4/78-972
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"15" травня 2007 р.Справа № 4/78-972
11:30
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Бурди Н.М.
при секретарі судового засідання Кіпибіді О.З.
Розглянув матеріали справи
за позовом Контрольно-ревізійного управління в Тернопільській області вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль.
до Приватного агропромислового підприємства "Золотий колос" с. Кривче, Борщівський район, Тернопільська область.
про стягнення коштів в сумі 63407 грн. 01 коп.
За участю представників сторін:
позивача: юрисконсульт Горун В.З., довіреність № 10-14/563 від 05.02.07 р.
відповідача: директор Гринчук С.І., виписка з наказу № 5 від 10.05.02 р.
Суть справи:
В судовому засіданні представникам сторін процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 49, 51, 60, 130 КАС України, роз'яснено.
Контрольно-ревізійне управління в Тернопільській області вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, звернулося до господарського суду Тернопільської області з адміністративним позовом до відповідача - Приватного агропромислового підприємства "Золотий колос" с. Кривче, Борщівського району, Тернопільської області про стягнення незаконно використаних бюджетних коштів на загальну суму 63407 грн. 01 коп.
Представник відповідача в поданому поясненні без номера, без дати проти позову заперечив, пояснивши, що отримані від Міністерства аграрної політики кошти в сумі 100 000 грн. використано на програму докорінного поліпшення земель підприємства.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, судом встановлено наступне:
- 30.08.2005р. згідно плану роботи відділу на ІІІ-й квартал 2005 року на виконання звернення РВ УМВСУ в Борщівському районі, на підставі направлення №41 від 10.08.2005, виданого контрольно-ревізійним відділом в Борщівському районі головним контролером-ревізором Гуменюк М.М. з відома директора ПАП „Золотий колос" Гринчука С.І. і бухгалтера Нестер Н.М. проведено перевірку законності одержання та цільового використання коштів державного бюджету, виділених за цільовими програмами „Докорінне поліпшення грунтів" та „Підтримка сільськогосподарських підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах" в приватному агропромисловому підприємстві „Золотий колос" в 2004 році, за результатами якої складено Акт №15-44/24;
- ревізією встановлено, що 27.05.2004р. ПАП „Золотий колос" одержало бюджетні кошти в сумі 100,00 тис. грн., які поступили на його казначейський рахунок №35238001002651 по КПК 2801170, КВК 280, КЕКВ 1170 як фінансова підтримка агропромисловому підприємству, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах, а саме на здійснення вапнування кислих грунтів;
- в акті перевірки зазначено, що ПАП „Золотий колос", отримані кошти використало з порушенням п. п. 1.4, 2.2, 2.5 Порядку використання коштів Державного бюджету України на оплату робіт з докорінного поліпшення земель, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України від 27.02.2002 № 58/136 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.04.2002 за №411/6699 і вимог, передбачених в технологічній таблиці на вапнування кислих ґрунтів, в зв'язку з чим позивачем заявлено позов про стягнення з ПАП „Золотий колос" в дохід Державного бюджету України 46095 грн. 50 коп. як незаконно використаних, із них:
· 16462 грн. 18 коп. видатків на транспортування дефекатів;
· 26034 грн. 28 коп. видатків на проведення робіт по дискуванню ґрунтів;
· 3599 грн. 04 коп. видатків на придбання бензину, використаного на заправку автомобіля Брик М.В. та власного автомобіля Гринчука С.І.;
- крім цього, в Акті перевірки за №15-44/24 від 30.08.2005р. зазначено, що на казначейський рахунок ПАП „Золотий колос" №35236001002857 01.12.2004р. поступили бюджетні кошти в сумі 100,00 тис. грн., як фінансова підтримка агропромислових підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах, КПК 2801280 „Фінансова підтримка агропромислових підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах", КЕКВ 1310 „Субсидії і поточні трансферти підприємствам, установам, організаціям": на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря на суму 35,00 тис. грн., на оплату транспортних послуг та утримання транспортних засобів на суму 65,00 тис. грн.
- позивач стверджує, що при здійсненні процедури закупівлі нафтопродуктів, запасних частин і мінеральних добрив директором ПАП „Золотий колос" Гринчуком С.І. недотримано вимог п.1 ст. 2 Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000р. за № 1490 з наступними змінами і доповненнями, в зв'язку з чим просить стягнути з ПАП „Золотий колос" 17311,51 грн. як незаконно використаних:
· 8635 грн. 00 коп. –витрат на придбану бензину за готівку (с. 17 Акту перевірки №15-44/24 від 30.08.2005р.);
· 8676 грн. 51 коп. –витрат по списанню бензину за дорожніми листами, переліченими в Додатку № 49 (с. 15 Акту перевірки №15-44/24 від 30.08.2005р.).
Оцінивши зібрані по справі докази та дослідивши норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити частково, з огляду на наступне:
Відповідно до статті 10 Закону України “Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києва і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право, зокрема перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування.
Як свідчать матеріали справи контрольно-ревізійним відділом в Борщівському районі ревізія відповідача проводилася відповідно до плану роботи відділу на ІІІ квартал 2005 року на виконання звернення РВ УМВСУ в Борщівському районі, на підставі направлення № 41 від 10.08.2005р., за результатами якої встановлено використання приватним агропромисловим підприємством "Золотий колос" бюджетних коштів не за цільовим призначенням.
Згідно статті 119 Бюджетного кодексу України нецільове використання бюджетних коштів, тобто витрачання їх на цілі, що не відповідають бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України чи рішенням про місцевий бюджет, виділеним бюджетним асигнуванням чи кошторису, має наслідком зменшення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів на суму коштів, що витрачені не за цільовим призначенням, і притягнення відповідних посадових осіб до дисциплінарної, адміністративної чи кримінальної відповідальності у порядку, визначеному законами України.
Керуючись ст.10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні»директору ПАП «Золотий колос»направлено вимогу від 01.09.2005 за № 15-14/450, зокрема, про повернення коштів у сумі 63 407,01 грн., що використані незаконно в дохід державного бюджету та встановлено термін виконання обов'язкових вимог - 01.11.2005 року.
Згідно ст. 15 Закону України „Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізується.
Як випливає з матеріалів справи, відповідач у встановлений строк кошти не перерахував. В судовому засіданні проти позову заперечив, зазначивши, що їх використано на програму докорінного поліпшення земель підприємства, а саме: залучення транспортних засобів на перевезення та зароблення дефекату, придбання пально-мастильних матеріалів, підготовку ґрунту для внесення дефекату (дискування), вапнування кислих ґрунтів.
Представником відповідача в підтвердження цільового використання коштів Державного бюджету, виділених за цільовими програмами „Докорінне поліпшення грунтів" та „Підтримка сільськогосподарських підприємств, що знаходяться в особливо складних кліматичних умовах" доведено, що роботи проводилися за участю спеціалістів сільського господарства та спеціалістів Тернопільського центру „Облдержродючість". Після закінчення робіт по внесенню дефекату в грунт і його зароблення, на підставі актів приймання робіт був складений та поданий фінансовий звіт до Мінагрополітики України, зауважень до якого не було;
- проведені в 2004р. планові перевірки по використанню бюджетних коштів Тернопільським управлінням ОБОЗ та органами прокуратури, порушень не виявили;
- слідчим прокуратури Борщівського району Тернопільської області за результатами перевірки законності одержання та цільового використання коштів Державного бюджету, виділених за цільовим призначенням ПАП „Золотий колос" винесено постанову про відмову у порушенні кримінальної справи відносно директора підприємства за відсутністю в його діях складу злочину;
- таким чином, відповідачем доведено, що бюджетні кошти в сумі 59807грн. 97коп., отримані ним, як фінансова підтримка агропромислових підприємств, використані ним власне для виконання програми вапнування кислих ґрунтів і на перевезення дефекату та підготовку ґрунту до внесення та на зароблення дефекату в ґрунт ; «Цільове використання коштів»по суті своїй і змістовному навантаженню означає використання для досягнення цілі (як результату). І власне завдяки діям, що були проведені на кошти, отримані ТОВ «Золотий колос»в 2004 році, в кислі ґрунти господарства потрапив засіб, що їх поліпшив.
Решта позову про стягнення з відповідача 3599 грн. 04 коп., як незаконно використаних бюджетних коштів на заправку бензином власного автомобіля директора Гринчука С.І. і автомобіля Брик М.В., підлягають до задоволення, оскільки ним не спростовано жодними доказами факту використання цих автомобілів в особистих цілях.
Згідно статті 71 Кодексу Адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Стаття 258 КАС України передбачає, що за кожним судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, видається один виконавчий лист.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 4, 7, 18, 69–71, 94, 158, 161-163 КАС України, господарський суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Приватного агропромислового підприємства "Золотий колос" с.Кривче, Борщівський район, Тернопільська область, ідент. код 30749410, у дохід Державного бюджету України за реквізитами: Борщівський район, Державний бюджет, код класифікації доходів 21081100, ідентифікаційний код 23588869, МФО 838012, р/р 31113106700030, - 3599 (три тисячі п'ятсот дев'яносто дев'ять) грн. 04 коп. коштів, які використані не за цільовим призначенням, 102 (сто дві) грн. 00 коп. державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп. витрат на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу.
3. В іншій частині позову відмовити.
4. Виконавчий лист видати за заявою КРУ в Тернопільській області.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. На постанову суду сторони мають право подати заяву про апеляційне її оскарження протягом десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі 26.06.2007 року до адміністративного суду апеляційної інстанції, а протягом двадцяти днів після подання заяви подати апеляційну скаргу.
Суддя Н.М. Бурда
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 753598 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Бурда Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні