8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
18 липня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1356/18
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чернявська Т.І., розглянувши у письмовому провадженні справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «Беттери» про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках за податковим боргом з податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств в загальній сумі 289926,94 грн,
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 22 травня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі № 812/1356/18 за позовом Головного управління ДФС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДФС у Луганській області) до товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «Беттери» (далі - відповідач), в якому позивач з урахуванням заяви щодо уточнення позовних вимог та зміни підстав позову від 14 червня 2018 року б/н (арк. спр. 77-81) просить стягнути кошти з рахунків платника податків товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «Беттери» у банках, які його обслуговують, на користь державного бюджету у рахунок погашення податкового боргу в загальній сумі 289926,94 грн, у тому числі:
- податкового боргу з податку на додану вартість за період з 26 грудня 2017 року по 30 травня 2018 року в сумі 261380,71 грн;
- податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств за період з 29 січня 2016 року по 11 березня 2018 року в сумі 28546,23 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що станом на 13 червня 2018 року за відповідачем рахується податковий борг в загальному розмірі 289926,94 грн, в тому числі:
- з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код КДБ 14060100) в загальному розмірі 261380,71 грн, з яких основний борг складає 148151,00 грн, штрафні (фінансові) санкції в сумі 31728,31 грн та пеня у розмірі 81501,40 грн;
- з податку на прибуток приватних підприємств (код КДБ 11021000) в загальному розмірі 28546,23 грн, з яких основний борг складає 28207,00 грн, штрафні (фінансові) санкції в сумі 142,91 грн та пеня у розмірі 196,32 грн.
На виконання вимог Податкового кодексу України контролюючим органом відповідачу вручено податкову вимогу від 04 вересня 2012 року № 27. Зазначена податкова вимога на даний час не оскаржена відповідачем та є чинною.
З посиланням на норми підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 та статті 95 Податкового кодексу України, позивач просить стягнути кошти з рахунків платника податків у банках у рахунок погашення податкового боргу відповідача.
Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Беттери ухвалу від 22 травня 2018 року про відкриття провадження в адміністративній справі отримало 25 травня 2018 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (арк. спр. 75). Правом подати суду відзив на позовну заяву разом з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, відповідач не скористався.
Ухвалою від 22 травня 2018 року про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішив розглядати дану справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (арк. спр. 1-3).
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Беттери (ідентифікаційний код 19081780) зареєстроване юридичною особою, знаходиться у місті Лисичанську Луганської області та перебуває на обліку у державній податковій інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області як платник податків, про що свідчать витяг з реєстраційних та облікових даних платника податків та витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 21 травня 2018 року № НОМЕР_1 (арк. спр. 11-12, 68-70).
На виконання вимог пункту 54.1 статті 54 та пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України відповідачем до державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області подано таку податкову звітність з податку на додану вартість, у якій визначено до сплати суму податкового зобов'язання, а саме:
- податкову декларацію від 19 грудня 2017 року № НОМЕР_2 за листопад 2017 року на суму 42190,00 грн (по строку сплати до 30 грудня 2017 року) (арк. спр. 17);
- податкову декларацію від 19 січня 2018 року № НОМЕР_3 за грудень 2017 року на суму 41454,00 грн (по строку сплати до 30 січня 2018 року) (арк. спр. 20);
- податкову декларацію від 20 березня 2018 року № НОМЕР_4 за лютий 2018 року на суму 226,00 грн (по строку сплати до 30 березня 2018 року) (арк. спр. 22);
- податкову декларацію від 18 травня 2018 року № НОМЕР_5 за квітень 2018 року на суму 49599,00 грн (по строку сплати до 30 травня 2018 року) (арк. спр. 82).
На підставі положень статті 50 Податкового кодексу України відповідачем до державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області подано такі уточнюючі розрахунки до раніше поданої податкової звітності з податку на додану вартість, у якій визначено до сплати суму податкового зобов'язання, а саме:
- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 28 березня 2018 року № НОМЕР_6, яким збільшено податкове зобов'язання за вересень 2017 року на суму 13953,00 грн та нараховано штрафну санкцію у розмірі 419,00 грн (арк. спр. 19);
- уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 27 лютого 2018 року № НОМЕР_7, яким збільшено податкове зобов'язання за грудень 2017 року на суму 729,00 грн та нараховано штрафну санкцію у розмірі 22,00 грн (арк. спр. 21).
Головним управлінням ДФС у Луганській області винесені податкові повідомлення-рішення:
- від 15 грудня 2017 року № НОМЕР_8, яким товариству з обмеженою відповідальністю Фірма Беттери збільшено суму грошового зобов'язання за платежем з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 137,00 грн та застосовано штраф у розмірі 34,25 грн (арк. спр. 23);
- від 24 січня 2018 року № НОМЕР_9, яким товариству з обмеженою відповідальністю Фірма Беттери збільшено суму грошового зобов'язання за платежем з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 16667,00 грн та застосовано штраф у розмірі 8333,50 грн (арк. спр. 24);
- від 23 лютого 2018 року № НОМЕР_10, яким товариству з обмеженою відповідальністю Фірма Беттери збільшено суму грошового зобов'язання за платежем з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 502,00 грн та застосовано штраф у розмірі 251,00 грн (арк. спр. 25);
- від 05 березня 2018 року № НОМЕР_11, яким до товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Беттери за затримку понад 30 календарних днів сплати грошового зобов'язання в сумі 26812,77 грн застосовано штраф у розмірі 5362,56 грн (арк. спр. 26).
З інтегрованої картки платника податків судом встановлено, що в період з 26 грудня 2017 року по 30 березня 2018 року відповідачу відповідно до статті 129 Податкового кодексу України нарахована пеня з податку на додану вартість на загальну суму 82347,03 грн, несплачений залишок якої складає 81501,40 грн (арк. спр. 30-35, 36-44).
На виконання вимог підпункту 49.18.6 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України відповідачем до державної податкової інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області подано таку податкову звітність з податку на прибуток підприємства, у якій визначено до сплати суму податкового зобов'язання, а саме:
- податкову декларацію від 09 лютого 2017 року № НОМЕР_12 за 2016 рік на суму 2290,00 грн (по строку сплати до 11 березня 2017 року) (арк. спр. 45-46);
- податкову декларацію від 26 лютого 2018 року № НОМЕР_13 за 2017 рік на суму 25917,00 грн (по строку сплати до 11 березня 2018 року) (арк. спр. 47-48).
16 січня 2016 року державною податковою інспекцією в м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_14, яким до товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Беттери за затримку на 2 календарних дня сплати грошового зобов'язання в розмірі 849,10 грн застосовано штраф у розмірі 84,91 грн (арк. спр. 50).
28 листопада 2017 року Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_15, яким до товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Беттери за затримку на 1094 календарних дня сплати грошового зобов'язання в розмірі 290,00 грн застосовано штраф у розмірі 58,80 грн (арк. спр. 51).
З інтегрованої картки платника податків судом встановлено, що в період з 09 березня 2017 року по 04 грудня 2017 року відповідачу відповідно до статті 129 Податкового кодексу України нарахована пеня з податку на прибуток підприємства на загальну суму 196,32 грн (арк. спр. 55, 56).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:
грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов'язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);
податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).
штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пункту 14.1).
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до підпунктів 49.18.1, 49.18.6 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, календарному року для платників податку на прибуток для податкової декларації, яка розраховується наростаючим підсумком за рік, - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Порядок надання податкової декларації та строки розрахунків з бюджетом по податку на додану вартість врегульовані статтею 203 Податкового кодексу України:
- податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (пункт 203.1 статті 203 Податкового кодексу України).
- сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (пункт 203.2 статті 203 Податкового кодексу України).
Відповідно до підпункту 133.1.1 пункту 133.1 статті 133 Податкового кодексу України платниками податку - резидентами є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.
Об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу (абзац перший підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України.
Податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду... &? ;…&?а; (пункт 137.4 статті 137 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
В порушення вимог пунктів 57.1, 57.3 статті 57 Податкового кодексу України суми грошових зобов'язань, самостійно визначені платником податків у податкових деклараціях та уточнюючих розрахунках податкових зобов'язань у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок та визначені контролюючим органом податковими повідомленнями-рішеннями, відповідачем у 10-денний строк самостійно не сплачені, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг з податку на додану вартість в сумі 179879,31 грн та податку на прибуток підприємств в сумі 28349,91 грн.
Згідно з пунктом 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається:
при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (підпункт 129.1.1);
при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) (підпункт 129.1.2);
при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (підпункт 129.1.3).
Відповідно до підпункту 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.
У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку (абзац другий підпункту 129.3.4 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України).
Згідно з абзацом першим пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов'язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
На суми грошового зобов'язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 129.5 статті 129 Податкового кодексу України зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов'язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.
Наявність у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість за з податку на прибуток підприємств станом на час розгляду даної адміністративної справи підтверджена розрахунком податкового боргу з податку на додану вартість (арк. спр. 83), розрахунком податкового боргу з податку на прибуток підприємств (арк. спр. 49), інтегрованою карткою платника податків з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) за 2017-2018 роки (арк. спр. 30-35, 36-44, 87-89), інтегрованою карткою платника податків з податку прибуток приватних підприємств за 2015-2018 роки (арк. спр. 54, 55, 56, 90), розрахунком по штрафним (фінансовим) санкціям з податку на додану вартість (арк. спр. 84), розрахунком по штрафним (фінансовим) санкціям з податку на прибуток підприємств (арк. спр. 52), розрахунком пені з податку на додану вартість (арк. спр. 85-86), розрахунком пені з податку на прибуток підприємств (арк. спр. 53).
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Державною податковою інспекцією в м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області посадовій особі товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Беттери під підпис вручено податкову вимогу форми «Ю» від 04 вересня 2012 року № 27 (арк. спр. 58).
Оскільки податкова вимога від 04 вересня 2012 року № 27 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючи органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно із пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Головне управління ДФС у Луганській області (ідентифікаційний код 39591445) є органом державної влади та зареєстровано юридичною особою, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 21 травня 2018 року за № НОМЕР_16 (арк. спр. 62-63).
Згідно з Положенням про Головне управління ДФС у Луганській області, затвердженим наказом Державної фіскальної служби України від 31 липня 2017 року № 503, Головне управління ДФС у Луганській області є територіальним органом Державної фіскальної служби України, який підпорядковується Державній фіскальній службі України. Головне управління ДФС у Луганській області є органом доходів і зборів. Основними завданнями Головного управління ДФС у Луганській області є забезпечення реалізації державної податкової політики та політики у сфері державної митної справи, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного (при виконанні повноважень з контрольно-перевірочної, оперативно-розшукової роботи, досудового розслідування, перевірок фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом) законодавства, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків і зборів та інших платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, державної політики з адміністрування єдиного внеску, а також боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань сплати єдиного внеску, державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів. Відповідно до підпунктів 9, 19 пункту 4 вказаного Положення Головне управління ДФС у Луганській області відповідно до покладених на нього завдань здійснює погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертається до суду у випадках, передбачених законодавством (арк. спр. 64-67).
З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДФС у Луганській області.
Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг з податку на додану вартість в загальному розмірі 261380,71 грн та з податку на прибуток приватних підприємств в загальному розмірі 28546,23 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).
З викладеного слідує, що витрати суб'єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб'єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб'єкту владних повноважень, не підлягає.
Такі обмеження у можливостях суб'єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.
Оскільки Головне управління ДФС у Луганській області у вказаній справі є суб'єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 205, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДФС у Луганській області (ідентифікаційний код 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72) до товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «Беттери» (ідентифікаційний код 19081780, місцезнаходження: 93105, Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Красна, будинок 23) про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках за податковим боргом з податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств в загальній сумі 289926,94 грн задовольнити повністю.
Стягнути на користь Державного бюджету України кошти товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «Беттери» (ідентифікаційний код 19081780, місцезнаходження: 93105, Луганська область, місто Лисичанськ, вулиця Красна, будинок 23) з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Фірма «Беттери» , у загальній сумі 289926,94 грн (двісті вісімдесят дев'ять тисяч дев'ятсот двадцять шість грн 94 коп.), з яких:
- 261380,71 грн (двісті шістдесят одна тисяча триста вісімдесят грн 71 коп.) за податковим боргом з податку на додану вартість;
- 28546,23 грн (двадцять вісім тисяч п'ятсот сорок шість грн 23 коп.) за податковим боргом з податку на прибуток приватних підприємств.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2018 |
Оприлюднено | 19.07.2018 |
Номер документу | 75361421 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.І. Чернявська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні