Крім того, повідомлення ОСОБА_5 про підозру вручено захиснику останнього.

На адресу проживання підозрюваного неодноразово направлялись повістки про виклик до слідчого на 07.05.2018 року, 10.05.2018 року, 11.05.2018 року, 18.05.2018 року, 21.05.2018 року, 22.05.2018 року, однак ОСОБА_5 у визначений час не з`являвся та не повідомляв причини не явки. Крім того, вказані повістки розміщено на офіційному сайті СБ України.

Також, відповідно до вимог ст. ст. 111, 135 КПК України підозрюваний викликався за допомогою мобільного додатку «Viber», який прив`язаний до його особистого номеру мобільного оператора зв`язку «ВФ Україна» НОМЕР_1 .

Зазначені факти свідчать про те, що підозрюваний переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

Також, 22.05.2018 року постановою слідчого СВ 2 управління (з дислокацією у м. Маріуполь Донецької області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_3 підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , було оголошено у регіональний, державний (міждержавний), міжнародний розшук. Здійснення розшуку підозрюваного доручено співробітникам ГВ КЗЕ 2 управління (з дислокацією у м. Маріуполь Донецької області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях.

Факт того, що ОСОБА_5 переховується від органу досудового розслідування та суду з метою уникнення кримінальної відповідальності підтверджується також ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м. Маріуполя Донецької області від 24.05.2018 року про надання дозволу на затримання з метою приводу для участі в розгляді клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Надані стороною обвинувачення матеріали доводять обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України.

Так, виходячи з практики Європейського суду з прав людини, наявність обґрунтованої підозри передбачає наявність фактів чи інформації, які б могли переконати об`єктивного спостерігача в тому, що відповідна особа могла вчинити злочин.

Надані до клопотання слідчого матеріали підтверджують ймовірність причетності ОСОБА_5 до вчинення кримінального правопорушення, в якому він підозрюється за викладених у клопотанні обставинах і сумніву у слідчого судді щодо їх достатності не викликала.

Таким чином, враховуючи, що ОСОБА_5 було належним чином, з дотриманням вимог ст. ст. 111, 278 КПК України, повідомлено про підозру у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України, та оголошено в розшук, слідчий суддя вважає, що є підстави для здійснення спеціального досудового розслідування.

Керуючись ст. ст. 297-1, 297-2, 297-3, 297-4 КПК України,слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання слідчого СВ 2 управління (з дислокацією у м. Маріуполь Донецької області) ГУ СБУ в Донецькій та Луганській областях старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_3 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22018050000000091, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.05.2018 року, у відношенні ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України задовольнити.

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22018050000000091, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.05.2018 року, у відношенні ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПавлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення17.07.2018
Оприлюднено24.02.2023
Номер документу75331876
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —185/5560/18

Ухвала від 17.07.2018

Кримінальне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Бондаренко В. М.

Ухвала від 11.07.2018

Кримінальне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Бондаренко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні